Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 22


Welke game is beter?  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Lost Vikings 2
    • Super Tennis


Aanbevolen berichten

5a1b42e33eb62_Voorronde22.thumb.png.1c7abee0d754220d872bf65def34201c.png

 

Lost Vikings 2

Dit tweede spel in de serie is een puzzel platformspel, waarbij je telkens drie van vijf beschikbare karakters bestuurt. Welk karakter je kunt spelen wordt bepaald door het level. Elk level is zo ontworpen dat je de vaardigheden van elk karakter moet gebruiken. Erik heeft turbo boots en kan hoger springen. Baleog heeft een bionische arm, waarmee hij vijanden van een afstand kan verslaan en waarmee hij door middel van haken kan slingeren. Olaf kan gas vrijlaten (scheten), waardoor hij de lucht in vliegt. Hij kan ook door kleine gaten kruipen. Fang kan springen en klimmen of zijn klauwen gebruiken om vijanden te verslaan. Scorch kan met een vuurbal aanvallen of schakelaars omzetten. Hij kan ook vliegen, totdat hij moe wordt.

 

Super Tennis

Super Tennis is een tennisspel met drie modes. In singles mode kun je tegen de computer of tegen een tegenspeler spelen. In dubbel mode kun je samen met een andere speler tegen computerspelers of samen met computerspelers tegen elkaar spelen. In Circuit mode speel je diverse toernooien die bestonden in de tijd dat het spel werd uitgebracht. De drie verschillende ondergronden hebben invloed op hoe de bal stuitert. De spelers zijn kleine schattige varianten van de toen beroemde wereldspelers. Hun achternamen zijn uit het spel gelaten. Elke speler heeft zijn eigen talenten. Knoppen aan de rechterkant beïnvloeden je slag en de richting van de bal kun je beïnvloeden met de D-pad.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit vind ik echt een lastige keuze. Lost Vikings 2 is het logische vervolg op deel 1 en dat is echt een leuke puzzle platformer. Tegelijkertijd is Super Tennis verreweg het beste tennisspel op de SNES met een verslavende gameplay. Het is zelfs na Virtua Tennis 1 en 2 mijn favoriete tennisspel ooit. ;)  Ik stem om die reden toch op Super Tennis, met als achterliggende gedachte dat deel 1 van Lost Vikings hopelijk alsnog ver komt. Overigens, in bovenstaand filmpje van Super Tennis gaat duidelijk iets mis met de camera, dat hoort niet zo vaag te zweven. Ook maken ze gebruik van een emulatorfilter (waarschijnlijk 2xSAL of HQx4).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit vind ik de moeilijkste keuze voor deze week.

 

Tennis is namelijk om naar te kijken m'n favoriete sport omdat het echt een individuele prestatiesport is en zéker geweldig op hoog niveau (dus ja, ik word altijd vrij chagrijnig van het chauvinisme en als je alle zendtijd rond voetbal vergelijkt met de beperkte aandacht dat tennis op de NL tv krijgt omdat 'Robin Haase' er standaard in ronde 1 uit ligt. Waarom zou je überhaupt voor hem zijn als Federer en Nadal meedoen? Maar dat terzijde... :')). Deze Tennis SNES titel oogt ietwat houterig en soms ook wat sloom (kom op, steeds dat hele trage filmpje met dat muziekje erbij als je van speelhelft wisselt terwijl je daar qua gameplay eigenlijk niks van merkt? _O-), maar dat vind ik dus juist ook weer een bepaalde charme hebben. Daarnaast zijn de verschillende speelvarianten en de multiplayer optie zonder twijfel garantie voor tijdloos plezier, vergelijkbaar met Soccer Shootout. Vooral zo'n tournament volledig kunnen doorspelen is echt een goede toevoeging (precies datgene wat ik dus zo miste in Mario Tennis WiiU, maar ook dat terzijde... :'))

 

Lost Vikings 2 oogt grafisch en qua gameplay en soundtrack als een betere game, maar zoals Hinse al een beetje aangeeft... eigenlijk is dit slechts een uitbreiding op het origineel en biedt het niks nieuws / is het vooral meer van hetzelfde. Lost Vikings als titel verdient absoluut zeker de credits, maar ik gok hier dan ook even op dat het origineel deze stempel nog wel op de contest gaat drukken.

