Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de geheimzinnige opdracht


Aanbevolen berichten

[..]

je mag het ook mailen naar forum (at) bassieenadriaan . nl

dan zorg ik dat hij online komt.

Ok, zal ik mailen, alleen kan het wle slechte kwaliteit zijn.

Maar kan je anders ff online komen op msn?

Bedankt

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat ik wel jammer vind in de Europaserie is dat de ene keer Adriaan zegt, na bv Portugal geen reizen meer. Maar hij laat zich steeds overhalen.

In Griekenland wordt Bassie juist lui! Dan zegt Adriaan: kom nou Bassie we moeten het pakje zoeken, maar Bassie heeft er geen zin in!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het fragmentje verzonden naar forum (at) bassieenadriaan nl

Dus nu afwachten tot het online komt. *)

Is alleen van het spaanse strand, het andere heb ik nog niet kunnen vinden...

ps: Sorry als het slecht klinkt, heb helaas geen programma voor op te nemen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het bestandje even geconvert naar een kleiner formaat.

Klik hier (of rechter muisknop >> doel opslaan als...) om het te downloaden/beluisteren

Bedankt om online te zetten ^O^

Even iets anders, ik zou een site maken rond B&a.

Maar wat denken jullie ervan als ik volgende erop zet:

-Mijn verzameling

-Mijn Fotoalbum

-Weetjes en informatie

-Links

-Contact

Zijn er nog suggesties of tips?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bedankt om online te zetten ^O^

Even iets anders, ik zou een site maken rond B&a.

Maar wat denken jullie ervan als ik volgende erop zet:

-Mijn verzameling

-Mijn Fotoalbum

-Weetjes en informatie

-Links

-Contact

Zijn er nog suggesties of tips?

er zijn al een aantal van die sites... kweetnie....

om eerlijk te zijn denk ik niet dat er veel interesse naar is, tenzij je echt leuke foto's hebt... (wil je niet afzeiken hoor!!!)

ik zou hier eens mee beginnen en dan kijken of het aanslaat...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

er zijn al een aantal van die sites... kweetnie....

om eerlijk te zijn denk ik niet dat er veel interesse naar is, tenzij je echt leuke foto's hebt... (wil je niet afzeiken hoor!!!)

ik zou hier eens mee beginnen en dan kijken of het aanslaat...

Ben ik het mee eens. Info staat al op mijn site (en laat ik niet merken dat je het jat! ;)), Links heb ik ook al... (niet alle B&A site trouwens, zoals je misschien merkt, maar dingen die echt de moeite waard zijn omdat ze iets toevoegen. Er zijn wel een paar B&A fan sites out there, maar dat zijn klonen van de Officiele site dus niet interessant).

Foto's en zo zijn natuurlijk wel leuk, maar als het foto's zijn die je her en der van het net plukt (of erger, van de officiele site) dan heb je er ook weinig aan.

Dingen van jezelf zijn natuurlijk wel leuk, je verzameling, waarom je fan bent en zo.

En nu weer on topic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kort maar leuk fragment, ze zijn wel vergeetachtig daar...

Hallo hee, je moet ook niet overal aan denken! Als dit het enige is, dan valt het nog mee. Je moet niet vergeten dat ze het met een redelijk klein team doen. Je kunt gewoon niet overal aan denken.

Ik vind het hartstikke goed wat ze met een klein groepje hebben weten neer te zetten. Respect!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hallo hee, je moet ook niet overal aan denken! Als dit het enige is, dan valt het nog mee. Je moet niet vergeten dat ze het met een redelijk klein team doen. Je kunt gewoon niet overal aan denken.

Ik vind het hartstikke goed wat ze met een klein groepje hebben weten neer te zetten. Respect!

Ja klopt natuurlijk, heb ook alle respect voor hun :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het fragmentje verzonden naar forum (at) bassieenadriaan nl

Dus nu afwachten tot het online komt. *)

Is alleen van het spaanse strand, het andere heb ik nog niet kunnen vinden...

ps: Sorry als het slecht klinkt, heb helaas geen programma voor op te nemen...

hoe kom je aan dit fragment bassiefan??

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is me iets opgevallen aan B100's telefoon in "De Geheimzinnige Opdracht"...in Luxemburg haalt hij 1 keer een andersoortige telefoon uit zijn jas (een ronder model), wanneer HH, Baron en hijzelf vanaf die heuvel het "Plan Geniaal" in de gaten houden. Ook maakt de telefoon 1 keer een ander geluidje. In de Nederland-aflevering maakt B100's telefoon als hij hem de allereerste keer opneemt een ander geluidje dan normaal...Jammer: want dat geluidje vind ik nou juist leuker dan het "normale" telefoongeluidje...

