Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie en discussie # 8


Aanbevolen berichten

  • Reacties 255
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou, ze worden eerder 4e dan 3e denk ik. Op die manier kom je nooit eens verder. Vorig jaar al een pittige loting maar toch bijna door, nu is 3e plek het hoogst haalbare.

Ik zou wel graag willen ruilen hoor ;). PSV heeft nu eens wat meer aansprekende tegenstanders in de poule, maar het spreekt niet heel erg tot de verbeelding de afgelopen jaren (tot en met de poule-fase).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helmond presteert al jaren goed. Greep tot nu toe elke keer maar net naast een promotie. Ze hebben misschien niet de uitstraling voor de Eredivisie maar op basis van de prestaties verdienen ze het zeker om eens een jaar of misschien wel meer te mogen meedraaien in de Eredivisie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helmond presteert al jaren goed. Greep tot nu toe elke keer maar net naast een promotie. Ze hebben misschien niet de uitstraling voor de Eredivisie maar op basis van de prestaties verdienen ze het zeker om eens een jaar of misschien wel meer te mogen meedraaien in de Eredivisie.

Ik sta altijd versteld hoeveel BVO's er zijn uit de regio Brabant/Limburg, uit relatief kleine plaatsen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Vreemde speelronde weer vandaag! puntverlies voor Ajax en Feyenoord en PSV sluipt gewoon weer richting top.!

Hoewel ik mezelf liever niet wil quoten, doe ik dat hier wel even om te laten zien hoe snel dingen weer veranderen. Sloop PSV twee weken geleden weer richting top, vandaag donderen ze weer net zo hard naar beneden.

En Bommel al 5x geel in 5 duels, hoe krijgt hij het voor elkaar :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Inmiddels gaat het met Oranje ook weer de goede kant op. Mooie overwinning in Boekarest, brengt het WK alweer een stuk verder.

En dan Duitsland... 4-0 voor, uiteindelijk 4-4. Voelen ze ook eens wat het is om op de valreep een voorsprong te verspelen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het eerste trainersontslag van dit seizoen is trouwens een feit: Karelse weg bij NAC. Ze hebben gewoon een ontzettend matige selectie, dus ik denk niet dat een opvolger het veel beter zal gaan doen...

Ach ja, Breda is kennelijk niet van plan om de plaatselijke voetbalclub te sponsoren, zoals Eindhoven dat wel doet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Als ik puur naar het voetbal kijk moet de strijd straks gaan tussen PSV en Ajax. FC Twente en Feyenoord hebben erg veel geluk gehad met een aantal uitslagen, terwijl Ajax en PSV zichzelf vaak tekort deden. Bij PSV zie je gewoon dat de kwaliteit van het spelersmateriaal verreweg het beste is, behalve de verdediging, die is dan weer uiterst zwak. Bij Ajax zie je dat er een positiespel in geslepen zit dat moeilijk aan te pakken is. Vitesse gaat Bony denk ik kwijtraken, dus daar gaat hun doelpuntmachine.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Vanaf volgende week weer eredivisie

Als ik puur naar het voetbal kijk moet de strijd straks gaan tussen PSV en Ajax. FC Twente en Feyenoord hebben erg veel geluk gehad met een aantal uitslagen, terwijl Ajax en PSV zichzelf vaak tekort deden. Bij PSV zie je gewoon dat de kwaliteit van het spelersmateriaal verreweg het beste is, behalve de verdediging, die is dan weer uiterst zwak. Bij Ajax zie je dat er een positiespel in geslepen zit dat moeilijk aan te pakken is. Vitesse gaat Bony denk ik kwijtraken, dus daar gaat hun doelpuntmachine.

Sluit me wel aan bij bovenstaand stukje. Ik zie Ajax en PSV ook als voornaamste titelkandidaten. Wat degradatie betreft, lastig een rechtstreekse degradant te voorspellen, maar ik denk dat het uiteindelijk Willem II zal worden....

Maargoed, het blijft koffiedik kijken :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

De selectie is gewoon niet goed genoeg, daarbij komt dat enkele belangrijke spelers (Fer, Chadli) veel geblesseerd zijn. Castagnois bakt er daarnaast vrij weinig van. Hoewel ze momenteel wel erg slecht bezig zijn, kun je dat zeker niet allemaal aan de trainer wijten...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

In ieder geval weer eens (voorronde) Champions League gehaald. PSV heeft te vaak gefaald dit seizoen om kampioen te kunnen worden. Tweede helft vandaag was ook weer zeer moeizaam. Hopelijk blijft Van Bommel nog een jaar...

Link naar bericht
Delen op andere sites

En de beker dus naar AZ. Verrassend, ik had een veel feller PSV verwacht, maar helaas blonken teveel spelers weer uit in zeuren tegen de scheidsrechter. Vooral Bommel en Strootman bleven maar klagen in plaats van dat ze hun voeten lieten spreken. PSV heeft echt verzuimd door te drukken na die 2-1, AZ was toen echt even de weg kwijt. Enfin, proficiat Gertjan Verbeek en zijn mannen en dat na zo'n rampseizoen.

PSV is al met al zo wel de grote verliezer van het seizoen en dat met al die verwachtingen. Ik kan me niet voorstellen dat ze blij zijn met alleen een tweede plaats. Het is wel voorronde Champions League, maar toch...

