Ga naar inhoud

Herhalingen van oude (comedy-)series op TV


Aanbevolen berichten

Zowel Adjudant van der Steen en B100 spelen in de afleveringen die nu op RTL 4 te zien is!!!

Wie houd er verder nog meer van die serie?

Ik vond het vroeger wel leuk, maar nu niet meer. Ik heb alleen het laatste stukje gezien, iemand opgenomen, of weet iemand wanneer het herhaald wordt? John is ontroostbaar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond het vroeger wel leuk, maar nu niet meer. Ik heb alleen het laatste stukje gezien, iemand opgenomen, of weet iemand wanneer het herhaald wordt? John is ontroostbaar ;)

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( ENORM ONTROOSTBAAR!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

FYI: Ik heb (om redenen die slechts bij Wonderer en mij bekend zijn en dat wil ik graag zo houden) een crush op Dick Rienstra ontwikkeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'( ENORM ONTROOSTBAAR!!! :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

FYI: Ik heb (om redenen die slechts bij Wonderer en mij bekend zijn en dat wil ik graag zo houden) een crush op Dick Rienstra ontwikkeld.

probeert John te troosten Kan iemand hem online gooien, voor ik geen droge zakdoeken meer heb? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
probeert John te troosten Kan iemand hem online gooien, voor ik geen droge zakdoeken meer heb? ;)

:'( snif, snif, snotter :'( Boehoehoe! :'( Bidiebidiebidie..... Whèèheèhè!!! :'( jankt verder :'( Shit, geen zakdoekjes meeheeheer! :'( snif, snotter, snotter :'( Wonderer, kom eens hier met je mouw.... > :) :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

:'(snif, snif, snotter :'( Boehoehoe! :'( Bidiebidiebidie..... Whèèheèhè!!! :'(jankt verder :'( Shit, geen zakdoekjes meeheeheer! :'(snif, snotter, snotter :'( Wonderer, kom eens hier met je mouw.... >:):'(

Ach jochie toch, kom maar. troost hem op speciale manier >:)

Rustig maar, we gaan weer on topic, voor jullie rare dingen gaan denken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, daar is hij ome Dirk. Best lachen.

In het zonnetje in Huis heeft hij overigens ook een gastrol. Ik zag die aflevering pas nog voorbij komen

BTW de afleveringen die nu op RTL4 worden uitgezonden zijn 'nieuw' voor de RTL kijker, omdat deze nog nooit eerder op het rtl scherm te zien waren. Wel waren ze vroeger bij de VARA te zien. Inmiddels zijn deze afleveringen ook op dvd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In het zonnetje in Huis heeft hij overigens ook een gastrol. Ik zag die aflevering pas nog voorbij komen

BTW de afleveringen die nu op RTL4 worden uitgezonden zijn 'nieuw' voor de RTL kijker, omdat deze nog nooit eerder op het rtl scherm te zien waren. Wel waren ze vroeger bij de VARA te zien. Inmiddels zijn deze afleveringen ook op dvd.

Klopt, zei ik eerder ook. Maar ik zat te twijfelen tussen de avro en de vara.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dit wel zo'n ontzettend slechte serie

gewoon NIET leuk...

toen het voor het eerst werd uitgezonden was het nieuw en best leuk voor toen, maar dan alleen de eerste serie.

ze moeten stoppen met die kutseries als kees en co, zonnetje in huis, oppassen etc. uit te zenden en beginnen met herhalingen van GOEDE series als:

uit de school geklapt, fort alpha, medisch centrum west en zeg 'ns Aaa

ok ook wel heel erg gedateerd en vast ook niet allemaal leuk meer (zeg 'ns aaa vooral :P ) maar dat waren veel betere series dan deze bagger :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dit wel zo'n ontzettend slechte serie

gewoon NIET leuk...

toen het voor het eerst werd uitgezonden was het nieuw en best leuk voor toen, maar dan alleen de eerste serie.

ze moeten stoppen met die kutseries als kees en co, zonnetje in huis, oppassen etc. uit te zenden en beginnen met herhalingen van GOEDE series als:

uit de school geklapt, fort alpha, medisch centrum west en zeg 'ns Aaa

ok ook wel heel erg gedateerd en vast ook niet allemaal leuk meer (zeg 'ns aaa vooral :P ) maar dat waren veel betere series dan deze bagger :P

Ik ben het met je eens, ze zijn ook gewoon te lang door gegaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zonnetje in huis was leuk met Bert erbij (Sacco Van Der Made). Die deed ook de stem van Dagobert Duck. Helaas is die in 1997 overleden.

Kees en en zo vond ik ook leuk, totdat Ben weg was. Nu is er niet veel meer aan.

Ze hadden toen ook moeten stoppen, als Ben niet meer mee wou doen. Ze lieten hem dood gaan, lekker gezellig voor een komedie...

