Ga naar inhoud

Wat is de minste serie?


Wat is de minste B&A serie?  

124 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is de minste B&A serie?

    • De Plaaggeest
      53
    • Het geheim van de sleutel
      7
    • De Diamant
      7
    • De Huilende Professor
      27
    • Het Geheim van de schatkaart
      1
    • De verdwenen kroon
      3
    • De verzonken stad
      2
    • De geheimzinnige opdrachtgever
      12
    • De reis vol verassingen
      21


Aanbevolen berichten

[..]

Ok, ik moet je in die twee wel gelijk geven. Maar wat Wonderer al zei: "Hij had spanender gekunt".

Europa viel (en valt nog steeds) mij eigenlijk zwaar tegen

Als je me quote, doe het dan ZONDER spelfouten die ik niet maak }:| En ik vond het spannend zat, ik miste alleen de onderhuidse spanning tussen de Baron en Adriaan, zoals die bijvoorbeeld in de Kroon wel aanwezig was (en nee, ik bedoel niet de spanning die mijn verknipte brein er later aan toevoegde :P)

In de Kroon (en in de Stad ook wel) voel je de bitterheid, de verbetenheid van de Baron om die twee te pakken te krijgen, en Adriaans vertrouwen in zijn eigen kunnen, maar ook de machteloosheid als ze als marionetten door de Baron van hot naar her gestuurd worden. Dat mis ik gewoon in de laatste twee series. De persoonlijke conflicten. De boevenmomenten in Europa en Amerika maken een hoop goed, maar B&A genieten van een onbezorgde vakantie (vooral in Amerika, in Europa blijft het mysterie).

Yeah, ik weet het. Ik spoor niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ja, de afleveringen in Nederland & Spanje zijn erg :O

Aflevering Nederland vind ik ook niet zo (betrap me er zelfs op dat ik er al weinig meer naar kijk). Spanje vind ik wel gaan, maar ik vind zelf Denemarken niet zo. In het begin was het wel aardig, maar op het doelloze heen en weer gereis van B100 tussen Billund en Kopenhagen na ontbreekt het deze aflevering aan boeiende momenten.

Aardig idee trouwens, een discussie over afleveringen binnen een serie. Het valt me zelf ook op dat ik binnen een serie sommige afleveringen totaal niet interessant vind, terwijl ik andere afleveringen steeds weer met plezier bekijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Plaaggeest onbetwist koploper in deze poll!

De middenseries scoren tch het beste, samen met de Diamant. Toevallig zijn dat met uitzondering van de Kroon ook de series die ik zelf ook het beste vind :)

Ik vind de plaaggeet nog steeds de beste ;) Maar ik vind niet echt dat je plaaggeest kunt vergelijken met de diamant en de kroon. (al zullen jullie vinden van wel)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind de plaaggeet nog steeds de beste ;) Maar ik vind niet echt dat je plaaggeest kunt vergelijken met de diamant en de kroon. (al zullen jullie vinden van wel)

Neen, heb je gelijk, ikzelf vind De Plaaggeest ook top. Een gelijkaardig iets met De Huilende Professor, beiden anders, en daarom SUPER ^O^

Ik zie trouwens dat niemand De Schatkaart als minste vind, (te begrijpen ook, duurt wel lang, maar is ZOOOO goed )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Neen, heb je gelijk, ikzelf vind De Plaaggeest ook top. Een gelijkaardig iets met De Huilende Professor, beiden anders, en daarom SUPER ^O^

Ik zie trouwens dat niemand De Schatkaart als minste vind, (te begrijpen ook, duurt wel lang, maar is ZOOOO goed )

Ik vind dat dus ook. De Plaaggeest heeft niet zo'n doordacht verhaal, maar wel spanning, humor en het bruist van de energie. De Professor is gewoon werelds.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, en bij de Plaaggeest zijn ze ook nog irretant.

Daar zijn ze niet bang voor de politie.

Zoals Bassie met die vrouw bij de bakker.

Ze zijn wat meer "puberaal", dat spreekt mij wel aan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Neen, heb je gelijk, ikzelf vind De Plaaggeest ook top. Een gelijkaardig iets met De Huilende Professor, beiden anders, en daarom SUPER ^O^

Ik zie trouwens dat niemand De Schatkaart als minste vind, (te begrijpen ook, duurt wel lang, maar is ZOOOO goed )

Ja ik vind De Plaaggeest ook heel leuk, maar het eenige dat ik er in mis is een duidelijk in beeld gebrachte vijand of boef. er is enkel de Plaaggeest zelf en deze haalt alleen maar wat flauwe grappen uit zonder eenige reden. Maar toch is de Plaaggeest voor de eerste serie te zijn zeer geslaagd.

