Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de geheimzinnige opdracht - Deel 2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik vind het raadsel in Frankrijk ook best leuk, mede omdat ik zelf op dat eiland ben geweest met het kasteel... O-) Ik kan me er weliswaar niks meer van herinneren, maar het gaat om het idee! ;) Hoe zullen ze er op gekomen zijn om vanaf Parijs helemaal af te wijken naar Bretagne?! Je zou zeggen dat het in iemand op komt om het pakje dan ook daadwerkelijk in Parijs te laten zoeken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe zullen ze er op gekomen zijn om vanaf Parijs helemaal af te wijken naar Bretagne?! Je zou zeggen dat het in iemand op komt om het pakje dan ook daadwerkelijk in Parijs te laten zoeken...

Tja, ik denk dat ze meer van Frankrijk wilden laten zien dat alleen maar Parijs. Ook al is het een van de grootste en bekendste steden van Europa.

Net zoals bij Spanje als ze eerst in Madrid zijn en dan ineens naar Valencia moeten. Of in Portugal waar ze eerst naar Lissabon moeten en dan de weg naar Porto afreizen. Of Italië waar ze eerst naar Rome gaan en daarna nog een lange reis moeten maken naar Pessaro. Etcetera. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tja, ik denk dat ze meer van Frankrijk wilden laten zien dat alleen maar Parijs. Ook al is het een van de grootste en bekendste steden van Europa.

Net zoals bij Spanje als ze eerst in Madrid zijn en dan ineens naar Valencia moeten. Of in Portugal waar ze eerst naar Lissabon moeten en dan de weg naar Porto afreizen. Of Italië waar ze eerst naar Rome gaan en daarna nog een lange reis moeten maken naar Pessaro. Etcetera. :)

Daar heb je gelijk in, maar Saint-Malot zou nou niet de eerste plaats zijn die in m'n hoofd op zou komen na Parijs... O}

Typefouten in plaatsnamen zijn mogelijk... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar heb je gelijk in, maar Saint-Malot zou nou niet de eerste plaats zijn die in m'n hoofd op zou komen na Parijs... O}

Typefouten in plaatsnamen zijn mogelijk... ;)

Ik snap je probleem niet zo goed... De hele serie is erop gebouwd om kinderen wat te leren over de 12 landen van de EU. Als je dan de geëikte plaatsen langs gaat, dan leren de kids niks, want DAT weten ze al. Dus gaan B&A naar plaatsen die niet voor de hand liggen en vertellen ze daar over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze hebben natuurlijk ook voor dat plaatsje gekozen, omdat ze daar een goed raadsel bij konden bedenken, vanwege dat grote verschil tussen hoog en laag water. Als ze naar een andere grote Franse stad waren gegaan komen ze weer uit in een ''algemene'' stad. ;) Dit is origineler. En het toeval wil natuurlijk ook dat ze in die streek van Frankrijk ook nog eens die geweldige ''Calvados'' verkopen _O- geniaal _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heheh, ik zit net Italie te kijken, en ik merk ineens op dat B100 telefoneert door zijn helm heen... volgens mij hoor je dan niet echt wat er aan de andere kant gezegd wordt.

Trouwens, als ie door de lucht vliegt, zie je dat het lege gras (als ie uit beeld is gesprongen) een loopje is, dezelfde vlekken komen drie keer langs.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Trouwens, als ie door de lucht vliegt, zie je dat het lege gras (als ie uit beeld is gesprongen) een loopje is, dezelfde vlekken komen drie keer langs.

Inderdaad ja, dat is me al eens eerder opgevallen. Is wel grappig. Je ziet steeds opnieuw die 3 vliegjes rechts onder in beeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad ja, dat is me al eens eerder opgevallen. Is wel grappig. Je ziet steeds opnieuw die 3 vliegjes rechts onder in beeld.

