Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de geheimzinnige opdracht - Deel 2


Aanbevolen berichten

europa-open2.jpg

De laatste reactie uit het vorige topic:

maybe is het al eens gezegd maar ik wil het toch ff kwijt: in de plaaggeest moet bassie balken shouwen. Adiraan geeft hem op zijn donder omdat hij er maar 1 pakt terwijl de rest er 5 pakt. opmerking *bas* ze zijn bang om moe te worden van het lopen (oid)

in de geheimzinnige opdracht (europa) aflevering 1:

bakt bassie 1 bankje terwijl de rest er 2 of 3 pakt wedermailig opmerking *bas* ze zijn bang om moe te worden van het lopen (oid)

toch niet echt een orgineel grapje.. :)

Lennert antwoordde:

nee,maar zo komen d'r egt super veel van voor. ;):P

Nu weer verder discussiëren over deze geweldige serie *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ha! de openingen worden weer de moeite waard ;)

Toch even zeggen dat dit ook een heerlijke serie is :D

Alleen iets te weinig Baron-actie en een beetje teveel van hetzelfde...

Neemt niet weg dat juist deze serie heerlijk wegkijkt in 1 avond ;)

Ja, gelukkig niet zoveel plotwendingen, waardoor deze serie niet zo moeilijk te volgen is. :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is dit al ergens ter sprake geweest, maar ik denk niet dat de search me aan een goed antwoord kan helpen. Werd er een rede gegeven voor het verdwijnen van Robin?

En hoe is het gekomen dat de Baron op twee nieuwe knechtjes overstapte? Ik heb nog lang niet alles gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Robin werd te groot (hij groeit net als mensen) om steeds mee te nemen. Eigenlijk was Robin in de Verzonken Stad al te groot om actief mee te doen in die serie. Spijtig maar helaas.

De baron stapte over op twee nieuwe knechten, omdat Japie hem verlaten had en B2 nog in de gevangenis zat. De echte reden is dat Aad van Toor uitgekeken was op de personages van B2 en VJ, waardoor hij twee nieuwe personages had bedacht. Ook kan meegespeeld hebben dat door het "ongeluk" dat B2 (Joop Dikmans) op de set opliep, hij genoodzaakt moest stoppen. :)

Gesnapt, of zijn er nog dingen onduidelijk? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

is duidelijk. Ik zal de aflevering moeten zien, om te zien hoe het loopt met het aannemen, maar ik heb nog een vraagje dat gedeeltelijk slaat op de reis door Amerika.

Ik meen me te herinneren dat B&A op het einde van de reis door Europa de geheimzinnige opdrachtgever ontmoeten. Hij legt ook uit dat de blokjes hout een puzzel zijn die Europa vormen en dat heeft met de EU te maken. Maar in de reis door Amerika is hij ineens weer geheimzinnig...

Link naar bericht
Delen op andere sites
is duidelijk. Ik zal de aflevering moeten zien, om te zien hoe het loopt met het aannemen, maar ik heb nog een vraagje dat gedeeltelijk slaat op de reis door Amerika.

Ik meen me te herinneren dat B&A op het einde van de reis door Europa de geheimzinnige opdrachtgever ontmoeten. Hij legt ook uit dat de blokjes hout een puzzel zijn die Europa vormen en dat heeft met de EU te maken. Maar in de reis door Amerika is hij ineens weer geheimzinnig...

Ja, dat is gewoon een fout eigenlijk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
is duidelijk. Ik zal de aflevering moeten zien, om te zien hoe het loopt met het aannemen, maar ik heb nog een vraagje dat gedeeltelijk slaat op de reis door Amerika.

Ik meen me te herinneren dat B&A op het einde van de reis door Europa de geheimzinnige opdrachtgever ontmoeten. Hij legt ook uit dat de blokjes hout een puzzel zijn die Europa vormen en dat heeft met de EU te maken. Maar in de reis door Amerika is hij ineens weer geheimzinnig...

