Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 19


Welke game is beter?  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a1b3ff8ca05f_Voorronde19.thumb.png.b9548fd2a1dae07eac0762457f86085e.png

 

Final Fight

Final Fight is een vechtspel. De dochter van Haggar genaamd Jessica is gevangen genomen door een bende: Mad Gear. Haggar wil deze bende verslaan en zijn dochter bevrijden. Hij heeft hiervoor twee vechters geworven: Cody Travers, Jessica’s vriend en Guy, een vriend van Cody. Je kunt spelen als Haggar, Cody of Guy. Ieder heeft zijn eigen vecht aanvallen. Er zijn diverse aanvallen en er zijn combo’s. Je kunt de tegenstander gooien, je kunt ook springen en aanvallen. Dit kost echter wel wat van je leven. Je kunt je vijanden beetpakken om vervolgens een andere speciale aanval te doen. Je kunt ook de vijand tegen een andere vijand gooien om zo schade te aan te richten.

 

Swat Kats

Swat Kats is een actie platformspel gebaseerd op de gelijknamige tekenfilmserie. Je kunt spelen als één van de twee hoofdkarakters van de serie: Chance “T-Bone” Furlong of Jake “Razor” Clawson. Nadat ze ontslagen zijn bij de politie besluiten ze zelf het recht in handen te nemen. Er zijn diverse werelden met elk hun eigen uiterlijk. Elke wereld heeft een eindbaas uit de televisieserie. Ook heeft het spel twee eigenschappen die je normaal niet in een platformspel ziet; Experience points en levels. Hiermee krijg je meer levens en je wapen levert meer schade op.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Swat Kats The Radical Squadron! _O_

Op Cartoon Network heb ik deze serie helemaal kapot gekeken. Zeer mooie tekenfilm uit de koker van Hanna Barbera met een geweldig theme (waren er maar meer afleveringen gemaakt dan de slechts 2 veel te korte seizoenen ;()

 

De gelijknamige game op de SNES was mooi uitgewerkt. Vlot spel (op sommige besturings-elementen na), dezelfde herkenbare sfeer en soundtrack als de tekenfilm, behoorlijk uitdagend maar niet té. Alle bekende characters uit de serie zijn ook aanwezig; Dr. Viper, The Metallikats, TimeMaster, MadKat en natuurlijk DarkKat. Enige echte minpuntje is daarmee wel de korte lengte van het spel... want anders dan de beschrijving in de OP waren er geen werelden, maar slechts 5 levels met bovengenoemde slechteriken als eindbaas.

 

In ieder geval, mede door de nostalgische waarde, mijn voorkeur t.o.v. final fight. Leuk geprobeerd qua story en aankleding, maar komt uiteindelijk gewoon weer neer op het niet bijster originele beat 'em up principe.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor Final Fight, want dat is een solide beat-em-up met een bovengemiddelde gameplay. Wat lompgrote karakters, maar die zorgen wel voor detail en gevoel van power als je flink uithaalt met je spierballen. Zoals MarsM zegt is het niet bijster origineel, maar dat zijn de meeste platformers ook niet. Wat me bij Swat Kat's echt tegen staat zijn de vlieglevels. Manmanman, wat een drama met dat draaien, daar krijg je spontaan duizeligheid of koppijn van :') De platformlevels zien er verder wel prima uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 hours ago, MarsM said:

want anders dan de beschrijving in de OP waren er geen werelden, maar slechts 5 levels met bovengenoemde slechteriken als eindbaas.

Ik heb het inmiddels aangepast in het basis bestand.

Mocht Swat Kats de volgende ronde halen dan is deze "fout" er uit ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Hinse ja daar heb je inderdaad wel een punt; een aantal van die vlieglevels was drama. Gelukkig was dat maar een klein deel, ik waardeer deze titel vooral op de platform elementen. ;)

 

@RM nja, ik weet ook niet of het 'fout' is hoor. Alleen in mijn beleving bestaat in een game een 'wereld' altijd uit een aantal levels, maar geen idee of dat voor anderen ook geldt / dat de algemene termen zijn. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb Swat Kats op mijn PC staan en die kan ik via de emulator spelen.

En ik heb dit ook vaak gespeeld; Erg tof spel met zeer geweldige en hele herkenbare muziek!

En natuurlijk zeker ook zeer nostalgisch en een super leuke tekenfilm!

Ondanks dat MarsM zegt dat het niet té moeilijk was, heb ik wel moeite met het uitspelen van de levels :P.

 

Als ik dan naar Final Fight kijk dan komen de karakters zeer stijf en zeer lomp over.

En de geluidjes die je hoort zijn ook constant hetzelfde: "RAAH BAF PLOF".

Verder zie ik ook niet echt het nut van de levensmeters die bovenaan in het scherm staan.

Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je elke vijand 3 klappen moet verkopen om ze te verslaan, that's it.

Persoonlijk geen hoogstaand spelletje naar mijn mening.

 

Ik ga dus voor Swat Kats ;) 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had beide spellen nog nooit gespeeld dus heb ze beiden even opgestart. De besturing van Final Fight voelt lomp. En de eerste paar minuten gebeurde er niet heel veel bijzonders. De besturing van SWAT kats daarentegen voelde veel soepeler. En in een paar minuten zat ik in het spel. Daarom kies ik voor SWAT kats.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...