*b2* Wat voor een duitje?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is me iets opgevallen aan B100's telefoon in "De Geheimzinnige Opdracht"...in Luxemburg haalt hij 1 keer een andersoortige telefoon uit zijn jas (een ronder model), wanneer HH, Baron en hijzelf vanaf die heuvel het "Plan Geniaal" in de gaten houden. Ook maakt de telefoon 1 keer een ander geluidje. In de Nederland-aflevering maakt B100's telefoon als hij hem de allereerste keer opneemt een ander geluidje dan normaal...Jammer: want dat geluidje vind ik nou juist leuker dan het "normale" telefoongeluidje...

*b2* Wat voor een duitje?

Ja, dat zei je in een ander topic ook al... hoewel het hier beter op z'n plaats is, natuurlijk ;)

Volgens mij gebruiken ze eenmalig een andere hoorn zodat de Baron die kan breken. Daarna gaan ze vrolijk verder met de ouwe.

Dat geluidje weet ik niet. Ik ben niet zo geluid-onthouderig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Nou, toch zou ik graag opheldering erover willen, want het houdt me nu al ruim 10 jaar bezig!

*b2* Ik ben geen big!

--edit: doe maar niet--

Opheldering is hier moeilijk te geven, de enige die je kan helpen lijkt mij Adriaan. Alhoewel ik niet weet of hij een goed antwoord kan geven op zo'n vraag...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geluidjes zijn er later onder geplakt

komen van een royalty-free sound CD

zo ook de bel waar Adriaan op drukt in Wales.

Overigens dezelfde bel als in GTST en Onderweg naar Morgen om maar iets te noemen, ik heb die cd's ook en die worden HEEL vaak gebruikt.

Telefoongeluidjes komen van de 2e CD.

Alleen in de nabewerking hebben ze weer andere geluiden gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
---edit----

Opheldering is hier moeilijk te geven, de enige die je kan helpen lijkt mij Adriaan. Alhoewel ik niet weet of hij een goed antwoord kan geven op zo'n vraag...

--- edit: niet meer doen ---

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig trouwens dat ze tijdens het nabewerken het stukje over de Ecu niet hebben veranderd in Euro. Ik weet uiteraard dat in de tijd van de serie de Ecu het Europese betaalmiddel zou worden, maar jeugdige kijkers hebben er misschien moeite mee, omdat de Ecu nooit gekomen is.

Persoonlijk til ik er verder niet zwaar aan, het heeft ook wel wat, een stukje geschiedenis in een aflevering van B&A!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Grappig trouwens dat ze tijdens het nabewerken het stukje over de Ecu niet hebben veranderd in Euro. Ik weet uiteraard dat in de tijd van de serie de Ecu het Europese betaalmiddel zou worden, maar jeugdige kijkers hebben er misschien moeite mee, omdat de Ecu nooit gekomen is.

Persoonlijk til ik er verder niet zwaar aan, het heeft ook wel wat, een stukje geschiedenis in een aflevering van B&A!

Ja dat stukje is tegenwoordig grappig om te zien, toch een beetje geschiedenis in de series. Het kan natuurlijk een beetje raar beeld geven voor de kinderen, maar volgens mij snappen zij ook wel dat de series niet in deze eeuw zijn opgenomen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja dat stukje is tegenwoordig grappig om te zien, toch een beetje geschiedenis in de series.

Dat is ook zo met het verhaal dat de heer Piet Dankert (destijds staatssecretaris van Buitenlandse Zaken) vertelde aan het einde van de serie, over de Europese Unie en het vervagen van Europese grenzen. Grappig om dat verhaal te vergelijken met wat er uiteindelijk allemaal van terecht gekomen is. Wat dat betreft zijn dit soort dingen en dat van die Ecu best uniek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dat stukje is tegenwoordig grappig om te zien, toch een beetje geschiedenis in de series. Het kan natuurlijk een beetje raar beeld geven voor de kinderen, maar volgens mij snappen zij ook wel dat de series niet in deze eeuw zijn opgenomen

die man zegt ook: ''het is nog geen januari '93 dus er is nog een hoop te doen!''

offtopic: en oh wat is het goed gekomen allemaal }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

die man zegt ook: ''het is nog geen januari '93 dus er is nog een hoop te doen!''

offtopic: en oh wat is het goed gekomen allemaal }:|

Daarom is deze serie volgens mij ook de meest gedateerde serie van allemaal, bij de overige series valt het veel minder op wanneer ze zijn opgenomen. Het avontuur met de kroon zou ook best eind jaren 90 zijn opgenomen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daarom is deze serie volgens mij ook de meest gedateerde serie van allemaal, bij de overige series valt het veel minder op wanneer ze zijn opgenomen. Het avontuur met de kroon zou ook best eind jaren 90 zijn opgenomen...

met uitzondering van de oude 'PTT Telecom' telefooncellen en de oude auto's wel ;)

deze serie heeft ook een onbevredigend einde vind ik!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

met uitzondering van de oude 'PTT Telecom' telefooncellen en de oude auto's wel ;)

deze serie heeft ook een onbevredigend einde vind ik!

