Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 02-01


Poule 02-01  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country
    • TMNT IV: Turtles In Time


Aanbevolen berichten

5a5297b5ea87e_Poule02-01.thumb.png.21f6d13928fb227dbb66340f98d475de.png

 

Donkey Kong Country

Donkey Kong Country is een platformspel. Je speelt een aap (Donkey of Diddy) die de controle over zijn bananen opslagplaats terug moet winnen. Elk level heeft een eigen thema. Je moet diverse handelingen uitvoeren, zoals zwemmen, in een mijnkarretje rijden, uit kanonvaten gelanceerd worden en slingeren van boom naar boom. De speler verslaat zijn vijand door hem omver te rollen, er op te springen of een klap te geven. Sommige vijanden moeten verslagen worden door er een vat op te gooien of met hulp van een dier. Extra levens krijg je onder anderen door bananen of de vier letters: K-O-N-G te verzamelen.

 

TMNT IV - Turtles In Time

Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time is een vechtspel waarin je diverse levels moet doorlopen en eindbazen moet verslaan. Je kunt kiezen welke turtle je wilt spelen; Elke turtle heeft sterke en zwakke kanten. Nieuw ten opzichte van voorgaande games uit de serie is de mogelijkheid om een powerattack uit te voeren door snel achter elkaar de vijand te raken. Ook is het mogelijk om grondtroepen tegen het scherm aan te gooien. Het spel heeft ook een tijdrit mode en een mode om tegen een andere speler te vechten.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij is TMNT IV: Turtles In Time misschien wel de beste beat-em-up op de SNES. Speelt heerlijk weg, lekker chaotisch en kleurrijk, moeilijkheidsgraad is goed te doen en de muziek is top! Donkey Kong Country speelde ik nooit veel maar op de SNES mini heb ik het nu regelmatig gespeeld. Leuk spel, alleen deel 2 en 3 voelen wat volwassener aan. Ik ga voor de Turtles!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cowabunga! Verrassende 2-0 achterstand voor Donkey wellicht, maar ik ga ook voor de turtles! :D

 

Dit is de ultieme editie van de NES arcade game, met mooiere graphics, verslavende gameplay (vooral co-op), fijne controls, mooie soundtrack en voor de echte jaren 80 turtle-fan ook 'volledig'. Want wat miste ik karakters als Leatherhead, Rat King en Slash in turtles II... en Super Shredder als final boss maakt het helemaal af! En het allerleukste vond ik nog wel dat Bebop en Rocksteady hier tegelijk voor je neus staan!

 

Donkey Kong is ook een topper. Uitgebreid spel, origineel, leuke muziek en vooral uitdagend. Toch was dit slechts het startschot van een legendarische serie en is er nog genoeg op aan te merken. Je kon hier als enige SNES titel met Donkey zelf spelen, maar de besturing is op sommige vlakken wat houterig en soms spring je nét op een plankje maar ga je tóch de afgrond in. De bonustonnen zijn soms als een draak verstopt en leveren vervolgens slechts een "!" en 101% in je profiel op (waar je in de vervolgdelen DK-coins en Krem-coins kunt verzamelen die je complete bonuswerelden geven). Ook de boss-battles waren wat lafjes (een hamster die alleen wat rondspringt...).

 

Conclusie; allebei goede titels maar deze Turtles speel ik nét wat liever ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is wel een nare battle.

Jammer dat deze games elkaar moeten treffen in de poule, want het zijn voor mij allebei topgames met goede graphics, een fijne spelwijze en verschrikkelijk goede muziek.

Waar moet je dan het verschil maken om een keuze te maken als dit bij beide games goed zit?

Tja dan ga ga je toch de inhoud bekijken.

 

Donkey Kong Country vind ik persoonlijk de minste game van de serie, ondanks dat je met Donkey zelf kunt spelen, maar de opbouw en inhoud is zeker in orde.

Met dit spel is het wel zoals MarsM al opmerkte soms vervelend irritant op alle verborgen geheimen in ieder level te vinden en uiteindelijk het "!" te hebben.

Dit spel heb ik niet zo heel lang geleden nog gespeeld op de SNES Mini en dat was echt een fijn gevoel, maar dat gevoel werd wel minder toen we bij een aantal levels letterlijk meer dan een half uur bezig waren om alle geheimen te vinden.

 

Turtles IV is een heerlijke game die lekker weg speelt. Hier en daar is de moeilijkheid wel duidelijk aanwezig, maar zodra je het spel start zit je er gewoon middenin.

Zeker ook een game die compleet aanvoelt, doordat alle bekende schurken uit de jaren '80 tekenfilmserie als eindbaas aanwezig zijn.

En ik weet niet waarom, maar ik vind het heerlijk om altijd met Donatello te spelen; Lekker die stok gebruiken en op alle Foot soldaten inhakken :P.

Dit spel werkt echt verslavend, want je wilt constant door en uiteindelijk het laatste level halen.

 

Dus het wordt nog verrassender, maar in deze battle ga ik ook voor Turtles IV - Turtles In Time

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks dat ik de kwaliteit van DKC wel kan zien kan het spel me nooit boeien. Even spelen lukt wel maar ik heb al gauw zin om wat anders te gaan spelen. Bij Turtles in Time had ik dat niet. Daarom kies ik voor TiT

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...