Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie en discussie # 8


Aanbevolen berichten

  • Reacties 255
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
Koeman houdt het per direct voor gezien bij Utrecht

FC Utrecht en trainer/coach Erwin Koeman gaan per direct al uit elkaar. De onvrede over het transferbeleid is een van de redenen voor de voortijdige breuk.

Volgens bronnen binnen de club zijn de onvrede over het transferbeleid en de moeizame relatie met technisch directeur Foeke Booy en assistent Jan Wouters de aanleiding voor Koeman om zijn contract in te leveren.

Koeman begon deze zomer als opvolger van Ton du Chatinier in De Galgenwaard. De oud-international zag tot zijn ongenoegen zijn selectie een grote metamorfose ondergaan, waarbij onder anderen Dries Mertens, Kevin Strootman en Ricky van Wolfswinkel vertrokken.

Het aankoopbeleid was een steen des aanstoots voor Koeman. Hij werd niet altijd gehoord bij het aantrekken van vervangers. Tot zijn ongenoegen werd de oud-international bijvoorbeeld niet op de hoogte gebracht van de komst van Rodney Sneijder.

FC Utrecht was de derde club van Koeman in zijn trainerscarrière. De vijftigjarige oud-international was eerder werkzaam bij RKC Waalwijk en Feyenoord. Na zijn vertrek uit Rotterdam was hij van 23 april tot 23 juli 2010 bondscoach van Hongarije.

Link naar bericht
Delen op andere sites

AZ lijkt nu de kampioenskandidaat, alleen is het de vraag of ze met de favorietenrol om kunnen gaan en of ze fit blijven de rest van het jaar. Het spel is er op ingesteld dat ze allemaal erg fit zijn en als vermoeidheid toe slaat zijn ze meteen minder dominant denk ik. Mocht AZ toch nog wegvallen lijkt het opnieuw een jaar te worden met de kampioen van de armoede (net als vorig jaar). Alle topclubs verspelen onbegrijpelijk punten tegen tegenstanders waar je normaal een zakelijke overwinning moet boeken. Ik denk in elk geval dat het nog wel spannend wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

De Europa League lotingen mogen er ook weer zijn trouwens. Vooral Ajax en AZ hebben aansprekende tegenstanders geloot. FC Twente en PSV wat mindere tegenstanders, maar zij moeten toch door kunnen naar de volgende ronde, al zal PSV het wel zwaar gaan krijgen in die Turkse heksenketel! Hopelijk levert het weer mooie wedstrijden op.

Toch wel opvallend dat Nederland de meeste deelnemers in de EL heeft in deze ronde.....

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Wat een uitslag gisteren in Eindhoven: 2-6! Zal wel hard aangekomen zijn in het PSV kamp. Benieuwd hoe ze dit tegen Valencia gaan verwerken.

En FC Twente wel een aderlating met de schorsing van Douglas. Jammer dat hij die schop uitdeelde, al ging Toivonen ook niet helemaal vrijuit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Behoorlijk, vooral de manier waarop is erg teleurstellend. Nog nooit zo'n slap PSV gezien...

Ben je nog geweest TMP? Lijkt me toch niet echt leuk om op zo'n manier op de tribune te zitten.

aangepast door Joost
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben je nog geweest TMP? Lijkt me toch niet echt leuk om op zo'n manier op de tribune te zitten.

Ja, was ook niet leuk. Van Twente verliezen kan best gebeuren, en ik had zeker niet zomaar op een overwinnning gerekend. Het spel en het gebrek aan strijd waren echter erg teleurstellend. Alleen Toivonen probeerde er nog wat van te maken, de rest was dramatisch.

Maar goed, morgen mogen ze me verrassen ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

En het blijft een loterij in de Nederlandse competitie... Zul je zien dat Ajax straks echt kampioen gaat worden.

Zelf was ik aangenaam verrast door de winst van Feyenoord op FC Twente. Natuurlijk was FC Twente niet compleet, maar het was wel te zien hoe kwetsbaar ze momenteel zijn en dat nog maar twee weken na de 2-6 in Eindhoven, wat kan het toch snel gaan allemaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zal wel spannend blijven tot het eind, en dat is ook wel leuk natuurlijk...

Zeker, ik zou echt nog geen kampioen kunnen aanwijzen. Vermoed wel dat het tussen Ajax, PSV, FC Twente en AZ zal gaan. Feyenoord en Heerenveen zullen om de vijfde plaats gaan spelen. Qua degradatie wordt het trouwens ook nog spannend.

Nee, al met al een boeiende competitie dit seizoen. En dan mag het niveau wellicht tegenvallen, het is leuk om te volgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoveelste keer een goed weekend gehad: concurrenten laten punten vallen en wij (Ajax) blijven winnen. Ajax speelde aardig maar PSV op z'n zachtst gezegd dramatisch.

