Ga naar inhoud

Wat is de minste serie?


Wat is de minste B&A serie?  

124 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is de minste B&A serie?

    • De Plaaggeest
      53
    • Het geheim van de sleutel
      7
    • De Diamant
      7
    • De Huilende Professor
      27
    • Het Geheim van de schatkaart
      1
    • De verdwenen kroon
      3
    • De verzonken stad
      2
    • De geheimzinnige opdrachtgever
      12
    • De reis vol verassingen
      21


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik vind de Professor ook een leuke afwisseling.

Maar of alle andere reeksen zo realistisch zijn, vraag ik me toch af hoor.

Ja hoor, je komt elke dag een persoon tegen in narrenkap en zwarte cape die je steeds plaagt.

Nuja, iedereen heeft voorkeuren, maar ik vind dat je de Professor niet bepaald onrealistisch moet noemen.

Ja de groene mannetjes zijn onrealistisch, maar opzich is de schmink er om aan te tonen dat er iets met ze is.

En Joris, ja, hij is irritant, maar de paniekerigheid is omdat hij bang is van de Professor en hij steeds de schuld krijgt; zou jij dan niet kwaad/bang worden als er iets misgaat?

Een persoon verkleed als nar en die mensen plaagt kan voorkomen in het dagelijkse leven, er word geen gebruik gemaakt van buitenaardse effecten ofzo. Bij de professor misschien ook niet, maar het gaat daar wel een beetje in die richting.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Een persoon verkleed als nar en die mensen plaagt kan voorkomen in het dagelijkse leven, er word geen gebruik gemaakt van buitenaardse effecten ofzo. Bij de professor misschien ook niet, maar het gaat daar wel een beetje in die richting.

Ik vind het jammere aan series als de plaaggeest en de huilende professor dat je je niet goed kunt inleven in de gedachten van B&A, omdat het gewoon zwaar onrealistisch is, met name de plaaggeest...

Neem de verdwenen kroon als voorbeeld, die is echt realistisch, en dan kan je beter in de film kruipen... zo ervaar ik dat *)

Edit: Even toelichting gegeven

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het idee van de Huilende Professor vind ik juist wel mooi. De *professor* wilt hetgeen vernietigen waar Bassie en Adriaan voor staan: de Lach. B&A redden de hele wereld van het Huilen, vind ik wel mooi.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Minste serie naar mijn mening: *plaag* de plaaggeest

+ De personages zijn niet leuk of interessant (alleen de schandebakker is echt hilarisch)

+ De Plaaggeest is naar mijn mening te slim, want ik vind het leuker om naar onnozele boefjes als *b2* te kijken

+ Het verhaal is een beetje oninteressant, steeds andere baantjes :N

+ Het typetje Bassie (de brutale versie zeg maar :P ) vind ik minder leuk dan de Bassie zoals hij in bijv. De Verdwenen Kroon en verder is.

+ Veeeeeel dromen, die af en toe niet zo leuk zijn naar mijn mening

+ Saaiste liedjes als ik moet kiezen uit alle series. De liedjes zijn erg kort en de riedeltjes lijken erg op elkaar.

Dat lijkt me dus duidelijk onderbouwd. :+ MAAR de Plaaggeest is naar mijn mening enkel de MINSTE serie, maar hij is zeker niet saai. Ook deze serie vind ik net als de andere leuk om naar te kijken. ^O^

Overigens vind ik het wel vreemd dat in dit topic ''de minste serie'' de Plaaggeest ver bovenaan staat, terwijl in het topic ''de leukste serie'' de plaaggeest erg hoog staat ergens op de 4e plaats :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hier toch maar gekozen voor "De reis door Europa".

Ik twijfelde tussen deze en de Diamant, maar toch vind ik dat de Diamant iets leuker is, dit door bijvoorbeeld de leuke scenes waar de drie boeven achter Bassie en Adriaan aangaan op de rodelbaan etc.

