Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Huilende Professor -Deel 2-


Aanbevolen berichten

[..]

Logisch, ze gaan niet op elke locatie een auto met stippen voorzien ;) ( zoals ze op Lanzarote wel hebben gedaan )

Voor mij is trouwens qua auto De Huilende Professor een waardig afscheid voor de Rancho : nog eens een leuke achtervolging. :Y

Nee, OK. Maar voor mijn part wanneer ze terug uit Luxemburg zijn en naar het Binnenhof rijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Maarja, je hebt een punt. Net als de aflevering als ze naar Duitsland gaan.

Maar dit hoort thuis in "De Geheimzinninge Opdracht"

Maar iets anders over wagens

Het is me opgevallen dat tot aan de Professor B&A altijd met een rode wagen rijden : Buggy, Rancho, Jeep, Mercedes.

Maar vanaf de Schatkaart is dit verwaterd : Gele suzuki jeep, in Europa verscheidene kleuren wagens.

Waarom veranderd? Ik dacht de auto's vroeger rood omwille van de herkenbaarheid, maar daarna niet meer. Zou dit geweest zijn omdat ze herkenbaar genoeg waren?

(vraag het me écht af )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maarja, je hebt een punt. Net als de aflevering als ze naar Duitsland gaan.

Maar dit hoort thuis in "De Geheimzinninge Opdracht"

Maar iets anders over wagens

Het is me opgevallen dat tot aan de Professor B&A altijd met een rode wagen rijden : Buggy, Rancho, Jeep, Mercedes.

Maar vanaf de Schatkaart is dit verwaterd : Gele suzuki jeep, in Europa verscheidene kleuren wagens.

Waarom veranderd? Ik dacht de auto's vroeger rood omwille van de herkenbaarheid, maar daarna niet meer. Zou dit geweest zijn omdat ze herkenbaar genoeg waren?

(vraag het me écht af )

Altijd rood gaat ook wat vervelen denk ik. Maar ik heb zelf het idee dat ze in de laatste twee series met de 'oude vertrouwde B&A dingen' een beetje gemakzuchtig zijn omgesprongen. Dus volgens mij is er niet echt over nagedacht over de kleur.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De huurauto in het geheim van de sleutel waarmee Bassie en Adriaan het ravijn in rijden is geel, dus vanaf het tweede avontuur gaat de stelling dat B&A altijd in een rode auto rijden al niet meer op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is me opgevallen dat tot aan de Professor B&A altijd met een rode wagen rijden : Buggy, Rancho, Jeep, Mercedes.

Maar vanaf de Schatkaart is dit verwaterd : Gele suzuki jeep, in Europa verscheidene kleuren wagens.

Waarom veranderd? Ik dacht de auto's vroeger rood omwille van de herkenbaarheid, maar daarna niet meer. Zou dit geweest zijn omdat ze herkenbaar genoeg waren?

(vraag het me écht af )

Ja maar ja ik denk dat het heel toevallig zou zijn als B&A bijvoorbeeld in de laatste 2 series vaak auto's huren dat dat dan altijd rode auto's zijn.

Wel leuk over nagedacht tijdens de Geheimzinnige Opdracht aflevring 6 in Italië: Bassie met een rode scooter (de kleur rood hoort bij Bassie) en Adriaan op een blauw scooter (Adriaan heeft altijd een blauwe bloes aan).

Maar goed we gaan offtopic... O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kwam een video tegen met daarop een aantal afleveringen van de hulende professor, wat me meteen opviel was dat kindernet de KLaris tune laat horen

Bedoel je hier de openingstune? (Hallo vriendjes). Het klopt inderdaad dat de professor daar een tijdje mee begon. Sinds kort is dat "Bassie en Adriaan".

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kwam een video tegen met daarop een aantal afleveringen van de hulende professor, wat me meteen opviel was dat kindernet de KLaris tune laat horen, en op de aftiteling stond 1992 ipv 1982

Volgens mij staat op de slagersbanden van de professor ook de Hallo vriendjes tune.Die zijn uit 1993,En ik kan mij inderdaad herinneren dat ik op Kindernet ook die versie uit 1992 gezien heb.Dan zou de professor door Aad Klaris nabewerkt zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij staat op de slagersbanden van de professor ook de Hallo vriendjes tune.Die zijn uit 1993,En ik kan mij inderdaad herinneren dat ik op Kindernet ook die versie uit 1992 gezien heb.Dan zou de professor door Aad Klaris nabewerkt zijn.

Klopt, die hoor je op die videos. Paste er wat beter bij dan die nieuwe tune (nieuw....het is de originele tune, maar zo noem ik hem), die is vreselijk gezongen door dat kinderkoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klopt, die hoor je op die videos. Paste er wat beter bij dan die nieuwe tune (nieuw....het is de originele tune, maar zo noem ik hem), die is vreselijk gezongen door dat kinderkoor.