Link naar bericht
Delen op andere sites

En de beker dus naar AZ. Verrassend, ik had een veel feller PSV verwacht, maar helaas blonken teveel spelers weer uit in zeuren tegen de scheidsrechter. Vooral Bommel en Strootman bleven maar klagen in plaats van dat ze hun voeten lieten spreken. PSV heeft echt verzuimd door te drukken na die 2-1, AZ was toen echt even de weg kwijt. Enfin, proficiat Gertjan Verbeek en zijn mannen en dat na zo'n rampseizoen.

PSV is al met al zo wel de grote verliezer van het seizoen en dat met al die verwachtingen. Ik kan me niet voorstellen dat ze blij zijn met alleen een tweede plaats. Het is wel voorronde Champions League, maar toch...

Wederom een teleurstellende en slappe prestatie, past prima binnen dit waardeloze seizoen. Voorronde CL doorkomen gaat heel erg lastig worden. Hopelijk vertrekt een flink aantal spelers, want ik ben wel uitgekeken op een (groot) deel van deze selectie.

Toch een leuke middag gehad gisteren in de Kuip, maar dat kwam niet echt door de elf PSV'ers op het veld ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van Bommel stopt er dus mee. ;(

Ik had hem zo graag een mooier afscheid gegund, maar het blijft voor mij altijd een held. _O_

Het blijft een grote naam, Van Bommel, maar zijn laatste seizoen werd toch voornamelijk gekenmerkt door zeuren en klagen. Het spel van PSV heeft z'n humeur kennelijk geen goed gedaan...

Benieuwd hoe PSV zich gaat herpakken met Philip Cocu. Slechter dan nu kan het wellicht niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Het betaalde voetbal gaat weer beginnen (en daarmee ook weer alle voetbal talkshows). Benieuwd wat het allemaal gaat brengen dit seizoen. Ik hoop wel op een beetje spanning, want als je de resultaten van de voorbereiding naast elkaar legt, lijkt er toch weer één team uit te gaan springen dit jaar...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Blijft jammer dat ze die jeugdteams in de Jupiler League hebben gestopt, dat is echt een devaluatie van de competitie.

Ik ben er zelf ook niet zo enthousiast over, maar aan de andere kant bleef er ook weinig over van de Jupiler League. Wel mooi dat er met Achilles'29 weer eens een amateurclub gaat toetreden tot het betaalde voetbal.

aangepast door Joost
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben er zelf ook niet zo enthousiast over, maar aan de andere kant bleef er ook weinig over van de Jupiler League. Wel mooi dat er met Achilles'29 weer eens een amateurclub gaat toetreden tot het betaalde voetbal.

Door vast te houden aan (te) veel verplichte contractspelers heeft de KNVB het de clubs ook niet makkelijk gemaakt. Nu laten ze Achilles '29 toe tegen lagere eisen en gooien ze er wat jeugdteams bij. Jammer, hoewel Achilles '29 zeker een leuke toevoeging is. Ze moeten die promotie/degradatie sowieso verplicht maken, dat voegt wel echt iets toe.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze moeten die promotie/degradatie sowieso verplicht maken, dat voegt wel echt iets toe.

Absoluut! Het betaalde voetbal kan wel eens wat vers bloed gebruiken. Overigens ben ik ook nog steeds voorstander van een extra promovendus naar de Eredivisie. Afgelopen seizoenen promoveerden er dan wel twee teams, maar hoe vaak zag je het niet dat er maar één team promveerde / degradeerde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En de eerste verrassingen zijn alweer een feit, alhoewel veel uitslagen niet veel afweken van vorig seizoen:)

Van FC Twente verwacht ik niet zo veel dit seizoen. Behalve Tadic is het niet heel bijzonder wat daar rondloopt. Feyenoord valt toch tegen, al weet PEC Zwolle regelmatig te verrassen tegen sterke tegenstanders. PSV kan qua niveau nog behoorlijk ver terugzakken, zo bleek ook tegen ADO, wel drie punten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goede overwinning van PSV in Brussel gisteren. Nu Vitesse nog door en dan hopen op mooie lotingen. Jammer dat PSV een zware tegenstander krijgt, die had je beter in de poule kunnen treffen. Wel een mooie test om te kijken waar het team echt staat.

Tenminste één mooie dubbele ontmoeting. Tegen een mindere tegenstander kan PSV ook gewoon verliezen. Lyon lijkt me de beste tegenstander qua kansen om door te gaan naar het hoofdtoernooi.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

AZ heeft een mooie uitgangspositie te pakken, Feyenoord was daarentegen echt niet om aan te zien...

Mee eens! AZ lijkt zo goed als door. Feyenoord moet het dan maar in Rotterdam gaan afmaken en die kansen zijn er zeker, want zo goed was de tegenstander ook niet. Het is wel duidelijk dat Feyenoord een zege nodig heeft om uit dit dal te komen. Wellicht zondag al tegen NAC Breda.

Ik ben ook benieuwd wat PSV in San Siro gaat doen. Ze speelden een goede wedstrijd in Eindhoven, maar het leek er toch wel sterk op dat Milan zich inhield, toen ze één keertje echt druk gingen zetten, stond het meteen 0-1. Wel lastig dat PSV hoe dan ook moet scoren, maar misschien is Bakkali er dan wel weer bij.

aangepast door Joost
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...