Ja, klopt... Is volgens mij ook al wel eens gepost bij het topic van de Goofs...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat mij ook opviel toen ik de aflevering van Ierland zat te kijken (misschien is het al gemeld :? ), was dat je nog regelmatig zo'n Iers achtergrondmuziekje hoorde (onder andere als B&A net in Ierland aankomen en uit het vliegtuig stappen). Ik meen me te herinneren dat dit muziekje er ook in de klarisversie onder stond, maar is het nou een klaris of een smorenburg deuntje? Want in oudere versies van deze aflevering zat dit liedje er ook onder, maar daarnaast ook andere muziekjes die er nu uit zijn gehaald dacht ik (zoals het karaokemelodietje van de fairies als B&A in het watervliegtuig zitten)? Weet iemand hoe dat zit?

en wat me ook opviel is dat bij de scene met de kano een nieuw zinnetje is toegevoegd van de baron.

*B100* ik kan niet dichterbij gaan varen baas....

*baron* Waarom niet??!

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind het leukste deel in luxemburg, als B&A achterna worden gezeten door de baron. Als B&A de rivier bij de stuwdam oversteken, en het stuwmeer leeggelopen wordt en Bassie de baron uit gaat lachen, vind ik een heerlijk stuk :D:P

*bas* Baronnetje!!!

*baron* (baron kijkt)

*bas* Bleeeaaahh

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind het leukste deel in luxemburg, als B&A achterna worden gezeten door de baron. Als B&A de rivier bij de stuwdam oversteken, en het stuwmeer leeggelopen wordt en Bassie de baron uit gaat lachen, vind ik een heerlijk stuk :D:P

*bas* Baronnetje!!!

*baron* (baron kijkt)

*bas* Bleeeaaahh

En dan dat springen van die baron als z'n mannen wegrennen! _O_

*baron* Verraders! Verraders!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En dan dat springen van die baron als z'n mannen wegrennen! _O_

*baron* Verraders! Verraders!

Wat dan vervolgens ook erg leuk is, is als *B100* en *harry* weer (zwemmend en kletsnat) bij de boot bij de *baron* aankomen en de *baron* ze beveelt weer achter *bas* en *adriaan* aan te gaan en *B100* en *harry* daarna vervolgens roepen (in koor):

Ja baas! Wat hebben we weer een PECH!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En dan dat springen van die baron als z'n mannen wegrennen! _O_

*baron* Verraders! Verraders!

de baron trekt zowat de haren uit zijn hoofd :P

Heerlijke scene van de baron, echt een woedeaanval.

Baron moest wel alleen naar nederland toe, en heel toevallig dat b100 en hh net in de haven uit het water komen net waar de baron staat ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

de baron trekt zowat de haren uit zijn hoofd :P

Heerlijke scene van de baron, echt een woedeaanval.

Baron moest wel alleen naar nederland toe, en heel toevallig dat b100 en hh net in de haven uit het water komen net waar de baron staat ;)

Hij stond te wachten hé : zegt hij zelf

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij stond te wachten hé : zegt hij zelf

ow oke, maar dan nog vind ik het wel heel toevallig dat de baron daar op de juiste plek stond te wachten, b100 en hh hadden ook op een andere plek uit het water kunnen gaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind het leukste deel in luxemburg, als B&A achterna worden gezeten door de baron. Als B&A de rivier bij de stuwdam oversteken, en het stuwmeer leeggelopen wordt en Bassie de baron uit gaat lachen, vind ik een heerlijk stuk :D:P

*bas* Baronnetje!!!

*baron* (baron kijkt)

*bas* Bleeeaaahh

"Als ik jullie hier had, dan zou ik jullie, ik zou jullie, ik zou julliee!!!"

/me met veel plezier die scene nagespeeld heeft*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op zich is dat stukje als die sluis opengaat ook niet echt....

