Ga naar inhoud

Films: Om welke scenes lag je dubbel van het lachen?


Aanbevolen berichten

Hier is weer een filmtopic. De bedoeling is dat je in dit topic de scenes neerzet waar je helemaal dubbel om lag. Vermeld ook de film erbij (dus geen TV-serie, wat B&A is).

De scenes waar ik dubbel om lag:

Dumb & Dumber: De droomscene waarin Lloyd tegen die kok vecht.

Austin Powers 1: De scene waarin Austin Powers Patty 'O Brien in de WC stopt en dat Patty dan verzuipt, en dat een cowboy aan Austin Powers vraagt: 'Jesus Christ, what did you eat?!'.

Austin Powers 2: De scene waarin Mini-Me en Dr. Evil 'Just the two of us' gaan zingen.

Austin Powers 3: De scene waarin Austin Powers Mini-Me keihard tegen die koelkast aanschopt.

Filmpje!: De scene waarin Annie aan haar zoon Albert vraagt: 'Wat heb je vandaag geleerd op school?', en dat Albert dan de hele tijd met zo'n mongolenstem 'Je raadt het nooit!' zegt. Echt geniaal gedaan! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Scary Movie 1

Die scene in het begin als de eerste moord gepleegd is. De camera zoomt langs allerlei journalisten met

hun camera's en eindigt bij een busje waar een stelletje negers in zitten. De één praat in de microfoon =

Reporting live for Black-TV, white folks are dead, we're getting the fuck outta here! Come on, come on, come

on, let's go, motherfucker! ***VROEM!*** Go! Go!

Als je het zo op papier leest, slaat hij nergens op, maar als je hem ziet, :D = 00:10:56 minuten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dumb and Dumber

De agent die 'bier' drinkt.

Monty Python's Life of Brian

Eigenlijk de hele film. Maar in het bijzonder de scene's waarin Pontius Pilate en Biggus Dickus vanalles verkeerd uitspreken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan eigenlijk nooit echt om films lachen, kweenie... 't is op een of andere manier wel leuk, maar nooit 'lachen'.

Bassie en Adriaan daarentegen heb ik toch wèl regelmatig om moeten lachen :P

Wat wel een leuke scène was uit een 'normale' film:

Dude, where's my car

De scène bij de chinees (and theeeeeennn????)

ok en vooruit die waar het blinde jongetje zegt: ''this is how blind people shake hands'' is ook wel leuk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dude, where's my car

De scène bij de chinees (and theeeeeennn????)

ok en vooruit die waar het blinde jongetje zegt: ''this is how blind people shake hands'' is ook wel leuk ;)

Ja, die scene bij de chinees is echt meesterlijk! _O_

Ik heb ook nog een paar leuke scene's:

Austin Powers 2

De scene's waarin Dr. Evil 'Righ.....T' zegt.

De scene waarin Dr. Evil de mojo van Austin Powers opdrinkt en dan naar bed gaat met Frau Farbissina.

Austin Powers 3

Scene's waarin Austin Powers een moedervlek op het gezicht van een man ziet en dan de hele tijd met een zachte stem 'Moooooooooooole... Moooooooooooooole....' zegt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Austin Powers: Goldmember:

De scene waarin Austin geobsedeerd raakt door de moedervlek van de infiltrant en er met een stok tegenaan gaat tikken. 'Mooooole...'

Dr Strangelove:

Het belangrijke telefoongesprek tussen de president van Amerika en de president van Rusland in de War Room. 'Are you fine? Yes, I'm fine. Are you? Then we're both fine. Yes, it's fine that we're fine.'

Guesthouse Paradiso:

Richie die minutenlang geforceerd lacht om een flauw grapje van een vrouw. 'Ahahahahahaha. Ahahaha. O, I've got to write that one down. Ahahaha.'

Monthy Python and the quest for the Holy Grail:

Dennis die niet uitgepraat raakt over de verschrikkelijke toestand in de politiek terwijl Arthur hem aan zijn verstand probeert te brengen dat hij de koning is.

De Franse soldaten die de Engelse soldaten uitschelden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik lag bij de hele film Austin Powers Goldmember in een scheur.

De Duits-Nederlander " Very Toight, toight like a tioger".

Of de "smokin' in die pancake."

Of de scene bij de fontein met de chinezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Monthy Python and the quest for the Holy Grail:

Dennis die niet uitgepraat raakt over de verschrikkelijke toestand in de politiek terwijl Arthur hem aan zijn verstand probeert te brengen dat hij de koning is.

De Franse soldaten die de Engelse soldaten uitschelden.

