Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de reis vol verrassingen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

*adriaan* : Dat is geen woord: AUTEE :P

en hoe hij zichzelf getekend heeft :P lijkt meer op mannetje met baardje/sik :P

Ik zit altijd met kromme tenen bij die scene. Kom op Adriaantje, zo moeilijk is ie nou ook weer niet! 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassies rebus:

rebus.jpg

ligt het nou aan mij of staan B&A ook op de voorkant van die krant ??.

Dit is toch dat stukje als ze net de opdracht van de Baron binnen krijgen ??. En dan zegt *bas* iets van kom op laten we gaan. *adriaan* Is er eerst op tegen en dan 5 min later praat Bassie hem toch om.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ligt het nou aan mij of staan B&A ook op de voorkant van die krant ??.

Dit is toch dat stukje als ze net de opdracht van de Baron binnen krijgen ??. En dan zegt *bas* iets van kom op laten we gaan. *adriaan* Is er eerst op tegen en dan 5 min later praat Bassie hem toch om.

1. het is gewoon het AD, volgens mij niet.

2. Nee... Adriaan doet er de hele dag over het 1e deel van het raadsel op te lossen en zegt: we gaan naar Curacao (bassie oppert dan iets over geld, maar dat heeft adriaan gekregen, overigens vreemd dat hij dat niet eerder zei :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Adriaan zit zeker een grappig boek te lezen. Kijk maar naar zijn gezicht.

Dat handje van Bassie ook... dat ziet er echt dom uit ;)

Ik vind sowieso dat ze die scene wel een keer over hadden mogen doen. De tekst loopt niet lekker, vooral van Bassie niet. Extra take-je was nooit weg geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Adriaan is trouwens even erg sportief als Bassie een grap maakt:

Het gaat over het moment dat ze naar een groep flamingo's staan te kijken op Curacao. Bassie maakt de bekende grap tegen Adriaan waarom Flamingo's altijd één poot intrekken (als ze twee poten intrekken vallen ze op hun snavel). Als Bassie de vraag stelt, doet Adriaan net of hij het antwoord niet weet. En dat terwijl Adriaan in De Diamant dezelfde grap juist aan Bassie vertelt. Adriaan wist dus het antwoord al, maar wilde Bassie blijkbaar niet teleurstellen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Adriaan is trouwens even erg sportief als Bassie een grap maakt:

Het gaat over het moment dat ze naar een groep flamingo's staan te kijken op Curacao. Bassie maakt de bekende grap tegen Adriaan waarom Flamingo's altijd één poot intrekken (als ze twee poten intrekken vallen ze op hun snavel). Als Bassie de vraag stelt, doet Adriaan net of hij het antwoord niet weet. En dat terwijl Adriaan in De Diamant dezelfde grap juist aan Bassie vertelt. Adriaan wist dus het antwoord al, maar wilde Bassie blijkbaar niet teleurstellen :)

Hij is sowieso sportiever dan Bassie. Die begint meteen te piepen als iemand (Robin bijvoorbeeld) een grap met hem uithaalt. Adriaantje kan er meestal wel om lachen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag me trouwens hoe hebben de boefjes ooit dat stukje opgenomen dat ze langs de rand van Grand Canyon lopen??.

Ik bedoel ook al is het op een veilig breed stukje opgenomen dan nog is het toch levend gevaarlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vraag me trouwens hoe hebben de boefjes ooit dat stukje opgenomen dat ze langs de rand van Grand Canyon lopen??.

Ik bedoel ook al is het op een veilig breed stukje opgenomen dan nog is het toch levend gevaarlijk.