Ongelooflijk dat we met 8 punten achterstand in januari nog terug zijn gekomen. Nu gaat het tussen AZ en Ajax. Ik denk dat PSV ons nog eens kampioen kan maken door van AZ te winnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Toch wel vreemd eigenlijk zo'n weekeinde zonder Eredivisie. Helaas viel de bekerfinale ook erg tegen. PSV verdiend gewonnen, maar Heracles liet maar weinig zien. uiteraard blijft het wel knap die finaleplek, maar PSV hoefde niet eens tot de bodem te gaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet moeilijk om met miljoenen aan gemeenschapsgeld van Heracles te winnen... dat ze dan zo'n moeite hebben om weer eens landskampioen te worden ligt vast niet alleen aan Rutten ;-). No offence by the way... is een forum hier dus af en toe een beetje met scherp schieten en zout op de juiste plekken achterlaten is alleen maar goed voor de algemene commotie haha :-) . Master (want voor mij ben en blijf je gewoon The Master ;-) ) bring it oooooon!! :-p

Zonder dollen, als mede-Ajax voorstander ziet de competie er leuk uit, maar aan de andere kant ook leuk dat het zo spannend is. Verder op Europees niveau gezien voor het Nederlandse voetbal jammer dat AZ tegen Valencia in de uit zo erg onderuit is gegaan. En ik ben zelfs zo goed om gewoon te beamen dat Feyenoord een erg goed seizoen speelt, ivm afgelopen jaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het ligt inderdaad niet (alleen) aan Rutten, dat blijkt ook wel.

Nee, dat is wel duidelijk. PSV laat het overigens steeds liggen in uitwedstrijden. Zaterdag moeten ze thuis een kans maken tegen AZ, maar ze moeten ook nog naar Roda JC en je hebt woensdag kunnen zien dat Feyenoord het daar ook lastig had.

Wat Feyenoord betreft kan ik alleen maar tevreden zijn over dit seizoen. Kampioen zullen ze niet worden, heb ik ook nooit op gerekend, maar de tweede plaats en voorronde Champions League zit er nog steeds in, zeker omdat Feyenoord nog thuis tegen AZ moet. Enige probleem voor Feyenoord zijn de twee resterende uitwedstrijden bij ADO en Heerenveen, daar hebben ze het altijd moeilijk, maar we zullen zien.

En dat Ajax kampioen gaat worden lijkt toch wel zeker, ze moeten nog naar Vitesse en FC Twente, maar het zal mij niets vebazen als ze daar winnen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Het seizoen zit erop en we kunnen toch wel terugkijken op een interessante competitie. Wel leuk om de traditionele top 3 weer bovenin te zien staan.

Benieuwd wat de play-offs gaan brengen. Zal wat zijn als FC Twente die wint, pakt Excelsior straks die extra EL plek :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het seizoen zit erop en we kunnen toch wel terugkijken op een interessante competitie. Wel leuk om de traditionele top 3 weer bovenin te zien staan.

Benieuwd wat de play-offs gaan brengen. Zal wat zijn als FC Twente die wint, pakt Excelsior straks die extra EL plek :)

Ik hoop toch dat Vitesse en Twente Europa in gaan, daar heeft het Nederlandse voetbal een stuk meer aan ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Wat heeft Bayern het laten liggen in de CL finale zeg! Voorsprong verspeeld, strafschop gemist en een vorsprong in de penaltyserie uit handen gegeven. Uiteindelijk werd het een heel spektakel in München. Of het verdiend was voor Chelsea? Ik denk het wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat heeft Bayern het laten liggen in de CL finale zeg! Voorsprong verspeeld, strafschop gemist en een vorsprong in de penaltyserie uit handen gegeven. Uiteindelijk werd het een heel spektakel in München. Of het verdiend was voor Chelsea? Ik denk het wel.

Als ik het zo lees (ik heb de wedstrijd verder niet gezien), dan maak ik er uit op dat Chelsea op de manier van Italië heeft gespeeld (met 11 man op eigen helft en de tegenstander laten komen). Als dit zo is (en zo hebben ze ook Barca uitgeschakeld), dan zou ik het het heel laf voetbal vinden en dan zou ik het Chelsea niet gunnen.

Ik had ook gehoopt dat Bayern zou winnen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Chelsea was een ramp en ik vind het jammer dat ze nog hebben gewonnen ook.

Gelukkig heeft VVV weer veel mazzel gehad. :P

En nu uitkijken naar het EK!

Stuur je dan ook je inzending nog in voor de pool? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Het is weer begonnen en hoe!!!

Meteen puntverlies voor de titelkandidaten Ajax en PSV. Had ik zelf niet verwacht. RKC blijft toch een lastig te kloppen ploeg, zeker in Waalwijk. Ook leuk was het eerste punt voor de gepromoveerde clubs, zijn ze gelijk van de nul af (en staan ze boven PSV!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Matige Europa cup avond voor Nederland. Gelukkig boekte PSV nog een ruime zege, maar de rest krijgt het moeilijk volgende week. Overigens zie ik echt nog wel kansen voor vooral FC Twente en AZ. Feyenoord kan ook nog, maar voor Heerenveen gaat het zeker lastig worden, 3x scoren en geen doelpunt tegen krijgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de UEFA-coëfficiënt zou het mooi zijn als we dit jaar aardig wat punten sprokkelen. Het zou mooi zijn als Twente minimaal achtste finale haalt in de EL, voor PSV zou halve finale mooi zijn. Daarnaast moet Ajax met een gunstige loting misschien verder kunnen komen in de CL, maar ik denk dat ze na de winter instromen bij de EL. Van Feyenoord en Heerenveen verwacht ik weinig, van AZ ook niet al te veel.

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2013.html

Na dit jaar valt het jaar 08/09 weg, en dat is mooi want het was een slecht jaar. Als we komende 2 jaar redelijk presteren, is plek 6 in zicht en mag nr. 2 uit de competitie weer direct meedoen met de CL. Zou echt mooi zijn! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...