Ga naar inhoud

"Bassie" bij Jensen op de radio


Aanbevolen berichten

  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Bij Jensen op de radio (Yorin FM) bellen ze geregeld met een zogenaamde "Bassie", deze "Bassie" is nogal grof....

Heb jullie dit ook al eens gehoord en wat vinden jullie ervan ?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje te grof... :N

Kun je voorbeelden noemen, ik heb het namelijk nog nooit gehoort...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kijk maar eens op http://www.jensenindemiddag.nl, daar kun je fragmenten uit het radioprogramma downloaden, dan moet je bij fragmenten klikken op Bassie.

http://www.jensenindemiddag.nl/_audio/2 ... bassie.mp3

http://www.jensenindemiddag.nl/_audio/2 ... bassie.mp3

http://www.jensenindemiddag.nl/_audio/2 ... bassie.mp3

http://www.jensenindemiddag.nl/_audio/2 ... ielied.mp3

Ik vind ze aan de ene kant wel humor maar ze zijn wel erg grof

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is typische Jensen humor. Ik kan er normaal wel om lachen, maar ik vind dit niet erg leuk. Bassie zelf zal hier helemaal niet om kunnen lachen. Hij wordt neergezet als iemand die de kinderen beroofd na de voorstelling... *(*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb tot nu toe alleen het Bassielied beluisterd en het is inderdaad wel een beetje goedkoop. Zelf heb ik (samen met een vriend) op school en als "hobby" wel eens Bassie en Adriaan geïmmiteerd, maar in ieder geval geen enkel scheldwoord laten roepen, maar natuurlijk wel ingespeeld op termen die ze vaak gebruikten en Adriaan weet alles op een vervelende manier beter dan Bassie en het vlaardingse accent wordt natuurlijk stevig benadrukt, net zoals alle dorpjes schilderachtig zijn en elk eiland met een blauwe zee, prachtige strandeeeh en palmbomen St. Maarteeeh moet zijn, en dat het recept tijdens het bakkerslied totaal overhoop wordt gehaald, natuurlijk is het leuk om ook een beetje over de grens te gaan, maar die immitatie van Jensen is grenzenloos en dat vind ik niet zo grappig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zitten wel dingen tussen die ik toch echt humoristisch vind, zoals Bassie die koste wat kost grappig gevonden wil worden, dat vind ik wel aardig en ook zijn kwaadheid wanneer die Nico belt, ik vind het wel wat hebben. Alleen de grove scheldwoorden, tja, dat hoeft niet van mij. Maar de zaken uit z'n verband rukken vind ik zo nu en dan wel grappig hoor!

Link naar bericht
Delen op andere sites

hier kan ik dus niet tegen he... de meeste van jullie reacties dus.

de twee mensen boven mij ben ik het mee eens.

een paar jaar geleden, was Kopspijkers een van de best bekeken programma's op de Nederlands televisie. Dit kwam met name door het cabaret onderdeel aan het eind van het programma waar bekende Nederlanders werden geimmiteerd. Iedereen lag er krom om. Maar als dan de koningin werd nagedaan en men was koningsgezind, dan was het opeens het slechtste wat er op de wereld bestaat. Kijk dan gewoon helemaal niet. Lach niet als iemand waar je geen fan van bent belachelijk wordt neergezet doordat hij/zij wordt nagedaan. Of lach gewoon altijd. Als je het niet grappig vind hoef je niet te lachen. Maar in mijn ogen moet je dan niet gaan roepen dat de persoon in kwestie slecht is nagedaan. Wees juist blij. Als Jensens stem beter zou lijken op die van Bassie, zou dat veel erger zijn. Dan gaan er nog mensen denken dat het de echte Bassie is. Al is daar ook weinig mis mee, kijk naar de immitaties van Frank en Ronald de Boer door Edwin Evers, die klinken, net als zijn andere typetjes erg realistisch, maar heb jij hen er ooit over horen klagen? Of hun fans?

Natuurlijk is het niet leuk als jouw idool helemaal niet serieus wordt genomen en "negatief" wordt neergezet, maar moeten we dan altijd serieus zijn? Wat is er mis met humor? Humor is juist heel belangrijk. Degene waar vroeger de koning alles tegen kon zeggen was de hofnar, er was immers niemand die de hofnar serieus nam... Overigens is het ook een soort van eer als je wordt geimmiteerd, als je saai en onbelangrijk bent gaat er echt niemand je nadoen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ze nou gewoon Bassie na zouden doen, zou het ook niet zo erg zijn.