Ik denk niet dat ze op dat moment echt langs een afgrond lopen. Het zal hooguit een halve meter hoog zijn. Na dat fiasco met Joop Dikmans denk ik niet dat ze nog risico's namen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verzekeringstechnisch lijkt het me inderdaad niet zo slim om ze op een rand van 10 meter hoog te laten lopen. Kan toch vervelend aflopen... :P

Trouwens, ik vraag me nog steeds af met welke scéne B2 gewond geraakt is. Heb de DVD al tig keer gezien, maar zie geen 1 scéne waarin het gebeurd kan zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Verzekeringstechnisch lijkt het me inderdaad niet zo slim om ze op een rand van 10 meter hoog te laten lopen. Kan toch vervelend aflopen... :P

Trouwens, ik vraag me nog steeds af met welke scéne B2 gewond geraakt is. Heb de DVD al tig keer gezien, maar zie geen 1 scéne waarin het gebeurd kan zijn.

Wij ook niet. Op FOK hebben we er een hele discussie over gehad. Iemand wist ons te vertellen dat het is gebeurd toen hij uit het raam moest springen. De enige scene die daar op lijkt is met het plaatsen van het afluisterapparaatje, maar daar zie je ze helemaal niet springen, laat staan neerkomen. Misschien dat Adriaan er ooit nog antwoord op wil/kan geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jah, ik heb die discussie gelezen. Maar die spring scéne in het hotel kan het zeker niet zijn. Die hotelkamer is gewoon een set in Nederland. Dat heeft Aad gezegd. Die scéne was het dus, welke wel....

Misschien wel die scéne dat ie het water in gesmeten wordt ofzo? Ik weet het ook niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jah, ik heb die discussie gelezen. Maar die spring scéne in het hotel kan het zeker niet zijn. Die hotelkamer is gewoon een set in Nederland. Dat heeft Aad gezegd. Die scéne was het dus, welke wel....

Misschien wel die scéne dat ie het water in gesmeten wordt ofzo? Ik weet het ook niet.

Misschien een weggeknipte scène ;)

Trouwens, deze discussie hoort niet in dit topic, dus snel weer ontopic graag ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De schopscéne uit de Verzonken Stad wordt nog eens dunnetjes over gedaan

*baron* Drommels, Drommels, Drommels, zijn die Bassie en Adriaan dan weer ontsnapt!?

2 pluche figuren komen binnen en geven een brief

*baron* Waah...eh, dank je

*B100* Eh, van wie is die brief baas?

*baron* Ja, dat staat er nog niet op!

*baron* Heeej, dat is interessant, luister!

SCHOP

*B100* AU

*baron* Jah, wat is er nou, sta toch liever stil, en luister...hou even je mond...hier, hier, wat ik hier lees he, hier staat "Als je die Bassie en Adriaan zoekt..."

SCHOP

*B100* AU

*baron* Sta nou toch even stil en luister!

*baron* "Bassie en Adriaan zijn al vertrokken, maar ik weet..."

SCHOP

*B100* AUWW

*baron* DROMMElS, wat IS er nou (met sprongetje)

*B100* Nou, ik word getrapt

*baron* Ahhh, word jij getrapt? Dat komt omdat jij niet luistert, en zolang jij niet luistert word jij getrapt.

*B100* Ja maar...

*baron* Hier, Daar, hier staat iets over Bassie en Adriaan, en dat schijnt jou helemaal niet te interseseren

*B100* Ik heb ook altijd pech!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Yep, je hebt gelijk, sorry O-)

Reis vol Verrassingen...leuke serie.

Vind de scéne dat de Baron het liedje wat Bassie zong nazingt echt super.

*baron* Oh, Las vegas we komen naar je toeee.... _O_

:N

Oh Grand Canyon we komen naar je toeeeee :Y

Ik zing dat liedje ook vaak als ik mensen passeer ('s zomers)

/me dan ook op de deur van de auto slaat (met open raam)

Link naar bericht
Delen op andere sites

}:|

*baron* STOMMELING, UILSKUIKEN, FRIKADEL...

*harry* Foutje, moet kunnen baas...

*baron* Een foutje kan NIET, ik zong Grand Canyon, en dat weet je best

*harry* Sorry baas, dat wist ik inderdaad wel, ik zal het meteen veranderen.

*baron* Ach Bitterbal, laat maar zitten, ik vraag B100 wel of ie het doet.

