Ga naar inhoud

Finale  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Super Mario Bros. (1985)
    • Super Mario Bros. 3 (1988)


Aanbevolen berichten

Super Mario Bros. (1985)

Mario moet voor de eerste keer de ontvoerde Princess Toadstool zien te redden uit de klauwen van Bowser.

 

vs.

 

Super Mario Bros. 3 (1988)

Bowser en de Koopalings hebben de koninkrijken van The Mushroom World veroverd en de koningen betoverd.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mario is en blijft een geweldige serie op de NES.

En zoals ik in de kwartfinale al aangaf, toen het eerste deel moest strijden tegen het tweede deel, koos ik al voor het tweede deel.

Ondanks dat het eerste deel meer nostalgisch is en het begin van de reeks is het voor mij persoonlijk de minste van de drie delen.

En tja, Mario 3 is zo'n beetje de god van de NES games; Terechte finalist en terechte winnaar van de verkiezing.

 

Voor mij dus SUPER MARIO BROS. 3

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Mario 1 ook anders niet eenvoudig, met name door de lastige besturing in de lucht. Mario 3 wordt vanaf wereld 7-8 echt lastig, maar daarvoor is het redelijk te doen. Vooral als je de (beperkt geprogrammeerde) memory game altijd uit je hoofd weet en dus altijd de volle score met levens en powerups pakt daarmee :P 

 

Beide games zijn gewoon zeer goed, maar Mario 3 vind ik een superieure verfijning in besturing (en physics) / graphics / world map / power ups / etc t.o.v. Mario 1. Daarom wint die bij mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8 mei 2017 at 12:15, samba-boy zei:

Super Mario Bros. Daar begon het mee! Zonder Super Mario Bros geen SMB3!

 

Als ik nou de 10 'knapste vrouwen' van de wereld op een rij zet... denk je dan dat ze allemaal minder mooi zijn dan hun moeder op dezelfde leeftijd? Alleen maar omdat ze er achteraan kwamen? Of ben ik nou gewoon weer heel erg flauw? :P  (Kan hoor, zo ben ik dan ook wel weer maar jij kan het hebben denk ik... :P )

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...