Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de geheimzinnige opdracht


Aanbevolen berichten

Dat 'dierenpark' in Frankrijk is trouwens ook maar vaag. *bas* en *adriaan* slaan op de vlucht voor een stel leeuwen, maar zo te zien heeft dat park geneens omheining, echt veilig sta je dus ook niet als je het park uit bent.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dat 'dierenpark' in Frankrijk is trouwens ook maar vaag. *bas* en *adriaan* slaan op de vlucht voor een stel leeuwen, maar zo te zien heeft dat park geneens omheining, echt veilig sta je dus ook niet als je het park uit bent.

Welk park is dat eigenlijk :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat 'dierenpark' in Frankrijk is trouwens ook maar vaag. *bas* en *adriaan* slaan op de vlucht voor een stel leeuwen, maar zo te zien heeft dat park geneens omheining, echt veilig sta je dus ook niet als je het park uit bent.

Inderdaad. Het valt me ook op dat de camera óf de leeuwen óf B&A filmt. Nooit beiden tegelijk. Lijkt me een totaal andere omgeving...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad. Het valt me ook op dat de camera óf de leeuwen óf B&A filmt. Nooit beiden tegelijk. Lijkt me een totaal andere omgeving...

Ik vind het sowieso een beetje raar... in welk park kun je nou tussen de leeuwen en beren lopen zonder de bescherming van een gepantserde jeep, zoals in andere safari-parken? Slaat echt nergens op, veel te link ;)

Ook erg jammer dat Adriaan ervandoor gaat. Is niet stoer :N;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het sowieso een beetje raar... in welk park kun je nou tussen de leeuwen en beren lopen zonder de bescherming van een gepantserde jeep, zoals in andere safari-parken? Slaat echt nergens op, veel te link ;)

Ook erg jammer dat Adriaan ervandoor gaat. Is niet stoer :N;)

Nee, waarom gaat hij niet even de leeuwtjes aaien :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het telefoongesprek tussen de baron en Handige Harry, aangevuld met mij eigen fantasie ;)

*harry* Met van der Eb.

*baron* Hallooo, spreek ik met Harry?

*harry* Jazeker, spreek ik soms met Baron....

*baron* Ja!

*harry* .....van Neemwegge?

*baron* Ja! Dat heb je goed geraden, je spreekt met Baron van Neemwegge. Zeg hoe gaat met jou, snuiter?

*harry* Ja prima, alleen momenteel zonder werk.

*baron* Oh heb jij geen werk, maar ik kan best een mannetje gebruiken?

*harry* Oh perfect, ik ken trouwens nog iemand hard op zoek naar werk.

*baron* Nou uitstekend, dan breng jij die persoon mee! Dag Harry!

*)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het telefoongesprek tussen de baron en Handige Harry, aangevuld met mij eigen fantasie ;)

*)

Netjes. Past ook wel, denk ik (het leuke van die telefoongesprekken van B&A is meestal dat er aan de andere kant dingen gezegd worden die in principe niet in de tijd tussen twee antwoorden passen).

Goed gedaan!

Link naar bericht
Delen op andere sites
(het leuke van die telefoongesprekken van B&A is meestal dat er aan de andere kant dingen gezegd worden die in principe niet in de tijd tussen twee antwoorden passen).

Het is inderdaad wel vreemd met die telefoongesprekken. Tijd voor antwoorden te kort, maar wat me ook opvalt: dan hoor je wel beide sprekers, dan weer niet, dan hoor je de stem van de beller buiten beeld door de telefoon en vervolgens hoor je de beller-buiten-beeld ineens gewoon praten.

Wat dat betreft hadden ze daar toch wat beter op moeten letten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net die aflevering in Spanje, dat slaat natuurlijk ook driedubbel nergens op, er is daar helemaal geen 1 uur tijdsverschil met Nederland.

Wel grappig de Baron B100 ineens een klap geeft onder het roepen van stommelingen, uilskuikens en frikandellen.

Zo dadelijk de aflevering in Luxemburg, met operatie Geniaal DJ Koelkast ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Net die aflevering in Spanje, dat slaat natuurlijk ook driedubbel nergens op, er is daar helemaal geen 1 uur tijdsverschil met Nederland.

Wel grappig de Baron B100 ineens een klap geeft onder het roepen van stommelingen, uilskuikens en frikandellen.