*B100* Ik heb ook altijd pech...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Behalve bij 'Adriaantje brombeer' de Adriaanse Brombeer in dat bos :P

Dat blijft een leuk stukje hahaha

Bassie neemt zijn collega in deze serie wel vaak in de maling:

In de dierentuin in Washington:

*bas* : Als ik zit te eten kan ik toch naar de aapjes kijken

*adriaan* : hoezo?

*bas* : Nou jij zit toch naast me?

In de MGM studio's in Florida:

*adriaan* : We gaan nu griezelen, we gaan naar The Monsters

*bas* : Om te griezelen hoef ik niet naar The Monsters, ik kijk gewoon naar jou :)

Gezellig stel af en toe ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bassie neemt zijn collega in deze serie wel vaak in de maling:

Gezellig stel af en toe ;)

Dat gebeurt in de Plaaggeest ook al, met die maskers in de stadsgehoorzaal. Bassie is soms heeeeel aardig voor Adriaan. Not ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Beverly Hils:

*baron* Kijk eens hoe rustig ik ben!

*harry* Als U niet in de buurt bent wordt ik rustig.

*baron* Wat zei jij daar, Harry?

*B100* Hij zei dat als U niet in de buurt bent hij rustig wordt!

*baron* Ja dat heb ik wel gehoord (B100 krijgt een klap in zijn gezicht)

*baron* Ik waarschuw jou harry, als je nog 1 keer zo'n grote mond hebt, dan krijg je net zo'n oplawaai als B100.

*harry* Ja baas

*baron* Vooruit, keer de auto, ik zal ze krijgen, die Bassie en Adriaan!

*B100* Ik heb er een gekregen, dat vind ik voorlopig meer dan genoeg!

In t begin ergens:

*baron* Dadadadadadadadaaaaaarrrrrrr

*B100* Wat zegt de baas?

*harry* Da dadada dadada dadadaaaarrrrrr

Na de ontploffing van de auto:

*harry* Hey, kijk wat ik vind, de reservesleuteltjes!!

*baron* STOMMELING, die hebben we nu toch niet meer nodig?

*harry* Hey, das waar, daar heeft *harry* een foutje gemaakt!!

Als Harry denkt dat B&A het raadseltje niet op kunnen lossen:

*harry* Ik heb het U toch gezegt baas, dat raadseltje is veel te moeilijk dat lossen ze nooit op, en U ziet het ik had geliijjkk!!

*baron* Hou je mond jij! B100, ga kijken of ze die brief gevonden hebben!

*B100* Ja baas

*harry* *grijnzend* Kan ik ook wat doen baas? *)

*baron* Jazeker, kun jij ook wat doen.. HAAL DIRECT DIE STOMME GRIJNS VAN DAT GEZICHT, ANDERS HAAL IK HEM ERAF!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het viel me op dat Adriaan in de Universal Studios een keer met zijn zwarte jack optreedt. Het gaat om het gedeelte met de aardbeving. Hij was vast bang voor het koude water ;)

Sorry voor de slechte caps, maar ik had geen zin om het te veranderen ;)

Vooral die laatste lijkt voor een blauw scherm te zijn opgenomen. B&A hebben namelijk geen schaduw, ze zijn daar helemaal niet.

Het is me nooit opgevallen dat ie een jas aanhad...

Oh, iemand had daar een reactie op, omdat ze voor een blauw scherm staan, kon hij zijn bloes niet aan want dan kun je door hem heenkijken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even opnieuw bekijken of het echt zo nep is ;).....