En dan Bassie grappen laten maken, maar de hele tijd dat overbodige schelden, ik vind dat niet nodig, het voegt aan de grap niks toe.

Nou? ;)

Telkens die flauwe moppen, gevolgd door Adriaantjuuuuuuuuuuh! _O_

Op het einde, steeds dat: ''Krijg allemaal de kl*re maar, stelletje t****lijers!

En Jensen, doe de groeten aan die beffende vleeswortel naast je!'' :D

Of ga zo maar door. Ik heb in ieder geval lekker geluisterd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou? ;)

Telkens die flauwe moppen, gevolgd door Adriaantjuuuuuuuuuuh! _O_

Op het einde, steeds dat: ''Krijg allemaal de kl*re maar, stelletje t****lijers!

En Jensen, doe de groeten aan die beffende vleeswortel naast je!'' :D

Of ga zo maar door. Ik heb in ieder geval lekker geluisterd.

Dat Adriaantjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh is leuk, maar om daar nou direct tering-lijer aanvast te hangen :{

Die flauwe moppen zijn geweldig, maar nogmaals ik hou helemaal niet van vloeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op het einde, steeds dat: ''Krijg allemaal de kl*re maar, stelletje t****lijers!

En Jensen, doe de groeten aan die beffende vleeswortel naast je!'' :D

Ja, dat stukje vind ik dus niet grappig.

Het is gewoon alleen maar wat vloeken, dus ik snap niet wat daar leuk aan is... :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lennert, ik was NA Adriaantjuh gestopt, dat daarna vond ik ook niet gepast. ;)

En dat gevloek wordt vanzelf leuk, omdat het zo vaak wordt herhaald.

En als daar dan ook nog eens (zoals ik al eerder zei) hele nieuwe, originele scheldwoorden tussen-

door komen, kan het er bij mij wel mee door. Want zeg eerlijk: Je moet er maar opkomen.

Maar ieder zijn eigen mening, ik ben blij dat die van mij ook niet aangevallen, maar gewoon geaccepteerd wordt. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op het einde, steeds dat: ''Krijg allemaal de kl*re maar, stelletje t****lijers!

En Jensen, doe de groeten aan die beffende vleeswortel naast je!'' :D

Adriaantjuuuuuh was nog wel geinig maar dit wat hierboven staat is niet normaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites
De mensen die roepen "Dit gaat veel te ver," vind ik maar beangstigend. Wees blij dat de humor van Bassie en de humor van Jensen kan bestaan in een vrij land (dat barst van de wetten, regels en voor ongeschreven wetten).

Ik vind wel dat er verschillende soorten humor mogen bestaan. Maar liever niet over de rug van anderen. Moet je anderen zwart maken? Ik vind niet dat dat kan.

Dan ken ik het radioprogramma van jensen niet en wil hier Jensen ook niet veroordelen, maar je hoeft geen humor te maken over de rug van anderen. Tenzij het met een vette knipoog neergezet wordt. Spijkerman kon de koninklijke familie wel komisch neerzetten. Dat was in mijn ogen niet over de rug van anderen. Maar zoals dat gescheld van nepbassie, dat vind ik geen humor meer... }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat gescheld is absoluut functioneel, omdat mensen het grappig vinden scheldwoorden te horen uit de mond van mensen van wie je het in het normale leven niet verwacht, zoals Bassie en Beatrix.

Het blijft goedkoop scoren en in dit geval helemaal niet grappig, maar niet omdat het 'te ver' gaat, gewoon omdat het niet grappig is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als een andere bekende Nederlander nagedaan werd, had je hier niemand gehoord. Maar omdat het ''Bassie'' is, is de wereld ineens te klein. Ja, het is goedkoop scoren en ja, het is platte humor, maar als je het niet leuk vindt dan moet je er niet meer naar luisteren, simpel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

K vindt het erg grappig zoals Bassie wordt geimiteerd bij Jensen. K moet ook eerlijk zeggen dat het af en toe wel veel te grof is, wat er gezegd wordt. Maar dat maakt het juist zo leuk. Omdat we allemaal weten dat Bassie helemaal zo niet is en daar mogen we blij om zijn. K vindt het persoonlijk veel erger dat Jensen Bassie afscheept als een geldwolf door constant te zeggen dat ze nieuwe DVD's verkopen voor € 100 enz. Dat ze DVD's verkopen hoort er toch gwn bij. Bassie doet ook z'n werk. Die Jensen zit toch ook niet voor niets op de radio die verdient toch ook een salaris waar de gewone werkman U tegen zegt. Voor de rest vindt ik het een briljante imitatie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik ken het radioprogramma van Jensen niet,

maar ik vind het erg flauw om mensen belachelijk te maken.

