Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de reis vol verrassingen


Aanbevolen berichten

Viel me op dat dit de enige serie is waar de baron bezorgd is om een van zijn boeven. Namelijk in het begin als de boot is opgeblazen en B100 weg is. Gevoel bij *baron* ;)

Heh, ja... niets menselijks is de Baron vreemd, dat blijkt wel weer ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Viel me op dat dit de enige serie is waar de baron bezorgd is om een van zijn boeven. Namelijk in het begin als de boot is opgeblazen en B100 weg is. Gevoel bij *baron* ;)

Nouja gevoel, hij kan B100 niet missen voor z'n plan, misschien dat hij daarom zo bezorgd is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nouja gevoel, hij kan B100 niet missen voor z'n plan, misschien dat hij daarom zo bezorgd is.

Het is in ieder geval moeilijk te zeggen. Immers, het lijkt er vaak op dat de Baron een hogere dunk heeft van Harry dan van B100.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is in ieder geval moeilijk te zeggen. Immers, het lijkt er vaak op dat de Baron een hogere dunk heeft van Harry dan van B100.

Misschien dacht ie wel "Drommels, straks heb ik nog een moord op mijn geweten ook" o.i.d. ;) Hoewel het niet de eerste keer zou zijn, poging tot in ieder geval.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is in ieder geval moeilijk te zeggen. Immers, het lijkt er vaak op dat de Baron een hogere dunk heeft van Harry dan van B100.

Misschien komt dat dan wel weer omdat *baron* Harry langer kent dan B100. Die boeven hebben misschien meer een band met elkaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien komt dat dan wel weer omdat *baron* Harry langer kent dan B100. Die boeven hebben misschien meer een band met elkaar.

Dat zie je ook wel in de Schatkaart; daar is het vaak Japie dit, Japie dat, en B2 hangt er dan maar een beetje bij...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat zie je ook wel in de Schatkaart; daar is het vaak Japie dit, Japie dat, en B2 hangt er dan maar een beetje bij...

Precies! The Genius maakt duidelijk onderscheid tussen de collega's die hij langer kent en diegenen die eigenlijk min of meer toevallig op zijn pad zijn gekomen. Maar aan de andere kant, hij kan B100 en B2 ook niet missen natuurlijk. HH en VJ kunnen ook niet alles zelf natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even tussendoor. Door het uitzenden van de eerste afleveringen van de Reis vol Verassingen op Radio B&A heb ik kunnen ontdekken hoe de boef heet die de boeven opwacht na de inbraak.

De Baron roept op een gegeven moment: John, start de motor!

Het is dus John, die B&A ook achtervolgt in New-York.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Precies! The Genius maakt duidelijk onderscheid tussen de collega's die hij langer kent en diegenen die eigenlijk min of meer toevallig op zijn pad zijn gekomen.

Ik denk dat het meer is dat B2 vrij dom en doof is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat het meer is dat B2 vrij dom en doof is.

Ja, en B100 is door zijn pech ook behoorlijk lastig. Hoewel Harry met die boemen verre van handig is ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even tussendoor. Door het uitzenden van de eerste afleveringen van de Reis vol Verassingen op Radio B&A heb ik kunnen ontdekken hoe de boef heet die de boeven opwacht na de inbraak.

De Baron roept op een gegeven moment: John, start de motor!

Het is dus John, die B&A ook achtervolgt in New-York.

Ja, dat meende ik ook te horen, maar ik weet het niet helemaal zeker. In het B&A boek dat een tijdje na de Amerika-serie verscheen, en hetzelfde verhaal vertelt, heet die boef geen John, maar Job.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, dat meende ik ook te horen, maar ik weet het niet helemaal zeker. In het B&A boek dat een tijdje na de Amerika-serie verscheen, en hetzelfde verhaal vertelt, heet die boef geen John, maar Job.

Hehehe, da's een goeie. Job.

Ik wist trouwens niet dat er een boek van was. Zeker niet meer verkrijgbaar? *hebbenhebbenhebben*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hehehe, da's een goeie. Job.

Ik wist trouwens niet dat er een boek van was. Zeker niet meer verkrijgbaar? *hebbenhebbenhebben*

Ik had het nu over één boek, maar het waren er twee. Het is trouwens beter om ze in plaats van boeken maar boekjes te noemen, want erg dik zijn ze niet (30 bladzijdes). Ook is de serie helaas nooit afgemaakt, het verhaal blijft zodoende steken bij aflevering 5.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik had het nu over één boek, maar het waren er twee. Het is trouwens beter om ze in plaats van boeken maar boekjes te noemen, want erg dik zijn ze niet (30 bladzijdes). Ook is de serie helaas nooit afgemaakt, het verhaal blijft zodoende steken bij aflevering 5.

Ahh... daar heb ik wel wat over gehoord geloof ik. Hopelijk hadden ze een betere bladspiegel dan dat boekje van de Verzonken Stad. Nooit van alinea's gehoord, die gasten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat was toch dat figuur met die grappige Engelse uitspraken?

