Ga naar inhoud

Jouw favoriete pak van Adriaan


Wat vind jij het mooiste pak van adriaan?  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vind jij het mooiste pak van adriaan?

    • Plaaggeest
      1
    • Sleutel/Diamant
      11
    • Huilende professor
      7
    • De pakken uit de shorties
      2
    • Schatkaart/Kroon
      11
    • Griekenland
      5
    • Europa
      1
    • Amerika
      1


Aanbevolen berichten

  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Maar waarom heb je de afbeeldingen van de Kroon en Europa pakken weggelaten? Zijn die hetzelfde als in andere series? O}

Europa is de foto links onder, en het pak van de kroon is het zelfde als in de schatkaart ;)

(ik ben alleen de verzonken stad vergeten, maar ik vind dat pak veel op die van de schatkaart/professor lijken)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vind je? De blouse is lichter + een andere riem...

Zelfde riem als in de gehimzinnige opdrachtgever, toch? Maar niet hetzelfde pak, althans, niet dezelfde blouse. Volgens mij is de broek wel hetzelfde, maar ook dit weet ik niet helemaal zeker....

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zelfde riem als in de gehimzinnige opdrachtgever, toch? Maar niet hetzelfde pak, althans, niet dezelfde blouse. Volgens mij is de broek wel hetzelfde, maar ook dit weet ik niet helemaal zeker....

De broek toch ook niet hetzelfde? In de Europa serie komt het zwarte pak haast tot aan z'n nek, waardoor ik vroeger dacht dat Adriaan een enorm gespierde borstkas had! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is de Huilende Professor ;)

ja, maar die gesp heeft ie ook in de schat en de kroon ;) En het pak in de Schat/Kroon vind ik persoonlijk wat mooier :)

Europa vind ik trouwens vreselijk, dat de broek zo ver omhoog loopt zegmaar...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja, maar die gesp heeft ie ook in de schat en de kroon ;)

Niet DIE gesp :P

De gesp uit de Schat en de Kroon komt inderdaad ook voor in de Professor, maar die op het Professor-plaatje in dit topic is die uit de Diamant ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet DIE gesp :P

De gesp uit de Schat en de Kroon komt inderdaad ook voor in de Professor, maar die op het Professor-plaatje in dit topic is die uit de Diamant ;)

ik volg jou niet helemaal... "de" gesp uit de schat/kroon bestaat niet want daar gebruikt ie verschillende gespen ;) waarvan ik die ene die ik aangaf gaaf vind ;) Die werd dus ook in de Prof gebruikt. Maar volgens jou dus ook in de Diamant? moet ik nou toch de Diamant gaan kopen op dvd?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik volg jou niet helemaal... "de" gesp uit de schat/kroon bestaat niet want daar gebruikt ie verschillende gespen ;) waarvan ik die ene die ik aangaf gaaf vind ;) Die werd dus ook in de Prof gebruikt. Maar volgens jou dus ook in de Diamant? moet ik nou toch de Diamant gaan kopen op dvd?

Eh, dan zal ik even een poging doen om het wat duidelijker te maken :P

De gesp die Adriaan draagt in de Diamant wordt ook door hem gedragen in de Professor. Dat is de gesp die op het Professor-plaatje in dit topic te zien is.

Maar in de Professor draagt Adriaan ook nog een andere gesp: dezelfde gesp die hij in de shorties/Schatkaart/Kroon draagt.

In de Professor worden door Adriaan dus twee gespen gedragen, de eerdere uit de Diamant en de latere uit de shorties/Schatkaart/Kroon. Zo dan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik volg jou niet helemaal... "de" gesp uit de schat/kroon bestaat niet want daar gebruikt ie verschillende gespen ;) waarvan ik die ene die ik aangaf gaaf vind ;) Die werd dus ook in de Prof gebruikt. Maar volgens jou dus ook in de Diamant? moet ik nou toch de Diamant gaan kopen op dvd?

Dat zou ik wel doen ;) veel extra scene's

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Eh, dan zal ik even een poging doen om het wat duidelijker te maken :P

De gesp die Adriaan draagt in de Diamant wordt ook door hem gedragen in de Professor. Dat is de gesp die op het Professor-plaatje in dit topic te zien is.

Maar in de Professor draagt Adriaan ook nog een andere gesp: dezelfde gesp die hij in de shorties/Schatkaart/Kroon draagt.

