Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie en discussie # 8


Aanbevolen berichten

  • Reacties 255
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Komend weekeinde de ontknoping in de Eredivisie. Wie gaat er met de schaal vandoor? Zelfs nu vind ik het moeilijk te voorspellen. Dan maar wachten op zondagmiddag :)

Ik geef Ajax nog best een goede kans. Hoop op Twente ;).

Leuk voor Fulham trouwens dat ze de finale van de Europa League hebben gehaald. Ik gunde het ze ook wel, ze hebben al veel sterke tegenstanders uitgeschakeld. En HSV is vaak met veel geluk een ronde verder gekomen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geef Ajax nog best een goede kans. Hoop op Twente ;).

Leuk voor Fulham trouwens dat ze de finale van de Europa League hebben gehaald. Ik gunde het ze ook wel, ze hebben al veel sterke tegenstanders uitgeschakeld. En HSV is vaak met veel geluk een ronde verder gekomen...

Hee! Rot PSV'er! *gooit veel stenen* Ajax kampioeeeeeeeneeeeen! :P .

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kampioenschap voor Van Gaal is binnen. Het is nog niet officieel, maar volgende week pakt hij met Bayern de eerste van de 3 prijzen. Zou prachtig zijn als hij ook nog de beker en de Champions League wint. ^O^

En Hertha is gedegradeerd. Ik dacht dat ze dit jaar nog wel voor het kampioenschap wouden gaan? Het kan raar lopen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus toch FC Twente. Knap dat ze niet zoals AZ onder de druk bezweken zijn (AZ werd vorig seizoen immers met een nederlaag kampioen doordat Ajax door PSV werd verslagen). Lekkere zooi net op die snelweg in het oosten! Nouja ze verdienen het. Ajax kende wel een indrukwekkende eindsprint, maar daarom is de prestatie van FC Twente door Ajax voor te blijven wellicht dubbel zo fraai.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer van Ajax, zat toch nog een goede kans in ;) . Zuur vooral als je kijkt naar de

formidabele eindsprint en het enorme doelsaldo.

Maar daarentegen toch een zeer goede prestatie van FC Twente, die hun zenuwen hebben

kunnen bedwingen met het oog op de eerste titel in de geschiedenis... en Ajax en PSV

achter zich hebben weten te houden in de gevaarlijke momentjes. Dus toch een

terechte kampioen dit seizoen! Gefeliciteerd aan alle Tukkers in da House! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer van Heracles vanmiddag. Ik had Gertjan Verbeek wel Europees voetbal gegund. Maat wel knap van Roda JC, van degradatiekandidaat in een jaar naar mogelijk Europese deelnemer.

En verder ben ik benieuwd wie er volgend seizoen Eredivisie speelt. Ik gok op Sparta en Willem II. Wel schitterend natuurlijk dat Sparta en Excelsior onderling gaan uitmaken welke twee Rotterdamse clubs volgend seizoen in de Eredivisie uitkomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer van Heracles vanmiddag. Ik had Gertjan Verbeek wel Europees voetbal gegund. Maat wel knap van Roda JC, van degradatiekandidaat in een jaar naar mogelijk Europese deelnemer.

En verder ben ik benieuwd wie er volgend seizoen Eredivisie speelt. Ik gok op Sparta en Willem II. Wel schitterend natuurlijk dat Sparta en Excelsior onderling gaan uitmaken welke twee Rotterdamse clubs volgend seizoen in de Eredivisie uitkomen.

Ik hoop dat Sparta het haalt, maar het spel tegen Helmond Sport sloeg echt nergens op. Willem II speelt al jaren waardeloos, zij zullen het niet makkelijk krijgen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een ontknoping bij Sparta-Excelsior _O-.

Jammer van Sparta *(*!

Ja dit zou je vooraf nooit verzonnen kunnen hebben. Fernandez is wel het voorbeeld van de loser die een held werd. Echt onvoorstelbaar! Maargoed, Kralingen kan zich weer opmaken voor de Eredivisie (al verwacht ik dat dit maar een jaartje zal zijn).

Sparta er dus uit. Zoals geschreven werd: het resultaat van 10 jaar wanbeleid. Misschien dat men door een jaartje Jupiler League de boel weer wat op orde krijgt, maar het is bijna zeker dat talenten als Strootman, Viergever en Falkenburg weg zullen gaan. Deze jongens zijn veel te goed voor de Jupiler League.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens VI vindt van den Boog Suarez minstens 40 miljoen waard. Dat moet ik nog zien.. Zowiezo is dat absurd hoog voor een spits uit de eredivisie, gezien de verdedigers die ze tegen hebben.