Ik vind persoonlijk De Reis Vol Verassingen de minste serie. Deze is te langdradig en op sommige momenten zelfs iets te serieus.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de reis door Amerika het slechtste. Alleen de eerste afleveringen op Curacao (The Return Of *japie* 8-) ) zijn nog het leukst, als ze zo over die brug rennen en die boeven zelfs B&A aanmoedigen.

Maar het is gewoon saai, het is meer om te leren, de humor en de spanning is helemaal weg. Oke, de boeven zitten dan wel achter ze aan, maar het is zo voorspelbaar eigenlijk! Steeds gaat er iets mis.

Oke, dat is ook zo bij De reis door Europa, maar daar ziet Bassie tenminste steeds B100 lopen en kennen ze B100 en Handige Harry nog niet. En dat blijft tenminste spannend, dat met die geheimzinnige opdrachtgever.

Maar Amerika blijft gewoon steeds hetzelfde.

Even nog een toelichting op de anderen die hier hoog scoren in dit topic: De Plaaggeest is ook een van de minsten, maar sommige stukjes vind ik wel lachen om te zien, als er soms iets mis gaat waardoor ze hun baantje verliezen. Bij De Huilende Professor is het beeld en al dat technische gedoe heel slecht, maar het verhaal is wel heel spannend. Vind ik best wel een van de spannendste series zelfs.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk is het altijd moeilijk om ergens een minste serie uit te halen, want elke serie heeft wel wat.

De Plaaggeest heeft bijvoorbeeld de charme van de beginnersfoutjes en is naar mijn mening qua liedjes best leuk.

De Kroon heeft weer brilliant acteerwerk, maar de liedjes zijn weer een stuk minder. (Hoewel ik om inmiddels ongetwijfeld bekende redenen absoluut niet klaag over die serie)

De Reis Door Europa heeft dankzij de kleine feitjes een zekere charme en dan is er natuurlijk de geweldige finale in Luxemburg, maar het zijn diezelfde feitjes en af en toe de eentonigheid die het weer wat minder maken.

De Reis Vol Verrassingen is weer mooi door alle prachtige locaties, maar naar mijn mening komen de karakters niet tot hun recht.

De Huilende Professor heeft op zich een leuke verhaallijn en erg leuke scenes (Die met Van Agt _O- Absoluut geniaal! _O_ Maar ja, dat kan met m'n werk te maken hebben, de meesten weten al niet eens meer wie Dries van Agt was en snappen Bassies grapje dat er niet uit geknipt is "Geef acht/Agt!" dus ook niet, zonde), maar door het gebrek aan echte boeven vind ik dat het weer een beetje inzakt, er zit ook niet echt veel superspanning in.

De Verzonken Stad is een op zich leuk avontuur (Maar die lawaaihemden van de boefjes.... *huiver*), maar ik vind dat de onwaarschijnlijkheid het een beetje verpest, vooral gezien het een soort 'toversteen' blijkt te zijn. Als het gewon uiteindelijk vertaald was naar dezelfde tekst, had ik het beter gevonden.

Ik zal de rest later nog wel eens bespreken, ik hoor net dat m'n hulp bij de beestjes nodig is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap de kritieken op de Plaaggeest eigenlijk niet helemaal, ik vind juist dat eenvoudig sfeertje waarin B&A in de kracht van hun leven moeten opboksen tegen de normen van de maatschappij wel leuk.

Ook de droomwerelden en liedjes zijn grappig.

Misschien denk ik er ook zo over omdat ik die serie niet echt kende tot een jaar of 2 geleden en alles wat nieuw voor mij is van B&A volg ik met buitengewoon veel aandacht.

Ook de huilende professor vind ik wel origineel, een interressante overgang van de jaren 70 series naar de jaren 80 series.

Adriaan heeft een andere blouse, we maken kennis met Robin, maar de caravan en de Matra Simca Rancho zijn er nog in min of meer dezelfde staat.

Die droomwerelden vond ik geweldig.

Ik had bij deze serie wel voor het eerst iets van: dit kan in het echt natuurlijk nooit.

Ik denk dat ik de reis door Amerika na Curacou en tot Florida het vervelendst vind, en aangezien dit het grootste deel is vind ik deze serie het minst.

Eentonig, voorspelbaar en het educatieve heeft het gewonnen van het leuke/spannende.

In Europa had ik dit ook al, maarja daar was het concept nieuw en die serie duurt niet zolang.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij zijn alle B&A series evengoed, met toch nog de nadruk op het Geheim van de sleutel, voor mij het geweldigste avontuur.

