Ga naar inhoud

Sportcommentatoren en presentatoren


Aanbevolen berichten

Evert ten Napel hoor ik wel graag op TV :Y.

Evert is ook door de lezers van de Telegraaf gekozen tot favoriete verslaggever. Opvallend, aangezien er nogal eens kritiek op zijn manier van verslaggeven is. Zelf vind ik hem ook één van de beteren.

Je vindt hem geweldig of je hebt een hekel aan hem, denk ik ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Van Gelder juist helemaal niks. Het is wel grappig om terug te horen, maar ik moet er niet aan denken dat ik radio zit te luisteren en alleen naar dat geschreeuw hoor. Je weet totaal niet waar de bal is op het veld. Maargoed, het zal je in ieder geval niet ontgaan als Nederland scoort ;)

Ik vind Ten Napel ook wel prettig. Soms een beetje teveel informatie vind ik. Vooral tijdens het commentaar in 1988, halve finale Nederland-Duitsland was 'ie geweldig.

"Is ook geen penalty! Moet ik eerlijk zeggen, is ook geen penalty. Hij ligt hem er toch op! ... 1-1 EN DAT IS TERECHT"

"En het wordt onvriendelijker..."

Hilarisch :)

Het liefst luister ik qua commentaar naar Jeroen Grueter. Helaas heeft hij vrij weinig wedstrijden toegewezen gekregen dit EK. Hij doet ook altijd het commentaar bij het zwemmen. Philip Cooke vind ik niks. Frank Snoeks ben ik ook niet zo kapot van. Jan Roelfs is wel prettig om te horen vind ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Op televisie hoor ik het liefste Frank Snoeks en Evert ten Napel. Vooral Evert kan ook van saaie wedstrijden een feest maken. Afgelopen EK was hij ook weer geweldig tijdens Nederland - Frankrijk. _O_

Op de radio maakt het me niet zoveel uit. Bij Langs de Lijn vind ik ze allemaal wel prettige stemmen hebben. Bij wedstrijden van oranje blijft Van Gelder uiteraard de beste. Bij het commentaar tijdens het afgelopen EK moest je gewoon weer denken aan het Bergkamp moment uit 1998. :P

Als presentator bij Studio Voetbal vind ik Jack echter een stuk minder. Het lijkt wel of hij bij elke gast zijn best doet om in zijn kont te kruipen. De gesprekken gaan dan vaak minuten lang over hetzelfde. Dan heb ik liever Wilfred Genee die alles altijd makkelijk aan elkaar weet te babbelen, geregeld het onderwerp even verandert en soms ook even de analisten probeert te provoceren. Vooral in combinatie met Johan Derksen is dat altijd geweldig en hij is dan ook mijn favoriete analist. Ik ben het niet altijd met hem eens, maar toch kan ik uren luisteren naar die man die altijd zijn ongezouten mening geeft en zich niets van de rest van de wereld aantrekt. Ik volg dan ook alle uitzendingen van VI, Doordekken en Beste Johan.

René van der Gijp bij VI halen vind ik ook een gouden zet. Hoewel hij soms ook iets te negatief kan zijn, lig ik toch altijd weer in een deuk om die gast. Bij Studio Voetbal weet alleen Hugo Borst mij vaak te boeien. Die zit daar helemaal verkeerd als je het mij vraagt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 4 years later...

Deze moet ik even kwijt!

Een van de sportcommentatoren van de schaatswedstrijden in Salt Lake City van het afgelopen weekend had een ezelsbruggetje bedacht om de tijd (6 min, 7 sec, 43 honderdste) van de gereden afstand (5000 m) van Bob de Jong goed te kunnen onthouden en het werkte voor 1 keer.

Want, zo zei hij: 6 x 7 is 43.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...