Van Gaal is trouwens wel een steeds grotere held aan het worden. En gister in Studio Voetbal werd ook iets interessants gezegd; Van Gaal laat een team met top aanvallers en een degelijk middenveld geweldig voetballen, terwijl ze een zwak verdedigingscentrum en een matige keeper hebben. Dit geeft toch wel hoop voor Oranje op het WK ;)

aangepast door Niveath
Link naar bericht
Delen op andere sites

Internazionale heeft de Champions League gewonnen. Jammer voor Van Gaal, maar het liep ook gewoon niet lekker gisteren. De wedstrijd zelf was ook alles behalve geweldig.

En Ribery heeft bijgetekend tot 2015. Ik ben benieuwd waar Bayern volgend jaar toe in staat is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Toch wel opvallend hoe slecht het Nederlandse profvoetbal ervoor staat. Slechts vier clubs zijn gezond. Dat SC Heerenveen daarbij zit was bekend, maar mij verrast vooral de gezonde status van Telstar. Velen kijken neer op de club uit Velsen-Zuid, maar voorlopig kunnen zij heel wat concurrenten uitlachen.

En FC Volendam ook gezond, de inspanningen van Jan S., Nick S., Simon K. en de 3 J's werpen hun vruchten af :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke eerste speelronde met toch wel verrassende resultaten en De Graafschap voor een weekje bovenaan :).

De zeges van De Graafschap, NEC en Heracles had ik wel verwacht, gezien de tegenstanders. De overwinningen van PSV, Feyenoord en Vitesse vind ik wel bijzonder. PSV had toch geen makkelijke wedstrijd, Feyenoord mist bijna de complete voorhoede maar scoort toch drie keer (ok één eigen doelpunt, maar die telt ook) en van Vitesse wordt weinig verwacht dit seizoen, maar ADO werd toch vrij makkelijk verslagen.

En NAC Breda is weer van de nul af :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had beter Toivonen kunnen kiezen in de pool. :P

Hehe ja hij is op dreef! Vijf doelpunten al in twee wedstrijden. Maargoed, Suarez is nu terug van zijn schorsing, dus die komt er ook wel snel aan denk ik, al blijft de vraag of hij in Amsterdam zal blijven of dat hij vertrekt. In dat geval is Toivonen een goede kandidaat voor de topscoorderstitel (en zullen weinigen de topscoorder goed raden in de pool).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hehe ja hij is op dreef! Vijf doelpunten al in twee wedstrijden. Maargoed, Suarez is nu terug van zijn schorsing, dus die komt er ook wel snel aan denk ik, al blijft de vraag of hij in Amsterdam zal blijven of dat hij vertrekt. In dat geval is Toivonen een goede kandidaat voor de topscoorderstitel (en zullen weinigen de topscoorder goed raden in de pool).

Toivonen staat anders nadrukkelijker in de belangstelling van een club (Liverpool) dan Suarez op dit moment. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Benieuwd of Feyenoord zich herpakt tegen AA Gent...

Het zal een lastige klus worden in elk geval. AA Gent draait ook niet super, maar heeft wel een lastig elftal. Daarnaast heeft Feyenoord ook de pech dat de gehele Gerard Meijer tribune leeg moet blijven (straf van twee seizoenen geleden). Het Legioen zit dus op andere plekken, scheelt toch een hoop.

Benieuwd wat de rest gaat doen in Europa. Ajax, Feyenoord en FC Utrecht lijken de zwaarste lotingen te hebben. PSV en AZ zouden het moeten kunnen halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Gaat bij voetbal ook niet zo lekker hoor TMP:

Edgar Davids heeft zaterdagavond rake klappen uitgedeeld in de Amsterdamse bioscoop Tuschinski. Dat schrijft stadszender AT5 maandag op basis van 'diverse bronnen'. Het slachtoffer heeft aangifte gedaan tegen de oud-Ajacied.

Davids zou ruzie hebben gehad over zitplaatsen in de bioscoop. De 37-jarige voetballer beweerde dat hij twee stoelen had gereserveerd, maar deze waren bezet.

Toen het slachtoffer en haar vriendin opstonden om plaats te maken, sloeg Davids haar tegen haar rug. Toen de vrouw zich omdraaide, kreeg ze nog een klap in haar gezicht, wat resulteerde in een blauw oog. De voetballer zou de bioscoop vervolgens zijn ontvlucht.

De Amsterdamse politie wil niet bevestigen dat het om Edgar Davids gaat. Wel laat een woordvoerder weten dat er aangifte is gedaan naar aanleiding van een mishandeling in Tuschinski. De zaak wordt nog onderzocht, er zijn nog een aanhoudingen verricht.

Davids wordt niet voor het eerst in verband gebracht met mishandeling. Een ex-vriendin beweerde acht jaar geleden dat de voetballer losse handjes heeft. Wegens gebrek aan bewijs werd Davids destijds niet vervolgd.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/403722/1/1/50/edgar-davids-slaat-erop-los-in-tuschinski.html

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...