Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de geheimzinnige opdracht - Deel 2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

En wie wil er nou weten hoe in het Deens een slagroomtaart heet?

En clown die naar Denemarken gaat om een pakje op te halen en die een keuring doet van de slagroomtaarten in heel Europa?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze hadden al dat liedje van "Rooie Erik"

En ik denk dat ze dat wel genoeg vonden.

En wie wil er nou weten hoe in het Deens een slagroomtaart heet?

Ze zingen niet altijd Taalliedjes, omdat het ritme misschien niet te halen was met het aantal lettergrepen van woorden of

iets dergelijks. ;) Zoals in bijvoorbeeld Denemarken.

Daarnaast zijn de Belgische & Luxemburgse taal praktisch hetzelfde als Nederlands en zit er weinig verschil tussen Iers en Engels. ;) Dus dat gaf ze de gelegenheid tot het zingen van andere liedjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geeft ook wel eens een onderbreking. Elke aflevering een taalliedje is ook wel veel van het goede!

Daarnaast, het Vikingthema vertelt juist veel van de Deense cultuur en daar was het in de serie toch hoofdzakelijk om te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zeg weet iemand waarom er eigenlijk nooit een Deens-taallied gemaakt is O} . In alle landen waar *bas* & *adriaan* kwamen en waar een andere taal gesproken wordt zongen ze een taallied , behalve in Denemarken.

Werd misschien te moeilijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites

toch vind ik dit raar... okay ierland en engeland hoef je niet beide te doen, maar ik kan deens spreken (de wat makkelijkere dingen die ook naar voren kunnen komen in het liedje) en ik weet dat dit best mogelijk is hoor!

Link naar bericht
Delen op andere sites
toch vind ik dit raar... okay ierland en engeland hoef je niet beide te doen, maar ik kan deens spreken (de wat makkelijkere dingen die ook naar voren kunnen komen in het liedje) en ik weet dat dit best mogelijk is hoor!

Maar het liedje van ''Erik de Viking'' stond misschien al eerder gepland en twee songs in 30 minuten wordt te veel. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zeg weet iemand waarom er eigenlijk nooit een Deens-taallied gemaakt is O} . In alle landen waar *bas* & *adriaan* kwamen en waar een andere taal gesproken wordt zongen ze een taallied , behalve in Denemarken.

O} Ofwel omdat Deens een zéér moeilijke taal is ofwel omdat ze anders geen kans hadden om het Rode-Erik-lied te zingen

niet echt veel toevoeging, maarja, dat denk ik ervan

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar het liedje van ''Erik de Viking'' stond misschien al eerder gepland en twee songs in 30 minuten wordt te veel. ;)

Misschien was het inderdaad wel één van de eerste geplande liedjes en kwamen de taaliedjes pas later. Had op zich misschien ook wel een idee geweest: van elk land een liedje over iets dat kenmerkend is voor het land.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Om nog even terug te komen op wat ik zei, in het topic van de reis vol verrassingen: de snor van de baron ontplofte. Dit gebeurde ook in Europa.

082_hh_baron_gr.jpg

Volgens mij is dit een goof, omdat hij een scene daarna zijn snor weer heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat is dit nou weer??

Aflevering 10 was nog geen 5 min bezig en wordt al afgebroken :(

Prutsers :(:(

Dan kijk je beter naar Ketnet! Leve de Vlaamse televisie, altijd stipt en in orde! Als je elke week naar Ketnet kijkt dan zie je de Geheimzinnige opdracht volledig en je kan het nog perfect opnemen zodat alles erop staat ook :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat is dit nou weer??

Aflevering 10 was nog geen 5 min bezig en wordt al afgebroken :(

Prutsers :(:(

Dat heeft Nickelodeon wel vaker, niet alleen bij B&A maar ook bij andere programma's. Het was ook een keer zelfs zo dat het beeld bij nickelodeon 1 uur zwart was. Heel vreemd.. O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Deze serie is volgens mij het populairst bij oudere mensen, altijd als ik het aan mijn familie vraag: Ja, Europa was de leukste. Net als De reis vol verrassingen is deze het populairst. Bij jullie ook? En waarom?

Er zijn maar erg weinig "oudere" mensen in onze gelederen... Ouders en grootouders waarderen de educatie waarschijnlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was dus in denemarken en heb hele leuke dingen gezien, de belofte van een foto van het beeld van Hans christian Anderson (in Legoland)kan ik helaas niet waar maken, het beeld stond niet in het park (het werd gerenoveerd.

wel heb ik het vikingschip gezien!!!!!!!!! en heb daar een paar foto's van (NIET digitaal)

Link naar bericht
Delen op andere sites
wel heb ik het vikingschip gezien!!!!!!!!! en heb daar een paar foto's van (NIET digitaal)

Hetzelfde vikingsschip dat toen in de serie werd gebruikt? Bestaat die nog?? Hoe heb je die weten op te sporen??

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hetzelfde vikingsschip dat toen in de serie werd gebruikt? Bestaat die nog?? Hoe heb je die weten op te sporen??

Ja, het is het zelfde schip. Het opsporen was makkelijk, ergens in mijn achterhoofd is de naam Jellling blijven steken, na legoland te hebben bezocht reden we langs jelling en hebben gevraagd waar een viking schip was. Toen werden we naar een meer gestuurd waar ik al had verwacht dat ie zou liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Geheimzinnige Opdracht vond ik altijd wel een leuk avontuur. Luxembourg was leuk, omdat daar de ontknoping van de opdrachtgever en Operatie Geniaal in zit. België is ook heel leuk, kwam *danny* nog ff terug. 8-) Tsjonge, informeren B&A nog niet eens hoe het met *robin* gaat, beetje onbeleefd. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luxembourg was leuk, omdat daar de ontknoping van de opdrachtgever en Operatie Geniaal in zit.

