Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Huilende Professor -Deel 2-


Aanbevolen berichten

Hier kun je al je opmerkingen kwijt over de serie De Huilende Professor. Voor de andere series moet je in een ander topic zijn.

En ook deze serie is toe aan het tweede deel, dus hier kan er weer volop verder gehuild... pardon gepraat worden.

--edit--

en even een linkje naar het vorige topic:

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=21

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Klopt helemaal! Je kunt het ook goed horen als Joris met het groene leger verstopt zit tussen de rotsen, als B&A naar het gebouwtje lopen waar de walkie talkie hangt. Joris roept dan op een gegeven moment luid: "Kapitein". Dit hoor je ook eerst heel zachtjes en daarna luid.

Maar hoe komt het dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar hoe komt het dan?

Even voor de duidelijkheid, mijn reactie kwam op de vraag van B1000000:

Ik merkte bij deze serie iets, ik weet niet of het ook op tv zo is, maar als je goed luistert hoor je vlak voor dat Adriaan bijvoorbeeld zegt: HIER VOLGT NIEUWE OPDRACHT, heel zacht 'hier volgt nieuwe opdracht', dit is maar een voorbeeld, want het zit er wel meer. Iemand die het snapt en/of ook gezien heeft?

Het zal wel een foutje in de montage zijn. Helaas weet ik niet hoe het komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het zal wel een foutje in de montage zijn. Helaas weet ik niet hoe het komt.

Volgens mij ligt dat er eerder aan dat de serie op video is opgenomen. Zoals je ook hebt bij een cassettebandje, daar hoor je, wanneer er een harde toon komt, ook weleens in de verte die bepaalde toon vooraf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij ligt dat er eerder aan dat de serie op video is opgenomen. Zoals je ook hebt bij een cassettebandje, daar hoor je, wanneer er een harde toon komt, ook weleens in de verte die bepaalde toon vooraf.

Volgens mij was de schmink van Bassie ook niet slecht, maar kwam het ook door de video. Kijk op de dvd maar naar de fotos. Deze serie had gewoon niet op video mogen worden opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

waarom hebben ze dhan niet alles opgenomen op film?? :? *B100*

Omdat Guus Verstraete zonodig het 'moderne' video systeem wou gebruiken. En dat video, in tegestelling tot film, niet eerst ontwikkeld hoeft te worden na de opname zal vast ook meegespeeld hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb liever de gebruikelijke film. Veel beter. Ik vind de sleutel of de diamant hoewel die ouder zijn van veel betere beeldkwaliteit.

Lukas.

PS Er staan een 14tal plaatjes van de Huilende Professor op mijn site. Vergelijk die plaatjes eens met andere series, zie je het verschil in kwaliteit :D?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb liever de gebruikelijke film. Veel beter. Ik vind de sleutel of de diamant hoewel die ouder zijn van veel betere beeldkwaliteit.

Lukas.

PS Er staan een 14tal plaatjes van de Huilende Professor op mijn site. Vergelijk die plaatjes eens met andere series, zie je het verschil in kwaliteit :D?

Dat vond Aad ook, dus daarom zijn de andere series wel weer op film opgenomen ;)

Edit: je kunt het trouwens ook merken aan de ... framerate? Ik weet niet, ik kan altijd zien of iets op film of video is opgenomen. Dan zijn de bewegingen anders. Ik kan het niet goed beschrijven, maar je merkt het wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De kwaliteit moet er gewoon lekker "oud" uitzien, dat vind ik het beste ^O^

Het mooiste vind ik niet oud maar een beetje groen bij spannende scenes en in het algemeen niet te flets.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En dat video, in tegestelling tot film, niet eerst ontwikkeld hoeft te worden na de opname zal vast ook meegespeeld hebben.

Als dat zo is heb je weer een voorbeeld dat B&A het toen erg druk hadden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat vond Aad ook, dus daarom zijn de andere series wel weer op film opgenomen ;)

Edit: je kunt het trouwens ook merken aan de ... framerate? Ik weet niet, ik kan altijd zien of iets op film of video is opgenomen. Dan zijn de bewegingen anders. Ik kan het niet goed beschrijven, maar je merkt het wel.

Klopt maar dit heeft ook met lenzen te maken en bij video het aantal pixels, hoe meer pixels hoe beter. Hangt er maar vanaf op welk videosysteem ze hebben opgenomen.

Ook zo met digitaal, digitaal kan heel mooi zijn, maar een standaard cameratje haalt ook maar 800.000 pixels. Neem je een professionele digitale begint het leuk te worden vanaf 3.000.000 pixels. Hoe meer pixels hoe minder 'korrelig' de film is.

Oude videocamera's (VHS-C / Video8) halen 120.000 pixels ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat vond Aad ook, dus daarom zijn de andere series wel weer op film opgenomen ;)

Edit: je kunt het trouwens ook merken aan de ... framerate? Ik weet niet, ik kan altijd zien of iets op film of video is opgenomen. Dan zijn de bewegingen anders. Ik kan het niet goed beschrijven, maar je merkt het wel.

Dat van die beweging komt doordat video interlaced is en film niet. Bij video heb je 50 halve beeldjes per seconde (de beeldlijnen worden afwisselend vervangen, de ene keer de even, de andere keer de oneven) en bij film heb je 25 hele beelden per seconde. In theorie beweegt interlaced vloeiender op tv, maar doordat video storingsgevoeliger is dan film, kijkt film vaak prettiger.

Maar goed, als ik aan de gemiste beeldkwaliteit denk, moet ik eigenlijk huilen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat van die beweging komt doordat video interlaced is en film niet. Bij video heb je 50 halve beeldjes per seconde (de beeldlijnen worden afwisselend vervangen, de ene keer de even, de andere keer de oneven) en bij film heb je 25 hele beelden per seconde. In theorie beweegt interlaced vloeiender op tv, maar doordat video storingsgevoeliger is dan film, kijkt film vaak prettiger.

