Ga naar inhoud

Stond dat nou wel in het script?


Aanbevolen berichten

Hier kun je discussiëren over dingen die misschien of hoogstwaarschijnlijk niet in het script stonden die Adriaan zelf had geschreven.

Of we d'r achter komen of dat nou wel of niet was, zouden we het natuurlijk aan Adriaan moeten vertellen.

Maar om er hier er ovr te discussiëren kom je ook al een heel end.

TS begint: De Plaageest: Als Adriaan achter de Plaageest aanrent bij het stadsgehoorzaal steken ze een weg over en wordt Adriaan bijna aangereden door een witte auto die vervolgens behoorlijk hard toetert, zou dat gewoon een toevallige voorbijganger zijn of zou daar iemand inzitten die dat expres doet?

En natuurlijk uit de Kroon als Adriaan wordt opgepakt omdat de agenten denken dat hij 1 van de ontsnapte boeven is en dat die rode Renault 4 toetert of hij erlangs mag.

En zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de shorty van de boodschappen moet Adriaan plotseling remmen, zodat Bassie zijn kop stoot. De reden dat Adriaan

remt, is omdat er een jongen de straat op rent om een bal te pakken. Vervolgens gebaart hij boos richting de acrobaat.

Geen idee of die erbij hoort? O};)

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de shorty van de boodschappen moet Adriaan plotseling remmen, zodat Bassie zijn kop stoot. De reden dat Adriaan

remt, is omdat er een jongen de straat op rent om een bal te pakken. Vervolgens gebaart hij boos richting de acrobaat.

Geen idee of die erbij hoort? O};)

Dat zal er wel bij horen, het was immers de bedoeling dat bassie zou merken dat een riem echt belangrijk was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog één: de hond in Wales leidt B&A naar het pakje, en dan op het einde valt Bassie, Adriaan moet een beetje lachen, maar omdat Bassie gelijk heel overtuigend zegt: KIJK DAAR EENS, hebben ze het niet geknipt denk ik, maar ik denk niet dat het de bedoeling was

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk niet dat de sleepboot 'Adriaan' in De Kroon geplanned was.

Ik denk het ook niet.

Verder is het vaak zo dat een straat voor opnames afgezet wordt, dus ik denk niet dat de toeterende auto's 'echt' waren.

Dat de jongen met de bal erbij hoort lijkt me vanzelfsprekend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie die in de Plaaggeest 'kut' zegt tijdens het van de vrachtwagen afspringen lijkt me niet gepland, het is dan ook gecensureerd op de dvd.

Daar hebben wij het heel lang over gehad, en Aad heeft zelf gezegd dat ze NOOIT gevloekt hebben in de series.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daar hebben wij het heel lang over gehad, en Aad heeft zelf gezegd dat ze NOOIT gevloekt hebben in de series.

Nou, in de kroon kan hij er aardig wat van, hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk het ook niet.

Verder is het vaak zo dat een straat voor opnames afgezet wordt, dus ik denk niet dat de toeterende auto's 'echt' waren.

Dat de jongen met de bal erbij hoort lijkt me vanzelfsprekend.

Ik denk juist dat ze niet alles hebben afgezet, vooral in de oudere series niet. Die renault in de kroon, dat was niet gepland, denk ik... Het voegt niks toe aan het verhaal, namelijk.

Dat kruispunt in de verloren aflevering zal ongetwijfeld afgezet zijn, maar verder? Mensen zullen ongeveer geweten hebben dat er wat werd opgenomen, maar al die innocent bystanders zijn niet geregisseerd. Zo komen ze in ieder geval niet over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

over het toeteren in de "verloren" aflevering, dat is er later onder gezet ;) Kijk ook eens naar die mevrouw met die fiets die Bassie bijna aanrijdt en dan ff belt zonder bel :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
over het toeteren in de "verloren" aflevering, dat is er later onder gezet ;) Kijk ook eens naar die mevrouw met die fiets die Bassie bijna aanrijdt en dan ff belt zonder bel :+

Hahaha, ja dat zullen die mensen best geweten hebben denk ik. Als er ineens midden in een drukke stad een clown voor m'n auto springt zou ik toch wel ff uitstappen! En dan ---> *bas*... sta ik niet meer voor mezelf in! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hahaha, ja dat zullen die mensen best geweten hebben denk ik. Als er ineens midden in een drukke stad een clown voor m'n auto springt zou ik toch wel ff uitstappen! En dan ---> *bas*... sta ik niet meer voor mezelf in! ;)

ik vraag me nu ook af of er wel eens bodycard's mee zijn gegaan met de opname's,

o.a. voor publiek wat zich niet in kon houden ff een handtekening te vragen tijdens het draaien van de film? _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag me altijd af of het omverlopen van voorbijgangers in het script stond.