Het water stroomt nog maar heel langzaam en B-100 en Harry kunnen al niet meer naar de overkant komen..

dat is mij ook opgevallen, en helemaal naar nederland in de haven zwemmen waar de baron is, kan ook niet, want er zitten ook nog sluizen in de rivier ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat is mij ook opgevallen, en helemaal naar nederland in de haven zwemmen waar de baron is, kan ook niet, want er zitten ook nog sluizen in de rivier ;)

En ze hadden ook nog als de stroom een beetje was verminderd gewoon bij de eerste de beste haven uit het water klimmen en de trein naar Nederland nemen in plaats van dat hele stuk te zwemmen wat je al niet in een dag haalt, en ik hou het niet vol om meer dan een dag achter elkaar te zwemmen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En ze hadden ook nog als de stroom een beetje was verminderd gewoon bij de eerste de beste haven uit het water klimmen en de trein naar Nederland nemen in plaats van dat hele stuk te zwemmen wat je al niet in een dag haalt, en ik hou het niet vol om meer dan een dag achter elkaar te zwemmen.

het gaat om het idee en je kan je eigen ook nog laten drijven...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Onderkoeling hoeft niet eens zo zeer... Wat dacht je van kramp?

Volgens mij is het gewoon gedaan om de kinderen dat te laten geloven, dis vinden dat natuurlijk heel erg dat de boeven dat hele eind hebben moeten zwemmen. Als klein kind geloof je dat wel. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij is het gewoon gedaan om de kinderen dat te laten geloven, dis vinden dat natuurlijk heel erg dat de boeven dat hele eind hebben moeten zwemmen.

Toen ik de serie voor het eerst zag, vond ik dat helemaal niet erg...ik had namelijk een vreselijke pesthekel aan die B100 en die Handige Harry, die zomaar opeens B2 en Japie waren komen vervangen :P

Tegenwoordig zijn die gevoelens wel wat minder sterk, hoor ;)

Ik vond het toen wél erg dat de boeven niet werden opgepakt en zo dus hun straf ontliepen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Leuk dat je het ziet!

Ik heb het nog nooit opgemerkt.

Is dat een shot uit de serie tijdens de opnames??

Fijn dat iemand het nog leuk vind ;)

het is de scene dat B100 en HH aankomen in NL via Luxemburg :P

*baron* Dan had je sneller moeten zwemmen frikandel _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vind ik ook vreselijk. De adjudant had dan mooi wat screentime kunnen hebben. ;)

Maar stel nou dat een of andere naamloze agent ze was komen oppakken...dan was ik tevreden geweest, en jij nog steeds niet ;)

Nou, als de adjudant niet beschikbaar was, dan toch maar niet oppakken, heeft gewoon niemand er iets aan :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vind ik ook vreselijk. De adjudant had dan mooi wat screentime kunnen hebben. ;)

Mwah, de adjudant hoeft natuurlijk ook niet in elke serie op te komen draven, het is tenslotte een bijfiguur!

Trouwens, het viel me ineens op in de België aflevering, dat de Baron Handige Harry een keer aansprak als HH! Doet 'ie dat eigenlijk vaker in deze serie? Ik heb het verder namelijk nooit gehoord (ok alleen in de eerste aflevering natuurlijk, als *harry* er zelf over begint, maar verder?).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mwah, de adjudant hoeft natuurlijk ook niet in elke serie op te komen draven, het is tenslotte een bijfiguur!

Trouwens, het viel me ineens op in de België aflevering, dat de Baron Handige Harry een keer aansprak als HH! Doet 'ie dat eigenlijk vaker in deze serie? Ik heb het verder namelijk nooit gehoord (ok alleen in de eerste aflevering natuurlijk, als *harry* er zelf over begint, maar verder?).

Viel mij ook op, ja... was een leuke triviavraag geweest ;) Maar zat het niet aan een lach vast ofzo? Het was wel een woordgrapje, maar ik kan even niet denken, mijn hoofd zit vol Dick ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Viel mij ook op, ja... was een leuke triviavraag geweest ;) Maar zat het niet aan een lach vast ofzo? Het was wel een woordgrapje, maar ik kan even niet denken, mijn hoofd zit vol Dick ;)

*harry* Ze noemen me niet voor niets HH

*baron* & *B100* HAAAHAAA!

Of iets in die zin.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*harry* Ze noemen me niet voor niets HH

*baron* & *B100* HAAAHAAA!

Of iets in die zin.

