Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de reis vol verrassingen


Aanbevolen berichten

[..]

Denk het ook, misschien beschikten ze tijdens de Reis vol verassingen - opnames niet over zo'n groene wand en moest er wel met een blauwe worden gewerkt...

Ik neem aan dat ze gewoon een reclame filmpje (want daar lijkt het wel op) gekocht hebben van Universal Studios, en dat ze zichzelf daar ingeplakt hebben. Maar da editen zal in Nederland gebeurd zijn, waarom zouden ze dat in Amerika doen? Net als de meeste hotelscènes, die hier zijn opgenomen.

Ik Nederland hadden ze dus heus wel aan een groene wand kunnen komen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]Ik Nederland hadden ze dus heus wel aan een groene wand kunnen komen :)

Maar dat is dus niet gebeurd. Ze hebben een Blue-Screen gebruikt. Misschien waren de effecten daar het meest geschikt voor??

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar dat is dus niet gebeurd. Ze hebben een Blue-Screen gebruikt. Misschien waren de effecten daar het meest geschikt voor??

Nou, mijn theorie is inderdaad ontkracht. Een vriend van me heeft de "uitvinder" van de blue screen gebeld en groen was al vanaf het begin beschikbaar. Het is ook even duur als blauw (en rood, maar rood werkt niet met mensen (huid zit rood in).

So... I'm at a loss here!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik neem aan dat ze gewoon een reclame filmpje (want daar lijkt het wel op) gekocht hebben van Universal Studios, en dat ze zichzelf daar ingeplakt hebben. Maar da editen zal in Nederland gebeurd zijn, waarom zouden ze dat in Amerika doen? Net als de meeste hotelscènes, die hier zijn opgenomen.

Ik Nederland hadden ze dus heus wel aan een groene wand kunnen komen :)

welke hotelscene's bedoel je dan het enige wat ik me kan herinneren is dat ze de kamer van de verzonken stad hier als decorstuk hebben gebruikt, ik neem tog niet een dat ze die hotelscene's van florida ook hier hebben staan filmen met decorstukken>>

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]ik neem tog niet een dat ze die hotelscene's van florida ook hier hebben staan filmen met decorstukken>>

De hotelscene's met de boefjes zijn wel opgenomen in de studio, net als de stukjes in de caravan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

welke hotelscene's bedoel je dan het enige wat ik me kan herinneren is dat ze de kamer van de verzonken stad hier als decorstuk hebben gebruikt, ik neem tog niet een dat ze die hotelscene's van florida ook hier hebben staan filmen met decorstukken>>

Die hotelscènes in Florida zijn sowieso nep, omdat Paul van Soest (Handige Harry) in Florida niet aanwezig was. Je hoort hem af en toe praten, maar in beeld komt hij niet meer. Hij zou dan wel in het hotel steeds aanwezig zijn? Nee, dat denk ik niet :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die hotelscènes in Florida zijn sowieso nep, omdat Paul van Soest (Handige Harry) in Florida niet aanwezig was. Je hoort hem af en toe praten, maar in beeld komt hij niet meer. Hij zou dan wel in het hotel steeds aanwezig zijn? Nee, dat denk ik niet :)

kan je even een geheugensteuntje geven

om welke hotelkamer gaat het dan, en hoe ziet die eruit

maar met dat praten en niet in beeld komen daar heb ik niets van vernomen

Link naar bericht
Delen op andere sites

[..]

Ja vooral in St. Maarten valt het op dat hij er niet bij is. Beetje zielig voor Handige Harry, hij komt z'n hotelkamer haast niet meer uit om te genieten van dat heerlijke weer...

hh.jpg

*adriaan* : Bassie daar lopen ze!

*bas* : Niet alledrie, die Handige Harry is er niet bij

*adriaan* : Volgens mij is die de wagen wegzetten

Yeah sure :P;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja vooral in St. Maarten valt het op dat hij er niet bij is. Beetje zielig voor Handige Harry, hij komt z'n hotelkamer haast niet meer uit om te genieten van dat heerlijke weer...

hh.jpg

*adriaan* : Bassie daar lopen ze!