Ach ja, Monty Python and the Holy Grail. Ook zo'n geweldige film. Met onder andere een prachtige uitleg hoe kokosnoten in Europa kwamen. De zwaluwen droegen ze namelijk. En dan komt er een hele discussie over de vliegsnelheid van de zwaluw. Er is trouwen ook iemand zo door deze discussie geïnspireerd geraakt, dat hij maar onderzoek naar de vliegsnelheid van een zwaluw heeft gedaan : http://www.style.org/unladenswallow/

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik lig altijd dubbel bij Austin Powers in Goldmember als ik dat stukje zie met de mol en Austin zichzelf niet meer in kan houden en Mollie-Mollie-Mollie begint te roepen.

En bij Snatch, als ze erachter komen dat de hond zijn speeltje heeft ingeslikt

en piept als je op z'n buik drukt _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...
In de film Rush Hour 2:

Chris Tucker komt binnen: What's up nigger !

En dan komt Jackie Chan even later: What's up nigger !, krijgt-ie ruzie met die mensen daar.

Sowieso een erg grappige film _O_.

Correctie, deel 1. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de film Airplane! lig ik bijna voortdurend in een lachstuip. Ik mag dat soort humor wel. Enkele voorbeelden:

Man in vliegtuig, ongemakkelijk, vrouw naast hem:

V:Nervous?

M:Yes.

V:First time?

M: No, I've been nervous lots of times.

Luchtverkeersleider als het flink misgaat in de lucht, in chronologische volgorde, verspreid door de hele film:

Looks like I picked the wrong week to quit smoking.

Looks like I picked the wrong week to quit drinking.

Looks like I picked the wrong week to quit amphetamines.

Looks like I picked the wrong week to stop sniffing glue.

Of fotografen op het vliegveld: "we'll just need to take a few pictures. gentlemen?" en vervolgens alle foto's van de muur afhalen.

Man bij balie, bestelt terplekke een vliegticket:

"Smoking or non-smoking?"

"Smoking, please"

En krijgt vervolgens een rokend ticket overhandigd... _O_

En dit niveau wordt lekker gehandhaaft gedurende de hele film :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij de film Airplane! lig ik bijna voortdurend in een lachstuip. Ik mag dat soort humor wel. Enkele voorbeelden:

Man in vliegtuig, ongemakkelijk, vrouw naast hem:

V:Nervous?

M:Yes.

V:First time?

M: No, I've been nervous lots of times.

Luchtverkeersleider als het flink misgaat in de lucht, in chronologische volgorde, verspreid door de hele film:

Looks like I picked the wrong week to quit smoking.

Looks like I picked the wrong week to quit drinking.

Looks like I picked the wrong week to quit amphetamines.

Looks like I picked the wrong week to stop sniffing glue.

Of fotografen op het vliegveld: "we'll just need to take a few pictures. gentlemen?" en vervolgens alle foto's van de muur afhalen.

Man bij balie, bestelt terplekke een vliegticket:

"Smoking or non-smoking?"

"Smoking, please"

En krijgt vervolgens een rokend ticket overhandigd... _O_

En dit niveau wordt lekker gehandhaaft gedurende de hele film :)

Of Leslie Nielsen, één van zijn eerste flauwe rollen. :P

Het vliegtuig moet een noodlanding gaan maken, de piloot en zijn meisje bereiden zich voor. Nielsen (als

dokter) verschijnt kalm in de deuropening: ''I just wanted to say good luck, we are all counting on you''

Het vliegtuig crasht richting de grond, de hele cabine schudt heen en weer, paniek, de piloot zweet enorm,

Nielsen verschijnt kalm in de deuropening: ''I just wanted to say good luck, we are all counting on you''

Het vliegtuig staat eindelijk stil aan de grond, opluchting bij iedereen, vreugde, alle passagiers zijn veilig

uitgestapt, de piloot geniet even na met zijn grote liefde, Nielsen verschijnt kalm in de deuropening: ''I just

wanted to say good luck, we are all counting on you'' _O-:D_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Of Leslie Nielsen, één van zijn eerste flauwe rollen. :P

Het vliegtuig moet een noodlanding gaan maken, de piloot en zijn meisje bereiden zich voor. Nielsen (als

dokter) verschijnt kalm in de deuropening: ''I just wanted to say good luck, we are all counting on you''

Het vliegtuig crasht richting de grond, de hele cabine schudt heen en weer, paniek, de piloot zweet enorm,

Nielsen verschijnt kalm in de deuropening: ''I just wanted to say good luck, we are all counting on you''