Zo dadelijk de aflevering in Luxemburg, met operatie Geniaal DJ Koelkast ;)

Dat dacht ik tenminste, ineens wordt er een aflevering uit de Schatkaart uitgezonden :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wilde dit fragment eerst bij GOOFS neerzetten, maar volgens mij is het gewoon een vaag moment ;)

Als B100 na België met walkman en al de kade op komt lopen waar HH de boem onder gemonteerd heeft,

beginnen die en de Baron wanhopig te gillen vanuit de boot. Ze blijven echter wel rustig zitten.

*baron* Stop B100! Hij hoort ons niet!

*harry* Dat komt omdat hij de walkman van die clown op heeft.

Ze hadden toch beter effe naar buiten kunnen gaan om hevig naar hem te zwaaien, naar hem toe te rennen

of iets te gooien zodat ze zijn aandacht kregen? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wilde dit fragment eerst bij GOOFS neerzetten, maar volgens mij is het gewoon een vaag moment ;)

Als B100 na België met walkman en al de kade op komt lopen waar HH de boem onder gemonteerd heeft,

beginnen die en de Baron wanhopig te gillen vanuit de boot. Ze blijven echter wel rustig zitten.

*baron* Stop B100! Hij hoort ons niet!

*harry* Dat komt omdat hij de walkman van die clown op heeft.

Ze hadden toch beter effe naar buiten kunnen gaan om hevig naar hem te zwaaien, naar hem toe te rennen

of iets te gooien zodat ze zijn aandacht kregen? :P

"Konijn, koplampen" moment misschien? Of wellicht waren ze bang dat ZIJ opgeblazen zouden worden. Ik heb het me ook wel es afgevraagd, maar volgens mij heb je gelijk en is het gewoon een vaag moment.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

"Konijn, koplampen" moment misschien? Of wellicht waren ze bang dat ZIJ opgeblazen zouden worden. Ik heb het me ook wel es afgevraagd, maar volgens mij heb je gelijk en is het gewoon een vaag moment.

Het zou kunnen dat ze allebei eigenlijk supersadistisch zijn en er gewoon van genieten dat B100 wordt opgeblazen, alleen weten ze dat niet van elkaar en daarom doen ze tegenover elkaar of ze het heel erg vinden.

Tweede Mogelijkheid: ze verkeerden in een shock, het meest waarschijnlijke denk ik

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als *bas* en *adriaan* in Spanje lopen vraagt *bas* hoe vaak ze nou al in Spanje geweest zijn. *adriaan* begint alle evonturen op te sommen die de twee in Spanje beleefd hebben. Bij de Huilende Professor heeft hij het ineens over Gran Canaria, terwijl later overal gezegd is dat die serie op Lanzarote is gefilmd, wie heeft er nou gelijk? Adriaan in de Spanje aflevering of Adriaan die later over Lanzarote vertelde?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als *bas* en *adriaan* in Spanje lopen vraagt *bas* hoe vaak ze nou al in Spanje geweest zijn. *adriaan* begint alle evonturen op te sommen die de twee in Spanje beleefd hebben. Bij de Huilende Professor heeft hij het ineens over Gran Canaria, terwijl later overal gezegd is dat die serie op Lanzarote is gefilmd, wie heeft er nou gelijk? Adriaan in de Spanje aflevering of Adriaan die later over Lanzarote vertelde?

Het is misschien op Lanzarote opgenomen, maar het speelt zich volgens mij inderdaad af op Gran Canaria. De Schatkaart is op Lanzarote. Maar ja, al die eilanden lijken op elkaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Net die aflevering in Spanje, dat slaat natuurlijk ook driedubbel nergens op, er is daar helemaal geen 1 uur tijdsverschil met Nederland.

Wel grappig de Baron B100 ineens een klap geeft onder het roepen van stommelingen, uilskuikens en frikandellen.

Zo dadelijk de aflevering in Luxemburg, met operatie Geniaal DJ Koelkast ;)

Ook grappig dat Harry klaagt dat hij honger heeft, terwijl hij achter een aantal kisten met sinaasappels staat.

Trouwens, ik heb het vermoeden dat de shots met de boeven die voor dat pakhuis staan, niet in Spanje zijn opgenomen. Het is er iets donkerder in dan in de rest van de shots en die palmen voor in beeld lijken verdacht veel op kamerplanten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ook grappig dat Harry klaagt dat hij honger heeft, terwijl hij achter een aantal kisten met sinaasappels staat.

Trouwens, ik heb het vermoeden dat de shots met de boeven die voor dat pakhuis staan, niet in Spanje zijn opgenomen. Het is er iets donkerder in dan in de rest van de shots en die palmen voor in beeld lijken verdacht veel op kamerplanten.