Ik vind dat een echte fan elk avontuur even graag ziet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat een echte fan elk avontuur even graag ziet.

Wat een onzin. Je mag toch wel voorkeuren hebben? Ik vind juist dat een echte fan realistisch is en durft toe te geven dat zijn helden ook mensen zijn en dus fouten maken. Niemand is perfect en ik ga dus ook niet pretenderen dat B&A dat zijn. Als ik moest kiezen tussen de Kroon en Amerika, hoef ik echt niet te aarzelen. Sommige series zijn gewoon beter dan andere en sommigen kijk ik liever dan andere. Ben ik nou minder fan dan jij omdat jij ze blind volgt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat een onzin. Je mag toch wel voorkeuren hebben? Ik vind juist dat een echte fan realistisch is en durft toe te geven dat zijn helden ook mensen zijn en dus fouten maken. Niemand is perfect en ik ga dus ook niet pretenderen dat B&A dat zijn. Als ik moest kiezen tussen de Kroon en Amerika, hoef ik echt niet te aarzelen. Sommige series zijn gewoon beter dan andere en sommigen kijk ik liever dan andere. Ben ik nou minder fan dan jij omdat jij ze blind volgt?

Volledig mee eens. :Y

Alle reeksen zijn, elk op hun eigen manier, goed; maar er zijn idd uitschieters. Zo zijn de *japie* *b2* *baron* reeksen super, terwijl de laatste reeksen minder "entertainment" hebben. Daarom zijn het wel geen slechte reeksen.

Het is dan ook ook "Wat is de minste reeks", maw, tussen alle goede reeksen, wat is daar de minst goede ( mijn interpretatie )

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Verdwenen Kroon staat bij als favoriet bovenaan de lijst. Deze serie heeft alles en is alleen al leuk vanwege het gouden boeven-trio

Daarna De Verzonken Stad. Het verhaal is leuk en zit goed in elkaar. En ook hierin zit het gouden boeven-trio

Op nr.3 De Geheimzinnige Opdracht (Europa), vanwege de leuke geintjes die er in de serie verwerkt zijn. Verder zit hier ook mijn allerleukste scene in; De achtervolging in Luxemburg! Verder vind ik Paul van Gorcum bijzonder goed spelen.

Na deze serie komt voor mij de Schatkaart. Het verhaal is erg simpel, maar de grappen van B2 maken een hoop goed!

Als 5e de Huilende Professor. Het verhaal is erg origineel verzonnen en Paul van Gorcum en Hans Leendertse vormen een perfect boeven-duo, die allebei zeer goed spelen. (Vooral de jankende Joris)

De Reis Vol Verrassingen (Amerika) staat bij mij op 6. De serie duurt gewoon te lang en er zitten erg weinig goeie grappen in.

Als zevende meld ik De Diamant. Deze serie lijkt ontzettend veel op de Verdwenen Kroon, alleen is deze serie duidelijk stukken minder.

Op 8 Het Geheim van de Sleutel. Deze serie had veel meer ingekort kunnen worden als ze al die (tot vervelends aan toe) dromen weg hadden gelaten. (Dan was de serie waarschijnlijk ook leuker geweest)

En de slechtste serie is ronduit De Plaaggeest. Ik kan er niet echt een verhaal uit halen en er wordt maar wat aangerommeld. Erg jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb voor de Geheimzinnige Opdrachtgever gekozen. Die serie herhaalt veel te veel in vergelijking met de serie in Amerika. Ik snap niet waarom veel mensen de Plaaggeest kiezen. hier zijn B&A nog lekker jong en het platte accent van Bassie vind ik helemaal geweldig, oke het verhaal stelt niet veel voor maar dit was dan ook hun eerste serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vindt denk ik de reis door Amerika de minst leuke... De boeven zitten B&A wel achterna, maar ze komen elkaar nooit tegen! Dus er ontstaan ook geen pogingen om B&A te pakken te nemen (dat brengt juist de spanning). :? Verder vindt ik de reis door Europa niet echt geweldig, doordat elke serie dezelfde hoofdlijnen bevat (denk aan: de brief aan B&A, elke x weer een pakje, "Adriaan, waar ligt ... op de kaart van europa? Adriaan leest alles in een boekje...) AL is de ontknoping in de laatste aflevering toch best goed! De Huilende Prof. vindt ik de kwaliteit een STUK minder, en al dat gehuil vindt ik ook soms "frustrating" (vond ik als klein kind al)!