Vond ik ook, dat kinderkoor vind ik maar niets. Voor mij hadden ze beter "Hallo vriendjes" er zo in kunnen houden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hebben de videobanden van de Huilende Professor deel 1/3 (2002) ook titels en een trailer van de vorige en de volgende videoband?

Ja die videobanden hebben ook een nieuw gemaakte trailer van wat er in de volgende videoband zal gebeuren. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is dus de eerste nabewerkte serie.

En is de hele serie verder met de muziek van Bert Smorenburg?

Ja,deze uitgave is grotendeels met Smorenburg muziek.

Bijvoorbeeld,Dreigende Bellen hoor je als de professor in beeld komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan het je zeker aanraden rancho. De Professor vind ik zelf een van de compleetste dvds. Het beeld is echt prachtig, geluid is ook goed. En zeer uitgebreide extra's Fotoboek, karaoke en verwijderde scenes. Dat zie je niet op andere B&A dvds. Kan hem iedereen aanraden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, die fotoboek lijkt me erg leuk.

En de verwijderde scenes en wat stukjes en liedjes die niet op de Slagersbanden staan.

En natuurlijk ook de muziek van Smorenburg.

De achtergrondmuziek van het fotoboek is bovendien: Ga naar het bos of het strand. Dat nummer is er niet ingeschreven door tijdgebrek. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, geweldig!

Maar ik snap niet waarom hij dan in het water springt als B&A zijn ontsnapt.

Ach ja... Joris is snel geirriteerd en af en toe slaan z'n acties gewoon helemaal nergens op... :N MAar ja, daardoor wordt het ook weer grappig door zijn stomheid...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Joris echt passen in de huilende professor. Hij kan ook goed acteren.

*professor* Heb je de opdracht goed uitgevoerd?

*joris* De kapitein heeft ... uh ik bedoel ik heb de opdracht goed uitgevoerd.

*professor* Heb jij de opdracht goed uitgevoerd wat is dit dan (wijst op het tv scherm)

*joris* (slaat de kapitein) ach wat is dat nou!

Ik weet niet of die helemaal klopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het zo mooi hoe hij zich opnaait, dat ie zo gaat springen en zo gaat grommen :D geweldig!

Is idd HEERLIJK! Maar de serie zelf vindt ik niet echt super... Al vindt ik de hoes van de "slagers-versie" wel geweldig... ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

De mooiste video hoes van "De Huilende Professor" vindt ik die waar B&A tegen elkaar aan staan bij het circus met hun duimen omhoog. Daar had je 4 delen van, maar dat weet ik niet zeker. Maar ik vindt de serie op zich 1 van de beste die ze ooit gemaakt hebben. Vooral de spanning, de sfeer en de achtergrondmuziek. GENIAAL gwn. Het is niet zo'n standaard B&A serie en dat vindt ik er zo super aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De mooiste video hoes van "De Huilende Professor" vindt ik die waar B&A tegen elkaar aan staan bij het circus met hun duimen omhoog. Daar had je 4 delen van, maar dat weet ik niet zeker. Maar ik vindt de serie op zich 1 van de beste die ze ooit gemaakt hebben. Vooral de spanning, de sfeer en de achtergrondmuziek. GENIAAL gwn. Het is niet zo'n standaard B&A serie en dat vindt ik er zo super aan.

En wat versta jij onder een "standaard B&A serie"??? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo net even de video van de huilende professor gekocht bij blokker voor € 7,99 en ik zag daar de dvd ook nog liggen voor maar € 7,99!

Is dat gewoon de zelfde voorkant als de DVD? En heb je de DVD ook al?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En wat versta jij onder een "standaard B&A serie"??? O}

Standaard B&A series zijn de series waarin B&A achter het boeventrio aan gaat omdat die iets gestolen hebben of wraak willen nemen. De Huilende Professor wijkt helemaal van dat concept af. Vandaar dat de serie een beetje een vreemde eend in de bijt is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Standaard B&A series zijn de series waarin B&A achter het boeventrio aan gaat omdat die iets gestolen hebben of wraak willen nemen. De Huilende Professor wijkt helemaal van dat concept af. Vandaar dat de serie een beetje een vreemde eend in de bijt is.

De Plaaggeest is in jouw ogen dus ook geen "standaard" B&A serie ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En wat is het nut van de dezelfde DVD en video??? Andere versies kan ik begrijpen, maar precies dezelfde...!?

Ik zij dat de voor en achterkant het zelfde is. Maar ik heb de video zelf nog niet bekeken. En ik was best schieuwnierig

*adriaan* Je bedoelt Nieuwschierig

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...