In de Professor worden door Adriaan dus twee gespen gedragen, de eerdere uit de Diamant en de latere uit de shorties/Schatkaart/Kroon. Zo dan ;)

die op dat plaatje staat wordt ook in de schatkaart/kroon gedragen, volgens mij beide gespen uit de prof... ik ben bezig met screenshotjes :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
die op dat plaatje staat wordt ook in de schatkaart/kroon gedragen, volgens mij beide gespen uit de prof... ik ben bezig met screenshotjes :)

Nee hoor, die op het plaatje wordt in de diamant gedragen. Kijk maar naar het plaatje eronder.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

die op dat plaatje staat wordt ook in de schatkaart/kroon gedragen, volgens mij beide gespen uit de prof... ik ben bezig met screenshotjes :)

Niet dat ik je wil tegenspreken, maar ik ben er vrij zeker van dat Adriaan in de Schatkaart/Kroon maar 1 gesp draagt...ok, ik spreek je dus eigenlijk wél tegen ;)

Maar even dit collage van Frey uit het 'riem van Adriaan'-topic overgenomen, maakt het weer wat makkelijker :P

overzicht_riemen.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet dat ik je wil tegenspreken, maar ik ben er vrij zeker van dat Adriaan in de Schatkaart/Kroon maar 1 gesp draagt...ok, ik spreek je dus eigenlijk wél tegen ;)

Maar even dit collage van Frey uit het 'riem van Adriaan'-topic overgenomen, maakt het weer wat makkelijker :P

overzicht_riemen.jpg

k wil op dit moment (ben zelf ook bezig) alleen kwijt dat ik geen gelijk had dat die gesp uit de diamant in de kroon heb gezien, maar dat er zeker weten twee gespen in de Kroon zijn gebruikt (andere heeft wel wat weg van die uit de diamant) in de Schatkaart dacht ik um gezien te hebben.. In deel2 kon ik um zo snel niet vinden (heb er wel een gevonden, maar dat kan ook die andere gesp zijn, beeld niet echt duidelijk), dus kijk nu even deel1 van de schat...

Link naar bericht
Delen op andere sites

He als jullie gaan vechten, zal ik mee doen? >:)

wonderer, warboel: hij begon

Maar ter zake :)

Vergeef mij trouwens eerst het ontbreken van mijn kennis over details uit de Diamant. "Iets" weerhoud mij ervan de Diamant te kopen ;)

Ik heb snel een aantal screenshots gemaakt, dus niet zeiken over de kwaliteit en afwerking ;)

gespen.jpg

Heb ze genummerd, zodat we het er duidelijk over kunnen hebben.

1,3,5 zijn duidelijk dezelfde.

2 komt dus uit de Diamant zoals Warboel al aangaf. Ik dacht deze echter ook in de Kroon/Schatkaart gezien te hebben.

In de Schatkaart kon ik um zo snel niet terugvinden. Het screenshot dat je ziet is in de grot op Lanzarote, maar is erg onduidelijk en ik denk dat het dezelfde is als nummer 1. Weet het bijna wel zeker, want ik kon hem nergens anders in die serie vinden. Alleen bij het stukje "de trainer" heb ik lang zitten kijken, maar met inzoomen bleek het duidelijk #1 te zijn.

Maar nu #6. Dat is toch echt een andere hoor. Ik heb um nog wel vaker gezien in de Kroon, zal zo even verder zoeken. Maar ik dacht dus eerst dat dat dezelfde was als die van de prof, is het dus niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Verhip...je hebt gelijk...die nummer 6, dat was me nou echt nooit opgevallen :P

Uit welke scene in de Kroon komt dat shot dan?

Eh, ik denk dat ik het al wel weet, aan Adriaan's houding te zien ;)

als ze van de brug op die boot springen ;) komt ook voor in de intro :) (daar komt het screenshot vandaan)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je slaat de plank volledig mis.

In de vervolgseries, na 'de Huilende Professor', heeft Adriaan deze riem nooit meer gedragen. Wat je ziet is riem no. 1 (zoals jij het noemt) / riem no. 4 (zo noem ik hem), waarbij 'n stukje van het zwarte kostuum over de gesp valt, omdat hij voorover hangt om van de brug af te springen.

1: Plaaggeest, Sleutel (zijn 2 riemen van, zien er hetzelfde uit)

2: Diamant ('nieuwe riem')

3,4: Huilende Professor (riem van de Diamant + een 'nieuwe riem')

4: Schatkaart, Kroon ('nieuwe riem' van de Huilende Professor)

5: Verzonken Stad, Europa (dezelfde riem)

6: Amerika, Groodmoederstijd, opnames na deze tijd (dezelfde riem)

4,5: Shorties (riemen die gebruikt worden in Schatkaart, Kroon en Verzonken Stad.. deze filmpjes zijn namelijk voor en tussen deze avonturenseries opgenomen.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je slaat de plank volledig mis.