Als de baron en B-100 al die pretparkbezoekers omverlopen in Florida bijvoorbeeld. Zie je die mensen echt denken: ' WTF gebeurt hier '??

Of aan het eind van 'de verzonken stad '. Als de Baron, Japie en B2 door Rhodos banjeren. Dan gaan er ook wel eens wat mensen onderuit.

Zou dat in het script staan??

- Ren door Rhodos en zorg dat je ongeveer 10 man onderuit loopt :P

?? Het zou toch kunnen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vraag me altijd af of het omverlopen van voorbijgangers in het script stond.

Als de baron en B-100 al die pretparkbezoekers omverlopen in Florida bijvoorbeeld. Zie je die mensen echt denken: ' WTF gebeurt hier '??

Of aan het eind van 'de verzonken stad '. Als de Baron, Japie en B2 door Rhodos banjeren. Dan gaan er ook wel eens wat mensen onderuit.

Zou dat in het script staan??

- Ren door Rhodos en zorg dat je ongeveer 10 man onderuit loopt :P

?? Het zou toch kunnen

Nee, ik geloof dat Aad zelf eens heeft verteld, dat het geen planning was, maar gewoon een lolletje van b2 zelf ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar hebben wij het heel lang over gehad, en Aad heeft zelf gezegd dat ze NOOIT gevloekt hebben in de series.

Dat zou ik ook zeggen als ik zo'n serie maakte. Maar waarom zouden ze het dan op de DVD gecensureerd hebben?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Bassie die in de Plaaggeest 'kut' zegt tijdens het van de vrachtwagen afspringen lijkt me niet gepland, het is dan ook gecensureerd op de dvd.
bij mij zegt ie het niet!

(sorry voor de late post :N )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie die in de Plaaggeest 'kut' zegt tijdens het van de vrachtwagen afspringen lijkt me niet gepland, het is dan ook gecensureerd op de dvd.

[..]

bij mij zegt ie het niet!

Als het gecensureerd is dan hoor je het ook niet. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, ik geloof dat Aad zelf eens heeft verteld, dat het geen planning was, maar gewoon een lolletje van b2 zelf ;)

B2 loopt wel 2 keer precies dezelfde man onderuit... :{

en die man loopt nadat B2 hem de eerste keer onderuit heeft gelopen ook de andere kant ineens op... dus het lijkt mij dat het gepland is geweest O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

B2 loopt wel 2 keer precies dezelfde man onderuit... :{

en die man loopt nadat B2 hem de eerste keer onderuit heeft gelopen ook de andere kant ineens op... dus het lijkt mij dat het gepland is geweest O}

ja. mij ook.

anders zouden ze wel zeggen ''sorry'' :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als Bassie en Adriaan in de verdwenen kroon het museum ingaan om de circusbeeldjes te bezichtigen struikelt Bassie over het trapje. Zou dat is het script staan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als Bassie en Adriaan in de verdwenen kroon het museum ingaan om de circusbeeldjes te bezichtigen struikelt Bassie over het trapje. Zou dat is het script staan?

Het zou kunnen dat dit er niet in staat maar ik denk zelf van wel omdat Bassie natuurlijk wel vaker als domme clown van dit soort fouten maakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op die manier kun je je heel veel dingen afvragen denk ik.

Zo kan je je ook afvragen of het in het script stond of het de bedoeling was dat de deur van de jeep, waarmee Bassie & Adriaan het eiland in de Schatkaart verkennen, nog op slot zat toen ze weer verder wilden rijden.

(Bassie roept daar dan ook HELP HELP!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op die manier kun je je heel veel dingen afvragen denk ik.

Zo kan je je ook afvragen of het in het script stond of het de bedoeling was dat de deur van de jeep, waarmee Bassie & Adriaan het eiland in de Schatkaart verkennen, nog op slot zat toen ze weer verder wilden rijden.

(Bassie roept daar dan ook HELP HELP!)

tja, zoals jullie ut zelf al zeggen, zo kan je jezelf wel heel veel gaan afvragen, maaruh ik denk dat het er wel bij hoort dat die deur dicht zit, en dat bassie bang is dat adriaan weg rijdt zonder bassie :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...