Ga naar inhoud

Wat is de minste serie?


Wat is de minste B&A serie?  

124 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is de minste B&A serie?

    • De Plaaggeest
      53
    • Het geheim van de sleutel
      7
    • De Diamant
      7
    • De Huilende Professor
      27
    • Het Geheim van de schatkaart
      1
    • De verdwenen kroon
      3
    • De verzonken stad
      2
    • De geheimzinnige opdrachtgever
      12
    • De reis vol verassingen
      21


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb zelf voor de Plaaggeest gekozen.

Dat komt vooral omdat ik de types als de Baron, B2 etc mis. Wat dat betreft ben ik wel een 'typetjes-persoon', als bepaalde personages erin spelen kijk ik wel.Als de Baron en/of B2 in actie komen ga ik er gewoon écht goed voor zitten. De Plaaggeest vond ik wat dat betreft de minste, ik vond het niet zo'n leuk typetje, alleen maar die streken en dat rare gelach, en goh wie zou het nou toch zijn ;) Ook het einde vind ik behoorlijk tam, maar goed, het is idd de minst goeie ipv de slechtste :)

Overigens vind ik de Schatkaart erg goed, maar dat begin was wel heel lang en dradig. Vooral de B&A-Boys, tsja, het duurt zolang voor het verhaal echt goed op gang komt, maar dan ís het ook echt op gang want de grotscène vond ik echt geniaal! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Op welke serie heb jij eigenlijk gestemd? En waarom?

Op de Plaaggeest.

Omdat het steeds hetzelfde is.

Elke keer weer een baan zoeken.

Het werd te eentonig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op de Plaaggeest.

Omdat het steeds hetzelfde is.

Elke keer weer een baan zoeken.

Het werd te eentonig.

als je hem in één keer helemaal kijkt, dan valt die eentonigheid van elke keer weer een baan zoeken wel mee. maar het blijft de minste serie

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

het is echt een goede serie...

niks de minste!

pff

huilende professor DAT is de minste serie :P

Mee eens. Ik vind de Plaaggeest stiekem toch iets leuker dan Europa en Amerika, vooral door de leuke liedjes! ^O^

Ik vind de Huilende Professor het minst, gewoon omdat ik er niet echt met plezier naar keek. Wel heeft de Huilende Professor de beste en leukste liedjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind de Huilende Professor het minst, gewoon omdat ik er niet echt met plezier naar keek. Wel heeft de Huilende Professor de beste en leukste liedjes.

En TOPdroomwerelden! (Hoorspel, Geheime Agenten _O_ )

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind de huilendeproffessor gewoon t slechtst omdat ik hem slecht gespeeld vind en je gewoon merkt dat het tussen de drukte van t circus is opgenomen overgens vind ik natuurlijk de verzonken stad omdat dat nouw eenmaal gewoon de beste is en jammer dat in europa en amerika *b2* *japie* en *robin* eruit zijn gehaald

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind de huilendeproffessor gewoon t slechtst omdat ik hem slecht gespeeld vind en je gewoon merkt dat het tussen de drukte van t circus is opgenomen overgens vind ik natuurlijk de verzonken stad omdat dat nouw eenmaal gewoon de beste is en jammer dat in europa en amerika *b2* *japie* en *robin* eruit zijn gehaald

Zo, dat is een lange zin. ;) Welkom overigens!

Link naar bericht
Delen op andere sites

In De Plaaggeest wordt gewoon te veel gezongen (totaal nietszeggende liedjes -> hijsen, hijsen; bollenbakker; garage) en in elke aflevering wordt veel te vaak "gedroomd".

Verder is het ook wel heel ongeloofwaardig om als circus te vertrekken zonder dat iedereen de route weet of om in een fakirtouw te klimmen om zo het circus terug te vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In De Plaaggeest wordt gewoon te veel gezongen (totaal nietszeggende liedjes -> hijsen, hijsen; bollenbakker; garage) en in elke aflevering wordt veel te vaak "gedroomd".

Da's gek. Ik vind juist dat er in De Sleutel té vaak gedroomd wordt... 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, dan ga ook ik toch voor 'De Plaaggeest'.

De serie heeft geen concreet plot en ik vind dat sommige scenes te lang duren (bijv. scene met hijskraan). Het verhaal spreekt mij totaal niet aan. En het is niet echt super uitgevoerd...

Maar goed, al het begin is moeilijk. Ze hebben het in de series daarna echt dubbel en dwars goed gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op de Plaaggeest.

Omdat het steeds hetzelfde is.

Elke keer weer een baan zoeken.

Het werd te eentonig.