De Baron belt Harry op, een bekende (hij noemt hem ''snuiter'') en vraagt of hij een klus wil doen. Harry heeft op het moment geen werk en kent nog een mannetje wat goed van pas zou kunnen komen. Op die manier neemt de Baron HH en B100 in de arm.

Op een gegeven moment staat HH in de boot van de Baron (hoe wist ie die te vinden?) en ook B100 blijkt daar te zijn, de Baron schrikt ervan!

*baron* : ''en hoe heet jij?''

*B100* : ''dat zeg ik liever niet'' *kijkt onguur en geheimzinnig om zich heen

*baron* *harry* : ''hahahaha!!''

*baron* : ''maar...dat is juist HEEL GOED!! hoe minder we van elkaar weten, hoe minder we elkaar kunnen verraden!''

en zo geeft de Baron de opdracht eerst B&A te vinden en uit te schakelen, B100 heeft een goede neus om ze te vinden en HH is goed in het maken van een BOEM!

over het 2e: tja dat is inderdaad vreemd, het is zelfs best dom om te denken dat het om dezelfde geheimzinnige opdrachtgever als de vorige keer gaat, immers ze weten op een gegeven moment dat het om Curacao gaat, maar om nou te denken dat Curacao bij de EU gaat horen... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik meen me te herinneren dat B&A op het einde van de reis door Europa de geheimzinnige opdrachtgever ontmoeten. Hij legt ook uit dat de blokjes hout een puzzel zijn die Europa vormen en dat heeft met de EU te maken. Maar in de reis door Amerika is hij ineens weer geheimzinnig...

Klopt niet helemaal. Bassie en Adriaan ontmoeten Piet Dankert, maar hij is niet de geheimzinnige opdrachtgever. Dat zijn die twaalf medewerkers in al die landen. Maar het blijft aan de andere kant inderdaad wel vreemd dat B&A aan het einde van De Geheimzinnige Opdracht weten dat het om twaalf opdrachtgevers in Europa gaat, terwijl ze het in deel 1 van De Reis vol Verrassingen weer over één opdrachtgever hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klopt niet helemaal. Bassie en Adriaan ontmoeten Piet Dankert, maar hij is niet de geheimzinnige opdrachtgever. Dat zijn die twaalf medewerkers in al die landen. Maar het blijft aan de andere kant inderdaad wel vreemd dat B&A aan het einde van De Geheimzinnige Opdracht weten dat het om twaalf opdrachtgevers in Europa gaat, terwijl ze het in deel 1 van De Reis vol Verrassingen weer over één opdrachtgever hebben.

Hee, wie slaat er nu een avontuur af? Met een gratis reis naar Curacao> Ze weten al dat het niet hun oude opdrachtgever is vanwege het adres...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robin werd te groot (hij groeit net als mensen) om steeds mee te nemen. Eigenlijk was Robin in de Verzonken Stad al te groot om actief mee te doen in die serie. Spijtig maar helaas.

maar is dat dhan ook egt in de serie gezegt? want ik heb dat nog nooit gezien hoor :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tijdens het duitse taallied zie je iets links onderaan in beeld, wat staat daar, en wat is dat? Het staat er als *adriaan* een krant in zijn handen heeft.

Niet op de dvd toch (tenminste ik zag niets)?

Er staat waarschijnlijk iets van:

Muziek: Aad Klaris

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet op de dvd toch (tenminste ik zag niets)?

Er staat waarschijnlijk iets van:

Muziek: Aad Klaris

zoiets stond er ook, maar ik zou zo grag willen weten wat er helemaal staat staan, en waarom :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Om Aad Klaris niet bij de aftiteling te krijgen hebben ze bij elk liedje dat door hem geschreven is zijn naam vermeld. Met dat foefje hoeft zijn naam achteraf niet meer vermeld.

klink logisch, maar ik d8 dat het duitse taal lied in de nabewerking door Smorenburg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Om Aad Klaris niet bij de aftiteling te krijgen hebben ze bij elk liedje dat door hem geschreven is zijn naam vermeld. Met dat foefje hoeft zijn naam achteraf niet meer vermeld.