*bas* : Niet alledrie, die Handige Harry is er niet bij

*adriaan* : Volgens mij is die de wagen wegzetten

Yeah sure :P;)

leuke plaaties lever je altijd met bijschrift!!

GEWELDIG BEN JE GWOON

Link naar bericht
Delen op andere sites
En toch hebben ze HH slim het uitgeschreven in bepaalde scènes, tot voor kort had ik het niet eens door :D

Niet alleen de Baron is geniaal, Adriaantje ook ;) Ze hebben het inderdaad slim opgelost. Ik vraag me wel eens af hoe dat voor Adriaan is geweest. Of hij genoeg tijd had om het script te herschrijven of misschien moest hij dat wel pas in Florida doen... Dat komt in mijn volgende mailtje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet alleen de Baron is geniaal, Adriaantje ook ;) Ze hebben het inderdaad slim opgelost. Ik vraag me wel eens af hoe dat voor Adriaan is geweest. Of hij genoeg tijd had om het script te herschrijven of misschien moest hij dat wel pas in Florida doen... Dat komt in mijn volgende mailtje.

Of was misschien vantevoren al bekend dat Paul bij bepaalde opnames niet aanwezig kon zijn en kon daar rekening gehouden mee worden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vond het altijd al vreemd dat je HH niet meer zag op het einde, maar waarom was hij er niet meer bij dan?? dit is voor mij namelijk nieuw!

Hij had geloof ik andere verplichtingen. Contract of zo.

Hinse heeft zijn e-mail adres, die moet hem nog maar eens een mailtje sturen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vond het altijd al vreemd dat je HH niet meer zag op het einde, maar waarom was hij er niet meer bij dan?? dit is voor mij namelijk nieuw!

Geen idee. Paul van Soest is sowieso een druk persoon, misschien druk met andere tv/theater-projecten?

Kan natuurlijk alles zijn...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij had geloof ik andere verplichtingen. Contract of zo.

Hinse heeft zijn e-mail adres, die moet hem nog maar eens een mailtje sturen ;)

Heb ik gedaan, tot dusverre geen antwoord, hij schijnt het heel druk te hebben met theatervoorstellingen en andere dingen. Paul van Soest heeft ook een eigen website: http://www.merde.nl/

Anders stuur ik hem wel een gewone brief, dan krijg ik denk ik sneller antwoord (,het is ook wat persoonlijker). Als jullie nog vragen hebben kunnen jullie dat melden aan mij (via een privé bericht bijvoorbeeld ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
Best matig eigk, dat *harry* niet meedoet in de finale. Zoiets kan toch eigk niet..

Ja, de manier waarop ze hem uiteindelijk toch pakten, viel ook een beetje tegen. Deus ex Machina noemen we dat :P

Was leuker geweest als Adriaan zijn eigen Baron had gedaan, maar dat zou ook weer nergens op geslagen hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, de manier waarop ze hem uiteindelijk toch pakten, viel ook een beetje tegen. Deus ex Machina noemen we dat :P

Was leuker geweest als Adriaan zijn eigen Baron had gedaan, maar dat zou ook weer nergens op geslagen hebben.

Precies, laten we t erop houden dat t in het geheel nergens op sloeg :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, de manier waarop ze hem uiteindelijk toch pakten, viel ook een beetje tegen. Deus ex Machina noemen we dat :P

Was leuker geweest als Adriaan zijn eigen Baron had gedaan, maar dat zou ook weer nergens op geslagen hebben.

Laat ik die aflevering daarnet nou nog eens gekeken hebben (video). Maar kan je alleen maar gelijk geven. Einde is helaas niet het beste einde van de B&A series...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar die hotels waar Harry zat, die zagen er wel Amerikaans uit.

Was dat soms een decor hotel in Nederland?

