Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de reis vol verrassingen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Jah, t was de laatste serie... :'(

Stiekem hoop ik nog wel eens op een echte afscheidsserie. Nog 1 keer 13 afleveringen met een spannend avontuur. Zou Adriaan dat echt niet redden... :{

Ik betwijfel het. Hij heeft die periode toch wel zo'n beetje afgesloten. En die afscheidsfilm, die maken wij toch? Een tribute aan onze helden _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, niets aan te doen. Om nou allemaal bejaarden door elkaar te zien rennen lijkt me ook geen optie. Maar de reis vol verrassingen is zeker leuk, met de mooiste filmbeelden ooit in een B&A serie vastgelegd. Het plot vind ik absoluut niet goed, het is niet vernieuwend, maar wel het kijken waard!

Ja, het avontuur in Amerika was zeker een waardig afscheid :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tja, niets aan te doen. Om nou allemaal bejaarden door elkaar te zien rennen lijkt me ook geen optie. Maar de reis vol verrassingen is zeker leuk, met de mooiste filmbeelden ooit in een B&A serie vastgelegd. Het plot vind ik absoluut niet goed, het is niet vernieuwend, maar wel het kijken waard!

Ja, het avontuur in Amerika was zeker een waardig afscheid :Y

*geeft Hinse een klein schopje* "Stel bejaarden" :N Veteranen! :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze waren in mei in ons dorp en Bas heeft daar tegen ons gezegd dat Aad het zat is. :'(

Tsja, het schrijven van een nieuwe serie is geen eenvoudig karwei en Aad richt zijn energie momenteel duidelijk op andere dingen (biografie, website).

Maar de Reis vol verrassingen is idd een leuke afsluitende serie, met prachtige filmlocaties. Hoewel de spanning van series als De Diamant, De Schatkaart en De Verzonken Stad wat minder aanwezig is in De Reis vol verrassingen, wordt dit wat mij betreft goedgemaakt door de maffe situaties waarin met name de boefjes terecht komen. De val waarin Adriaan de boefjes laat lopen vind ik zelf ook een mooie afsluiter van de serie.

De echte afsluiting van alle B&A series had echter toch tijdens de afscheidstoernee moeten plaatsvinden? De boeven zouden ook meespelen in de laatste voorstellingen, misschien was daarin het verhaal definitief ten einde gekomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een kleine afsluiting vond ook plaats vorig jaar bij jensen! Het fragment waarin paul nog één keer geweldig de baron speelde.

Die heb je zeker niet digitaal, he? Ik heb dat fragment nog nooit gezien :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, is er ook niet. Het is maar een fragment van één of twee minuten.

Ik heb al gevraagd of iemand het fragment heeft in de topic B&A op tv, maar er is nog niet op gereageerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

persoonlijk vond ik dit toch na een reis door europa de minste serie van bassie en adriaan. Wellicht door het feit dat er andere boeven waren maar dat terzijde. Ze beleven eigenlijk niet echt een avontuur maar het informatieve aspect heeft een beetje de boven toon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was zeker leuk.

Al had ik liever gezien dat alle boefjes nog even langs kwamen.

En ik vond het niet echt een avontuur .Dit was meer gewoon *bas* & *adriaan* die in Amerika op vakantie waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja alle boefjes langs laten komen? Ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is. Ten eerste wordt het te rommelig en on overzichtelijk, en het verhaal zou heel complex worden.

Daarnaast zien b1 b2 en de boevenbaas er natuurlijk heel anders uit. Ik vond het al voldoende dat Bassie en Adriaan Japie tegen kwamen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dit enkel een goede reeks naar de verhaallijn toe. Lokaties wel super ( Yosemite Park )

De Baron vind ik gewoon irritant in deze reeks. Hij lijkt mij veel loser-iger dan een boef.

Ik moet toegeven dat het een beetje een anticlimax is (daarom heb ik het einde ook herschreven. Misschien krijgen jullie die ooit wel eens te lezen >:) ) maar ik kan het aan een kant wel begrijpen.