De reis door Europa is voor mij toch de minste, omdat de meeste afleveringen gewoonweg hetzelfde zijn. De serie is heel leerzaam, daar niet van, maar er gebeurd gewoon te weinig. De laatste aflevering (in Luxemburg als zowel de Baron, als HH als B100 in actie komen) vind ik nog wel de leukste van de serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb hier toch maar gekozen voor "De reis vol verrassingen".

Ik twijfelde tussen deze en de Diamant, maar toch vind ik dat de Diamant iets leuker is, dit door bijvoorbeeld de leuke scenes waar de drie boeven achter Bassie en Adriaan aangaan op de rodelbaan etc.

De reis vol verrassingen is voor mij toch de minste, omdat de meeste afleveringen gewoonweg hetzelfde zijn. De serie is heel leerzaam, daar niet van, maar er gebeurd gewoon te weinig. De laatste aflevering (in Duitsland als zowel de Baron, als HH als B100 in actie komen) vind ik nog wel de leukste van de serie.

Je bedoelt Luxemburg zeker? :?

Dan is het trouwens de reis door Europa...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gestemd op de reis vol verrassingen omdat ik het de saaiste serie vond qua grappen, en ik vond de overige serie's allemaal beter qua grappen en er zit niet echt spanning in omdat de serie veel te lang is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, het is in de Reis door Europa na een tijdje vrij irritant dat Bassie die B100 wel telkens ziet en Adriaan niet.

Door de reis door Europa in z'n geheel te kijken heb ik 'm wel wat meer krediet gegeven. D'r zitten toch best leuke stukken in. *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, het is in de Reis door Europa na een tijdje vrij irritant dat Bassie die B100 wel telkens ziet en Adriaan niet.

Door de reis door Europa in z'n geheel te kijken heb ik 'm wel wat meer krediet gegeven. D'r zitten toch best leuke stukken in. *)

Ja en als je het dan achteraf bekijkt ziet bassie hem echt maar een aantal keer, maar dat lijkt dan zoveel!

Ik vond Europa eerst ook een beetje saai: Harry en B100 waren steeds hetzelfde en elke serie was zo kort (één pakje per aflevering)

Ik heb hem nog steeds niet heel hoog in het vaandel staan, maar hij is wel echt één van de vele geworden en ik vind deze serie nu ook echt geweldig!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond ook die serie van de plaaggeest het flauwste altijd die dromen van bassie..Ik vind dat dat het verhaal niet ten goede komt.

vriendelijke groetjes aan alle b&a fans vanwege

Njoyboy. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond ook die serie van de plaaggeest het flauwste altijd die dromen van bassie..Ik vind dat dat het verhaal niet ten goede komt.

vriendelijke groetjes aan alle b&a fans vanwege

Njoyboy. _O_

*O* Welkom! *O*

Stel je hier even voor, dat zou leuk zijn ;) :

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtop ... &start=150

Ik vind de plaaggeest het minst omdat er niet echt een verhaal in zit en een beetje een abrubt einde (tevens ook een open eind :P )

Ik vind de dromen van Bassie in de eerste 4 series allemaal soms iets té veel...

Bijna elke aflvering is er wel een droom, op zich niets mis mee, maar soms is het wel erg gezocht :{

Edit: emoticon goed gemaakt, :P had ik als :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Overigens vind ik het wel vreemd dat in dit topic ''de minste serie'' de Plaaggeest ver bovenaan staat, terwijl in het topic ''de leukste serie'' de plaaggeest erg hoog staat ergens op de 4e plaats :?

Het kan best zijn dat sommige mensen deze serie geweldig vinden en dat andere mensen het helemaal niks vinden ;).

Ik vind de sleutel de minste serie, de verhaallijn vind ik gewoon niet leuk.

