Ga naar inhoud

Cultuurbarbaar of -kenner?


Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of jullie wel eens naar het theater gaan, een museum of galerie bezoeken, monumenten gaan bekijken, een boek lezen, en andersoortige uitingen van kunst en cultuur bezoeken.

TS begint zoals gewoonlijk. Ik ga regelmatig naar het theater, ongeveer 70% van wat ik bezoek is vrij licht, comedy, musical, cabaret, en de rest "zwaar" toneel, voornamelijk omdat de meeste goede acteurs daarbij zitten.

Verder ben ik in de meeste grote musea in Nederland wel es geweest, en ga ik soms met mijn moeder mee naar een galerie. Zij weet ook veel van architectuur dus we doen wel eens een stadwandeling om naar oude gebouwen te kijken (is leuker dan het klinkt hoor!).

Ik lees (verrassing ;)). Nuff said, alle genres (bijna) dus ook literatuur.

Oh, goede typering... een paar jaar geleden gingen we met de hele familie naar Parijs. Ma en ik gingen museums bekijken, pa en broer naar Disneyland ;) Rodin is echt _O_

Wat voor cultuuruitingen vinden jullie leuk?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uhh Stand-up comedy en cabaret kan leuk zijn,

laatste voorstellingen (al een tijd terug):

Najib Amhali - Free Fight

Arie & Sylvester - Vet!

een show van Kees Torn

Najib Amhali - Vol is Vol

Ik denk dat ik verder een cultuurbarbaar ben want musea kom ik niet (laatste museum wat ik me kan herinneren geweest te zijn was in Zeeland bij de deltawerken in 1995 ofzo). Boeken lees ik ook al niet, alleen wat muziekliteratuur, maar daar is niks cultureels aan :P

Kunst doe ik ook niet aan, althans, ik kijk soms 'Tussen kunst en kitch' da's wel leuk soms :P

Ja, ik ben definitief een cultuurbarbaar!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben cultuurbarbaar. :{

Iedereen hier thuis is wel geïnteresseerd in cultuur/literatuur etc, behalve ik. Als ik in musea kom, is het wel leuk ofzo, maar ik ga dan mee voor een ander: uit mezelf zou ik nooit gaan. In het theater kom ik ook amper, de laatste 2 keer was in Utrecht (Copa Cabana) en Acda en de Munnink (Parktheater hier, maar dat viel zwaar tegen omdat het een try out was).

Maar aangezien iedereen hier geïnteresseerd is in B&A, is niemand cultuurbarbaar te noemen, omdat B&A toch wel het belangrijkste zijn. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik durf mezelf cultuurkenner te noemen, vooral op het gebied van film en muziek, maar in theater en schilder en beeldhouwkunst ligt mijn kennis ook hoger dan die van de meeste mensen van mijn leeftijd.

Ik weet niet van wie ik het heb, want mijn ouders zijn soms regelrechte cultuurbararen te noemen. Mijn moeder tijdens The Office: 'is er geen sport op 2?'

Link naar bericht
Delen op andere sites

Musea vind ik wel leuk opzich maar niet teveel.

Ik ken nog wel een leuk museum aan de Oosthavenkade uit de Verdwenen Kroon, dat is wel een van de leukste musea's :D.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Ik ben gisteren naar een stukje cultuur geweest, namelijk ' Bassie en zijn vriendjes'. Verder heb ik dinsdag de dartscultuur eventjes mee mogen maken.

Verder ga ik naar veel films, af en toe naar een concert en ook wel eens naar het museum.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Cultuur wordt bij mij mn strot in gedouwd door middel van het vak CKV, verplicht naar theaters enzo, heb daardoor alleen maar een grotere afkeer er tegen gekregen.

Da's jammer :'( Ik had vroeger graag het vak CKV gehad (ik ben van voor de 2e fase)... Ik snap wel dat het niet stoer is om theater en zo leuk te vinden, maar uiteindelijk is in een theater zitten toch leuker dan sommen maken, dacht ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja maar het is ook zo, je moet in een jaar een aantal (5 tot 10) dingen doen. En dan wordt het je echt opgelegd, verplicht, en je gaat ook met school naar dingen die je niet interesseren. Ik heb liever dat ik zelf kan kiezen waar ik heen wil en hoevaak, maar dat kan niet met dat vak.

En de lessen zelf zijn niet bijzonder hoor, je bent eigenlijk de hele tijd bezig een eindopdracht te maken (iets knutselen, schilderen), soort handvaardigheid dus, maar dan ook met theater en andere culturele activiteiten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb KCV dat is even erg.

Ik moet volgende week naar de Opera, niet zoveel zin in eigenlijk...

Welke opera? Het is handig om even een samenvatting te lezen of zo, zodat je weet waar het over gaat.

Ik ben zelf een paar keer naar een opera geweest. Het is niet mijn favoriete genre, hoewel de muziek zelf vaak wel te doen is. Faust is mijn favoriet ;) Met duivels en zielen verkopen enzo. Carmen was ook leuk, moord en doodslag.

Verder een paar "kinderversies" met Frank Groothof. Die zijn wel stoer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

We hebben twee lessen voorbereiding gehad, dus het verhaal ken ik wel.