Dit geldt alleen voor Florida, natuurlijk. Dus het hotel met het vliegtuigje, en het hotel op Sint-Maarten. En ja, dat waren decors (of een bestaand hotel in Nederland, dat zou ook kunnen, maar ik vermoed van niet).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar die hotels waar Harry zat, die zagen er wel Amerikaans uit.

Was dat soms een decor hotel in Nederland?

Je moet eens weten wat ín 'Goede Tijden Slechte Tijden' allemaal decor is. Hoe echt het er ook uit mag zien...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar het hotel waar ze op in-zoomden was wel in Florida toch? Dat lijk me geen decor ;)

Neej duh :P

Maar je ziet B&A ook vaak buiten bij de caravan en toch is de carvan decor, behalve in de eerste series dan (t/m De Diamant)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even deze serie omhoog halen, want hij stond nogal laag :P

Voordat ik deze serie zag had ik helemaal geen idee dat Amerika zo mooi was. Ik had altijd allemaal grijze steden en zo in mijn gedachten, maar er zijn dus wel degelijk mooie plaatsen. Mijn favorieten zijn het Yosimeti Park en de Death Valley ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wist trouwens helemaal niet dat handige Harry kaal was :{

Daarom dus altijd dat petje ;)

in luxenburg dat hij tegen b100 aanvliegt (in het bos) zie je dat hij even zijn petje afvalt

*b2* heet die kerel Fredje !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even deze serie omhoog halen, want hij stond nogal laag :P

Voordat ik deze serie zag had ik helemaal geen idee dat Amerika zo mooi was. Ik had altijd allemaal grijze steden en zo in mijn gedachten, maar er zijn dus wel degelijk mooie plaatsen. Mijn favorieten zijn het Yosimeti Park en de Death Valley ^O^

Ik vind Amerika nog steeds een kutland. VEEL te groot en onvriendelijk. Alleen de Noord-Oostkust is de moeite waard.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind Amerika nog steeds een drommels vervelend land (O-)). VEEL te groot en onvriendelijk. Alleen de Noord-Oostkust is de moeite waard.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat heet monteren :D

Een scéne waarin ze inzoomen op het hotel met het boevenmuziekje op de achtergrond

+

De scéne waarin HH in de hotelkamer bezig is

=

Het idee dat HH gewoon in Amerika was :)

Ja kweet, maar ik heb gehoord dat HH nooit in Amerika is geweest voor de opnamen van B&A, dat vind ik maar vreemd hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja kweet, maar ik heb gehoord dat HH nooit in Amerika is geweest voor de opnamen van B&A, dat vind ik maar vreemd hoor.

Harry was in ieder geval niet op Sint-Maarten, Curaçao en in Florida. Maar hij is wel gewoon in Amerika geweest hoor, moet je maar es de serie kijken ;)

Die hotelkamer kan net zoals die van de Verzonken Stad gewoon decor geweest zijn natuurlijk :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind het wel vreemd dat ze decors gebruiken voor die hotelkamers, als dat tenminste zo is. ze moesten toch ergens overnachten tijdens die reis, dus waarom zou je de echte hotelkamers niet gewoon gebruiken??

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nouw ik denk dat die misschien een beetje te klein zijn om met zo'n hele film crew in te gaan staan en je altijd met licht en mensen rekening moet houden terwijl je dat in een studio gewoon allemaal kan regelen

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind het wel vreemd dat ze decors gebruiken voor die hotelkamers, als dat tenminste zo is. ze moesten toch ergens overnachten tijdens die reis, dus waarom zou je de echte hotelkamers niet gewoon gebruiken??

Omdat *harry* er niet bij was? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het feit dat ze die hotelkamerscènes niet in Amerika hoefden op te nemen, zal de filmploeg ook flink wat tijd bespaard hebben.

Over hotelkamers gesproken: opvallend ook hoe weinig B&A in deze serie op hotelkamers zitten. Op Curacao zie je ze alleen een kamer uitkomen en in Florida en op St. Maarten zitten ze ook niet op een hotelkamer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...