Ga naar inhoud

Wie vind je de beste acteur in de B&A series  

121 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie vind je de beste acteur in de B&A series

    • Aad van Toor
      20
    • Bas van Toor
      9
    • Paul van Gorcum
      65
    • Hans Beijer
      3
    • Paul van Soest
      1
    • Joep Dikmans
      15
    • Harry Dikmans
      8
    • Wil Sibbelee
      3
    • Frans Kokshoorn
      3


Aanbevolen berichten

Wat vinden jullie de beste acteur in de Bassie & Adriaan series?

geef je mening!

edit: namen aangevuld. Het gaat bij deze poll dus om de acteerprestaties/performance :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik zit te twijfelen... Adriaan en Paul van Gorcum speelden wel heel goed, enne, waarom staan Wil Sibbelee en Frans Kokshoorn er niet bij? Die vond ik ook geweldig spelen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is heel duidelijk Paul van Gorcum voor mij.

De manier waarop hij zijn personages neerzet is gewoon _O_

Hij leeft zich in, in zijn rol en weet het karakter gewoon geweldig neer te zetten. De *baron* speelde hij geweldig. Maar de *professor* deed hij ook heel leuk.

Jah, Paul van Gorcum is de beste acteur die de B&A series's ook gekend hebben. Ik durf zelfs te beweren dat het succes van B&A voor een groot deel ook te maken heeft met de prestaties van Paul van Gorcum.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is heel duidelijk Paul van Gorcum voor mij.

De manier waarop hij zijn personages neerzet is gewoon _O_

Hij leeft zich in, in zijn rol en weet het karakter gewoon geweldig neer te zetten. De *baron* speelde hij geweldig. Maar de *professor* deed hij ook heel leuk.

Jah, Paul van Gorcum is de beste acteur die de B&A series's ook gekend hebben. Ik durf zelfs te beweren dat het succes van B&A voor een groot deel ook te maken heeft met de prestaties van Paul van Gorcum.

*bas* Dat wilde ik ook zeggen.

Maar je hebt wel gelijk. Paul van Gorcum is echt een van de topacteurs die ooit hebben bestaan :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk is het niet eerlijk. De helft van de heren zijn niet eens acteur van zichzelf ;)

Ik ga voor Paul van Gorcum, hij is geweldig _O_

Verder vind ik wel dat de anderen ook goeie prestaties neerzetten, hoor. SpinDoctor zette me wel aan het denken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kies voor Bas.

Het lijkt mij een erg moeilijke rol, als serieus iemand een domme clown nadoen ;), ik vind dat ie dat heel goed doet _O_

Niet alleen de domme clown die hij doet. Ook Japie is knap vind ik ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bas doet het zeker goed. Ik heb het dan meer over zijn vertolking van Japie dan die van Bassie. Opzich is het zijn van een clown zijn werk. Naja, weet niet hoe ik dat netjes uitleg, maar dat is ie zn hele leven al. Japie moest hij echt spelen en dat deed hij dan ook geweldig.

Maar ja, niemand haalt voor mij bij Paul :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Buiten Bassie & Adriaan vind ik Paul van Gorçum en Harry/Joep Dikmans de beste, grappigste en leukste akteurs.

Groetjes van Lorenzo ! :W

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stel dat je "in de B&A series" weg laat zal er denk ik een hele andere uitslag uitkomen. Bas en Aad zullen minder stemmen krijgen en Frans Kokshoorn en Paul van Soest meer denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op Paul van Gorcum gestemd, ik denk dat hij van alle acteurs de beste kwaliteiten heeft en hij heeft de meeste verschillende rollen in de series gespeeld (Baron, professor, diamantair).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is zeker waar. Het valt mij trouwens ook op dat hij als de diamantair én als de baron in beide rollen een monocle had. Zou die echt zijn geweest?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is zeker waar. Het valt mij trouwens ook op dat hij als de diamantair én als de baron in beide rollen een monocle had. Zou die echt zijn geweest?

Een monocle staat voor klasse. Heheh... je zou nog kunnen denken dat die Diamantair de Baron is, die undercover is zodat hij uiteindelijk die diamant kon stelen. Helaas staken B&A daar een stokje voor, wat weer verklaart waarom hij het in Europa over die diamant heeft.

Jammer genoeg gaat die theorie niet op omdat de Baron in de Schatkaart nog nooit van B&A gehoord heeft :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Een monocle staat voor klasse. Heheh... je zou nog kunnen denken dat die Diamantair de Baron is, die undercover is zodat hij uiteindelijk die diamant kon stelen. Helaas staken B&A daar een stokje voor, wat weer verklaart waarom hij het in Europa over die diamant heeft.

Jammer genoeg gaat die theorie niet op omdat de Baron in de Schatkaart nog nooit van B&A gehoord heeft :'(

Tenzij de Baron zijn geheugen was kwijtgeraakt en daarna weer had teruggekregen.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op Paul van Gorcum gestemd.