Aan de andere kant zitten er ook een paar ijzersterke Baron-momenten in de Amerika serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is natuurlijk al erg jammer dat Harry niet bij de ontknoping is omdat hij niet bij die opnames was. Verder had het inderdaad wel wat beter gekund. Spectaculaire achtervolging ofzo, en dan eindelijk afrekenen met de boeven. (ze wisten denk ik wel dat het waarschijnlijk hun laatste serie was)

Het had beter gekund, maar het was ook niet slecht...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is natuurlijk al erg jammer dat Harry niet bij de ontknoping is omdat hij niet bij die opnames was. Verder had het inderdaad wel wat beter gekund. Spectaculaire achtervolging ofzo, en dan eindelijk afrekenen met de boeven. (ze wisten denk ik wel dat het waarschijnlijk hun laatste serie was)

Het had beter gekund, maar het was ook niet slecht...

Wat was er met *harry* dan ??.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet niet precies waarom ie er niet was. Maar hij was niet bij die opnames aanwezig. Ook niet bij die met dat vliegtuigje. Moet je ook maar eens opletten. Hij zit telkens in de hotelkamer (opnames in Nederland) en *baron* en *B100* gaan er telkens met z'n 2en vandoor.

Misschien nog eens iets om te vragen waarom ie er daar niet bij was. Waarschijnlijk andere verplichtingen ofzo...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat was er met *harry* dan ??.

Paul van Soest was om een of andere duistere reden niet aanwezig bij de opnames in Florida/St. Maarten. De enige scenes waarin je Harry daar ziet, zijn de scenes in de hotelkamers, die gewoon in de studio in Nederland gefilmd zijn. Alleen de Baron en B100 komen buiten de deur.

edit: Nou moe, ben je me daar toch net voor! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
(ze wisten denk ik wel dat het waarschijnlijk hun laatste serie was)

Dat zei ik nu wel, maar ik zat net even te kijken en de laatste zin van Bassie in de serie was:

*bas* Alhoewel, een avontuurje beleven vind ik ook wel leuk.

Dit kan toch misschien wel een klein beetje gezien worden als een aanwijzing naar een nieuw avontuur. En de Baron zei ook als laatste":

*baron* Ik zal ze krijgen die Bassie & Adriaan

Ook dit kan gezien worden als..... Ach, ik droom alleen maar een beetje. Er zal geen nieuwe serie komen, en dat vind ik toch wel erg jammer...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is natuurlijk al erg jammer dat Harry niet bij de ontknoping is omdat hij niet bij die opnames was. Verder had het inderdaad wel wat beter gekund. Spectaculaire achtervolging ofzo, en dan eindelijk afrekenen met de boeven. (ze wisten denk ik wel dat het waarschijnlijk hun laatste serie was)

Het had beter gekund, maar het was ook niet slecht...

Tjs slecht was het zeker niet. Het plan van Adriaan om de boeven naar het Nederlandse gedeelte van Sint Maarten te lokken zat goed in elkaar (en was meteen ook weer educatief). Jammer inderdaad dat *harry* er niet bij was (en dat na de nabewerking die rare fout van die 'twee heren' eringeslopen is.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toch raar als de Baron zo geniaal is dat hij niet weet dat Sint-Maarten en sint-marten het zelfde eiland is.

Jah, dat wist hij wel, maar hij dacht dat ze nog op het Franse gedeelte stonden toen hij daar met Bassie & Adriaan stond. Maar in al zijn emotie was hij naar het Nederlandse gedeelte gerend zodat hij opgepakt kon worden.

Welke fout met die 2 heren bedoel jij eigenlijk? Kan m even niet vinden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toch raar als de Baron zo geniaal is dat hij niet weet dat Sint-Maarten en sint-marten het zelfde eiland is.

Jah, dat wist hij wel, maar hij dacht dat ze nog op het Franse gedeelte stonden toen hij daar met Bassie & Adriaan stond. Maar in al zijn emotie was hij naar het Nederlandse gedeelte gerend zodat hij opgepakt kon worden.

Welke fout met die 2 heren bedoel jij eigenlijk? Kan m even niet vinden...

Daarbij is geniaal niet synoniem voor veel weten.

Bassie zegt op het einde: "Achter jullie staan twee heren van de Koninklijke Nederlandse Marechaussee."