Maar de Geheimzinige opdracht wordt ook wel erg eentonig. Elke keer weer een pakje zoeken. Ik vind zelf de Huilende Professor het minste, want ik vind dat daar het minst spanning in zit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vreemd dat er nog zo vaak op de Plaaggeest gestemd werd. Heerlijke low budget serie. Ik ging voor de reis door Amerika, en dan vooral vanwege afleveringen die niets meer dan een lange reclamespot voor bepaalde pretparken waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In De Plaaggeest wordt gewoon te veel gezongen (totaal nietszeggende liedjes -> hijsen, hijsen; bollenbakker; garage) en in elke aflevering wordt veel te vaak "gedroomd".

Dat vond ik nou juist zo geweldig. Die dromen die eigenlijk nergens op slaan en uit het niets komen, dat Adriaan zegt 'kom we gaan soep eten' en dat Bassie dan direct een droom heeft waarin een bezoek aan een restaurant uitloopt op een geweldsorgie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de liedjes in De Plaaggeest juist lekker swingend. De liedjes zijn in ieder geval leuker dan in de Europa-serie.

Vreemd dat er nog zo vaak op de Plaaggeest gestemd werd. Heerlijke low budget serie. Ik ging voor de reis door Amerika, en dan vooral vanwege afleveringen die niets meer dan een lange reclamespot voor bepaalde pretparken waren.

Ik vind de Plaaggeest ook leuk, en in Amerika vind ik alleen het begin leuk, maar als ze in Amerika zijn wordt het een beetje saai. Ik had gestemd op de huilende professor, want daar keek ik met het minste plezier naar, maar de liedjes waren wel top.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Da's gek. Ik vind juist dat er in De Sleutel té vaak gedroomd wordt... 8)7

Maar omdat de serie van de Sleute langer is en er meer een verhaal in zit dan de plaaggeest zijn de dromen minder storend vind ik. Bij de Plaaggeest is dat gewoon meer aan de orde omdat het een kortere serie is met een minder verhaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar omdat de serie van de Sleute langer is en er meer een verhaal in zit dan de plaaggeest zijn de dromen minder storend vind ik. Bij de Plaaggeest is dat gewoon meer aan de orde omdat het een kortere serie is met een minder verhaal.

Ik vind de dromen in De Plaaggeest anders leuker dan in De Sleutel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Elke serie heeft sterke punten maar ik heb gestemd op de Huilende Professor: niet echt B & A achtig met die rare personages en beetje apart. (ook is de beeldkwaliteit niet echt goed, slechter als vorige serie's vind ik, camerawerk heb ik eigenlijk niet echt op gelet) Wel leuke dromen :) . Ik vind geen enkele serie niet leuk ofzo, maar de Professor is naar mijn mening het minste.

Lukas.

PS de dromen zijn wel geinig in de plaaggeest :Y . Vooral die droom in dat restaurant :9. Olee, kleedje erover, plantje erop. *adriaan* Bassie, lopen, lopen!!! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ikzelf vind de Reis vol verrassingen de minste, er gebeurt ( behalve in 2 afleveringen ) nu eens niets spannends. Terwijl ik toch wel vind dat naast de humor in de reeksen, ook de spanning erin moet zitten.

Zo zie je de hele reeks de boeven B&A achterna zitten terwijl je bijna zeker weet dat ze ze nooit te pakken krijgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stem De Reis Vol Verrassingen. Het gegeven is hetzelfde als in De Geheimzinnige Opdracht, en daardoor is het een beetje een herhalingsoefening. Het zou leuker zijn geweest als er een verrassende invalshoek zou zijn gekozen.

ok, de korte terugkeer van Vlugge Japie is erg leuk, maar daarna blijft het saai, ook omdat *B100* en *harry* het niet halen bij *japie* en *b2* natuurlijk :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Irritant in de serie Reis Vol Verrassingen is dat Adriaan zich constant gedraagt als volleerde reisgids: "nou Bassie (beweegt hand richting Bassie), ik zal proberen (beweegt dezelfde hand nog eens) het uit te leggen..."

Link naar bericht
Delen op andere sites
Irritant in de serie Reis Vol Verrassingen is dat Adriaan zich constant gedraagt als volleerde reisgids: "nou Bassie (beweegt hand richting Bassie), ik zal proberen (beweegt dezelfde hand nog eens) het uit te leggen..."

Die handbewegingen zijn nauwelijks nieuw. Dat doet hij in de Plaaggeest al.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op de Reis Vol Verrassingen gestemd en twijfelde over de Geheimzinnige opdrachtgever.