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb gestemd op de geheimzinnige opdrachtgever

waarom? geen idee eigenlijk. vindt het gewoon geen leuke serie om naar te kijken :{

ik vind de plaaggeest juist wel leuk

Die vind ik juist wel leuk. Heel veel leuke scene's met *B100* die altijd pech heeft. En natuurlijk met de *baron* en *harry*. Vooral de achtervolging in Luxemburg is: _O_

Je raakt door de series ook meteen in de vakantiestemming.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die vind ik juist wel leuk. Heel veel leuke scene's met *B100* die altijd pech heeft. En natuurlijk met de *baron* en *harry*. Vooral de achtervolging in Luxemburg is: _O_

Je raakt door de series ook meteen in de vakantiestemming.

Ja, maar de opmerkingen van *harry* beginnen na een tijdje ook wel aardig eentonig te worden (ik citeer: Sorry baas, foutje... Moet kunnen...) DAnn vindt ik in de grappen van VJ en B2 wel wat meer variatie zitten! Oké, B2 zegt altijd"...wat zeggie...?" Maar daarna wordt er wel op door gespeeld, en ontstaat er toch weer een grappige situatie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ik ben juist dol op de oudere series !

Voor de volle 100%, mee eens. De oudere series zijn minder voorspelbaar en veel gevarieerder. :Y

Ja, idd... En ook al die oude Hollandse huizen enz0w met van die donkere tegels en van die oude pakhuizen... Bijvoorbeeld dat ouwe gebouw uit de Sleutel waar B1 zijn radio-zender heeft staan! En het ouwe pakhuis uit de Schatkaart, enz.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind de opdrachtgever niet leuk omdat bij die andere series het eigenlijk 1 groot verhaal is en deze is dat niet, tenminste, elke aflevering loopt zo'n beetje t zelfde af, de plaaggeest is helemaal geweldig! voor omdat *bas* zo'n enorme leuke stem heeft! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

K vindt persoonlijk de Reis vol verrassingen verschrikkelijk. Wat al eerder is gezegd op dit forum, het is net of *bas* & *adriaan* een lopende VVV zijn, met al die toeristische plekken en het boeventrio *B100* *baron* *harry* zijn ook niet geloofwaardig meer en *japie* hadden ze er helemaal uit moeten laten, al vindt ik wel dat hij de serie trekt en het leukste personage is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vindt zelf de afleveringen met al die pakjes in europa... heel erg saai..

dat ken ook komen omdat ik die allemaal al 100 keer heb gezien *-) haha.. maar daar komt het allemaal op het zelfde neer..

En je wist van te voren dat het toch wel allemaal zal lukken met die pakjes vinden.. dus die vindt ik jou het saaiste.. maar toen ik nog klein was.. vond ik die helemaal geweldig..

Link naar bericht
Delen op andere sites
K vindt persoonlijk de Reis vol verrassingen verschrikkelijk. Wat al eerder is gezegd op dit forum, het is net of *bas* & *adriaan* een lopende VVV zijn, met al die toeristische plekken en het boeventrio *B100* *baron* *harry* zijn ook niet geloofwaardig meer en *japie* hadden ze er helemaal uit moeten laten, al vindt ik wel dat hij de serie trekt en het leukste personage is.

Ik ben het grotendeels met je eens,ik vind de Reis vol verrassingen

ook de minste serie.Maar ik vind dat Vlugge Japie nog wel

voor leuke en spannende scenes zorgt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja gossie, dat zeg ik toch. *japie* is het enige leuke aan de serie "De reis vol verassingen"

Ik vind jou daar niet helemaal duidelijk in,jij zei namelijk ook dat

Japie beter weg had kunnen blijven.En daar ben ik het niet mee eens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik bedoel eigenlijk dat ze Japie beter niet hadden kunnen mee laten doen, omdat ik hem in de serie een beetje in de weg vindt lopen. Het positieve van japie in de serie is, dat hij de enigste leuke is qua boef. Mischien had deze serie met als boeventrio: De Baron, Vlugge Japie & B2 veel leukerder zijn geweest

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik bedoel eigenlijk dat ze Japie beter niet hadden kunnen mee laten doen, omdat ik hem in de serie een beetje in de weg vindt lopen. Het positieve van japie in de serie is, dat hij de enigste leuke is qua boef. Mischien had deze serie met als boeventrio: De Baron, Vlugge Japie & B2 veel leukerder zijn geweest

Ik begrijp het.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op de Huilende professor gestemd omdat ik ook de echte boefjes mis. Ook *joris* vindt ik niks. Soms lijkt het net een kind. Wel vindt ik de (onbedoelde) grappen van *kapitein* wel leuk als hij de opdrachten van *joris* niet goed begrijpt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik bedoel eigenlijk dat ze Japie beter niet hadden kunnen mee laten doen, omdat ik hem in de serie een beetje in de weg vindt lopen. Het positieve van japie in de serie is, dat hij de enigste leuke is qua boef. Mischien had deze serie met als boeventrio: De Baron, Vlugge Japie & B2 veel leukerder zijn geweest