Wat, de Kroon heeft een onbevredigend einde? Of Europa? In het laatste geval ben ik het met je eens. Ik kende die hele Piet Dankert niet, kun je nagaan. Had liever Lubbers gehad of zo ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

weet je ik zag zojuist op video 25 jaat feest

dat ze het hebben over de verzonkenstad dat ze een foto gebruiken van europa in griekeland (p.c. kan je zien aan het pakje in de struik)

Link naar bericht
Delen op andere sites

@ Hinse: Ik ben alleen in Parijs geweest. Wel in Luxemburg, maar niet waar B&A gelopen hebben. Zelfde geldt voor Duitsland, Belgie en Engeland.

@ Uncle Ar: Ik vind de Griekse les het leukst. Die muziek, en de tekst. Grieks is echt een vage taal :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Grieks is echt een vage taal :?

Wonderer, ik zit op het gymnasium en leer daar Oud-Grieks: het valt best wel mee, als je eenmaal het alfabet onder knie hebt!

Maar goed...terug naar het topic...

Link naar bericht
Delen op andere sites

hmmmz ik ga voor de franse omdat ikdiealtijd onthoud... maar ikvind het opzich wel vervelend dat ze steeds het zelfde liedje zingen als ik eerlijk ben... herhaling is leuk, maar in alle landen gebeurt hetzelfde:

ze snappen niks van het raadsel, B100 doet iets doms,er gaat een telefoon kapot, Bassie denkt dat ie B100 ziet, Het zoeken verloopt niet soepel, ze overwegen naar huis te gaan, Bassie zegt iets doms, Adriaan krijgt hierdoor een idee, tadaaa daar ligt het pakjuh....

en *harry* en *baron* zitten alsmaar in die boot, met kapotte telefoons en boemen...

educatief is het natuurlijk een ijzersterke serie... maarja miljonnen mensen vinden JamesBond cool wat ook steeds het zelfde is...

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Hinse: Ik ben in Luxemburg geweest. In het kasteel waar B&A in de buurt waren. Als B&A wegrennen van de Baron draait de camera naar een stadsbeeld en zie je ze vervolgens in een bos lopen. Het kasteel van dat stadsbeeld ben ik in geweest. In Vianden.

We hebben zelfs op de weg gereden waar B&A ook gereden hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
@Hinse: Ik ben in Luxemburg geweest. In het kasteel waar B&A in de buurt waren. Als B&A wegrennen van de Baron draait de camera naar een stadsbeeld en zie je ze vervolgens in een bos lopen. Het kasteel van dat stadsbeeld ben ik in geweest. In Vianden.

We hebben zelfs op de weg gereden waar B&A ook gereden hebben.

Oh, geweldig! Ik zou dat ook wel 's in het echt willen zien. Dat vond ik de mooiste aflevering en Luxemburg lijkt me een mooi land.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oh, geweldig! Ik zou dat ook wel 's in het echt willen zien. Dat vond ik de mooiste aflevering en Luxemburg lijkt me een mooi land.

Mijn moeder zei dat ze misschien op de vlucht slaan in Vianden en dat ze dan in een bos lopen in de buurt van Vianden.

Dus als je Operatie Geniaal echt wilt beleven...

Link naar bericht
Delen op andere sites

@ Hinse : Ik ben in Florida geweest, dat hotel waar ze inzitten kwamen we altijd langs met de bus als we naar bijvoorbeeld Seaworld ofzo gingen ben dus ook in Seaworld, Universal Studios en Walt Disney geweest.

In Legoland ben ik ook geweest :D (heb volgens mij nog wel een (onduidelijke) foto van dat 'standbeeld' ergens)

ben in de meeste landen waar hun heegingen wel geweest, maar niet precies op die plekken waar hun ook zijn geweest :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist DVD 2 gezien (in Wales en Portugal)!

Geweldig om bepaalde locaties terug te zien, waar ik zelf ook geweest ben (in zowel Wales als Portugal). Waar zijn jullie geweest net als B&A?

In "Liedjes uit Grootmoeders Tijd" zijn een aantal liedjes opgenomen in Walibi Flevo. Daar ben ik wel eens geweest. Toen het net Six Flags Holland was kwam ik er zelfs regelmatig (ik had een seizoenskaart)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...