In beide series lijkt het of Aad uitgeschreven was met B&A. Er zit geen lol en enthousiasme meer in, de boeven zijn verwaterd tot seniele figuren en zijn puur reactief geworden, dwz. ze hebben zelf geen plannen meer behalve B&A achterna zitten. Kijk ook maar eens naar het verschil in relatie tussen de boeven: in de eerdere series sidderen B1, B2 en VJ voor hun bazen en later worden ze zelfs brutaal tegen de baron! Dat had ik in De Schat en De Kroon niet zo snel zien gebeuren. "Ik zal ze, ik zal ze!!!".

Ook de verhaallijn in die laatste 2 series moet het teveel hebben van de omgeving. Het reizen door Europa en Amerika moet de nodige afwisseling opleveren, daarbuiten gebeurt er in feite weinig.

Ook B&A zijn in de jaren '90 veranderd: Adriaan is eerder meester dan stoere acrobaat en Bassie is het brutale verleerd en is te slim geworden.

De Plaaggeest is best amateuristisch, maar loopt over van de energie en daarom scoort die bij mij toch nog hoger dan de laatste 2 avonturen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op de Reis Vol Verrassingen gestemd en twijfelde over de Geheimzinnige opdrachtgever.

In beide series lijkt het of Aad uitgeschreven was met B&A. Er zit geen lol en enthousiasme meer in, de boeven zijn verwaterd tot seniele figuren en zijn puur reactief geworden, dwz. ze hebben zelf geen plannen meer behalve B&A achterna zitten. Kijk ook maar eens naar het verschil in relatie tussen de boeven: in de eerdere series sidderen B1, B2 en VJ voor hun bazen en later worden ze zelfs brutaal tegen de baron! Dat had ik in De Schat en De Kroon niet zo snel zien gebeuren. "Ik zal ze, ik zal ze!!!".

Ook de verhaallijn in die laatste 2 series moet het teveel hebben van de omgeving. Het reizen door Europa en Amerika moet de nodige afwisseling opleveren, daarbuiten gebeurt er in feite weinig.

Ook B&A zijn in de jaren '90 veranderd: Adriaan is eerder meester dan stoere acrobaat en Bassie is het brutale verleerd en is te slim geworden.

De Plaaggeest is best amateuristisch, maar loopt over van de energie en daarom scoort die bij mij toch nog hoger dan de laatste 2 avonturen.

Ik ben het met je eens. Ja, korter kan ik het niet maken ;)

Ik vraag me trouwens nog steeds af welke grote slag de Baron wilde gaan slaan als hij met die twee had afgerekend...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gestemd op de plaaggeest. Maar aan de Reis Vol Verrassingen

is ook niet veel aan.

Zoals ik al las *adriaan* is meester en *bas* is serieus en slimmer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mee eens. Ik vind de Plaaggeest stiekem toch iets leuker dan Europa en Amerika, vooral door de leuke liedjes! ^O^

Ik vind de Huilende Professor het minst, gewoon omdat ik er niet echt met plezier naar keek. Wel heeft de Huilende Professor de beste en leukste liedjes.

50% met je eens huilende prof hsd opzich eenleuk verhaal, wel jammer dat het eerst op video is opgenomen en daarna pas op film. dat kwam de kwaliteit niet ten goede :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet wat jullie tegen de huilende professor hebben.

Ik vind het een leuke en spannende serie.

Het is natuurlijk wel jammer dat er geen echte boeven zijn, maar ik vind hem leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet wat jullie tegen de huilende professor hebben.

Ik vind het een leuke en spannende serie.

Het is natuurlijk wel jammer dat er geen echte boeven zijn, maar ik vind hem leuk.

Ik heb er net als jou, niets op tegen, maar er zijn wel veel forum-leden die hem niet goed vinden omdat hij anders is.

Bassie is niet zo goed gesminkt, hij is eerst op video opgenomen, er zijn geen echte boeven.

Maar wat ik net zeer goed vind aan de Huilende Professor, is dat de acteerprestaties zeer goed zijn, ik vind dat *adriaan* het zeer goed doet ( vooral in de scène in het circus zelf, als hij eerst weent en dan lacht*, en ook in de caravan als ze joris ontdekken. Op zo'n manier heb ik Aad nooit zien spelen )

* in deze scène is er wel wat misgegaan met de syncronisatie

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar wat ik net zeer goed vind aan de Huilende Professor, is dat de acteerprestaties zeer goed zijn, ik vind dat *adriaan* het zeer goed doet ( vooral in de scène in het circus zelf, als hij eerst weent en dan lacht*, en ook in de caravan als ze joris ontdekken. Op zo'n manier heb ik Aad nooit zien spelen )

* in deze scène is er wel wat misgegaan met de syncronisatie

Ja, ik snap het ook niet zo goed... Adriaan is de held en Bassie is ook goed op dreef. Leuke dromen, leuke liedjes... De technische kwaliteit is minder, maar daar wordt een serie toch niet slechter van?