Maar goed, als ik aan de gemiste beeldkwaliteit denk, moet ik eigenlijk huilen ;)

Ik herken video, omdat het beeld sneller is, maar film is soepeler. Begrijpt iemand wat ik bedoel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik herken video, omdat het beeld sneller is, maar film is soepeler. Begrijpt iemand wat ik bedoel?

Ja nou begrijp ik het wel. Het is hierboven al uitgelegd. En eigenlijk toch jammer dat ze niet gewoon op film hebben opgenomen. Dat is toch net betere kwaliteit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik herken video, omdat het beeld sneller is, maar film is soepeler. Begrijpt iemand wat ik bedoel?

Het beeld is sneller, juist, dat idee heb ik ook. Persoonlijk vind ik film rustiger kijken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het beeld is sneller, juist, dat idee heb ik ook. Persoonlijk vind ik film rustiger kijken...

Das waar, maar ik vind het bij deze reeks wel nog iets geven, je krijgt zo'n gevoel van opgejaagdheid ( ik dan toch ) en dat helpt wel bij het creëren van een klimaat van "Help er wil iemand ons allemaal aan het huilen maken"

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond het ook de engste serie van B&A als ik eerlijk moet zijn.

Vooral ook vanwege al die groene mannetjes en die doorgedraaide professor, geven toch een beetje een effect van iets waar je geen grip op kunt krijgen. Een psycholochische film is het!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja dat vond ik ook.

En dat ze inspecteur Caletti ook hadden gehypnotiseerd en dat strandje met het groene meertje zag er ook zo eng uit.

Ik vond Inspecteur Calleti toen-ie gehypnotiseerd was ook zo eng, daar was ik als klein kind altijd bang voor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond de Plaaggeest net wat enger (die lach :P ) Maar de Professor was erg eng met zijn eigen sfeer en dat was meer van deze tijd dus het zou dezelfde dag kunnen gebeuren als dat ik het keek. De Plaaggeest had je meer het gevoel dat het al geweest was vond ik. En die naam van de Professor.. Argibald.. Rrrrilingen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was vroeger echt bang voor de Professor. En ik dacht dat die tv uitzending aan het begin (waar alle geïnterviewde mensen huilen) van een echte uitzending was. Ik denk dat de Professor serie de grauwste serie van allemaal is (dus meer nog dan de Verdwenen Kroon). Dat komt vooral omdat de bad guys geen leuke trekjes hebben. Alle andere bad guys zijn wel evil, maar ook dom en hebben humor. De professor en Joris hadden dat beslist niet. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik was vroeger echt bang voor de Professor. En ik dacht dat die tv uitzending aan het begin (waar alle geïnterviewde mensen huilen) van een echte uitzending was. Ik denk dat de Professor serie de grauwste serie van allemaal is (dus meer nog dan de Verdwenen Kroon). Dat komt vooral omdat de bad guys geen leuke trekjes hebben. Alle andere bad guys zijn wel evil, maar ook dom en hebben humor. De professor en Joris hadden dat beslist niet. :)

Nou, de BB en B1 hebben ook vrij weinig humor... het punt is ook dat de professor niet heel vaak in beeld komt. Onbekend maakt bang. Ik kan me niet herinneren dat ik de serie gezien heb toen ik jong was (hoewel mijn moeder zegt van wel) maar ik kan me voorstellen dat jullie er zo over denken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
B1 is was soms ook wel leuk.

*bb* Hij noemde me jochie.

*b1* Ja, jochie eh baas.

Meesterlijk! ^O^

Correctie!

*bb* : Hij zegt jochie tegen mij! :(

*b1* : Ja jochie, EH! Ja baas!!

Edit-- Dit hoort in de topic Diamant!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Alle andere bad guys zijn wel evil, maar ook dom en hebben humor. De professor en Joris hadden dat beslist niet. :)

Ze speelden natuurlijk in een serie waarin huilen centraal staat en ja dan wordt er niet gelachen dus dat klopt helemaal. Dat domme heeft *joris* echter wel vind ik. Hij slaagt er niet in om Bassie te laten huilen, laat zich door Adriaan vangen en als lokaas gebruiken en ook op de canarische eiland komt hij nou niet bepaald slim over. Je ziet de professor zich ook geregeld aan hem irriteren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat domme heeft *joris* echter wel vind ik. Hij slaagt er niet in om Bassie te laten huilen, laat zich door Adriaan vangen en als lokaas gebruiken en ook op de canarische eiland komt hij nou niet bepaald slim over. Je ziet de professor zich ook geregeld aan hem irriteren.

Maar Joris is ook een paar keer geïrriteerd door de domheid vand de soldaten en z'n onkunde

bvb. Als Bassie en Adriaan ontsnappen uit de schuilplaats van de professor en Joris springt in het zwembad HILATISCH _O-

Of de scène aan de speedboot : Ga zitten en we gaan er vandoor. En de kapitein zit zich op de kade.

Nou, ik zou toch van minder beginnen huilen, met zo'n werkvolk zou ik geen griengas nodig hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar Joris is ook een paar keer geïrriteerd door de domheid vand de soldaten en z'n onkunde

bvb. Als Bassie en Adriaan ontsnappen uit de schuilplaats van de professor en Joris springt in het zwembad HILATISCH _O-

Of de scène aan de speedboot : Ga zitten en we gaan er vandoor. En de kapitein zit zich op de kade.

Nou, ik zou toch van minder beginnen huilen, met zo'n werkvolk zou ik geen griengas nodig hebben.

Ik lig altijd in een deuk als *joris* gaat lopen trappen als ie geiriteerd raakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...