Hij is een geniale, ik mag toch wel zeggen zéér geniale acteur!

3 rollen gespeeld, en alledrie heel goed, hoewel de Baron toch het leukst is >:)

PS. Ben net nieuw hier, leuk zeg zo'n B&A-forum!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom ^O^:D En Paul van Gorcum speelden de professor ook heel goed vind ik. Alleen de professor is niet zo leuk als de baron. Maar dat ligt niet aan Paul. Hij zet ook die rol heel goed neer vind ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op Paul van Gorcum gestemd.

Hij is een geniale, ik mag toch wel zeggen zéér geniale acteur!

3 rollen gespeeld, en alledrie heel goed, hoewel de Baron toch het leukst is >:)

PS. Ben net nieuw hier, leuk zeg zo'n B&A-forum!

Welkom! :W

We vinden het leuk als je je even voorstelt :):

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=64&start=150

Voor de rest veel plezier!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Drommels, dat heb ik net gedaan! 8-)

Ja, die rol van de Baron is ook zo leuk omdat de Baron zo leuk is. Maar de Baron is ook zo leuk omdat Paul 'm doet. Aad deed het ook prima, maar aan Paul valt niet te tippen! ^O^ Vooral die koppen die-ie trekt, zijn geniaal! En niet te vergeten: die uit duizenden herkenbare stem, gewéldig gewoon :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Drommels, dat heb ik net gedaan! 8-)

Ja, die rol van de Baron is ook zo leuk omdat de Baron zo leuk is. Maar de Baron is ook zo leuk omdat Paul 'm doet. Aad deed het ook prima, maar aan Paul valt niet te tippen! ^O^ Vooral die koppen die-ie trekt, zijn geniaal! En niet te vergeten: die uit duizenden herkenbare stem, gewéldig gewoon :)

Daar ben ik nou eens helemaal mee eens ;) De Baron is geniaal _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Paul is the best!

*baron*

Eigenlijk vind ik dat deze poll niet goed gemaakt is.

Je zou moeten gezet hebben : Wie vind je de leukste akteur uit de Bassie & Adriaan series ? Maar dan mogen Bas en Aad van Toor niet meegerekend zijn, vind ik.

Omdat een ieder weet dat ze toch de beste zijn.

Maar buiten ze kies ik ook voor de Baron ==> Paul van Gorcum. *baron*

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb gekozen voor Paul van Gorcum, alhoewel ik Frans Kokshoorn toch ook geweldig vindt als boevenbaas.

Ik mis eigenlijk nog een paar namen: Paul Meijer (boevenbaas in 'Het Geheim van de Sleutel), Hans Leendertse (Joris) en Hans Otjes (De Kapitein). En misschien ook nog wel Jaap Stobbe (plaaggeest/Douwe). Zij hebben ook een belangrijke rol vervuld. Niet dat ik verwacht dat zij echt heel veel stemmen zullen krijgen (vergeleken met Paul van Gorcum bijvoorbeeld), maar toch waren het ook belangrijke spelers. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb gekozen voor Paul van Gorcum, alhoewel ik Frans Kokshoorn toch ook geweldig vindt als boevenbaas.

Ik mis eigenlijk nog een paar namen: Paul Meijer (boevenbaas in 'Het Geheim van de Sleutel), Hans Leendertse (Joris) en Hans Otjes (De Kapitein). En misschien ook nog wel Jaap Stobbe (plaaggeest/Douwe). Zij hebben ook een belangrijke rol vervuld. Niet dat ik verwacht dat zij echt heel veel stemmen zullen krijgen (vergeleken met Paul van Gorcum bijvoorbeeld), maar toch waren het ook belangrijke spelers. :Y

Er ontbreken nog meer mensen. Neem nou bijvoorbeeld Dick Rienstra (Inspecteur/Adjudant Van Der Steen).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm eigenlijk zijn het allemaal goede acteurs, je kunt beter een poll over de slechste acteur maken.

Volgens mij kom je dan op die gekke Amerikaanse clowns uit, of die Joris ik zie gewoon aan hem dat hij speelt.

Ook die groenkoppen spelen hun rol niet echt overtuigend, behalve de kapitein natuurlijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
of die Joris ik zie gewoon aan hem dat hij speelt.

!

Ik vind Hans Leendertse wel goed spelen. Als je ziet welke rollen hij al heeft neergezet is dit echt grappig om te zien....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind die ene polietieagent uit de kroon ook niet echt goed spelen het lijkt niet echt genoeg

het enige wat ik niet goed vond aan *adjudant* was die lach aan het einde van de serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Theo van Woerden!

Inderdaad, geen geweldig acteur. Hij speelt net alsof hij amper weet wat hij zeggen moet.

Je moet wel een geweldig acteur zijn om zo over te komen :D

Ik zou het nog honderd keer slechter doen. Hij geeft wel smaak aan de Kroon. Zonder hem zou het niet hetzelfde zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...