Het lijkt me sterk dat dat pakhuis in de buurt van het restaurant staat, maar of het in Nederland is opgenomen, weet ik eigenlijk niet. Zou ik nog es goed moeten kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als *bas* en *adriaan* in Spanje lopen vraagt *bas* hoe vaak ze nou al in Spanje geweest zijn. *adriaan* begint alle evonturen op te sommen die de twee in Spanje beleefd hebben. Bij de Huilende Professor heeft hij het ineens over Gran Canaria, terwijl later overal gezegd is dat die serie op Lanzarote is gefilmd, wie heeft er nou gelijk? Adriaan in de Spanje aflevering of Adriaan die later over Lanzarote vertelde?

in de serie van de professor wordt nooit gezegd op welk eiland ze zijn, alleen dat ze naar de canarische eilanden gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ging gister niet helemaal goed op NICKELODEON! Kreeg ineens een andere serie er door!

P.s: Ik ben hier nieuw, dus evt. dubbele posts moet je me niet kwalijk nemen. Probeer alles door te nemen om op de hoogte te blijven

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ging gister niet helemaal goed op NICKELODEON! Kreeg ineens een andere serie er door!

P.s: Ik ben hier nieuw, dus evt. dubbele posts moet je me niet kwalijk nemen. Probeer alles door te nemen om op de hoogte te blijven

welkom op het forum!

nou dan kun je je lol op met ruim 5000 berichten :P

overigens ook weer een voordeel boven Fok!: hier staat alles bij elkaar

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

welkom op het forum!

nou dan kun je je lol op met ruim 5000 berichten :P

overigens ook weer een voordeel boven Fok!: hier staat alles bij elkaar

Ben al een heel eind. Eerst de interresante berichten en daarna de offtopics!! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

De fairies, in het gelijknamige nummer gezongen in Ierland, zijn dat niet gewoon de stemmen van Aad en Bas, maar dan verdraaid?

En wie spelen de fairies (4 personen)?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog iets dat me is opgevallen: die geheimzinnige opdrachtgever (of eigenlijk opdrachtgevers) heeft/hebben toch wel een vreemde werkwijze: in de brief die B&A in het pakje uit Portugal vinden staat dat bij thuiskomst de volgende opdracht klaar zal liggen. Maar dat bleek dus niet zo te zijn; B&A zitten, terug in de caravan, met vier geheimzinnige pakjes te kijken, en pas als Bassie ze uiteindelijk open gaat maken, vinden ze een nieuwe brief.

Dat wil dus zeggen dat de opdrachtgever er simpelweg op vertrouwde dat B&A na een tijdje zó nieuwsgierig zouden worden dat ze de pakjes gingen openen. Als ze dat dus niet gedaan hadden, hadden ze de nieuwe opdracht nooit gevonden. Zoals ik al zei, beetje vreemde werkwijze...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog iets dat me is opgevallen: die geheimzinnige opdrachtgever (of eigenlijk opdrachtgevers) heeft/hebben toch wel een vreemde werkwijze: in de brief die B&A in het pakje uit Portugal vinden staat dat bij thuiskomst de volgende opdracht klaar zal liggen. Maar dat bleek dus niet zo te zijn; B&A zitten, terug in de caravan, met vier geheimzinnige pakjes te kijken, en pas als Bassie ze uiteindelijk open gaat maken, vinden ze een nieuwe brief.

Dat wil dus zeggen dat de opdrachtgever er simpelweg op vertrouwde dat B&A na een tijdje zó nieuwsgierig zouden worden dat ze de pakjes gingen openen. Als ze dat dus niet gedaan hadden, hadden ze de nieuwe opdracht nooit gevonden. Zoals ik al zei, beetje vreemde werkwijze...

Ik vind het ook best knap dat al die mensen daar Nederlands kunnen. Of zouden dat ambassadeurs zijn?

En die man op het eind vertelde toch dat hij hun avonturen op TV gevolgd had? Nou, als je B&A een beetje kent, dan weet je wel dat ze uiteindelijk es zo'n pakje openmaken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het ook best knap dat al die mensen daar Nederlands kunnen. Of zouden dat ambassadeurs zijn?