Het vliegtuig staat eindelijk stil aan de grond, opluchting bij iedereen, vreugde, alle passagiers zijn veilig

uitgestapt, de piloot geniet even na met zijn grote liefde, Nielsen verschijnt kalm in de deuropening: ''I just

wanted to say good luck, we are all counting on you'' _O-:D_O-

Jaah dies ook echt _O-

Ook dat zweet van die piloot, echt net n waterval, lekker zwaar overdreven, zoals dat hoort in een goede parodie. En wát n parodie :D

Ik heb m al n keer of 10 gezien maar het blijft een dijenkletser ;)

Ook die scène in die bar 'It was worse than Detroit' is geweldig, met bijbehorende geluidjes :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik lag een paar dagen terug dubbel om Bruce Almighty... als hij de Rode Zee nadoet in een soepkom, geweldig. Onverwachte leuke film, zitten nog wel meer scenes in waarbij ik hardop moest lachen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had bij Scary Movie, volgens mij deel 1, dat een paar negers met een busje van een lijk af willen of zo, al een tijd geleden, maar toch geweldig

Bij Rush hour heb ik ook meerdere malen hard gelachen, vooral het begin van die neger, geweldig! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had bij Scary Movie, volgens mij deel 1, dat een paar negers met een busje van een lijk af willen of zo, al een tijd geleden, maar toch geweldig

Deze bedoel je dus: ;)

Scary Movie 1

Die scene in het begin als de eerste moord gepleegd is. De camera zoomt langs allerlei journalisten met

hun camera's en eindigt bij een busje waar een stelletje negers in zitten. De één praat in de microfoon =

Reporting live for Black-TV, white folks are dead, we're getting the fuck outta here! Come on, come on, come

on, let's go, motherfucker! ***VROEM!*** Go! Go!

Als je het zo op papier leest, slaat hij nergens op, maar als je hem ziet, :D = 00:10:56 minuten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Airplane! is inderdaad wel briljant, ik ben zeer gecharmeerd van de 'zin-verkeerd-interpreteren' formule die daar nogal veel gebruikt wordt.

"They've got to get to a hospital."

"What is it?"

"A big building with sick people in it."

Die grap komt vrij vaak voor in andere gedaante, maar blijft leuk.

En die verwarrende dialoog tussen Victor, Clarence Oveur en Roger Murdock.

Roger Murdock: We have clearance Clarence.

Clarence Oveur: Roger, Roger. What's our vector Victor?

Victor: Tower's radio clearance, over!

Clarence Oveur: That's Clarence Oveur! Oveur.

Victor: Roger.

Roger Murdock: Huh?

Victor: Roger, over.

Roger Murdock: Huh?

Clarence Oveur: Huh?

En al die homoseksuele toespelingen van kapitein Murdock bij dat kleine jongetje... "Joey, do you like movies about gladiators?"

En ach, zoveel leuke momenten... Nog eentje dan:

"There is absolutely no reason to panic, just enjoy your flight. By the way, is there anyone on board who knows how to fly a plane?"

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Jaah dies ook echt _O-

Ook dat zweet van die piloot, echt net n waterval, lekker zwaar overdreven, zoals dat hoort in een goede parodie.

Daar ben ik het dan weer niet met je eens. De beste parodiën zijn meestal heel subtiel, zoals Jiskefet en Waardenberg en de Jong dat mijns inziens nog veel briljanter deden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uit de film The Last Crusade, als Indy tegen een vijand vecht op een boot die wordt gesloopt door een 'molen':

Kazim: If you don't let go, we'll both die!

Indy: Then we'll die!

Kazim: My soul is prepared, how's yours?

Ook een zeer leuke scene, als Kolonel Vogel naar Indy's vader zoekt (in een Zeppelin) en hem dan vind en wil ontvoeren (Indy staat dan vlak achter Vogel):

Indy: Tickets please.

*Henry kijkt Indy vreemd aan*

Indy: Tickets please!

*Kolonel Vogel glimlacht naar Henry*

*Indy smijt Vogel uit het raam van de Zeppelin, Vogel belandt in een hoop koffers*

*De passagiers kijken angstig naar Indy*

Indy (terwijl hij naar Vogel wijst): No ticket!

*De passagiers worden bang en pakken hun ticket*

Nog eentje, waarin Indy en Henry zitten vastgebonden op een stoel, in deze scene gaan ze met hun stoel naar de open haard, die door één of andere hendel omdraait en dan zijn Indy en Henry in een communicatiekamer van de Nazi's:

*Vrouw draait zich om*

*Indy en Henry glimlachen naar haar*

Vrouw lacht terug en schreeuwt daarna keihard: ALARM!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dumb & Dumber...

