Ga naar inhoud

Wie is de leukste boef??.


Wie is de leukste boef??.  

76 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie is de leukste boef??.

    • De Baron.
      19
    • B1.
      1
    • B2.
      36
    • B100.
      6
    • HH.
      3
    • BB.
      0
    • De Plaaggeest.
      0
    • De Professor.
      0
    • Joris.
      2
    • Japie
      13


Aanbevolen berichten

Ik ben volledig, absoluut en volkomen geobsedeerd door de Baron, dus over die stem hoef ik niet na te denken :D

_O_ *baron* _O_

Bij nader inzien, zo erg is het nou ook weer niet met me gesteld, ik heb nog genoeg obsessie over voor Adriaan O+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gestemt op B2, en dan met name Joop Dickmans in De Verdwenen Kroon en De Verzonken Stad. Ik kan nog steeds lachen om die korte dialogen tussen B2 en VJ.

*japie* Ja, want zij zijn in Nederland en wij zitten in Griekenland.

*b2* Waar is er brand?

*japie* Ik zeg: We zijn in Griekenland!

*b2* Ja, dat weet ik zelf ook wel!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb gestemt op B2, en dan met name Joop Dikmans in De Verdwenen Kroon en De Verzonken Stad. Ik kan nog steeds lachen om die korte dialogen tussen B2 en VJ.

*japie* Ja, want zij zijn in Nederland en wij zitten in Griekenland.

*b2* Waar is er brand?

*japie* Ik zeg: We zijn in Griekenland!

*b2* Ja, dat weet ik zelf ook wel!

En dan de meester scene in de kroon wanneer b2 japie neer slaat op het moment dat japie zich voordoet als agent om een geintje uit te halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is wel duidelijk dat de combinatie van de baron, vlugge japie en b2 de beste is _O_

Inderdaad! Alhoewel ik de meest sentimentele gevoelens krijg bij het trio 'Boevenbaas (#2), B2 en B1'

Frans%20Kokshoorn.jpg

Frans Kokshoorn: _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
*japie* op nummer 1. Lang leve de plasscene in de Schatkaart

op een gedeelde 2e plaats de "nieuwe" *b2* en B1, een ergere boef bestaat niet ( he's evil I tell you, eeeeeeeeeeeeeeeevil )

jij bedoel dan vast die plasscene in schatkaart op lanzarote

Link naar bericht
Delen op andere sites

B100 is de leukste boef ooit! *B100* Ik vind B2 daarnaast ook leuk. Ik bedoel dan wel Joep Dikmans *b2* (de jaren '80-B2), de jaren '70-B2 vind ik niet leuk! Joris vind ik ook stom. Handige Harry *harry* staat bij mij op een gedeelde derde plaats met Japie *japie*.

Link naar bericht
Delen op andere sites
B100 is de leukste boef ooit! *B100* Ik vind B2 daarnaast ook leuk. Ik bedoel dan wel Joep Dikmans *b2* (de jaren '80-B2), de jaren '70-B2 vind ik niet leuk! Joris vind ik ook stom. Handige Harry *harry* staat bij mij op een gedeelde derde plaats met Japie *japie*.

Waarom vind jij B100 de leukste boef? Wel een beetje beargumenteren, natuurlijk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik heb gestemd op *b2* , omdat ik echt in een deuk lag om de dialoog tussen *b2* en de *aadbaron* in de serie van de schatkaart.

*japie* Wat gaan we doen baas?

*aadbaron* We gaan zometeen Bassie en Adriaan overvallen!

*b2* Gaan we dan voetballen?

*aadbaron* NEE! We gaan ze OVERVALLEN!

*b2* En gaan we daarna met ze voetballen?

*japie* Gossie!

*aadbaron* Nee, ik heb een beter idee. We gaan ze NIET overvallen.

*b2* Wat? Gaan we nu weer niet voetballen? De baas weet ook niet wat 'ie wilt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker. B2 is echt de gaafste boef, en inderdaad vooral Joep (Joop) Dikmans *b2* , want die is toch wel een wat relaxtere B2 dan Harry Dikmans ( *b2oud* ) (vind ik). Trouwens, wat zei je nou eigenlijk?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn favoriete boef is B100 *B100* . Hij probeert altijd zo stoer over te komen, maar eigenlijk gaat alles wat hij doet fout.

