Ga naar inhoud

Barend en Telekids terug bij RTL


Aanbevolen berichten

Barend en Telekids terug bij RTL

Frits Barend en Telekids keren terug bij RTL. Dat bleek donderdag tijdens de presentatie in Hilversum van het nieuwe winterseizoen van RTL Nederland.

Barend komt met een nieuw interviewprogramma dat hij maakt met zijn dochter Barbara. Telekids, omgedoopt in RTL Telekids, is dagelijks te zien op RTL 8 tussen 06.30 en 09.30.

Frits Barend had bij RTL jarenlang een talkshow met Henk van Dorp. In 2005 verhuisde het programma voor een jaar naar Talpa, daar was het voor het laatst te zien in 2006.

Mooie verhalen

Met dochter Barbara maakt hij nu het tijdschrift Helden waarin ook lange interviews met sporters te lezen zijn. ''Wij zijn gewoon enorm nieuwsgierig, we willen alles weten. Gedreven topsporters hebben vaak mooie verhalen te vertellen'', aldus Barbara.

In het programma Barend en Barend op RTL 7 zullen niet alleen verhalen van topsporters aan bod komen maar ook politici hun opwachting maken.

Irene Moors

Onder de noemer RTL Telekids zijn uiteenlopende kinderprogramma's te zien, overigens in deze versie zonder Carlo Boszhard en Irene Moors die het programma presenteerden tot 1999. Voor RTL Telekids is de zender een samenwerkingsverband aangegaan met attractiepark De Efteling. De Efteling maakt het studioprogramma De Schatkamer, een quiz, vanuit het park.

Tevredenheid heerst alom bij de programmadirecteuren van RTL Nederland. De kijkcijfers zijn volgens Bert Habets van RTL Nederland 'dazzling' te noemen en de programmering staat volgens hem als een huis.

Comedyserie

De vaste waarden, onder anderen Linda de Mol, Wendy van Dijk en Martijn Krabbé, zullen zich hoogstwaarschijnlijk ook in het nieuwe seizoen weer voor hun zender gaan bewijzen.

De Mol vertelde donderdag dat zij werkt aan nieuwe comedyserie voor RTL gebaseerd op de Amerikaanse serie Everybody loves Raymond. ''Heel leuk maar ook heel spannend. Comedy moet gewoon echt leuk zijn'', aldus De Mol. De serie komt volgend voorjaar op de buis.

Oranje

Habets: ''Noblesse oblige, we zullen geenszins kunnen inzakken. We blijven vernieuwen.'' De topman van RTL kon het niet laten op te merken dat hij er trots op is dat er tijdens het WK voetbal een 'speldenprikje was uitgedeeld' aan de NOS met het succes van het voetbalprogramma VI Oranje.

Nieuwe voorbeelden van programma's zijn komend seizoen The Voice of Holland (RTL 4), Benidorm Bastards (RTL 4), Glee-Fever (RTL 5) en Sylvia's secret, een realitysoap over het leven van fotomodel Sylvia Geersen.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2315775/barend-en-telekids-terug-bij-rtl.html

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

RTL Telekids is vanaf maandag terug bij RTL (8)

Vanaf maandag 4 oktober is het zover. Dan kunnen jonge kinderen dagelijks tussen 06.30 uur en 09.30 uur bij RTL 8 terecht voor het nieuwe kinderblok RTL Telekids. Kinderen van drie tot en met acht jaar kunnen zich verheugen op nieuwe programma’s, zoals ‘Uki’ en ‘Wolleke’ en bestaande successeries als ‘De Fabeltjeskrant’ en ‘Bassie en Adriaan’. Ook heeft RTL Telekids dagelijks afleveringen van de ‘Bibaboerderij’, de ‘Koala Broertjes’, ‘Elias’, ‘Brandweerman Sam’ en ‘PipaPanda’. Allemaal kwalitatieve, geweldloze en soms educatieve programma’s voor de kleintjes. Bovendien zijn alle programma’s Nederlands of Nederlands gesproken, zodat ook de allerkleinsten bij het kinderblok terecht kunnen.

Een vast onderdeel van de dagelijkse RTL Telekids programmering is de ‘De Schatkamer’. Een vrolijk kinderprogramma van een uur, geproduceerd door en opgenomen in de Efteling. Acteur, zanger en presentator Curt Fortin (‘Voetbalvrouwen’, ‘Hoelahoep’, ‘URBNN’ en ‘Het Huis van Annubis’) en de Vlaamse presentatrice Felice Dekens (bekend van het Vlaamse programma ‘Bulls Eye’) vormen het presentatieduo van dit kersverse programma. In ‘De Schatkamer’ strijden twee teams een uur lang tegen elkaar om een felbegeerde hoofdprijs te winnen. Ze spelen verschillende denk- en doerondes in de studio en in het attractiepark.