Dat stukje dat die kerel met z'n maagzweer aan het bellen is naar zijn baas... Dan staat zo'n andere kerel achter het telefooncelletje die ook wil bellen en zegt dat de man op moet hangen...

geirriteerde man: Get off the phone...!

"slechterik": I can't hear you... (wenkt dat de man dichterbij moet komen)

geirriteerde man: Get off the...

"Slechterik": KLAP! slaat dwars door de ruit die man voor z'n gezicht...

_O-

Of dat Harry en Lloyd aan het nadenken zijn hoe die vrouw heet in Aspen..

erhm... Swans.. swallow... S... en dan kijkt hij op de koffer: Ah, Samsonite... _O__O-

(voor de mensen die hem niet snappen ---> Samsonite is een koffermerk...)

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat stukje in Austin Powers in Goldmember

Moooole

en op het laatste mollie mollie mollie mollie

En uit deel 2 als dat Meisje die blonde(weet de naam ff niet |:( )

Als ze allerlei dingen in een zak propt en dan lijkt het net of ze naar de .... van Autin ingaan _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

-filmpje: de 'je raadt het nooit'-scene

-spaceballs:http://users.pandora.be/peterpje/asshole.wav

de 'stand-in prisoners' scene

-Airplane!:die scene dat ze bespreken wat er aan de hand kan zijn, en dat ze op intrumenten vliegen. en dat jevervolgens de bemanning muziek ziet maken

-kentucky fried movie:de scene dat een blanke tussen een groep negers gaat staan, keihard NIGERS roept en keihard wegrent

-scary movie:REPORT LIVE FOR BLACK TV; WHITE FOLKS ARE DEAD WE GET THE FUCK OUT OF HERE!

of dat die gast klaar komt en dat wijf gewoon tegen het plafon aan schiet. maar die is alleen de eerste keer leuk

vast nog veel meer maar dat post ik wel als ik erop kom :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Voor de liefhebbers van gore-films is Shaun of the Dead echt aan te raden : ik zag hem net en ik lag gewoon dubbel omwille van sommige stukken.

Het in elkaar slaan van een zombie op de muziek van Queen

3 keer herhalen van hun plan om hun geliefden in veiligheid te brengen

Als niemand dit iets zegt : huur of koop de film gewoon, en je zal zeker plat liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

oja ik ken nog een film waar ik erg moest lachen.

Er is zon stukje in de film ''Spot'' dat vindt ik echt helemaal geweldig

Gordon is in poep van de hond gevallen en zit helemaal onder

dan komt de politie en vraagt waar de hond vandaan komt

Gordon: HEL!

toen heb ik hier gelegen _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

In The Pink Panther Strikes Again, het gevecht tussen Kato en Clouseau, als Closueau denkt Kato te verrassen en hij een deur open hoort, gaan, die kop van Peter Sellers (Clouseau) _O-_O-_O-_O-^O^_O_

En het lied van Bob de Rooy aan Annie in Filmpje: Annie, daar lig ik nog steeds dubbel van, en ook de scene die Maarten hierboven al genoemd heeft: Je raadt het noohooiit!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Austin Powers: Goldmember:

De scene waarin Austin geobsedeerd raakt door de moedervlek van de infiltrant en er met een stok tegenaan gaat tikken. 'Mooooole...'

Zonder twijfel ook mijn favoriet, echt hilarisch !!!! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

In South Park: The Movie gaat Kenny (zoals gewoonlijk) dood. Dan gaat hij naar de hemel, daar wordt hij niet toegelaten en dus gaat hij naar de hel (je ziet dan ook dat er maar 1656 mensen in de hemel zijn, terwijl er 923 miljard mensen in de hel zijn, er er steeds meer bijkomen). In de hel komt hij dan Hitler, George Burns en Gandhi tegen. Ik lag helemaal dubbel toen ik die scene voor het eerst zag (vooral Gandhi in de hel geeft een leuk effect) -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites
In South Park: The Movie gaat Kenny (zoals gewoonlijk) dood. Dan gaat hij naar de hemel, daar wordt hij niet toegelaten en dus gaat hij naar de hel (je ziet dan ook dat er maar 1656 mensen in de hemel zijn, terwijl er 923 miljard mensen in de hel zijn, er er steeds meer bijkomen). In de hel komt hij dan Hitler, George Burns en Gandhi tegen. Ik lag helemaal dubbel toen ik die scene voor het eerst zag (vooral Gandhi in de hel geeft een leuk effect) -0-

Logisch dat ie daar zat, hij was geen Christen. Ed Gacy zit er trouwens ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...