Je kunt het duidelijk zien aan de laatste cap. B&A zouden, net als het muurtje van de trap, een schaduw naar rechts boven moeten werpen. Of ze zijn ineens vampiers geworden, maar dat dacht ik toch niet... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is alleen lastig te zien of het nep is, omdat de camera zo hard beweegt :) Dat zal wel met opzet gedaan zijn, om het wat bruter over te laten komen :)

Het blijft een aardbeving, natuurlijk. Ik vraag me alleen af waarom het op een blauw scherm is... misschien zou het te lang duren als ze de scene een paar keer over zouden moeten doen, en steeds zouden moeten wachten tot de voorstelling weer begon of zo...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het blijft een aardbeving, natuurlijk. Ik vraag me alleen af waarom het op een blauw scherm is... misschien zou het te lang duren als ze de scene een paar keer over zouden moeten doen, en steeds zouden moeten wachten tot de voorstelling weer begon of zo...

Ãœbehaupt of ze toestemming hadden om daar te filmen met al dat water enzo. Niet echt verantwoord misschien ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ãœbehaupt of ze toestemming hadden om daar te filmen met al dat water enzo. Niet echt verantwoord misschien ;)

Ik ben er nog nooit geweest, ik weet niet hoe die attractie in elkaar zit. Lijkt me niet dat het echt bedreigend is. In het land van rare rechtszaken gaan ze geen linke attracties bouwen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het viel mij ook altijd al op dat die shots in de attracties (gedeeltelijk) nep waren. Je ziet ze vaak niet eens vast zitten, terwijl dat daar toch wel moet dacht ik zo. Volgens mij is het niet eens toegestaan in die attracties te filmen...

attrac.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het viel mij ook altijd al op dat die shots in de attracties (gedeeltelijk) nep waren. Je ziet ze vaak niet eens vast zitten, terwijl dat daar toch wel moet dacht ik zo. Volgens mij is het niet eens toegestaan in die attracties te filmen...

Dat heb ik ook altijd gedacht. Bestaand beeldmateriaal van de attracties mocht natuurlijk wel gebruikt worden (waarschijnlijk voor een zacht prijsje), maar er zelf nieuwe opnames maken kon vast niet door de beugel; dat mogen bezoekers tenslotte ook meestal niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat heb ik ook altijd gedacht. Bestaand beeldmateriaal van de attracties mocht natuurlijk wel gebruikt worden (waarschijnlijk voor een zacht prijsje), maar er zelf nieuwe opnames maken kon vast niet door de beugel; dat mogen bezoekers tenslotte ook meestal niet.

Dat blijft de vraag waarom Adriaan met zijn zwarte jack daar loopt, dat is niet logisch conform bovenstaande theorieën ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wonderer zei dat al (en die heeft het weer van mij :P )

Zo'n scéne wordt voor een blauw scherm opgenomen. Adriaan heeft ook een blauwe blouse.

Gevolg --> Adriaan krijgt een doorzichtig lichaam

Gevolg --> Kinderen schrikken zich dood en kijken nooit meer

Gevolg --> Bassie en Adriaan waren nooit zo populair geweest als nu

Zo zie je maar, als ie dat zwarte jack niet aan had gedaan, was het allemaal heeel anders gegaan :P

EDIT, bedenk ik me nu pas

Let ook maar eens goed op. Adriaan probeert zijn zwarte jack heel erg weg te doezelen door de hele tijd achter Bassie te staan. Hij weet zelf ook wel dat het erg raar is dat ie geen blauwe blouse aan heeft, maar het kan nu eenmaal niet anders.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat blijft de vraag waarom Adriaan met zijn zwarte jack daar loopt, dat is niet logisch conform bovenstaande theorieën ;)

Ja, maar dat kwam toch weer vanwege het blauwe scherm? Als Adriaan daarvoor zijn normale blauwe blouse gedragen zou hebben, zou hij doorzichtig geweest zijn.

edit: Tja, daar ben je me net voor. Maar goed, het is in ieder geval weer uitgelegd :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wonderer zei dat al (en die heeft het weer van mij :P )

[...]

Ik denk ook dat dat de reden is. Alhoewel er soms ook met van die groene wanden wordt gewerkt, hoor...

Ik heb ook ooit eens met een Bluescreen dingen opgenomen. Het kleinste stukje blauw in je kleding kan dan al een hele scene verpesten. Adriaan's blouse is overduidelijk blauw dus zat er niets anders op een jack aan te trekken en dat jack achter Bassie te verbergen.