Boss, zee are in ze Newyork palaz! :)

Z'n naam is ook niet echt Engels (Michael Tournadre). Ik vraag me toch af hoe ze aan al die figuranten komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Z'n naam is ook niet echt Engels (Michael Tournadre). Ik vraag me toch af hoe ze aan al die figuranten komen.

Misschien was het wel een crewlid die ff niets te doen had en die op verzoek heeft meegedaan:

Boss, zee are entering a tgavel edjenzie!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook zo'n komisch moment vind ik bij dat cementvloertje bij die bungalow als Bassie de

volgende morgen wil kijken hoe het geworden is. Hij ziet 3 forse gaten en roept boos =

:+Één of andere stommeling heeft op MIJN mooie cementvloertje gelopen!

De boeven staan in de struiken verstopt en B100 voelt zich ook echt direct aangesproken:

*B100* Hoorden jullie dat? Die clown die noemde mij een stommeling!

Die heeft dus overduidelijk een gebrek aan gevoel van zelfverzekerdheid. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die heeft dus overduidelijk een gebrek aan gevoel van zelfverzekerdheid. ;)

Als je echt constant genaaid wordt door je baas en collega, zou ik ook behoorlijk onzeker worden ;)

Gelukkig verliest hij nooit het vertrouwen in zijn neus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als je echt constant genaaid wordt door je baas en collega, zou ik ook behoorlijk onzeker worden ;)

Gelukkig verliest hij nooit het vertrouwen in zijn neus.

*B100* Mijn neus, heeft mij nog nooit in de steek gelaten!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vraagje: Hoe kan je een auto pikken zonder dat je ooit met die auto gereden hebt?

Zoiets gebeurt B100 als ie een auto heeft gepikt maar hij wilt niet starten.

Je bedoelt, hoe kun je het pikken noemen als je de auto niet meeneemt? Tja, dan is het meer in een auto inbreken in plaats van de auto pikken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je bedoelt, hoe kun je het pikken noemen als je de auto niet meeneemt? Tja, dan is het meer in een auto inbreken in plaats van de auto pikken ;)

Het gaat er om dat ie de intentie had om het te pikken. Als er een politieagent in de buurt was, zou ie verdacht worden van autodiefstal ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mischien hebben ze dat wel express gedaan, B100 heeft gewoon geen rijbewijs en kan dus niet rijden, daarom doen ze dus express dat zijn auto niet kan starten :P

Hij rijdt toch in Europa ook? Zelfs motor. Hij kan best rijden, hij heeft gewoon pech ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die chinese moppen zijn ook wel leuk, Hallo met wie, ha wie met lo, en Hoelang is een chinees is ook wel grappig, zouden ze deze moppen echt zelf verzonnen hebben of zijn ze eigenlijk al heel oud?

En hoe zijn de boeven aan het eind van de eerste Amerikaanse serie uit de gevangenis gekomen, dat heb ik nog nooit gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die chinese moppen zijn ook wel leuk, Hallo met wie, ha wie met lo, en Hoelang is een chinees is ook wel grappig, zouden ze deze moppen echt zelf verzonnen hebben of zijn ze eigenlijk al heel oud?

En hoe zijn de boeven aan het eind van de eerste Amerikaanse serie uit de gevangenis gekomen, dat heb ik nog nooit gezien.

Die grappen zullen wel oeroud zijn, vooral Hoelang is een Chinees.

Ze zaten aan het eind van Europa niet in de gevangenis, in principe zit er maar heel weinig tijd tussen de Europa-serie en de Amerika-serie. Aan het eind van de Amerika-serie zitten ze nog in de gevangenis, als het goed is, zitten ze daar nu nog ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Neenee :P want in dat fragment van Jensen is de *baron* weer op vrije voeten. ;)

Oh ja. Nou ja, voor poging tot inbraak krijg je echt geen tien jaar, dus ja, ze zullen wel weer vrij zijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee maar ik bedoelde, als *bas* en *adriaan* naar die gevangenis Alcatraz op bezoek gaan, dan moet *bas* zijn veters strikken en dan valt de deur van die hele donkere cel dicht waar dan de boeven in zitten, hoe zijn ze daar uitgekomen, want dat heb ik nog nooit gezien

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee maar ik bedoelde, als *bas* en *adriaan* naar die gevangenis Alcatraz op bezoek gaan, dan moet *bas* zijn veters strikken en dan valt de deur van die hele donkere cel dicht waar dan de boeven in zitten, hoe zijn ze daar uitgekomen, want dat heb ik nog nooit gezien

die baron zal wel weer erg hard gebruld hebben, waardoor ze ze maar hebben laten gaan!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat zeggen ze ook de volgende dag

*B100* : dit was de eerste keer dat ik blij was dat de baas zo'n harde stem heeft!

haha :D , dat gokte alleen maar hoe het gelopen zou kunnen zijn, want ik heb amerika nog niet op dvd en die teksten ken ik echt niet uit mijn hoofd.

maar volgens mij ken ik die baron aardig inmiddels, dat blijkt wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
dan moet *bas* zijn veters strikken en dan valt de deur van die hele donkere cel dicht waar dan de boeven in zitten

Leuke opmerkingen van B100 en de Baron als ze opgesloten zitten:

*B100* : Nou zitten we toch nog opgesloten in de gevangenis!