Ik begin wel steeds meer de Plaaggeest te waarderen, dus ik had eigenlijk op Amerika moeten stemmen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de plaageest juist de leukste serie ik snap niet dat jullie die de minste vinden. 8)7

Kan je ook uitleggen waarom de Plaaggeest leuker is dan bijvoorbeeld de Kroon??

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de Plaaggeest vind ik de humor en daden van Bassie origineel en leuk, in de latere series gaat het wat dat betreft toch wat meer om de boeven.

Nee, de slechtste serie is de reis door Europa waar bijna elke aflevering de Baron in zijn boot zit en vraagt hoe ver handige Harry met zijn boem is, vervolgens ontploft en Harry komt met verhaal van de draadjes. Daarnaast de pech van B100 waarop de Baron zijn telefoon breekt. Leuk voor 1 keertje, maar dit wordt keer op keer herhaald :N

In de reis door Amerika heeft de baron echt weer leuke uitspraken, heeft handige Harry zich veel meer ontwikkeld als uitvinder, heeft B100 een keertje geluk en speelt *japie* ook weer ff mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind 'De reis door Europa' na de Verdwenen Kroon en het geheim van de schatkaart de leukste serie. Prachtige locaties, goede plots en daarnaast perfect uitgewerkt. Ik weet niet hoe het komt: die serie heeft gewoon iets! _O_

De minste blijft voor mij toch de Plaaggeest. Ach al het begin is moeilijk...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

stan laurel, wat vind jij de MINSTE serie? *(*

De minste serie vind ik De huilende professor want het beeldkwaliteit is erg slecht en bassie ziet er op het begin treurig uit, ook de smink is minder dan de andere series.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De minste serie vind ik De huilende professor want het beeldkwaliteit is erg slecht en bassie ziet er op het begin treurig uit, ook de smink is minder dan de andere series.

Maar je zegt dat je 'De Plaaggeest' de leukste serie vind.

Ieder zijn mening natuurlijk, maar wat heeft de Plaaggeest dat de kroon niet heeft?? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar je zegt dat je 'De Plaaggeest' de leukste serie vind.

Ieder zijn mening natuurlijk, maar wat heeft de Plaaggeest dat de kroon niet heeft?? :P

Een plaaggeest Natuurlijk! 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Opvallend dat De Diamant en Het Geheim van de Schatkaart nog geen stemmen hebben gekregen. Kennelijk vallen deze series dan toch bij een groot publiek wel in de smaak (wellicht niet als populairste serie, maar ook niet als slechtste).

Professor is ook aan een opmars bezig. De Plaaggeest moet nog gaan opletten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat de Professor aan een opmars is komt denk ik doordat de smink heel slecht is en de beeldkwaliteit ook. En het verhaal heeft geen echte boeven zoals *japie* *b2* *baron* *bb* *b2oud* *b1*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toch een beetje raar dat een hele serie slecht wordt gevonden omdat de schmink niet klopt...

Ik vind het ook helemal niet de minste serie of zo, maar ik vind ook dat je een serie niet kan/mag afkraken om de smink, het verhaal is belangrijk en het gaat om het geheel. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het ook helemal niet de minste serie of zo, maar ik vind ook dat je een serie niet kan/mag afkraken om de smink, het verhaal is belangrijk en het gaat om het geheel. :)

Inderdaad, daarom vind ik dan ook De Reis vol verrassingen het minst.

Hier is alles zeer mooi, maar qua opbouw en spanning is dat toch wel nul de botten ( om het op z'n Gents te zeggen )

(nul de botten = niet veel waard )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat het gebrek aan echte boeven de professor toch wel nekt. Er zit wel degelijk behoorlijk wat spanning in de serie, het is echt een verhaal, dat kan niet van alle series worden gezegd. En zoals al eerder opgemerkt, er zitten heerlijke liedjes en droomwerelden in. De series uit de jaren 80 vind ik de beste die B&A hebben gemaakt, al werd deze fantastische reeks bij De Diamant al ingezet.

Ik blijf nog steeds de Plaaggeest t minst goed vinden, ook al is het een met heerlijk ongedwongen en frisse sfeer doorspekte serie. Maar buiten B&A zaten er voor mij geen leuke typetjes in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...