Link naar bericht
Delen op andere sites
ze moeten stoppen met die kutseries als kees en co, zonnetje in huis, oppassen etc. uit te zenden

tsja, maar dit soort series wordt juist zeer goed bekeken. Met name Oppassen is terug omdat daar ontzettend veel naar gevraagd werd. Ik ben wel blij dat ze de serie met de oude cast weer uitzenden. Zaten erg sterke afleveringen bij. Zonnetje en Kees en Co worden inderdaad wel iets te vaak herhaald door RTL4.

en beginnen met herhalingen van GOEDE series als:

uit de school geklapt, fort alpha, medisch centrum west en zeg 'ns Aaa

Laatste twee zou ik ook zeker terug willen zien. De eerste series zeggen mij weinig (Fort Alpha), tot helemaal niets (Uit de school geklapt).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afgelopen vrijdag was er een prachtige aflevering van Flodder op tv. Hierin dachten ze dat ma bedreigt werd door haar ex.

Er kwam toe iemand achter het huis gelopen en Johnny sloeg hem neer. Het bleek een inspecteur van de gemeente te zijn (gespeelt door Hans "B100" Beijer).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Afgelopen vrijdag was er een prachtige aflevering van Flodder op tv Hierin dachten ze dat ma bedreigt werd door haar ex.

Er kwam toe iemand achter het huis gelopen en Johnny sloeg hem neer. Het bleek een inspecteur van de gemeente te zijn (gespeelt door Hans "B100" Beijer).

Inderdaad, prachtige. Ik heb ze op dvd, maar deze was zeker mijn favoriet. Johnny verkoopt illegale horloges aan Henny (overigens de eerste keer dat Henny ter tonele kwam) en Henny is bang dat hij ze niet kwijt raakt. Als dan de politie aan de deur komt, dat de hele buurt zonder stroom zat, komt B100 naar buiten, en Johnny stuurt die politie naar Henny.

*johnny* Hij dacht toch dat hij die horloges niet zou kwijt raken, ik denk ik help hem effe.

Helemaal offtopic, inderdaad, maar wisten jullie dat de acteur die Johnny speelt al 7 jaar dood is? Dus niet Huub Stapel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Helemaal offtopic, inderdaad, maar wisten jullie dat de acteur die Johnny speelt al 7 jaar dood is? Dus niet Huub Stapel.

Nou en of ik dat weet! :'(

Coen van Vrijberghe de Coningh die overigens heel goed in de voetsporen trad van Huub Stapel. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou en of ik dat weet! :'(

Coen van Vrijberghe de Coningh die overigens heel goed in de voetsporen trad van Huub Stapel. ^O^

Ik zag vlak daarna zijn vrouw (Wivieneke van Groningen) in een toneelstuk, dat was wel even raar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou en of ik dat weet! :'(

Coen van Vrijberghe de Coningh die overigens heel goed in de voetsporen trad van Huub Stapel. ^O^

Zonder spelfouten! Geweldig, nog nooit iemand gezien die dat ook wist. Hij is trouwens overleden tijdens een opname. En of hij gewelidg in de voetsporen trad. Ik vond hem zelfs beter dan Huub Stapel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe bedoel je raar?

Het was een comedy... best knap om zo vrolijk en maf te spelen als je man net is overleden. Had ik wel bewondering voor. Maar het idee is raar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het was een comedy... best knap om zo vrolijk en maf te spelen als je man net is overleden. Had ik wel bewondering voor. Maar het idee is raar.

Daar heb ik ook bewondering voor. Maar wat ik zo raar vind is dat het nergens meer vermeld wordt, van: En Coen van Vrijberghe de Coningh (+) als Johnny.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook een beetje off-topic, maar B100 was ook te zien in het verzorgingsprogramma 'Weet Wat Je Eet' (kan het mis hebben), wat mijn klas altijd te zien krijgt bij verzorging. Daarin speelt B100 een soort kennis, dan heeft ie een bril op en rookt ie een sigaret. Hij heeft dan zwarte kleding aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook een beetje off-topic, maar B100 was ook te zien in het verzorgingsprogramma 'Weet Wat Je Eet' (kan het mis hebben), wat mijn klas altijd te zien krijgt bij verzorging. Daarin speelt B100 een soort kennis, dan heeft ie een bril op en rookt ie een sigaret. Hij heeft dan zwarte kleding aan.

Cool, les krijgen van B100 ;) Nou ja, sort of, dan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond hem zelfs beter dan Huub Stapel.

Beiden hebben Johnny op een prima manier neergezet. Coen was zelfs nog wat meer louche dan Huub. Wat dat betreft is de vervanging beter gelukt dan met Kees. René van 't Hof was echt Kees, dat heeft die andere acteur niet kunnen evenaren.

Zelfde geldt ook voor Henkie en Toet, die het beste werden gespeeld door Horace Cohen en Nani Lehnhausen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Beiden hebben Johnny op een prima manier neergezet. Coen was zelfs nog wat meer louche dan Huub. Wat dat betreft is de vervanging beter gelukt dan met Kees. René van 't Hof was echt Kees, dat heeft die andere acteur niet kunnen evenaren.