Verder vind ik B1 ook geweldig, net als B2 en de Baron. De minste is Joris, wat een meeloper zeg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn favoriete boef is B100 *B100* . Hij probeert altijd zo stoer over te komen, maar eigenlijk gaat alles wat hij doet fout.

Verder vind ik B1 ook geweldig, net als B2 en de Baron. De minste is Joris, wat een meeloper zeg.

Eigenlijk is *B100* een spion die altijd wordt gezien door *bas* maar net op tijd weet weg te komen voordat *adriaan* hem ziet. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
B2 ( *b2* ) is mijn favoriete boef. Daarna *baron* en *b1* . Verder vind ik *bb* (Frans Kokshoorn) ook wel geinig.

De boevenbaas gespeeld door frans kokshoorn vind ik juist de minste leuke boef. maar ja, ieder zijn mening

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik Heb maar 1 favoriet! En dat is natuurlijk *b2oud*

Alhoewel...zonder vlugge Japie is het niks aan....want die dialogen tussen hun zijn nog steeds MASTERLIJK! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn stem is uit gegaan naar de Baron. Uiteraard de Paul-Baron. De Aad-Baron was wel goed, maar niet helemaal mijn ding.

De Paul-Baron heeft in mijn ogen alles voor een kinderserie: humor, bazigheid, maar toch pure evil :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op VJ gestemd omdat hij wat minder voorspelbaar is als karakter. Zijn humor is subtieler en ik vind het knap van Bas dat hij zo overtuigend (incl. scheel kijken enzo) een tweede personage neer kan zetten.

Overigens zou ik op de Aad-baron hebben gestemd als dat onderscheid er zou zijn geweest. De Paul-baron vind ik in De Kroon ook nog zeer geniaal, maar in de latere series (m.n. Europa en Amerika) vervlakt de baron teveel naar mijn smaak. Niets ten nadele van Paul van Gorcum overigens, het zit hem in het script. Hierdoor vind ik 'de baron' net iets minder dan VJ.

Trouwens, volgens mij is het haar van VJ een afgeknipte Bassie pruik. Wat denken jullie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Trouwens, volgens mij is het haar van VJ een afgeknipte Bassie pruik. Wat denken jullie?

Nee, dat denk ik niet. Volgens mij is het haar van de Bassie pruiken namelijk niet zo dicht op elkaar gezet als het haar van Japie. Als je Bassies haar zou knippen, zouden er gaten in vallen. Denk ik. 'k Heb niet zo veel verstand van pruiken.

Misschien moet dit naar "De pruiken van Bassie"? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik Heb maar 1 favoriet! En dat is natuurlijk *b2oud*

Alhoewel...zonder vlugge Japie is het niks aan....want die dialogen tussen hun zijn nog steeds MASTERLIJK! ^O^

Helemaal mee eens! (O)

Ik zie hier trouwens dat de meesten de Joop Dikmans B2 beter vinden dan de Harry Dikmans, maar ook die vind ik top! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zie hier trouwens dat de meesten de Joop Dikmans B2 beter vinden dan de Harry Dikmans, maar ook die vind ik top! ^O^

volgens mij komt dat vooral doordat *japie* en *b2* een beter duo was dan *b1* en *b2oud* . ikzelf vond wil sibbelee en harry dikmans ook geweldig spelen, zo overtuigend als slechterikken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond het wel mooi dat de Harry Dikmans B2 *b2oud* zo moest huilen in De Sleutel toen de auto van B&A door zijn doen verongelukte.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kom er net achter dat Frans Kokshoorn in 1998 een gastrol speelde in 'Baantjer' (De Cock en de moord op jaren). Hij speelde de rol van Jacob Breekland en deze uitzending is in mei 2003 nog herhaald. Heeft iemand deze aflevering misschien gezien, op video?

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...