Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Huilende Professor -Deel 2-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Vandaag aflevering 2, ik heb me rot gelachen:

-Adriaan, wat heb jij nou voor rare man meegebracht!

(Als Adriaan Joris gevangen neemt)

-Hij wierp een blik door het raam

Gekinkel

Hee man ken je nie uitkijki?

_O-

Ik vond 'm eerlijk gezegd een beetje tegenvallen, nu ik de eerste twee afleveringen heb gezien :N

Misschien wordt het nog leuker... Maar het hoorspel was geweldig :P Bassie -> _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vond 'm eerlijk gezegd een beetje tegenvallen, nu ik de eerste twee afleveringen heb gezien :N

Misschien wordt het nog leuker... Maar het hoorspel was geweldig :P Bassie -> _O-

zie je ook adriaan met een oostenrijker?

het stukje waar bassie zegt, waarom vraagt hij nu weer wat ik vraag?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

zie je ook adriaan met een oostenrijker?

het stukje waar bassie zegt, waarom vraagt hij nu weer wat ik vraag?

Volgens mij is dat stukje eruit geknipt, net als dat stukje als Bassie in het restaurant is bij die kok (staat ook NIET op de DVD)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij is dat stukje eruit geknipt, net als dat stukje als Bassie in het restaurant is bij die kok (staat ook NIET op de DVD)

hmzz... nee je hebt gelijk,

het staat inderdaad niet op de dvd, ik zit er net ff naar de te kijken,

oke, weet ik dat ook weer ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een fout ontdekt in de Huilende Professor. Toen B&A gister in aflevering 2 Joris ondervroegen in de caravan zei Adriaan dat ze hem beter naar de politie kunnen brengen. Toen zei Bassie: "Ga jij ook maar mee, Robin." Echter, vanavond komen aflevering 3 en 4 en in 1 van die afleveringen zitten B&A te overleggen hoe ze de robot zouden noemen. Beetje stom, als ze hem daarvoor al Robin noemen... :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vond 'm eerlijk gezegd een beetje tegenvallen, nu ik de eerste twee afleveringen heb gezien :N

Misschien wordt het nog leuker... Maar het hoorspel was geweldig :P Bassie -> _O-

Ik vind die eerste 2 juist erg spannend, omdat alles zo anders is dan in andere avonturen, krijgt het voor mij een vreemd sfeertje wat goed bij het verhaal past.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind die eerste 2 juist erg spannend, omdat alles zo anders is dan in andere avonturen, krijgt het voor mij een vreemd sfeertje wat goed bij het verhaal past.

Volledig mee eens, in het begin van De Huilende Professor geeft al zeer mooi de sfeer aan die je in hele avontuur moet verwachten.

PS : De Huilende Professor wordt meer en meer mijn favoriete serie

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom is Spiral er nooit uitgehaald eigenlijk? In alle andere series is de muziek van Vangelis niet meer te horen, maar in de Huilende Professor nog wel.

maar beter ook dat ze em nie dr uit hebben gehaald

het is DE sfeer van de huilende prof. vind ikzelf

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom is Spiral er nooit uitgehaald eigenlijk? In alle andere series is de muziek van Vangelis niet meer te horen, maar in de Huilende Professor nog wel.

Zat in de Professor Klarismuziek? Alleen die is namelijk nabewerkt... (en de plaaggeest :? )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

maar beter ook dat ze em nie dr uit hebben gehaald

het is DE sfeer van de huilende prof. vind ikzelf

Mja ik vind Spiral wel een mooi nummer, dus voor mij hoeft het ook niet. Maar toch wel opmerkelijk dat in deze serie veel muziekjes / nummers zitten die je in alle andere series niet hoort.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom is Spiral er nooit uitgehaald eigenlijk? In alle andere series is de muziek van Vangelis niet meer te horen, maar in de Huilende Professor nog wel.

Ik kan natuurlijk niks zeker weten, maar misschien heeft het iets te maken met het feit dat de rest van de oorspronkelijk in de Professor aanwezige muziek ook niet vervangen is, alleen de latere toevoegingen van de CNR-versie zijn vervangen; zo was het waarschijnlijk makkelijker om Spiral ook maar te laten staan.

In de originele versie van de Professor zat toch al bar weinig muziek...Spiral, het SWAT-thema, de Tubular Bells-remix en dat nog altijd onbekende deuntje (dat te horen is wanneer B&A met het vliegtuig vertrekken en wanneer ze bij de ruïne in de val van de professor lopen), voor de rest is het akelig stil.

En wat het verdwijnen van de muziek van Vangelis betreft, vergeet de Schatkaart niet: in de bewerkte versie is nog steeds een gedeelte van Pulstar te horen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij konden ze de muziek niet verwijderen omdat ze de serie van De Professor gewoon vanaf videobanden hebben gedigitaliseerd. Want ik geloof dat ze de orginele banden niet meer hadden. Maar dan vraag ik me toch af, hoe komt dat ene stukje er in, dat Bassie zegt dat hij Sweety bij Andre heeft gebracht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij konden ze de muziek niet verwijderen omdat ze de serie van De Professor gewoon vanaf videobanden hebben gedigitaliseerd. Want ik geloof dat ze de orginele banden niet meer hadden. Maar dan vraag ik me toch af, hoe komt dat ene stukje er in, dat Bassie zegt dat hij Sweety bij Andre heeft gebracht

huh??

vaag

wil je de tijd dan even aangeven van de dvd

want k ken dat stukje niet

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij konden ze de muziek niet verwijderen omdat ze de serie van De Professor gewoon vanaf videobanden hebben gedigitaliseerd. Want ik geloof dat ze de orginele banden niet meer hadden.