In de vervolgseries, na 'de Huilende Professor', heeft Adriaan deze riem nooit meer gedragen. Wat je ziet is riem no. 1 (zoals jij het noemt) / riem no. 4 (zo noem ik hem), waarbij 'n stukje van het zwarte kostuum over de gesp valt, omdat hij voorover hangt om van de brug af te springen.

1: Plaaggeest, Sleutel (zijn 2 riemen van, zien er hetzelfde uit)

2: Diamant ('nieuwe riem')

3,4: Huilende Professor (riem van de Diamant + een 'nieuwe riem')

4: Schatkaart, Kroon ('nieuwe riem' van de Huilende Professor)

5: Verzonken Stad, Europa (dezelfde riem)

6: Amerika, Groodmoederstijd, opnames na deze tijd (dezelfde riem)

4,5: Shorties (riemen die gebruikt worden in Schatkaart, Kroon en Verzonken Stad.. deze filmpjes zijn namelijk voor en tussen deze avonturenseries opgenomen.)

Klein foutje nog...

De riemen uit Amerika en Grootmoeders tijd zijn wel hetzelfde, maar de riem uit de opnames daarna (o.a. Live en 25 jaar theater) is toch anders, ook al lijken ze veel op elkaar. Zie deze foto:

riemen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klein foutje nog...

De riemen uit Amerika en Grootmoeders tijd zijn wel hetzelfde, maar de riem uit de opnames daarna (o.a. Live en 25 jaar theater) is toch anders, ook al lijken ze veel op elkaar. Zie deze foto:

riemen

Dan gaan we wel heel erg naar details kijken... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je slaat de plank volledig mis.

In de vervolgseries, na 'de Huilende Professor', heeft Adriaan deze riem nooit meer gedragen. Wat je ziet is riem no. 1 (zoals jij het noemt) / riem no. 4 (zo noem ik hem), waarbij 'n stukje van het zwarte kostuum over de gesp valt, omdat hij voorover hangt om van de brug af te springen.

Klopt, heb ik nu ook gezien... :) Sorry

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik vind het pak van de schatkaart / kroon mooi. Het heeft inderdaad wat. Het is wat lichter en het zit ook niet te strak. Het pak wat Adriaan droeg bij Amerika. Ja het maakte hem dik erin. Het was ook niet mooi.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het pak van de schatkaart / kroon mooi. Het heeft inderdaad wat. Het is wat lichter en het zit ook niet te strak. Het pak wat Adriaan droeg bij Amerika. Ja het maakte hem dik erin. Het was ook niet mooi.

ja maar dat lag niet alleen aan het pak (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites

inderdaad. In Griekenland is het ook niet bepaald koel. En bij de opnames van de schatkaart ook niet. Het pak in Amerika is niet slecht in mijn ogen. Maar het heeft niet mijn voorkeur.

Link naar bericht
Delen op andere sites
inderdaad. In Griekenland is het ook niet bepaald koel. En bij de opnames van de schatkaart ook niet. Het pak in Amerika is niet slecht in mijn ogen. Maar het heeft niet mijn voorkeur.

Ik vind dat pak een beetje TE blauw in vergelijking met de andere pakken! Sommige pakken waren zelfs wat meer naar 't paars toe...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Trouwens als de DVD van Liedjes uit Grootmoederstijd bekijkt. Zie je dat Adriaan trouwens een nieuw pak heeft. Dit is lichter. Het is ook weer anders dan die van in B&A live en 25 jaar theater.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Trouwens als de DVD van Liedjes uit Grootmoederstijd bekijkt. Zie je dat Adriaan trouwens een nieuw pak heeft. Dit is lichter. Het is ook weer anders dan die van in B&A live en 25 jaar theater.

Jep, klopt, maar dat is volgens mij ook met de kleding van bassie ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het pak uit de verzonken stad.

Duidelijk toch?

:Y

*japie* He figuur...

R.N.

't Is hier de gewoonte (al zijn er een paar hardleers...) dat je je mening ook even uitlegt. Waarom vind je dat pak het beste?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar even over Adriaan zijn pak. Eén ding vraag ik mijn af. Als je snel naar de WC moet dan is het toch een hel volgens mij omdat ding uit te krijgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar even over Adriaan zijn pak. Eén ding vraag ik mijn af. Als je snel naar de WC moet dan is het toch een hel volgens mij omdat ding uit te krijgen.

dat valt tog ook wel weer mee (O)

gewoon die dingen van je schouder af en broek naar beneej, meer vertel k niet..

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, idd. Want ik heb ook zo'n pak, en het is heel gemakkelijk doen. Gaat bijna sneller dan een gewone broek.

ik denk zelfs dat het sneller gaat dan met de kleding van bassie,

want die heeft een jas, en brutels wat eerst uit en open moet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...