Grappen maken is goed,maar niet ten koste van iemand anders.

Dan kunnen ze beter grappen over zichzelf maken vind ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ken het radioprogramma van Jensen niet,

maar ik vind het erg flauw om mensen belachelijk te maken.

Grappen maken is goed,maar niet ten koste van iemand anders.

Dan kunnen ze beter grappen over zichzelf maken vind ik.

Zo is jensen altijd...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Bassie werd ook nagedaan door Paul de Groot bij het AVRO-programma Koefnoen.

Hierbij deed hij een Masterklasse (met Sonja Barend): hoe word ik een clown ?

Nee, Paul Groot.

Slechte imitatie trouwens. Ik denk dat Paul Groot veel beter kan, dit was eerder een verkleinde dan een uitvergrote versie van Bassie en ook nog eens om de één of andere reden lang niet zo dik. Plus niet echt grappig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, Paul Groot.

Slechte imitatie trouwens. Ik denk dat Paul Groot veel beter kan, dit was eerder een verkleinde dan een uitvergrote versie van Bassie en ook nog eens om de één of andere reden lang niet zo dik. Plus niet echt grappig.

Ik vond het opzich wel grappig, Koefnoen vind ik sowiezo een geweldig progamma _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, Paul Groot.

Slechte imitatie trouwens. Ik denk dat Paul Groot veel beter kan, dit was eerder een verkleinde dan een uitvergrote versie van Bassie en ook nog eens om de één of andere reden lang niet zo dik. Plus niet echt grappig.

Ja sorry, bedoelde ik ook ;).

Ik vond het ook niet zo'n goede imitatie, maar het is wel een leuk programma !

Het cabaret vind ik veel beter dan het nu is bij Kopspijkers.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik zit het nu te luisteren die van 24 september

nouuuu dat bassie daar dan niets van zegt

als ik bassie was zat er al lang hing er al lang een proces aan ze broek :(:(}:|}:|

Persiflages zijn niet strafbaar.

Daarbij zou het vreselijk flauw en onsportief zijn.

Overigens vind ik Koefnoen niet bepaald grappig, ze hebben wel goede ideeën maar de humor ontbreekt vreemd genoeg. Alleen Ivo Niehe was vorige keer erg goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Persiflages zijn niet strafbaar.

Daarbij zou het vreselijk flauw en onsportief zijn.

Overigens vind ik Koefnoen niet bepaald grappig, ze hebben wel goede ideeën maar de humor ontbreekt vreemd genoeg. Alleen Ivo Niehe was vorige keer erg goed.

Nou nou zeg, heb je die keer gezien met Micheal Jackson ? dat was hilarisch ik heb me kapot gelachen. Maar goed ik vind dat persiflages moeten kunnen, ze schilderen Balkenende ook af als een man van niets en als moeders kindje en daar hoor je niemand over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, zelfde idee.

Goed concept, maar wil maar niet grappig worden.

Ik vind Koefnoen wel goed, Kopspijkers daarentegen word met de week minder vind ik :N.

Maar om het toch nog even over Bassie te hebben, die imitatie vond ik minder, maar Ivo Niehe vond ik wel grappig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ik vind de gesprekken bij Jensen met Bassie meesterlijk!!! Jensen vind ik zelf 'n misselijke eikel. Maar echt waar, ik weet zeker dat Bas dit zelf ook ontzettend grappig vindt.

Ik was de afgelopen dagen met een paar vrienden in London, enkele vrienden van mij hebben Jensen daar gezien.

- vond ik wel leuk om even te vermelden ;) -

Link naar bericht
Delen op andere sites

Collega vandaag heel blij tegen me "Ja, Bassie was op de radio gister! Hij was dronken en vertelde domme moppen."

Ja Erkan, da's de echte Bas alleen niet... Hij wilde me alleen niet geloven :P Als ie het nou alleen over de moppen had gehad, had ik getwijfeld, maar Bas drinkt niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...