Ga naar inhoud

[NL] De Bereboot


Aanbevolen berichten

boot1.JPGboot2.JPG

Het verhaal

De bemanning van de Bereboot bestaat uit drie beren. Aan het roer staat kapitein Brom, een brombeer met een hart van goud. Brilbeer is de machinist, een vakman die alles weet van "piefjes en palletjes". Dan is er nog Maatje, een jong maar slim zeebeertje. Samen bevaren ze de zeeën en zo beleven ze allerlei avonturen.

Info

Aantal afleveringen: 407

Uitgezonden door:

NOS (2 oktober 1976 - 29 april 1977 / 6 juli - 4 september 1982)

AVRO (1 oktober 1977 - 30 september 1978)

TROS (1 mei 1991 - 9 september 1992 / 24 januari - 25 december 1994)

KinderNet 5 (8 september 2000 - 21 december 2001)

Nickelodeon (2003 - 2006)

Stemmen

Maatje - Trudy Libosan

Kapitein Brom - Bert Dijkstra

Brilbeer - Paul van Gorcum

Fred de Kei - Jan Borkus

Tante Neel - Trudy Libosan

Intro

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites
Geweldig die stemmen en ook de meeste verhalen zijn echt super.

De Bereboot is voor mij één van de eerste series die ik volgde op tv in de jaren '70. Elke avond een verhaaltje van vijf minuten, maar wat was het spannend! Grappig als je het dan op latere leeftijd terugziet en dat het dan ineens opvalt hoe simpel doch doeltreffend die verhaaltjes waren. Vooral de tochten naar de eilanden vond ik altijd geweldig, als er dan zo'n eiland opdook in de verte.

Jammer alleen dat de klassieke openingstune 'Ahoy, daar komt de Bereboot' inmiddels is vervangen door 'Wie vaart er mee met de Bereboot', de oude tune was veel mooier, met die stoomfluit in het begin.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

SCHOP!

Na dit topic eens doorgelezen te hebben ben ik ook eens begonnen met op tv in de late avonduurtjes De Bereboot te gaan volgen. Ik moet zeggen dat ik het ook een erg leuke serie vindt omdat de verhalen erg leuk zijn om naar te kijken. Ook zit er goede humor en leuke liedjes in.

Het gaf mij ook aanleiding om na enige tijd ook de Mega Kids DVD met 20 afleveringen van De Bereboot te bestellen die op dit moment heel goedkoop te krijgen is bij Kruidvat Entertainment Shop.

2447106.jpg

Deze heb ik vanavond tot op ongeveer de helft bekeken en ik kan eigenlijk niet anders zeggen dat ik deze DVD echt helemaal geweldig vind, met name ook door de series die uit meerdere afleveringen bestaan en door de originele openingstune die erop zit. ^O^

Zijn er eigenlijk nog meer DVD's van De Bereboot verschenen? Ik kan nu namelijk eigenlijk alleen maar zeggen dat ik alleen nog maar meer wil zien als het er is. (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...
  • 1 year later...

Klopt het trouwens dat de poppen van De Bereboot te zien waren in het TV Toys museum, destijds in Dieren? Ik weet wel dat de Fabeltjeskrant poppen daar te zien waren, maar van de Bereboot weet ik dat niet meer.

Ik heb zelf wel een keer de originele zee uit De Bereboot mogen aanschouwen in het Toneelmuseum in Amsterdam :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt het trouwens dat de poppen van De Bereboot te zien waren in het TV Toys museum, destijds in Dieren? Ik weet wel dat de Fabeltjeskrant poppen daar te zien waren, maar van de Bereboot weet ik dat niet meer.

Goede vraag. Ik heb toen sowieso niet al te veel van de non-B&A rekwisieten meegekregen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Intro weer in de OP gezet, want de video was verwijderd. De eerste intro deze keer. :P

Vind die mega DVD's nog steeds geweldig met die doorlopende verhaaltjes. :D

Jammer dat het niet meer op televisie komt. Was erg leuk om te kijken destijds 's nachts op Nickelodeon.

Fred de Kei _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Ik heb volgens mij de meeste afleveringen van De Bereboot wel gezien.. (tenminste naar mij denken) Niet op televisie maar op dvd's, dat waren geen dvd's van De Bereboot zelf, maar van meerdere kinderprogramma's op één dvd. Volgens mij was dat altijd van een bepaald thema met o.a Calimero, Brandweerman Sam, Caillou, Pieter Post etc. ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...