*baron* : En dat is weer de schuld van die Bassie en Adriaan.

Zelfs als ze het niet in de gaten hebben zitten B&A de boefjes nog dwars :)

Vreemd trouwens dat niemand van de bezoekers de boeven heeft horen schreeuwen. Er liepen nog mensen rond in Alcatraz en die moeten toch ook langs de cellen gelopen zijn terwijl de boefjes al aan het brullen waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij ging Alcatraz op hett moment dat *bas* & *adriaan* weggingen net dicht

Ja klopt, B&A moesten zich immers ook haasten omdat de laatste boot terug naar San francisco ging vertrekken. Maar toen Adriaan de weg naar de uitgang vroeg, liepen er nog mensen rond. Die hebben dus blijkbaar allemaal niets gehoord toen ze terugliepen naar de uitgang, langs de cellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja klopt, B&A moesten zich immers ook haasten omdat de laatste boot terug naar San francisco ging vertrekken. Maar toen Adriaan de weg naar de uitgang vroeg, liepen er nog mensen rond. Die hebben dus blijkbaar allemaal niets gehoord toen ze terugliepen naar de uitgang, langs de cellen.

het lijkt mij dat als de laatste boot over 5 min. vertrekt je niet nog rustig de andere kant op rondloopt :P

dat zie je wel, iedereen loopt nog gewoon rond te kijken.

Ik zou maken dat ik bij de uitgang kwam!! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij wordt zo'n gebouw wel even geïnspecteerd voor het dicht gaat. Anders kan iedereen zich daar opsluiten ;)

Ja, precies. Ik denk niet dat de Baron meteen begon te brullen, hij wilde denk ik niet het risico lopen dat B&A nog in de buurt waren en hen ontdekten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, precies. Ik denk niet dat de Baron meteen begon te brullen, hij wilde denk ik niet het risico lopen dat B&A nog in de buurt waren en hen ontdekten.

Maar dan nog is het vreemd dat er niet even in alle cellen gekeken werd. Had toch een nacht eenzame opsluiting voor de boefjes kunnen voorkomen.

Maar gelukkig werd het een dag later goed gemaakt. De boefjes terug naar San Francisco en wie zaten daar toevallig net vlakbij aan de havenkant wat te drinken en lieten vervolgens hun briefje met reisroute liggen???

Als je het zo bekijkt hadden de boeven uiteindelijk zelfs nog een beetje geluk ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar dan nog is het vreemd dat er niet even in alle cellen gekeken werd. Had toch een nacht eenzame opsluiting voor de boefjes kunnen voorkomen.

Maar gelukkig werd het een dag later goed gemaakt. De boefjes terug naar San Francisco en wie zaten daar toevallig net vlakbij aan de havenkant wat te drinken en lieten vervolgens hun briefje met reisroute liggen???

Als je het zo bekijkt hadden de boeven uiteindelijk zelfs nog een beetje geluk ook.

Zonder mazzel kom je nergens, natuurlijk. En natuurlijk wordt de Baron door zijn zenuwen gewaarschuwd en laat B100s neus hem nooit in de steek, dus ZO toevallig was het nou ook weer niet :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zonder mazzel kom je nergens, natuurlijk. En natuurlijk wordt de Baron door zijn zenuwen gewaarschuwd en laat B100s neus hem nooit in de steek, dus ZO toevallig was het nou ook weer niet :)

Da's waar, maar voor hetzelfde geld zaten B&A al hoog en breed op de Highway S180 en waren de boefjes B&A weer kwijt geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook vreemd trouwens met die clowns in Camp Holiday (of was het nou Holida?). Als Bassie de clowns aan Adriaan voorstelt, blijken er vier in het hotel te zijn: Coker, Big Red, Valentine en Cookie.

Op het momet dat *B100* vraagt 'of there a clown in this hotel is' worden de clowns weer 1 voor 1 naar voren geroepen. Ineens is Cookie niet meer aanwezig en duikt er een totaal andere clown op.

Kennelijk werkt het hotel met oproepclowns.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is me weer wat opgevallen bij de dvd van Amerika. Als Vlugge Japie met de krant voor zijn gezicht over een steen struikelt roept hij auw met een laag stemmetje. Op mijn oude video is dat nog met een hoog stemmetje. Deze laatste klinkt veel grappiger.

Toen ze de muziek nabewerkten hebben ze waarschijnlijk deze stem moeten veranderen, omdat de stem er in was gemonteerd. Toch wel jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...