Waarom doen ze dat dan niet bij de andere series?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet op de dvd toch (tenminste ik zag niets)?

Er staat waarschijnlijk iets van:

Muziek: Aad Klaris

Van wat ik mij kan herinneren, staat er:

A. van Toor/A. Klaris

Bij Italiaanse Les stond het rechtsboven in beeld. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb net gekeken naar aflevering 11 in Spanje en volgens mij hoorde ik daar Klaris' versie van de Spaanse Les. :? Wie kan dit bevestigen, want ik heb nl. de Smorenburg versie nog nooit gehoord, dus ik weet het niet zeker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb net gekeken naar aflevering 11 in Spanje en volgens mij hoorde ik daar Klaris' versie van de Spaanse Les. :? Wie kan dit bevestigen, want ik heb nl. de Smorenburg versie nog nooit gehoord, dus ik weet het niet zeker.

Het is de klaris versie want ik heb die op cd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

op de dvd deel 4 van europa is er 1 heel klein stukje niet nabewerkt in de aflevering van duitsland...je hoort het oude boevenmuziekje daar wanneer hh en b100 voor het eerst in dat hele kleine bootje varen!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
op de dvd deel 4 van europa is er 1 heel klein stukje niet nabewerkt in de aflevering van duitsland...je hoort het oude boevenmuziekje daar wanneer hh en b100 voor het eerst in dat hele kleine bootje varen!!!

Weet ik, echt tof dat dat deuntje er nog inzit, want dat vind ik werkelijk één van de beste boevenmuziekjes van Aad Klaris. O+ Kort, maar krachtig!

Link naar bericht
Delen op andere sites

uit deze serie vind ik dit gewoon een meesterlijk stukje in griekenland

*B100* wat doet die clown nou. besteld hij nu nog meer pannenkoeken

*bas* ober, dos calvados

*bas* eet nog veel meer pannenkoeken

op een gegeven moment, de clown is dronken:

*bas* adriaan

*adriaan* jah bassie

*bas* er staan 3 vreemde mannen achter je

*adriaan* (omdraaien)waar dan?

*bas* ze liepen zo 1,2,3 hoeplaké zo weg, alle 3

*adriaan* ik zie niks

*bas* ow,dan zal ik me wel vergist hebben

bassie speelt hier gewoon meesterlijk, hij lijkt net egt dronken

Link naar bericht
Delen op andere sites
uit deze serie vind ik dit gewoon een meesterlijk stukje in griekenland

*B100* wat doet die clown nou. besteld hij nu nog meer pannenkoeken

*bas* ober, dos calvados

*bas* eet nog veel meer pannenkoeken

op een gegeven moment, de clown is dronken:

*bas* adriaan

*adriaan* jah bassie

*bas* er staan 3 vreemde mannen achter je

*adriaan* (omdraaien)waar dan?

*bas* ze liepen zo 1,2,3 hoeplaké zo weg, alle 3

*adriaan* ik zie niks

*bas* ow,dan zal ik me wel vergist hebben

bassie speelt hier gewoon meesterlijk, hij lijkt net egt dronken

En dan ook op een gegeven moment:

"Je weet wel... dos calvados" Die ober bij de arm beetpakkend. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En dan ook op een gegeven moment:

"Je weet wel... dos calvados" Die ober bij de arm beetpakkend. :D

Of als Adriaan de rekening vraagt

*bas* En voor mij nog dos ... calvados

en ondertussen neemt hij de arm van de ober vast en zwiert die weg

_O- super

Of als ze dan de taxi nemen

*bas* Pannenkoek op, laat je rijden

_O_ Zalige scène

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een correctie dat is in Frankrijk ;) Wel een leuk stuk/aflevering. Vroeger had mijn moeder De Huilende Professor opgenomen van de Tros met daar achteraan de eerste 2 afl. van De Reis door Europa. Veel gekeken dus die afleveringen ;):)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind het wel jammer dat het niet op 4 dvd's is uitgebracht. 3 afleveringen per dvd of video had makkelijk gekund. Een 6 delige serie is marketing technisch waarschijnlijk beter

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind het wel jammer dat het niet op 4 dvd's is uitgebracht. 3 afleveringen per dvd of video had makkelijk gekund. Een 6 delige serie is marketing technisch waarschijnlijk beter

Inderdaad, mijn moeder heeft de geheimzinnige opdracht opgenomen van De Tros. 4 afleveringen per band. Er had dus inderdaad meer op die DVD's gekunt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad, mijn moeder heeft de geheimzinnige opdracht opgenomen van De Tros. 4 afleveringen per band. Er had dus inderdaad meer op die DVD's gekunt.

en zelfs 4 of 6 afleveringen per dvd had makkelijk gekund. Kijk maar naar de reis vol verassingen 8 afleveringen per dvd (in de 2 dvd).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

en zelfs 4 of 6 afleveringen per dvd had makkelijk gekund. Kijk maar naar de reis vol verassingen 8 afleveringen per dvd (in de 2 dvd).

ze hebben gewoon één videoband op één dvd gezet. op video is deze reis ook 6 stuks. volgens mij was dat ook de reden waarom ze amerika op vijf dvd's hebben gezet: precies hetzelfde als de videobanden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ze hebben gewoon één videoband op één dvd gezet. op video is deze reis ook 6 stuks. volgens mij was dat ook de reden waarom ze amerika op vijf dvd's hebben gezet: precies hetzelfde als de videobanden.

maar op een video had ook meer gekund. maar zo als ik al zei het is marketing technisch waarschijnlijk beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

en zelfs 4 of 6 afleveringen per dvd had makkelijk gekund. Kijk maar naar de reis vol verassingen 8 afleveringen per dvd (in de 2 dvd).

Je kunt 4 uur per DVD kwijt op goede kwaliteit (double layer)

maar het is toch veel interessanter om 6 dvd's te verkopen ipv 3!

bovendien zijn die dvd's dan los veel goedkoper t.o.v. die 3 dus kopen mensen het eerder (ookal is het uiteindelijk duurder voor een hele serie)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je kunt 4 uur per DVD kwijt op goede kwaliteit (double layer)

maar het is toch veel interessanter om 6 dvd's te verkopen ipv 3!

bovendien zijn die dvd's dan los veel goedkoper t.o.v. die 3 dus kopen mensen het eerder (ookal is het uiteindelijk duurder voor een hele serie)

Ok bedankt, dus het is marketing technisch gewoon interresanter voor b&a (wat ik al zei).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Of als Adriaan de rekening vraagt

*bas* En voor mij nog dos ... calvados

en ondertussen neemt hij de arm van de ober vast en zwiert die weg

_O- super

Of als ze dan de taxi nemen

*bas* Pannenkoek op, laat je rijden

_O_ Zalige scène

*bas* pannenkoeken zijn dos calvados, en dat betekent pannenkoeken

_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan iemand het filmpje online zetten als B100 de steen op zijn kop krijgt (in Luxemburg), dan lig ik telkens weer dubbel.

Je moet gewoon de DVD kopen, dan krijg je ook de bloopers van deze scene erbij!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan iemand het filmpje online zetten als B100 de steen op zijn kop krijgt (in Luxemburg), dan lig ik telkens weer dubbel.

Je moet gewoon de DVD kopen, dan krijg je ook de bloopers van deze scene erbij!

Ja, bloopers zullen daar wel bij gemaakt zijn, ja! Ik ga hem morgen ff halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...