Operatie geniaal is wel 1 van de beste valstrikken die de Baron voor B&A zet. Ok het mag dan mislukken doordat de boefjes B&A kwijtraken in het bos, de opzet van het plan is prima gedaan en ze krijgen B&A uiteindelijk klem in die doodlopende straat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Operatie geniaal is wel 1 van de beste valstrikken die de Baron voor B&A zet. Ok het mag dan mislukken doordat de boefjes B&A kwijtraken in het bos, de opzet van het plan is prima gedaan en ze krijgen B&A uiteindelijk klem in die doodlopende straat.

Ik vind eigelijk dat de Laatste aflevering de enige is waar echt veel spanning in zit. De achtervolging in dat bos en de hele "Operatie Geniaal" zijn echt fantastisch! Ik vind het jammer dat ze niet meer van deze spannende momenten in de serie gemaakt hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind hem juist een van de leuksten.....

Me too. Misschien komt dat deels omdat ik die serie ook echt als klein kind op televisie heb kunnen zien, dat je iedere week moest wachten op een nieuwe aflevering. Zo leuk...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Wat leuk dat ze bij "De volgende keer bij Bassie & Adriaan" steeds andere kleuren maken. Nederland Bijvoorbeeld Geel-Blauw en Frankrijk Groen-Wit en Portugal Geel-Groen. Maar welke kleuren heeft Denemarken?

Ik dacht wit -rood

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

ik vind als b en a in wales zijn en in de bus zitten die grap van bassie van die schapen zo vervelend, kan ik me echt aan storen. maar verder vind ik die aflevering wel supergaaf, zoals dat vliegtuigje wat ze er nog effe in betrekken, en b100 uiteraard die onder dat koude bergwater gaat staan _O- ook leuk verzonnen met die hond op t einde.

dennis

Link naar bericht
Delen op andere sites

In elke aflevering heeft *B100* wel pech.

Nederland: Opgesloten in een vrachtwagen met bloemen.

Frankrijk: Het water is wel 50 wat zeg ik 60 meter gezakt.

Wales: De aoto tegen de boom en de straal met water.

Porugal: Het wijnvat en opgesloten in het pakhuis.

Ierland: De kano is lek en opgesloten in een kasteel.

Italië: Met de draaiende moter in de boom gevlogen.

Duitsland: Gebotst met een boodje tegen de wal op.

Griekenland: Met het touw aan de boot en het eilandje.

Denemarken: De toren met ballen en de auto in het water.

België: De luchtballon op B100 geland en de ontploffing.

Spanje: Opgesloten in een koelcel en B100 heeft het koud.

Luxemburg: Weggespoed door de stroming met water.

Leuke scène's met B100 _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
In elke aflevering heeft *B100* wel pech.

Nederland: Opgesloten in een vrachtwagen met bloemen.

Frankrijk: Het water is wel 50 wat zeg ik 60 meter gezakt.

Wales: De aoto tegen de boom en de straal met water.

Porugal: Het wijnvat en opgesloten in het pakhuis.

Ierland: De kano is lek en opgesloten in een kasteel.

Italië: Met de draaiende moter in de boom gevlogen.

Duitsland: Gebotst met een boodje tegen de wal op.

Griekenland: Met het touw aan de boot en het eilandje.

Denemarken: De toren met ballen en de auto in het water.

België: De luchtballon op B100 geland en de ontploffing.

Spanje: Opgesloten in een koelcel en B100 heeft het koud.

Luxemburg: Weggespoed door de stroming met water.

Leuke scène's met B100 _O_

Vergeet de steen op z'n hoofd niet ( in het bos )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

O ja, die scène is heel veel overgedaan.

ja klopt! die scene is heeeel vaak overgedaan zoals je met de bloopers op deel 6 al ziet, bij laat ze maar lachen laten ze ook een aantal missers bij die scene zien, maar dat zijn weer anderen. misschien heeft 1 van jullie dat ook gezien??

en vergeet niet dat b100 ook behoorlijk pech heeft met het stuwmeer.

luxemburg ligt immers niet naast de deur, is een aardig eindje zwemmen.

daar deelt HH wel mee in de pech, dat mag ook welleens.

dennis

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja klopt! die scene is heeeel vaak overgedaan zoals je met de bloopers op deel 6 al ziet, bij laat ze maar lachen laten ze ook een aantal missers bij die scene zien, maar dat zijn weer anderen. misschien heeft 1 van jullie dat ook gezien??

en vergeet niet dat b100 ook behoorlijk pech heeft met het stuwmeer.

luxemburg ligt immers niet naast de deur, is een aardig eindje zwemmen.

daar deelt HH wel mee in de pech, dat mag ook welleens.

dennis

Hoe ze dat ook zeggen:

*B100* *harry* Wat hebben we vandaag weer een pech.

Link naar bericht
Delen op andere sites

is er iemand die me informatie kan verschaffen over die ''dierentuin'' waar b en a komen als ze in frankrijk zijn... want die wilde dieren lopen daar rond zonder achter hekken of in kooien te zitten, maar dat is dan in principe toch levensgevaarlijk??

bij voorbaat dank

groeten dennis

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kan ik me voorstellen, die steen moet midden op het hoofd van B100 vallen. Doe je uiteraard niet in 1 keer.

Dat is net zo'n scène als in deel 5 van Europa.

*bas* Oké, dan gaat de ballast over boord. Hopsa!

*B100* Die Bassie en Adriaan die zijn hier in de buurt ik voel het, ik voel het.

*adriaan* Je voelt niks.

^O^ Leuke blooper ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...