De Opera heet "Orpheo ed Euridice".

Gluck... ben ik niet zo bekend mee. Succes in ieder geval, probeer ervan te genieten, dat kost heel wat minder energie dan je te ergeren ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad van Gluck :Y.

Zal ik doen, hij duurt maar 1uur en 20 minuten dus dat valt sowieso nog wel mee.

Ik heb in de derde nog een werkstuk gemaakt over opera voor het vak muziek. Ik weet niet of ik het nog heb, maar misschien heb je er iets aan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb in de derde nog een werkstuk gemaakt over opera voor het vak muziek. Ik weet niet of ik het nog heb, maar misschien heb je er iets aan?

Voor zover ik weet hoef ik er geen werkstuk over te maken (tenminste daar heeft onze leraar niks van gezegd).

Maar het zou toch best kunnen.

Als ik het nodig mocht hebben, zal ik het je nog wel vragen ;).

Bedankt voor het aanbod ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb KCV dat is even erg.

Ik moet volgende week naar de Opera, niet zoveel zin in eigenlijk...

whehehe CKV _O_

kinderen gedwongen naar kunst laten kijken en dan raar reageren als ze liever op die witte fietsen door de beeldentuin gaan crossen (Kröller Möller), niet aan te raden trouwens, waren nog bijna op de bon geslingerd... Ik trouwens zelf niet, ik was netjes de hei opgereden :P

Maar op zich, CKV is een mooi excuus om naar Avignon te gaan hoor :D Iets van drie musea geweest en nog een avondje dat een Frans bandje kwam (dat was echt super trouwens) en verder gewoon 3 dagen lang in Avignon met de hele klas :D

CKV... De theorie is echt :O De musea zijn leuk, mits het niet te lang duurt. Wel nadeel, je moet altijd een verslag gaan schrijven.... Maar wij hadden een relaxte leraar waardoor ik de helft van die verslagen nooit heb ingeleverd...

En of ik er veel van geleerd heb... Vast niet. Kunst moet je intresseren of niet. Mij intresseert het eigenlijk niet echt, al zijn er af en toe dingen die ik wel mooi vind. Voor mijn plezier zal ik niet zo snel een museum inlopen, maar verschrikkelijk vind ik het niet.

Namen van kunstenaars en stromingen... Nah onthoud ik allemaal niet.... Maar dat had Wonderer al door, die hevig in discussie was met mijn moeder over het culturele gedeelte van Paris...

Cold gaat dus ff een leuk plekje tussen cultuurbarbaar en cultuurkenner zoeken en daar zitten :)

Mocht je nog een aantal CKV verslagen missen: http://84.119.189.151/school/ckv/ ;) wel op eigen risico enzo. Ze zijn allemaal minimaal. Wel goedgekeurd, maar 6.5 ofzo...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's jammer :'( Ik had vroeger graag het vak CKV gehad (ik ben van voor de 2e fase)... Ik snap wel dat het niet stoer is om theater en zo leuk te vinden, maar uiteindelijk is in een theater zitten toch leuker dan sommen maken, dacht ik.

Helemaal mee eens, ik vind het best leuk. gelukkig doen wij weinig verplicht. Hoogtepunt van CKV is op onze school de Spanje reis, een het begin van de 4e klas

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Helemaal mee eens, ik vind het best leuk. gelukkig doen wij weinig verplicht. Hoogtepunt van CKV is op onze school de Spanje reis, een het begin van de 4e klas

Tja, ik ben er ook zo een die nooit CKV heeft gehad, maar ik ben toch wel met de school naar Parijs geweest...vond ik verder echt helemaal niets aan, maar dat is het punt niet :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat ik voor mijn leeftijd best een cultuurkenner te noemen ben, vooral op het gebied van film.

Ook van theater en literatuur geniet ik meer dan menig leeftijdsgenoot, en volgens mij kijk ik sowieso wat kritischer naar kunst dan de meeste mensen, die een toneelstuk of film vaak niet meer dan 'wel leuk' vinden. Qua musea zit het ook wel goed, zeker op vakantie. Ik kan niet genieten van een luiervakantie aan zee, een paar uur strand per vakantie is meer dan genoeg voor mij; verder moeten er, als de mogelijkheid er is, gewoon musea en dergelijken bezocht worden.

En om niet al te elitair over te komen: ik kan ook wel eens genieten van een avondje Veronicapulp.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op zich heb ik best veel nieuwe aspecten van onze cultuur ontdekt toen ik nog CKV had.

Ik kwam er eindelijk achter dat ( sommige musea ) toch nog wel mee vielen.

En natuurlijk blijf ik van cabaret houden. Ik heb laatst gelezen dat mijn favourit Herman Finkers weer terug komt na een lange ziekte. :)

Musicals en toneel bezoek ik ook regelmatig.

En ik ben vorige week met m'n zusje van 6 naar Sponge Bob geweest.

Was wel leuk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo, gisteren naar die Opera geweest.

Ik zou er zo zelf niet heen gaan, maar het was wel leuk om eens een keer gezien te hebben en het was mooi uitgevoerd _O_ .

Paar nummers te pakken gekregen en ik moet zeggen dat het niet mijn type opera is, maar blij dat je je in ieder geval vermaakt hebt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...