En die man op het eind vertelde toch dat hij hun avonturen op TV gevolgd had? Nou, als je B&A een beetje kent, dan weet je wel dat ze uiteindelijk es zo'n pakje openmaken ;)

Je hebt gelijk. Het grootste mysterie wat betreft die opdrachtgevers is nog altijd de contactpersonen die zomaar in het niets verdwijnen. Daar is op het einde van de serie maar geen verklaring voor gegeven... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je hebt gelijk. Het grootste mysterie wat betreft die opdrachtgevers is nog altijd de contactpersonen die zomaar in het niets verdwijnen. Daar is op het einde van de serie maar geen verklaring voor gegeven... ;)

Wel geinig, hoe die hele groep studenten ineens verdwijnt in Frankrijk :P

Het moest gewoon een mysterieus lijken :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wel geinig, hoe die hele groep studenten ineens verdwijnt in Frankrijk :P

Het moest gewoon een mysterieus lijken :{

Spanje, ja ;) Inderdaad... en dat meisje, en die vrouw in de veiling, en die man in Frankrijk... vaag hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Spanje, ja ;) Inderdaad... en dat meisje, en die vrouw in de veiling, en die man in Frankrijk... vaag hoor.

Een van de weinige die niet verdwijnt is de buschauffeur in Ierland (tenzij hij tijdens het rijden snel met iemand wisselt :{ ) ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Spanje, ja ;) Inderdaad... en dat meisje, en die vrouw in de veiling, en die man in Frankrijk... vaag hoor.

Hoe kom ik nou weer bij Frankrijk |:( De *bas* & *adriaan* obsessie maakt me gewoon gek ;)

Spoiler:

Zag net nog een blooper met die studenten, diegene die de brief moet geven laat hem vallen _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een van de weinige die niet verdwijnt is de buschauffeur in Ierland (tenzij hij tijdens het rijden snel met iemand wisselt :{ ) ;).

Bedoel je de chauffeur in Wales? In Ierland kregen B&A de brief van een man in de haven. Die man verdween inderdaad ook wel heel snel.

Als je die scènes goed bekijkt dan verdwijnen die mensen idd wel erg rap. Vooral bij het meisje in Rotterdam en de groep studenten in Madrid is het erg opvallend. Adriaan bekijkt de brief, kijkt een paar seconden later op en alles en iedereen is foetsie. Lijkt me toch wel onmogelijk om zo snel te verdwijnen zonder dat B&A dat merken.

Maar Adriaan zegt dan ook terecht: het wordt steeds vreemder...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit nu weer de Franse versie van deel 1 te bekijken en dat blijft echt geweldig! Het viel me overigens net ineens

op dat het liedje ''Franse Les'' er helemaal niet in zit. Logisch uiteraard :P Ik had het al helemaal voor me gezien =

Bonjour est Bonjour,

Bon Nuit est Bon Nuit.

Pleurer c'est Pleurer,

Rier c'est un rire.

S'il vous Plaît est S'il vous Plaît,

Merci Bien est Merci Bien.

Écoutes bien à cette chanson,

Et tu apprends le français très vite.

:D_O_:D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zit nu weer de Franse versie van deel 1 te bekijken en dat blijft echt geweldig! Het viel me overigens net ineens

op dat het liedje ''Franse Les'' er helemaal niet in zit. Logisch uiteraard :P Ik had het al helemaal voor me gezien =

Bonjour est Bonjour,

Bon Nuit est Bon Nuit.

Pleurer c'est Pleurer,

Rier c'est un rire.

S'il vous Plaît est S'il vous Plaît,

Merci Bien est Merci Bien.

Écoutes bien à cette chanson,

Et tu apprends le français très vite.

:D_O_:D

in de nederlandse versie zit dat lied er ook in

Link naar bericht
Delen op andere sites
in de nederlandse versie zit dat lied er ook in

*japie* Ja frikandel, dat weet ik zelf ook wel! Geintje ;)

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het nogal logisch is dat het FRANSE lied in FRANKRIJK niet gezongen wordt door de

FRANSE stemmen. Dat hebben ze geknipt en je ziet na het shot van de Eiffeltoren gelijk B100 over straat lopen. In de Nederlandse versie zit dat lied er uiteraard in, ja. :Y Hoewel, hadden ze dat niet andersom kunnen zingen? Dus Nederlandse Les voor de Franse kindertjes? (met Parijse achtergronden, maar ja :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoewel, hadden ze dat niet andersom kunnen zingen? Dus Nederlandse Les voor de Franse kindertjes? (met Parijse achtergronden, maar ja :P)

Misschien was het wel te lastig om er weer een heel nieuw lied voor op te nemen en hebben ze daarom besloten het lied in de Franse versie te skippen. Maar het idee is eigenlijk nog niet eens zo gek, leer die Franse kinders ook eens een beetje wat Nederland is :)

Trouwens, ik weet niet of de Nederland aflevering op de DVD ook een Franse versie heeft, anders had daar misschien wel een lied voor Franse kinderen in gekund.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Trouwens, ik weet niet of de Nederland aflevering op de DVD ook een Franse versie heeft, anders had daar misschien wel een lied voor Franse kinderen in gekund.

