Ga naar inhoud

Interesse in een De Mol (BE) Pool?


Aanbevolen berichten

Op 4-3-2018 at 14:19, djkoelkast zei:

25 maart begint De Mol België

Daar zouden we een poeltje voor moeten houden (ik zou elke week de afl. beschikbaar kunnen maken online).

Altijd leuk als het haalbaar is ;)

 

Wordt het wellicht wel een soberder versie van de Pool, bijv. alleen wekelijks inzetten op de Mol zonder aflopende punten, want bij de Belgische versie gaan dingetjes toch net anders (zoals bij het laatste seizoen (5) 2 exits tegelijk).

 

En de deelnemers moeten dan ook wel wekelijks kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, MarsM zei:

Altijd leuk als het haalbaar is ;)

 

Wordt het wellicht wel een soberder versie van de Pool, bijv. alleen wekelijks inzetten op de Mol zonder aflopende punten, want bij de Belgische versie gaan dingetjes toch net anders (zoals bij het laatste seizoen (5) 2 exits tegelijk).

 

En de deelnemers moeten dan ook wel wekelijks kijken.

Is voor mij geen probleem om ze online te zetten (via mijn Stack) en iedereen kan het daar ook zien (of downloaden, wat je wil), alleen ik zou niet de 'pool' willen organiseren.

Omdat het nu steeds op zondag komt kan ik het ook wel meteen zondagavond online zetten zolang ik er ben (er is in april een zondag dat ik er niet ben, maar dan zou die 2 dagen later online komen).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit net via youtube de eerste aflevering van vorig jaar te bekijken (ze staan er overigens allemaal op), maar die intro (de eerste 20 minuten) zijn al ontzettend leuk om naar te kijken.

De Mol België is ook echt veel harder, geen eens mogelijkheid tot het nemen van afscheid :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uur geleden, RM zei:

Ik zit net via youtube de eerste aflevering van vorig jaar te bekijken (ze staan er overigens allemaal op), maar die intro (de eerste 20 minuten) zijn al ontzettend leuk om naar te kijken.

De Mol België is ook echt veel harder, geen eens mogelijkheid tot het nemen van afscheid :).

Het is ook 10.000x beter dan de neppe ellende die we zeker de afgelopen 3 jaar bij de NL editie voorgeschoteld krijgen, met het huidige seizoen als dieptepunt. In België is het gewoon ‘echt’ en keihard. Vorig jaar ook een origineel begin, toen begon het in België en mocht er 1 kandidaat niet mee met het vliegtuig (klein spoilertje... deze kandidaat kreeg uiteindelijk alsnog een kans ;)). Uiteindelijk ook best een goeie Mol, al kreeg ik wel sterke vermoedens bij de ‘stroomschokken’-opdracht en met name bij het geklungel op de golfbaan :P

 

Dit jaar dus seizoen 6 in Mexico. Ben benieuwd.

Een pooltje is best leuk, maar dan moet er wel genoeg deelname zijn. Het is al sterk afhankelijk van of de huidige deelnemers aan de NL editie (Hinse, TMP, Ross, samba-boy) bereid zijn om de afleveringen te bekijken als djkoelkast ze plaatst / iets in te vullen. Je kunt dan zoals gezegd een hele eenvoudige opzet nemen vergelijkbaar met de app-versie van de Mol Nederland; alleen inzetten op de Mol en misschien extra de jokers, heel simpel. Inzetten op winnaar / verliezer e.d. heeft opzich niet veel zin, aangezien je toch niks op logica kunt invullen, omdat het onbekende Belgen zijn ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minutes ago, MarsM said:

Het is ook 10.000x beter dan de neppe ellende die we zeker de afgelopen 3 jaar bij de NL editie voorgeschoteld krijgen, met het huidige seizoen als dieptepunt. In België is het gewoon ‘echt’ en keihard. Vorig jaar ook een origineel begin, toen begon het in België en mocht er 1 kandidaat niet mee met het vliegtuig (klein spoilertje... deze kandidaat kreeg uiteindelijk alsnog een kans ;)). Uiteindelijk ook best een goeie Mol, al kreeg ik wel sterke vermoedens bij de ‘stroomschokken’-opdracht en met name bij het geklungel op de golfbaan :P

 

Dit jaar dus seizoen 6 in Mexico. Ben benieuwd.

Een pooltje is best leuk, maar dan moet er wel genoeg deelname zijn. Het is al sterk afhankelijk van of de huidige deelnemers aan de NL editie (Hinse, TMP, Ross) bereid zijn om de afleveringen te bekijken als djkoelkast ze plaatst / iets in te vullen. Je kunt dan zoals gezegd een hele eenvoudige opzet nemen vergelijkbaar met de app-versie van de Mol Nederland; alleen inzetten op de Mol en misschien extra de jokers, heel simpel. Inzetten op winnaar / verliezer e.d. heeft opzich niet veel zin, aangezien je toch niks op logica kunt invullen, omdat het onbekende Belgen zijn ;)

Je zou ook als extra en meer als blind guess een afvaller kunnen voorspellen.