Dat ze zelf opnames hebben gemaakt in die attracties is nu dus echt héél onwaarschijnlijk en is bijna onmogelijk...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk ook dat dat de reden is. Alhoewel er soms ook met van die groene wanden wordt gewerkt, hoor...

Daar heb je helemaal gelijk in. Er wordt ook wel eens met een groene wand gewerkt. Maar ja, Adriaan draagt geen groene blouse :D

Het lijkt mij ook zeer zeer zeer onwaarschijnlijk dat ze daar opnames mochten maken. Die beelden die je ziet zonder B&A zijn volgens mij gewoon standaard beelden want je ziet B&A daar ook niet in de attractie zitten (bijvoorbeeld bij die over een aarbeving, je ziet ze daar niet in dat karretje zitten)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Er wordt ook wel eens met een groene wand gewerkt. Maar ja, Adriaan draagt geen groene blouse :D

Het lijkt mij ook zeer zeer zeer onwaarschijnlijk dat ze daar opnames mochten maken. Die beelden die je ziet zonder B&A zijn volgens mij gewoon standaard beelden want je ziet B&A daar ook niet in de attractie zitten (bijvoorbeeld bij die over een aarbeving, je ziet ze daar niet in dat karretje zitten)

Groene wanden zijn pas een paar jaar in zwang. Volgens mij konden ze dus nog niet met groene wanden werken omdat die gewoon nog niet bestonden. Of ze daar wel of niet mochten filmen... Kweenie. Er zijn honderd andere attracties, waarom dan per se die aardbeving erin doen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Groene wanden zijn pas een paar jaar in zwang. Volgens mij konden ze dus nog niet met groene wanden werken omdat die gewoon nog niet bestonden. Of ze daar wel of niet mochten filmen... Kweenie. Er zijn honderd andere attracties, waarom dan per se die aardbeving erin doen?

Toch weer een correctie: groene wanden bestaan al heel lang hoor.

Weet dat omdat bij TMF vroeger de 'Factory Facts' met zo'n groene wand werden opgenomen en dat was al vanaf '95/96

Mensen die daar opnemen krijgen een pakket met beeldmateriaal geleverd en misschien dat daar net die beelden van de aardbeving attractie tussen zaten...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Groene wanden zijn pas een paar jaar in zwang. Volgens mij konden ze dus nog niet met groene wanden werken omdat die gewoon nog niet bestonden. Of ze daar wel of niet mochten filmen... Kweenie. Er zijn honderd andere attracties, waarom dan per se die aardbeving erin doen?

Nu je het zo zegt, het shot in de Verzonken Stad waarin B&A over het water lopen (tenministe, in de originele versie, op de DVD is dat shot eruit gehaald) moet toch ook wel voor een gelijksoortige wand zijn opgenomen, en het ziet er naar uit dat dat wél een groene wand geweest is, want daar draagt Adriaan gewoon zijn blauwe blouse.

Link naar bericht
Delen op andere sites
*baron* Drommels, je hebt gelijjjjk

Dan waren er toch wel groene wanden in die tijd.

Of, of, of....ja nu weet ik het ook niet meer.

Ik neem aan dat die scéne dan gewoon voor een groene wand is opgenomen.

Denk het ook, misschien beschikten ze tijdens de Reis vol verassingen - opnames niet over zo'n groene wand en moest er wel met een blauwe worden gewerkt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nu je het zo zegt, het shot in de Verzonken Stad waarin B&A over het water lopen (tenministe, in de originele versie, op de DVD is dat shot eruit gehaald) moet toch ook wel voor een gelijksoortige wand zijn opgenomen, en het ziet er naar uit dat dat wél een groene wand geweest is, want daar draagt Adriaan gewoon zijn blauwe blouse.

Nou weet ik het ook niet meer hoor. Het is gewoon vaag. Misschien was dit wel gewoon goedkoper.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...