Ja, die staat erop, die was ik net aan het kijken. Met de Klaris' Hallo Vriendjes-tune! :)

Of in hun geval ''Bonjour, a tous! Les petites amies!'' ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zit nu weer de Franse versie van deel 1 te bekijken en dat blijft echt geweldig! Het viel me overigens net ineens

op dat het liedje ''Franse Les'' er helemaal niet in zit. Logisch uiteraard :P Ik had het al helemaal voor me gezien =

Bonjour est Bonjour,

Bon Nuit est Bon Nuit.

Pleurer c'est Pleurer,

Rier c'est un rire.

S'il vous Plaît est S'il vous Plaît,

Merci Bien est Merci Bien.

Écoutes bien à cette chanson,

Et tu apprends le français très vite.

:D_O_:D

Nederlandse les zou dan zo gaan:

Écoutes bien à cette chanson,

Et tu apprends le Hollandais très vite.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zit nu weer de Franse versie van deel 1 te bekijken en dat blijft echt geweldig! Het viel me overigens net ineens

op dat het liedje ''Franse Les'' er helemaal niet in zit. Logisch uiteraard :P Ik had het al helemaal voor me gezien =

Bonjour est Bonjour,

Bon Nuit est Bon Nuit.

Pleurer c'est Pleurer,

Rier c'est un rire.

S'il vous Plaît est S'il vous Plaît,

Merci Bien est Merci Bien.

Écoutes bien à cette chanson,

Et tu apprends le français très vite.

:D_O_:D

had ik ook al eens geopperd

maar het zou wel andersom kunnen

Goedemorgen est Bonjour

alleen wil ik de NL uitspraak van die Fransen niet horen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

had ik ook al eens geopperd

maar het zou wel andersom kunnen

Goedemorgen est Bonjour

alleen wil ik de NL uitspraak van die Fransen niet horen :P

Ach, dat kan niet veel slechter zijn dan de uitspraak die B&A handhaven als ze in het buitenland zijn. ;) In Wales met Bassie bijvoorbeeld: Wan, Toe, Trie, For, Fijf, Six, Seffen, Eet, Nijn, Ten (als ie van het trappetje af springt). Echt verschrikkelijk :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft de hele serie dvd's trouwens een Franse versie gehad? Ik hoor namelijk steeds dat de delen Nederland en Frankrijk ook een Franse versie bevatten, maar wat betreft de delen 3 t/m 12 hoor ik nooit iets van een Franse versie.

En waarom er een Franse versie op staat? Wilden ze met B&A ook de Franse markt op? Vraag me af of dat daar wel zo aangeslagen is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heeft de hele serie dvd's trouwens een Franse versie gehad? Ik hoor namelijk steeds dat de delen Nederland en Frankrijk ook een Franse versie bevatten, maar wat betreft de delen 3 t/m 12 hoor ik nooit iets van een Franse versie.

En waarom er een Franse versie op staat? Wilden ze met B&A ook de Franse markt op? Vraag me af of dat daar wel zo aangeslagen is.

Nope. Alleen de eerste DVD heeft nasynchronisatie. Jammer hoor. Het zou pas echt cool zijn als elke aflevering werd nagesynchroniseerd door de taal die in dat land gesproken werd. Misschien was dat ook wel de bedoeling, maar kwamen ze erachter dat dat nogal duur zou worden of zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zou pas echt cool zijn als elke aflevering werd nagesynchroniseerd door de taal die in dat land gesproken werd.

Dat zou inderdaad erg aardig geweest zijn en misschien is dat idd wel het antwoord op de vraag waarom er 2 afleveringen wel en 10 niet in een andere taal op de dvd's staan.

Benieuwd trouwens hoe al die Hallo Vriendjes openers in verschillende talen zouden klinken. Ik vind de Franse versie al zeer vreemd om te horen, kun je nagaan hoe het in het Deens, Grieks of Portugees zou klinken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...