Maar je zou al wel moeten weten wie er meedoen (namen en gezichten).

Winnaar en verliezer voorspellen wordt al lastiger inderdaad.

 

Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van wie het kan ontvangen (of we moeten als uiterste inzending de uitzend datum en tijd van België aanhouden).

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden, RM zei:

Je zou ook als extra en meer als blind guess een afvaller kunnen voorspellen.

Maar je zou al wel moeten weten wie er meedoen (namen en gezichten).

Winnaar en verliezer voorspellen wordt al lastiger inderdaad.

 

Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van wie het kan ontvangen (of we moeten als uiterste inzending de uitzend datum en tijd van België aanhouden).

Ik kan het dus elke zondag online zetten zodat iedereen het kan zien.

 

En MarsM waarom zou winnaar/verliezer geen zin hebben? Maakt toch geen verschil of ze bekend/onbekend zijn?
De namen worden vooraf wel bekendgemaakt denk ik. Er zijn nu alleen letters. Of beginnen NA de 1e aflevering, dat kan ook ;) 

 

Het 1e nieuwe seizoen van De Mol (2 jaar geleden) vond ik nog beter trouwens dan die van vorig jaar.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden, djkoelkast zei:

Ik kan het dus elke zondag online zetten zodat iedereen het kan zien.

 

En MarsM waarom zou winnaar/verliezer geen zin hebben? Maakt toch geen verschil of ze bekend/onbekend zijn?
De namen worden vooraf wel bekendgemaakt denk ik. Er zijn nu alleen letters. Of beginnen NA de 1e aflevering, dat kan ook ;) 

 

Het 1e nieuwe seizoen van De Mol (2 jaar geleden) vond ik nog beter trouwens dan die van vorig jaar.

 

Wat mij betreft prima hoor, dacht alleen misschien is het pool-concept iets lastiger als het spel nét iets anders verloopt of wanneer je qua deelnemers net iets minder info/houvast hebt omdat je de persoonlijkheden niet kent ;)

 

Mja, sowieso moet er hier natuurlijk wel animo voor zijn dus bij voorkeur wel zoveel mogelijk deelnemers. Het 'kunnen' zien is in ieder geval geen belemmering.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden, djkoelkast zei:

Zonde, want het is echt zo veel beter dan wat er bij ons wordt gemaakt.

Is een beetje het NL'se chauvinisme he ;)

 

Vergelijk het met sport; als Nederland niet mee doet aan een WK leeft het niet, geen retail-acties, niemand kijkt, enzovoorts. Zonde, want er voetballen minstens 30 landen echt zo veel beter dan wat 'wij' laten zien :'). Er zou ook geen tv-zender zijn die wekenlang avondvullende dartsavonden uitzendt als er geen Nederlanders in de top meespelen.

 

En natuurlijk FOMO! Er kijken ook alleen maar zoveel mensen naar WIDM 'omdat er zoveel mensen kijken'. Anders is men weer bang niet mee te komen op social media. De Luizenmoeder hype is daar ook een goed recent voorbeeld van. Dat zijn 1 miljoen geïnteresseerden en 3 miljoen meelopers die na de hype gelijk afhaken ;)

 

@TMP jammer, maar no problem. Kan alleen maar adviseren het een keer te proberen, het is echt beter dan de huidige 'zaterdagavond familieshow' in Nederland :)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎7‎-‎3‎-‎2018 at 07:11, MarsM zei:

Is een beetje het NL'se chauvinisme he ;)

 

Vergelijk het met sport; als Nederland niet mee doet aan een WK leeft het niet, geen retail-acties, niemand kijkt, enzovoorts. Zonde, want er voetballen minstens 30 landen echt zo veel beter dan wat 'wij' laten zien :'). Er zou ook geen tv-zender zijn die wekenlang avondvullende dartsavonden uitzendt als er geen Nederlanders in de top meespelen.

 

En natuurlijk FOMO! Er kijken ook alleen maar zoveel mensen naar WIDM 'omdat er zoveel mensen kijken'. Anders is men weer bang niet mee te komen op social media. De Luizenmoeder hype is daar ook een goed recent voorbeeld van. Dat zijn 1 miljoen geïnteresseerden en 3 miljoen meelopers die na de hype gelijk afhaken ;)

 

@TMP jammer, maar no problem. Kan alleen maar adviseren het een keer te proberen, het is echt beter dan de huidige 'zaterdagavond familieshow' in Nederland :)

 

Oh, maar daar kijk ik ook allemaal niet naar hoor. Kijk vrij weinig naar het reguliere tv aanbod, maar meer naar films, buitenlandse series en voetbal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, djkoelkast said:

En concreet de vraag: wie wil wel en wie wil niet meedoen aan een Belgische Molpool (en hebben we een organisator?)