Dat lijkt me dan nog de meest logische verklaring, ja. Misschien dat iets dergelijks dan ook de reden is dat de laatste aflevering van de bewerkte Schatkaart nog helemaal hetzelfde is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie brengt Sweety helemaal niet bij Andre maar bij een vent (ik kon z'n nam niet verstaan) die de beren heeft, Bassie maakt dan de opmerking 'Dan kan Sweety fijn met de beren spelen'. Verder vond ik Bassie met z'n 'wat zeggie?' (hij was nog irritanter dan bij de Plaaggeest :P) voordat hij de sleutel bij Joris gooit echt totaal niet bij Bassie passen (ik had dat stukje ook nog nooit eerder gezien.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie brengt Sweety helemaal niet bij Andre maar bij een vent (ik kon z'n nam niet verstaan) die de beren heeft, Bassie maakt dan de opmerking 'Dan kan Sweety fijn met de beren spelen'. Verder vond ik Bassie met z'n 'wat zeggie?' (hij was nog irritanter dan bij de Plaaggeest :P) voordat hij de sleutel bij Joris gooit echt totaal niet bij Bassie passen (ik had dat stukje ook nog nooit eerder gezien.)

ikke wel ik vond et magnefiek

speel de dvd dan ook altijd zo 2-3x terug om et nogmaals te zien

Link naar bericht
Delen op andere sites
op de een of andere manier denk ik altijd dat de huilende professor echt fucking oud is, het geeft echt zo'n oude indruk.

kdacht altijd dat dees na de plaaggeest kwam :)

haha, ja inderdaad

ik vind het altijd net alsof de huilende professor voor de diamant komt,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat hij er juist veel moderner uitziet.

Adriaan krijgt er al wat rimpels.

En de muziek is er al wat moderner.

Ik dacht vroeger echt dat hij rond 1988 was gemaakt.

Toen zag ik pas dat hij in 1982 is opgenomen en ik dacht: Dat kan niet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dat hij er juist veel moderner uitziet.

Adriaan krijgt er al wat rimpels.

En de muziek is er al wat moderner.

Ik dacht vroeger echt dat hij rond 1988 was gemaakt.

Toen zag ik pas dat hij in 1982 is opgenomen en ik dacht: Dat kan niet!

ja dat is wel wat beter zichtbaar, maar ik bedoel qua locatie's ect.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dat hij er juist veel moderner uitziet.

Adriaan krijgt er al wat rimpels.

En de muziek is er al wat moderner.

Ik dacht vroeger echt dat hij rond 1988 was gemaakt.

Toen zag ik pas dat hij in 1982 is opgenomen en ik dacht: Dat kan niet!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat opzich wel meevallen want de Professor had ook al behoorlijke technische snufjes ( veel kleurenTV's wat computers etc.)

Maar de locaties vind ik ook nog wel een beeje van die tijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
="rancho"]Ik vind dat opzich wel meevallen want de Professor had ook al behoorlijke technische snufjes ( veel kleurenTV's wat computers etc.)

ja daar heb je wel gelijk in, maja zo heeft iedereen zijn eigen mening.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

huh??

vaag

wil je de tijd dan even aangeven van de dvd

want k ken dat stukje niet

Nee, inderdaad, dat viel me ook op, dat ze dat weer opnieuw erin hebben gezet of zo. Maar er is veel geknipt en geplakt met deze serie geloof ik.

Ook dat stukje van B&A en Joris in de caravan. Vroeger eindigde die scène met:

*adriaan* "We brengen hem waar hij hoort."

*bas* "Waar dan?"

*adriaan* De politie.

En dan komt meteen de scène van op het politiebureau.

Nu loopt die scène van in de caravan nog een stukje door.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de homepage van Adriaan staat als antwoord op een gestelde vraag:

"In de eerste hoorspelen van de 'Schatkaart' deed ik ook de stem van Robin"

Ik herinner me van een schatkaart hoorspel dat de stem van Robin dezelfde was als Sweety uit de Huilende Professor. Dat zou dus kunnen betekenen dat de stem van Sweety uit de Huilende Professor door Aad is gedaan, of zijn er schatkaart hoorspelen met andere Robin stemmen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op de homepage van Adriaan staat als antwoord op een gestelde vraag:

"In de eerste hoorspelen van de 'Schatkaart' deed ik ook de stem van Robin"

Ik herinner me van een schatkaart hoorspel dat de stem van Robin dezelfde was als Sweety uit de Huilende Professor. Dat zou dus kunnen betekenen dat de stem van Sweety uit de Huilende Professor door Aad is gedaan, of zijn er schatkaart hoorspelen met andere Robin stemmen?

Er zijn geen andere hoorspelen van de schat (voor zover ik weet), en wat je zegt klopt idd, ik heb dat namelijk al een keer in dit topic neergezet, dus het zou moeten betekenen dat Aad de stem van sweety deed in de *professor*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En ook jammer genoeg de auto. In de laatste twee series is geen B&A auto te bekennen. *(*

Logisch, ze gaan niet op elke locatie een auto met stippen voorzien ;) ( zoals ze op Lanzarote wel hebben gedaan )

Voor mij is trouwens qua auto De Huilende Professor een waardig afscheid voor de Rancho : nog eens een leuke achtervolging. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...