Zelfde geldt ook voor Henkie en Toet, die het beste werden gespeeld door Horace Cohen en Nani Lehnhausen.

Kennen jullie Live Opgenomen, Froland en fro-live? Daar zat Horace Cohen samen met Ruben van der Meer in. Hilarisch, vooral Live Opgenomen, met Koken met Kas (tequila). Wie weet waar ik het over heb?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kennen jullie Live Opgenomen, Froland en fro-live? Daar zat Horace Cohen samen met Ruben van der Meer in. Hilarisch, vooral Live Opgenomen, met Koken met Kas (tequila). Wie weet waar ik het over heb?

Dit gaat wel HEEL erg off topic... Dat verhaal over Coen dinges ook, maar... ok, weer on topic! Zonnetje in Huis met Adjudant van der Steen en B100 ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Laatste twee zou ik ook zeker terug willen zien. De eerste series zeggen mij weinig (Fort Alpha), tot helemaal niets (Uit de school geklapt).

Fort Alpha was een hele goede serie en heeft geleid tot de bekendheid van o.a. Robin Rienstra (zoon van Dick 'adjudant van der steen' Rienstra, Hugo in onderweg naar morgen), Hoe heet ie ook alweer; Joost in onderweg naar morgen, Tatum Dagelet en Jennifer de Jong (toen ze nog jong en leuk waren ;) ). Ging over een school, was echt heel gaaf en spannend! Uitgezonden door TROS, 1996/1997 als ik het me goed herinner.

Uit de school geklapt was 1e klas humor, de serie waarin Katja Schuurman haar TV-debuut maakte met als 1 van de congiërges die man van Kanis & Gunnik, ook met Nelly Frijda, Maarten Spanjer en oh zo'n gave nerd...oh man, ik heb me helemaal kapot gelachen (kan me er nu nog om bescheuren als ik alleen al aan 1 scène denk _O- )

Ging ook over school en werd uitgezonden door de NCRV in 1992/1993.

info:

Fort Alpha: http://www.imdb.com/title/tt0140056/ (aha hij heet Jop Joris :P ) en: http://www.filmkeuze.nl/cgi-bin/pm/film-6a5934.html

Uit de school geklapt: http://www.imdb.com/title/tt0103572/ en: http://www.filmkeuze.nl/cgi-bin/pm/film-6a135e.html

dit zijn pas kwaliteitsseries!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tatum Dagelet en Jennifer de Jong (toen ze nog jong en leuk waren ;) ). Ging over een school, was echt heel gaaf

Ohja die serie over die school, waar ze op Fok! inmiddels een actie voor gestart zijn :) Enne Jennifer de Jong is nooit leuk geweest :). Tatum was wel grappig, al vond ik haar als pubertje in Amsterdamned leuker spelen.

Uit de school geklapt was 1e klas humor, de serie waarin Katja Schuurman haar TV-debuut maakte met als 1 van de congiërges die man van Kanis & Gunnik, ook met Nelly Frijda, Maarten Spanjer en oh zo'n gave nerd...oh man, ik heb me helemaal kapot gelachen (kan me er nu nog om bescheuren als ik alleen al aan 1 scène denk _O- )

Ging ook over school en werd uitgezonden door de NCRV in 1992/1993.

Zegt me werkelijk niets, maar het zal wel een goede serie geweest zijn! Hoewel, Katja -Watzzz een toezztandzzzz- Schuurman? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zegt me werkelijk niets, maar het zal wel een goede serie geweest zijn! Hoewel, Katja -Watzzz een toezztandzzzz- Schuurman? :)

Katja speelde niet zo'n belangrijke rol ook, maar toen was ze ook nog jong :P HEt is gewoon de kracht van de humor, want om nou te zeggen dat het acteerwerk meesterlijk is... De serie is wel gewoonweg geweldig! Ik hoop dat dat nog eens op DVD komt! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 years later...

tsja, maar dit soort series wordt juist zeer goed bekeken. Met name Oppassen is terug omdat daar ontzettend veel naar gevraagd werd. Ik ben wel blij dat ze de serie met de oude cast weer uitzenden. Zaten erg sterke afleveringen bij. Zonnetje en Kees en Co worden inderdaad wel iets te vaak herhaald door RTL4.

Laatste twee zou ik ook zeker terug willen zien. De eerste series zeggen mij weinig (Fort Alpha), tot helemaal niets (Uit de school geklapt).

Even een enorme schop in dit topic. Inmiddels neem ik aan dat je Fort Alpha wel kent, mocht je uit de school geklapt nog niet kennen, er staat inmiddels een volledige aflevering in dit topic: http://www.retroforum.nl/topic/3672-nl-uit-de-school-geklapt/

Volgens mij heeft samba-boy er inmiddels ook wel een mening over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...