Bij genoeg animo doe ik zeker mee (en als er niemand anders op staat wil ik best de organisatie doen)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, djkoelkast zei:

Zonde, want het is echt een heel toffe versie van de Mol :D 

Ik wil anders wel een poging wagen bij het begin, maar dat niemand me het kwalijk neemt als ik er toch niet aan toe kom om het te kijken en actief inzendingen te doen. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 minuten geleden, Hinse zei:

Ik wil anders wel een poging wagen bij het begin, maar dat niemand me het kwalijk neemt als ik er toch niet aan toe kom om het te kijken en actief inzendingen te doen. ;) 

Met compleet random iets invullen kan je vaak zomaar pooltjes winnen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Joost zei:

Ondanks dat ik niet heb meegedaan met de pool, toch een beetje dit topic terug zitten lezen. Veel reacties deel ik hier. Voor degenen die het nog willen weten: nee ook ik zat er dit keer faliekant naast, wel wennen als je de mol de laatste jaren steeds juist had :)  Maar dit kwam toch echt door de sublieme rol van Jan. Wat een lef!  

 

Ohja en TMP proficiat. Knap dat je Jan al zo snel door had, dat is mij in 9 afleveringen geen 1 keer gelukt ;) 

 

De Belgische mol lijkt me ook interessant, heb onlangs seizoen 4 terug zitten kijken en ineens zag ik weer de opzet die ik in de Nederlandse versie zo mis. Eens kijken of ik serie 5 nog ergens terug kan kijken (blijkt op YouTube te staan lees ik nu net). 

De Belgische editie is echt goed! Doe je anders ook mee met de Belgische Mol Pool?! :D Djkoelkast kan de afleveringen beschikbaar maken, dat zou wel weer ouderwets leuk zijn! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uur geleden, MarsM zei:

De Belgische editie is echt goed! Doe je anders ook mee met de Belgische Mol Pool?! :D Djkoelkast kan de afleveringen beschikbaar maken, dat zou wel weer ouderwets leuk zijn! ;)

Dat wil ik wel doen. Alweer zo lang geleden dat ik hier eens met een pool meedeed. 

 

Overigens heb ik seizoen 5 België nog niet compleet op YouTube kunnen vinden. Aflevering 8 en 9 ontbreken overal :( 

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden, Joost zei:

Dat wil ik wel doen. Alweer zo lang geleden dat ik hier eens met een pool meedeed. 

 

Overigens heb ik seizoen 5 België nog niet compleet op YouTube kunnen vinden. Aflevering 8 en 9 ontbreken overal :( 

Tof! Ik zou alvast zeggen: welcome back, echt heel leuk! :D

 

Lijkt me dat we tot dusver al een acceptabele deelname hebben:

 

Zeker: djkoelkast, Ross, RM, MarsM, Joost (5)

Reserve: Hinse (1)

In afwachting: samba-boy (1) (kom ooop, we’re counting on you! Voor de expertise én het vermaak! :+ )

 

Ik zou zeggen, als het hierbij blijft dan gaan we het gewoon doen (6 man, hopelijk 7 = gelijk aan de NL pool) en dan is er desnoods alleen een poolwinnaar-award en geen Runner-up. Eens allemaal?

 

Houd allen dan komende week even extra goed het pool-topic in de gaten qua voortgang (RM neemt het voortouw qua organisatie e.d.?). Ik verwacht dat bij café de Mol zondagavond meer bekend wordt gemaakt over de kandidaten e.d. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
26 minutes ago, djkoelkast said:

Deze zondag worden de kandidaten bekendgemaakt als het goed is.

Ik zag al een promo voorbijkomen, een heel spannende!

 

Ja die zag ik ook :P

Lekker luguber en ziek begin van de serie :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zojuist alle posts over de voorstellen van een "De Mol" (BE) Pool afgesplitst naar een topic voor het overzicht.

En zoals jullie al wel hebben gezien heb ik inmiddels ook het topic voor deze poule al aangemaakt.

 

@djkoelkast, @Hinse, @samba-boy, @TMP, @MarsM, @Joost, @Ross;

De eerste inzending moet dus (als je mee wilt doen) uiterlijk zondag binnen zijn.

 

@djkoelkast, kun jij (in het topic van de pool) de link naar de Stack plaatsen, zodat de deelnemers de uitzendingen kunnen bekijken?

Ik neem aan dat je dit op zijn vroegst maandag na de uitzending doet?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 3/20/2018 at 00:38, RM zei:

Ik heb zojuist alle posts over de voorstellen van een "De Mol" (BE) Pool afgesplitst naar een topic voor het overzicht.

En zoals jullie al wel hebben gezien heb ik inmiddels ook het topic voor deze poule al aangemaakt.

 

@djkoelkast, @Hinse, @samba-boy, @TMP, @MarsM, @Joost, @Ross;

De eerste inzending moet dus (als je mee wilt doen) uiterlijk zondag binnen zijn.

 

@djkoelkast, kun jij (in het topic van de pool) de link naar de Stack plaatsen, zodat de deelnemers de uitzendingen kunnen bekijken?

Ik neem aan dat je dit op zijn vroegst maandag na de uitzending doet?

 

Ik doe het zo snel ik kan, soms al zondag, soms maandag (en eind april ben ik een weekend in Duitsland, dan pas op z'n vroegst dinsdag).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...