Ja, in de eerste aflevering. Ik heb het nu over Belgie.

*zegt maar niks over hoofd vol Freddy*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, in de eerste aflevering. Ik heb het nu over Belgie.

*zegt maar niks over hoofd vol Freddy*

*slikt opmerking in* Waarom zou ik een hoofd vol Freddy hebben? Da's net zo logisch als een hoofd vol Maike of een hoofd vol John... en door mijn grote intelligentie is daarbinnen al weinig ruimte. *oefent Baron-blik ook*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*slikt opmerking in* Waarom zou ik een hoofd vol Freddy hebben? Da's net zo logisch als een hoofd vol Maike of een hoofd vol John... en door mijn grote intelligentie is daarbinnen al weinig ruimte. *oefent Baron-blik ook*

Als jij een hoofd vol John hebt, is er nog maar een uitweg: de psychiater.

Goed, ik heb het even nagezocht:

Hij zegt: "We nemen ze hier te grazen! Hahaha! Vooruit, Haha, pak je grote boem."

Woordgrapje dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Goed, ik heb het even nagezocht:

Hij zegt: "We nemen ze hier te grazen! Hahaha! Vooruit, Haha, pak je grote boem."

Woordgrapje dus.

Geen woordgrapje, want ik heb het over een andere uitspraak uit dezelfde aflevering. Harry heeft net de boem onder de steiger gemonteerd. Vervolgens komt de Baron naar buiten en zegt: "Zo, zeg HH, heb jij die boem gemonteerd zoals ik je gezegd heb?"

Maar bij nadere bestudering zou ook dat een lachje kunnen zijn, maar die is dan niet zo overtuigend als in het voorbeeld van 'We nemen ze HIER te grazen hahaha" .

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Geen woordgrapje, want ik heb het over een andere uitspraak uit dezelfde aflevering. Harry heeft net de boem onder de steiger gemonteerd. Vervolgens komt de Baron naar buiten en zegt: "Zo, zeg HH, heb jij die boem gemonteerd zoals ik je gezegd heb?"

Maar bij nadere bestudering zou ook dat een lachje kunnen zijn, maar die is dan niet zo overtuigend als in het voorbeeld van 'We nemen ze HIER te grazen hahaha" .

Ow. Die was me niet opgevallen ;) Ik ga even kijken...

Yep. Hij noemt hem echt HH en het is geen lachje... grappig. Zou deze aflevering vlak na de eerste zijn opgenomen? Dat ie er nog in zit?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zou deze aflevering vlak na de eerste zijn opgenomen? Dat ie er nog in zit?

Dat is heel goed mogelijk...Evert staat op de rol als algemeen assistent bij zowel deze aflevering als de eerste, dus het zou best eens kunnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is heel goed mogelijk...Evert staat op de rol als algemeen assistent bij zowel deze aflevering als de eerste, dus het zou best eens kunnen.

En de boot ligt aan de kade, net als bij afl. 1 (als Harry met B100 komt), en dat is ook het geval bij afl. 11, dus die zal dan ook wel gelijk met die afleveringen zijn opgenomen. (dan bedoel ik de *baron* / *harry* scenes, maar ik neem aan dat jullie die ook bedoelen)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar die boot was toch ook voor 1 dag gehuurd? Dus moesten alle scenes met de Baron en Harry op de boot ook in 1 dag worden opgenomen... O}

Oh ja? Wist ikk helemaal niet. Maar als alle scenes met de baron op de boot op 1 dag moesten gebeuren, dan moesten ze wel heel erg opschieten, ik kan me niet voorstellen dat al die scenes met de baron op z'n boot in 1 dag afgemaakt waren. Maar in de Amerika serie dan? Is dat dan weer een andere boot?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar die boot was toch ook voor 1 dag gehuurd? Dus moesten alle scenes met de Baron en Harry op de boot ook in 1 dag worden opgenomen... O}

Ik denk dat ze die boot wel meerdere dagen hebben gebruikt.

Lijkt me onmogelijk om alles in 1 dag te doen... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...