Maar dat is dus een heer en een dame. En uitgerekend die dame neemt de Baron te grazen :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ai Ai Ai, das inderdaad een pijnlijk foutje. Maar wat heeft dat met de nabewerking te maken? Is het niet gewoon of een foutje van de tekst ( *adriaan* ) of het verkeerd oplezen van de tekst ( *bas* )

In een van de versies is het wel goed gezegd. Dat stukje tekst is opnieuw opgenomen en eroverheen gezet. Geen flauw idee welke versie dat is. Zal wel een van de DVDs zijn.

Hoe die fout er in godsnaam in heeft kunnen sluipen, zou ik niet weten. Adriaan wist tijdens het schrijven waarschijnlijk niet welke marechaussee personen aan hun opname wilde meewerken, dus als Bassie die tekst van buiten leert en hem niet aanpast terwijl er toch duidelijk een dame voor zijn neus staat, is het Bassies schuld ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar het leukste uit deze serie is toch wel de ontmoeting tussen B100 en Vluge Japie.

*japie* : Wat een raare kerel.

*B100* : Wat een vreemde kerel is dat .

Echt als ik dat stukje zie dan lig ik steeds weer in een deuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar het leukste uit deze serie is toch wel de ontmoeting tussen B100 en Vluge Japie.

*japie* : Wat een raare kerel.

*B100* : Wat een vreemde kerel is dat .

Echt als ik dat stukje zie dan lig ik steeds weer in een deuk.

Vooral om dat japie denkt dat b100 hem zoekt

Link naar bericht
Delen op andere sites
(ze wisten denk ik wel dat het waarschijnlijk hun laatste serie was)

Dat zei ik nu wel, maar ik zat net even te kijken en de laatste zin van Bassie in de serie was:

*bas* Alhoewel, een avontuurje beleven vind ik ook wel leuk.

Dit kan toch misschien wel een klein beetje gezien worden als een aanwijzing naar een nieuw avontuur. En de Baron zei ook als laatste":

*baron* Ik zal ze krijgen die Bassie & Adriaan

Ook dit kan gezien worden als..... Ach, ik droom alleen maar een beetje. Er zal geen nieuwe serie komen, en dat vind ik toch wel erg jammer...

Het is wel zo dat het er kort na Amerika nog naar uitzag dat er nog wel een nieuwe serie zou komen. Zo rond 1995 werd daar in het fanclub-blad naar gevraagd, en in zijn antwoord deed Adriaan het lijken alsof het zou gaan gebeuren.

Hij schreef: "Volgend jaar gaan we weer een nieuwe serie opnemen. Ik weet nog niet waar het over zal gaan, maar ik heb wel een idee voor de locatie. Het wordt Spanje of Duitsland".

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ze dat liedje zingen van Caribisch carnaval.

*japie* Plinkie Plinkie Plon

Ik lig altijd in een deuk _O_

Ja dat is een leuk stukje als Japie mee zingt en daarna zijn kont prikt aan een stekel plant . Ook een grappig Japie moment als hij het pakje openmaakt en iets zegt van *japie* Gossie wat heeft Japie nou weer gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ze dat liedje zingen van Caribisch carnaval.

*japie* Plinkie Plinkie Plon

Ik lig altijd in een deuk _O_

Ja dat is een leuk stukje als Japie mee zingt en daarna zijn kont prikt aan een stekel plant . Ook een grappig Japie moment als hij het pakje openmaakt en iets zegt van *japie* Gossie wat heeft Japie nou weer gedaan.

Ja, Japie is gewoon heel gaaf :). Ook als hij op z'n muil gaat door een steen die Japie niet zag, waardoor B&A hem weer niet zagen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ze dat liedje zingen van Caribisch carnaval.

*japie* Plinkie Plinkie Plon

Ik lig altijd in een deuk _O_

Ja dat is een leuk stukje als Japie mee zingt en daarna zijn kont prikt aan een stekel plant . Ook een grappig Japie moment als hij het pakje openmaakt en iets zegt van *japie* Gossie wat heeft Japie nou weer gedaan.

Ja, Japie is gewoon heel gaaf :). Ook als hij op z'n muil gaat door een steen die Japie niet zag, waardoor B&A hem weer niet zagen ;)

En hoe hij dan auw roept met dat hoge stemmetje ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...