Kortom, zeven dagen per week een afwisselende programmering met veel nieuwe, vrolijke vriendjes voor de jonge kijkers. Ouders kunnen hun kroost met een gerust hart achterlaten bij het schattige, gele wezentje Uki, het nieuwsgierige lammetje Wolleke en de gezellige bibabewoners van de ‘Bibaboerderij’. Voor de meekijkende papa’s en mama’s komen bij het kinderblok ook oude bekenden voorbij, die ongetwijfeld goede herinneringen oproepen aan hun eigen kinderjaren.

Telekids is vanaf maandag weer terug bij RTL, dit keer bij RTL 8 tussen 06.30 en 09.30 uur.

Link naar bericht
Delen op andere sites

...en oude series als Bassie en Adriaan?

Je gaat me toch niet zeggen dat RTL Bassie en Adriaan uit gaat zenden.

In de interview van BlosRTV die ik pas geleden nog had gepost, heeft Bassie duidelijk verteld dat de series binnenkort weer op een grote zender te zien zouden zijn. ;) Dus ja Bassie en Adriaan wordt door RTL uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

4x onderbroken door reclame, is weer eens wat anders :P

Altijd weer die vervelende ..... reclameblokken :)

Wel verrassend dat RTL B&A weer van stal gaat halen. Het leek erop alsof ze niet meer op de grote zenders zouden komen! Benieuwd ook of het gehele concept Telekids gaat aanslaan, maar zo te zien hebben ze wel veel bij de doelgroep aansluitende series op het programma gezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hier de programering van Telekids.

Maandag t/m vrijdag

06:30 WNF Bamboeclub

06:32 Wolleke

06:37 Uki

06:44 Brandweerman Sam

06:55 Bibaboerderij

07:15 De Schatkamer

08:14 Bassie & Adriaan (korte versie)

08:32 Elias

08:42 Koala Broertjes

08:54 Bibaboerderij

09:09 Uki

09:16 Wolleke

09:21 De Fabeltjeskrant

Zaterdag en zondag

06:30 De Fabeltjeskrant

06:35 Wolleke

06:40 Uki

06:48 Bibaboerderij

07:02 Brandweerman Sam

07:17 Koala Broertjes

07:40 Bibaboerderij

08:00 De Schatkamer

09:00 Bassie & Adriaan

Link naar bericht
Delen op andere sites

Precies, en daarbij, volgens mij heeft iedereen op dit forum de dvd's wel. Veel handiger dan wachten tot het op tv komt of naar een lullig streampje kijken.

Ja ok, maar op deze manier wordt wel weer een breder publiek aangesproken. Door het op tv uit te zenden (groot bereik, matig tijdstip) en op de website te zetten (elk tijdstip) zul je toch veel nieuwe zieltjes winnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo ik heb Telekids gezien en ik moet zeggen dat het niet echt een heel bijzonder programma is.

Het is echt aflevering naar aflevering met tussendoor wat reclames over de Efteling of sinterklaas.

Het enige redelijk spannende dat is de schatkamer waar 2 teams tegen elkaar strijden. Ze moeten vragen beantwoorden en opdrachten doen.

Wat programma's betreft is het echt voor een heel jonge doelgroep. Ik zelf vind het niet echt bijzonder al die met de computer gemaakte tekenfilms en poppenfilms. Ik hoop dat de kinderen van nu het wel leuk vinden, want dat is toch denk ik wel de bedoeling.

Ze zijn wel slim om de schatkamer net in de tijd te programmeren als de kinderen net wakker zijn of net naar school gaan anders was het naar mijn idee niet veel aan.

Wat B&A betreft. Tja ik vind het echt niet fijn om een verkorte TV aflevering te zien, maar misschien is het wel even wennen.

Verder wordt er paar keer gezongen door ene Keet. en dat was het dan eigenlijk wel een beetje.

Kortom: De nieuwe Telekids is een programma wat echt bedoeld is voor de hele jonge kijkers (de tekenfilmpjes dan). Voor mij is het niet veel speciaals, maar ik hoop dat de kinderen het leuk vinden. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

blablabla het is ten strengste verboden om bassie en adriaan video's op youtube te plaatsten, blablabla

nee maar het staat wel op RTL Gemist, dan zou je toch nog eerder dat kijken dan dat je de dvd koopt?

volgens mij is die acrobaat en dat domme clowntje niet zo pienter :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die maken heus wel winst, als we tenminste die reclame die er iedere keer voor langstkomt mogen geloven.

kijk reclames op TV begrijp ik

maar die reclames op YouTube & RTL gemist (RTL XL nu) zouden die echt zoveel opleveren?

en anders kunnen ze op Youtube voor hun materiaal ook wel reclame plaatsen, zelfde idee lijkt me of zit ik helemaal verkeerd? :9

Link naar bericht
Delen op andere sites

kijk reclames op TV begrijp ik

maar die reclames op YouTube & RTL gemist (RTL XL nu) zouden die echt zoveel opleveren?

en anders kunnen ze op Youtube voor hun materiaal ook wel reclame plaatsen, zelfde idee lijkt me of zit ik helemaal verkeerd? :9

Ik denk dat dat voor de heren van Toor teveel werk is. Hier wordt het door RTL gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...