Het is allemaal wel erg toeval en onrealistisch (ik geef toe, dat is bij andere series ook zo...).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het kan best zijn dat sommige mensen deze serie geweldig vinden en dat andere mensen het helemaal niks vinden ;).

Ik vind de sleutel de minste serie, de verhaallijn vind ik gewoon niet leuk.

Het is allemaal wel erg toeval en onrealistisch (ik geef toe, dat is bij andere series ook zo...).

Ik vind het wel origineel hoe ze bedacht hebben dat Bassie aan die sleutel komt, dat bloemen reservoir (weet niet hoe je dat schrijft) en de tekst 'de sleutel past niet'. Het overige in de Sleutel vind ik wat minder, op zich natuurlijk wel leuk de overstap naar echte boeven in de serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind De Huilende Professor de minste serie omdat ik het verhaal net een beetje té zielig vind overkomen. Maar dat past er opzich natuurlijk wel bij want de professor vindt dat iedereen moet huilen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind De Huilende Professor de minste serie omdat ik het verhaal net een beetje té zielig vind overkomen. Maar dat past er opzich natuurlijk wel bij want de professor vindt dat iedereen moet huilen.

Leuke woordspeling!(... té zielig ...) Ik vindt zelf Joris een beetje een zielig figuur... 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vond de schatkaart het leukst en de plaaaggeest het minst!

ik vond de plaaageest niet zo leuk omdat er niet egt veel boeven in voor kwamen(behalve de plaaggeest natuurlijk O} )

de Schatkaart vond ik het leuks *O**(* *bas* *adriaan* *robin* *japie* *b2* *lara* *joris* *aadbaron* *harry* *baron* *B100* *adjudant* *plaaggeest* *kapitein* *plaag* *bb* *professor* *b1* *b2oud* *devries* *danny* *prelude* *caravan*

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vond de schatkaart het leukst en de plaaaggeest het minst!

ik vond de plaaageest niet zo leuk omdat er niet egt veel boeven in voor kwamen(behalve de plaaggeest natuurlijk O} )

de Schatkaart vond ik het leuks *O**(* *bas* *adriaan* *robin* *japie* *b2* *lara* *joris* *aadbaron* *harry* *baron* *B100* *adjudant* *plaaggeest* *kapitein* *plaag* *bb* *professor* *b1* *b2oud* *devries* *danny* *prelude* *caravan*

Zo te zien wil jij graag een serie met een soortgelijk scenario van de Schatkaart, met alle personages uit de B&A series. Of heb ik het mis? 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de schatkaart zowiezo de beste serie.

Wat ik er mooi aan vind:

- De B&A boys ( en al het gevoetbal )

- Kennismaking met Lara

- De baron ( die adriaan schitterend kan spelen )

- Het plot in zijn geheel

Link naar bericht
Delen op andere sites

waarom denk je het gaat bij mij om lara, en om het voetbal bij die serie dat vindt ik het leukst maar ik vindt die serie eigenlijk helemaal wel leuk ,ik vindt het ook het beste (O)*O* ik hoop dat ze hem uitzenden op 31 dec *;

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de schatkaart juist 1 van de mindere series, ondanks het feit dat mn favoeriete boevenduo erin voorkomt. Het verhaal is gewoon te makkelijk; een schat zoeken. Juist hierdoor worden bassie en adriaan bijna altijd vergeleken met 'schatzoekers'. De titel vind ik ook een beetje jammer, aangezien deze ontzettend lijkt op de sleutel. (het geheim van....) en daarnaast vind ik het verhaal op sommige momenten nogal langdradig. (in aflevering 4 vinden ze de schat nog eens een keertje en het gedeelte op lanzarote duurt ook erg lang, vooral bij de slapende vulkaan. Deze aflevering voegt niks toe aan het verhaal)