Aad heeft daarover gezegt: dat hij heeft besloten met hun te stoppen, hij heeft gezegt dat het beter is dat hij zegt dat hij er genoeg van heeft dan dat het publiek dat zegt.

maar goed dat doet niets van je mening af, mar toch vraag ik me een ding af, had je het erg gevonden (of had je het gemist) als de serie niet gemaakt was?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aad heeft daarover gezegt: dat hij heeft besloten met hun te stoppen, hij heeft gezegt dat het beter is dat hij zegt dat hij er genoeg van heeft dan dat het publiek dat zegt.

maar goed dat doet niets van je mening af, mar toch vraag ik me een ding af, had je het erg gevonden (of had je het gemist) als de serie niet gemaakt was?

Tja, je weet niet beter als die serie er niet zou zijn... Dus missen zou je 'm ook niet... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
En je wist van te voren dat het toch wel allemaal zal lukken met die pakjes vinden..

Ja, inderdaad, zelfs toen ik klein was, kon je gewoon voorspellen dat ze het steeds konden vinden. Maar ik vond het bijvoorbeeld een leuke serie omdat ik wilde weten waar het pakje dan lag en hoe het raadsel dan opgelost wordt. En uiteraard wie nou de geheimzinnige opdrachtgever was. Daarom bleef ik er naar kijken. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
[..]

Wat je zegt jij Dub Dubbers Dubiaantje.

De *professor* *kapitein* was zwaar matig, ik durf bijna te zeggen dat die slecht was, sterker nog, ik durf het te zeggen! De huildende Proffesor was slecht! cab.gif *bas*

Zou je daar niet beter wat verduidelijking bij geven?

Ik ben namelijk van de mening dat de Professor een van de betere reeksen is.

Wat vind je er zo slecht aan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zou je daar niet beter wat verduidelijking bij geven?

Ik ben namelijk van de mening dat de Professor een van de betere reeksen is.

Wat vind je er zo slecht aan?

Ik vondt het hele acteerwerk van de Professor wat overdreven, ook zijn lach was niet echt *O*

Verder vondt ik zijn hulpje, Joris, nog veel en veel slechter. Naar mijn mening echt een type dat niet bij B&A past, te paniekerig...

Verder de 'soldaten' ( *kapitein* ) alleen al het feit dat ze groen waren, en dus geen echte mensen vond ik matig. Ze moeten wel een beetje bij de realiteit blijven...Ook de 'besturing' van de soldaten was apart, dat de kapitein ineens bij B&A hoorde en B&A ook soldaten 'over konden nemen'

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja je hebt gelijk, die andere series zijn compleet realistisch en de Huilende Professor toont toch wel beelden waarvan je nou denkt: past dit wel in een B&A serie. Maar goed, leuk voor de afwisseling dat ze eens zoiets gedaan hebben. Ik vind een huilende professor trouwens wel origineel bedacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de Professor ook een leuke afwisseling.

Maar of alle andere reeksen zo realistisch zijn, vraag ik me toch af hoor.

Ja hoor, je komt elke dag een persoon tegen in narrenkap en zwarte cape die je steeds plaagt.

Nuja, iedereen heeft voorkeuren, maar ik vind dat je de Professor niet bepaald onrealistisch moet noemen.

Ja de groene mannetjes zijn onrealistisch, maar opzich is de schmink er om aan te tonen dat er iets met ze is.

En Joris, ja, hij is irritant, maar de paniekerigheid is omdat hij bang is van de Professor en hij steeds de schuld krijgt; zou jij dan niet kwaad/bang worden als er iets misgaat?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de Professor ook een leuke afwisseling.

Maar of alle andere reeksen zo realistisch zijn, vraag ik me toch af hoor.

Ja hoor, je komt elke dag een persoon tegen in narrenkap en zwarte cape die je steeds plaagt.

Nuja, iedereen heeft voorkeuren, maar ik vind dat je de Professor niet bepaald onrealistisch moet noemen.

Ja de groene mannetjes zijn onrealistisch, maar opzich is de schmink er om aan te tonen dat er iets met ze is.

En Joris, ja, hij is irritant, maar de paniekerigheid is omdat hij bang is van de Professor en hij steeds de schuld krijgt; zou jij dan niet kwaad/bang worden als er iets misgaat?

Daar heb je gelijk in, maar dat gejammer van Joris wordt ik na een tijdje wel knettergek van...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...