 

Ik ga Super Tennis deze ronde dus steunen! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, MarsM zei:

Deze Tennis SNES titel oogt ietwat houterig en soms ook wat sloom (kom op, steeds dat hele trage filmpje met dat muziekje erbij als je van speelhelft wisselt terwijl je daar qua gameplay eigenlijk niks van merkt? _O-), maar dat vind ik dus juist ook weer een bepaalde charme hebben. Daarnaast zijn de verschillende speelvarianten en de multiplayer optie zonder twijfel garantie voor tijdloos plezier, vergelijkbaar met Soccer Shootout. 

 

Ik ga Super Tennis deze ronde dus steunen! ;)

Het wisselen van helft is inderdaad behoorlijk irritant, maar gelukkig kun je dat na 1 seconde skippen met de START- of SELECT-toets volgens mij. Daar kwam ik zelf ook vrij laat achter, dus heb eerst veelvuldig dat helfwisselfilmpje mogen aanschouwen :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is vrij pittig...

Wat te doen?

 

Aan de ene kant spreekt Lost Vikings 2 mij wel aan; Het heeft een leuke gameplay en ziet er verder goed uit.

Super Tennis ziet er grafisch minder uit, maar de voor de tijd van het jaar zit het goed in elkaar (en eigenlijk is het appels en peren vergelijken).

Overigens in tegenstelling tot wat MarsM zei over dat bij het switchen van de helften dat niet merkt is niet waar (je speelt wel degelijk de ene keer boven en de andere keer onder).

 

Ja en moet ik dan gaan voor een zogenaamde "vervolg game" of voor een "leuke verslavende sportgame" met elementen die inderdaad bij Super Mario Tennis gigantisch missen...?

Ik ben van mening dat een spel wegstemmen met de reden dat het een logische opvolger of een uitbreiding is geen geldige reden.

Om die reden zou je anders ook bijvoorbeeld Ultimate Mortal Kombat 3 weg moeten stemmen, wat letterlijk een uitbreiding is van Mortal Kombat 3 is.

En als ik dan écht moet kiezen dan stem ik toch met een zeer kleine voorkeur voor Lost Vikings 2.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Mario Tennis heeft juist altijd wel tournament modes... het is precies de WiiU versie die daar faalt ;)

 

Overigens goed om toe te lichten. 'Sequel' is voor mij op zichzelf niet de reden van wegstemmen. Ik weeg het af op;

A. Sowieso welk spel staat er tegenover. Ultimate MK3 als voorbeeld stond tegenover een (naar mijn mening) matig spel. Dat komt net zo uit.

B. Is de sequel vernieuwend? Bij Donkey Kong 2 en Mario World 2 als goede voorbeelden wél. Anders dan hun voorganger. Lost Vikings 2 niet... is gewoon bijna precies hetzelfde als deel 1, dus als losse titel aardig maar in vergelijking altijd in de schaduw van het origineel.

 

Ik kies zelf in dit geval daarom voor de zichtbare underdog, omdat dit wel een unieke game is met een zekere charme :). Lost Vikings krijgt de credits nog wel ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken Lost Vikings maar dit vervolg heb ik nooit gespeeld. Super Tennis ziet er ook leuk uit en ik vind multiplayer sportgames erg leuk. In dit geval zie ik Super Tennis liever doorgaan. Daarom kies ik Super Tennis.

On 11/27/2017 at 12:18 PM, Hinse said:

Overigens, in bovenstaand filmpje van Super Tennis gaat duidelijk iets mis met de camera, dat hoort niet zo vaag te zweven. Ook maken ze gebruik van een emulatorfilter (waarschijnlijk 2xSAL of HQx4).

Ja het filmpje is afschuwelijk. Volgens mij hebben ze de image stabilization van YouTube aangezet en wordt alle beweging van de virtuele camera gezien als schudden. Erg grappig :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...