Dit zijn voor mij net iets te veel minpunten om de schatkaart bij mn favoriete series te plaatsen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de schatkaart juist 1 van de mindere series, ondanks het feit dat mn favoeriete boevenduo erin voorkomt. Het verhaal is gewoon te makkelijk; een schat zoeken. Juist hierdoor worden bassie en adriaan bijna altijd vergeleken met 'schatzoekers'. De titel vind ik ook een beetje jammer, aangezien deze ontzettend lijkt op de sleutel. (het geheim van....) en daarnaast vind ik het verhaal op sommige momenten nogal langdradig. (in aflevering 4 vinden ze de schat nog eens een keertje en het gedeelte op lanzarote duurt ook erg lang, vooral bij de slapende vulkaan. Deze aflevering voegt niks toe aan het verhaal)

Dit zijn voor mij net iets te veel minpunten om de schatkaart bij mn favoriete series te plaatsen.

Sorry hoor maar als je dit verhaal te makkelijk vind, om de reden dat ze maar een schat moeten zoeken?? Is het niet altijd een dergelijk concept...

Zoek een pakje, zoek de verdwenen kroon, zoek dit. Eigenlijk zoeken ze altijd wel wat.. (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ok het is natuurlijk wel zo dat ze wel vaker ergens op zoek naar zijn, maar zoals het zoeken naar die pakjes is wel anders dan het volgen van een schatkaart. Dat met de pakjes en de puzzelstukjes is origineler uitgewerkt en zal je niet in een andere 'jeugd'serie terug zien. Het zoeken naar een schat met behulp van een schatkaart zie je zo vaak en niet alleen bij Bassie en Adriaan. Als je ook wel eens een B&A parodie ziet worden ze altijd belachelijk gemaakt met ''zullen we effe een schat gaan zoeken''. B&A zijn naar mijn mening te geniaal om altijd met het zoeken van een schat vergeleken te worden. Dat is gewoon iets te kort door de bocht. Okee, ik moet wel toegeven dat het wel weer een hoop goed maakt dat de schat uiteindelijk vol met peper blijkt te zitten ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
ok het is natuurlijk wel zo dat ze wel vaker ergens op zoek naar zijn, maar zoals het zoeken naar die pakjes is wel anders dan het volgen van een schatkaart. Dat met de pakjes en de puzzelstukjes is origineler uitgewerkt en zal je niet in een andere 'jeugd'serie terug zien. Het zoeken naar een schat met behulp van een schatkaart zie je zo vaak en niet alleen bij Bassie en Adriaan. Als je ook wel eens een B&A parodie ziet worden ze altijd belachelijk gemaakt met ''zullen we effe een schat gaan zoeken''. B&A zijn naar mijn mening te geniaal om altijd met het zoeken van een schat vergeleken te worden. Dat is gewoon iets te kort door de bocht. Okee, ik moet wel toegeven dat het wel weer een hoop goed maakt dat de schat uiteindelijk vol met peper blijkt te zitten ^O^

Gelukkig dat er nog 1 element in de serie zit die je gelukkig maakt!

*aadbaron* Hatsjie!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel erg toevallig trouwens dat in die scene *b2* *bas* vastbindt en *japie* *adriaan*, maar dat kon natuurlijk niet anders.

Och in die scène bij de caravan staan *adriaan* en *aadbaron* ook in één beeld, dus het zou wel kunnen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik dacht toch dat de algemene veronderstelling was dat Gerard Speijer de inval-Baron speelde.

Er zijn immers niet veel andere kandidaten en volgens Radames85 was het inderdaad Speijer.

Op deze site http://www.kindertv.net/ staat Speijer ook vermeld, maar dan als BB (als ik me niet vergis).

Maar het kan best zijn dat deze informatie niet klopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die informatie klopt in elk geval niet; daar is Gerard Speijer waarschijnlijk domweg terechtgekomen in plaats van Paul Meijer. Tja... :P

Ja, ik dacht zelf ook al dat dat niet klopte.

Misschien bedoelden ze Gerard Speijer als Baron, maar hebben ze het verkeerd geplaatst.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...