Ga naar inhoud

Verloren aflevering?


Aanbevolen berichten

Wat is Bassie de clown zonder zijn parkiet, dat is net sinterklaas maar dan zonder zijn piet, want iedereen heeft wel een vriend waar hij of zij veel van houdt, die zijn grootste geheimen toevertrouwd :W

en wat is hier het nut van? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het persoonlijk héél goed nieuws dat nu nogmaals bevestigd is dat de verloren aflevering (2) wel degelijk gevonden is en begin januari 2005 al op DVD zal verschijnen! Zodra die dvd in de winkel ligt, koop ik hem ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom post je dit in dit topic :?, dat heeft dus geen nut.

Het is een liedje dat nu weer te zien zal zijn, want het liedje zelf zit in aflevering twee. Snap je het nou?

B2_ had het iets duidelijker mogen stellen, maar het is wel on topic.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is een liedje dat nu weer te zien zal zijn, want het liedje zelf zit in aflevering twee. Snap je het nou?

B2_ had het iets duidelijker mogen stellen, maar het is wel on topic.

Nu ben jij weer onduidelijk, want het liedje in aflevering twee is 'Veilig oversteken'; 'Bassie en zijn vriendje' zat in aflevering zeven ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nu ben jij weer onduidelijk, want het liedje in aflevering twee is 'Veilig oversteken'; 'Bassie en zijn vriendje' zat in aflevering zeven ;)

Mag ook. In dat geval voegt het weinig toe, want aflevering zeven is nog steeds pleite... maar als B2_ dat niet wist, weet ie het nu.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het nut van die tekst is, dat liedje door Bassie wordt gezongen in een van de verloren afleveringen, Bassie en zijn vriendje gericht aan Sweety zijn parkiet, dus dat is het nut...

sorry dat ik het ff niet door had ;)

weet je wat mij echt über geniaal zou lijken? Als over zeg 5 jaar deel 7 wordt teruggevonden en nog eens 5 jaar later bekend wordt gemaakt dat de delen expres achter zijn gehouden, omdat het succes van B&A al groot genoeg was eerst en ze die delen zouden bewaren als iedereen de herhalingen zat waren, om toch nog met iets nieuws te komen. Niet dat ik denk dat dit het geval is, integendeel, lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar zou het wel gaaf vinden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mag ook. In dat geval voegt het weinig toe, want aflevering zeven is nog steeds pleite... maar als B2_ dat niet wist, weet ie het nu.

Oke ik wist het niet, maar het was me ook niet duidelijk uit zijn post.

Maar het was en on-topic en nu weer verder on-topic ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oke ik wist het niet, maar het was me ook niet duidelijk uit zijn post.

Maar het was en on-topic en nu weer verder on-topic ;).

ONTOPIC: deel 7 is allang gevonden en dit staat op de page van Adriaan:

"Bridge Entertainment, de firma die de Bassie en Adriaan videobanden en DVD's uitbrengt, heeft besloten om de serie "Bassie en Adriaan en het geheim van de sleutel" opnieuw uit te brengen met daarin de aflevering die jarenlang zoek was. Het is de bedoeling dat die DVD in januari 2005 in de winkel ligt. "

Trouwens, er lopen nu 2 ongeveer dezelfde topics door elkaar :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ONTOPIC: deel 7 is allang gevonden en dit staat op de page van Adriaan:

"Bridge Entertainment, de firma die de Bassie en Adriaan videobanden en DVD's uitbrengt, heeft besloten om de serie "Bassie en Adriaan en het geheim van de sleutel" opnieuw uit te brengen met daarin de aflevering die jarenlang zoek was. Het is de bedoeling dat die DVD in januari 2005 in de winkel ligt. "

Trouwens, er lopen nu 2 ongeveer dezelfde topics door elkaar :?

|:( Er waren 2 delen zoek, eentje wordt teruggevonden, dan is er dus een gevonden en nog een zoek... 2 is terug, 7 nog steeds zoek

en ja er zijn een stuk of 5 topics over dit onderwerp :X

En dat terwijl dit topic met een zoekvraag begon en daarna uitmondde in een mooie discussie met prachtige theorien.... :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

|:( Er waren 2 delen zoek, eentje wordt teruggevonden, dan is er dus een gevonden en nog een zoek... 2 is terug, 7 nog steeds zoek

en ja er zijn een stuk of 5 topics over dit onderwerp :X

Waarom gaan ze het dan opnieuw uitbrengen, terwijl het nog niet compleet is?

En die beelden van RTL?

Ik dacht dat dat erop duidde dat afl. 7 ook gevonden is... :X

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is nu duidelijkheid, dit stond op de Aad-homepage:

Riecold Veldkamp schrijft het volgende: Volgens de biografie op de adriaan-homepage werd de serie van de Plaaggeest uitgezonden in 1976/77, maar volgens Beeld & Geluid in 1978. Wat was de juiste datum?

En ik heb nog een tweede vraag: Is er ooit een serie opgenomen die nooit is uitgezonden?

Laten we beginnen met de eerste vraag. Het stond niet helemaal correct in de biografie (is nu veranderd), maar het scheelt maar een paar maanden. Eind 1976 werd de eerste proefaflevering van Bassie en Adriaan gemaakt. Dat was de aflevering bij de bakker. Na montage werd die aflevering bij de TROS bekeken en die wilde toen nog een spannend element in de afleveringen. Na veel heen en weer gepraat werd de Plaaggeest er in geschreven. In de zomer van 1977 werd de rest van de serie opgenomen en de eerste aflevering werd niet zoals ik schreef eind 1977, maar in januari 1978 uitgezonden.

Je antwoord op je 2e vraag. Er is nooit iets opgenomen wat niet is uitgezonden, behalve dan de verkeerde takes. Wel heb ik scènes geschreven die door tijd gebrek niet zijn opgenomen. Zo heb ik voor de serie van de Professor een grote droomwereld geschreven op een piratenschip, maar de opname liepen daar zo verkeerd dat al na één opnameweek we één week achter op het schema waren. De piratenscène was niet echt nodig voor de serie en heel ingewikkeld. Dan zou de opname ook nog ingewikkeld worden en tijdrovend, dus die werd als eerste geschrapt.

Zo, het antwoord is bekend en duidelijk (voor mij althans), hoeven wij ons ook niet meer druk te maken over een verdwenen serie ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mij waren enkele dingen nog niet duidelijk ;) Maar dat komt omdat ik in mn mailtje de vragen nogal onduidelijk had aangegeven en Adriaan er even twee vragen van heeft gemaakt ;) Maar goed, in elk geval antwoord :) Toch blijft het artikel vaag...

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik dacht toch werkelijk dat alle 2 de afleveringen terug waren gevonden, zo melde sbs shownieuws dat dan. maar ik heb het dus bij het verkeerde eind?

zo heb ik het ook begrepen wat ze bij RTL Boulevard zeggen... maar daar wordt alleen verteld dat ze 2 afleveringen kwijt zijn en even later zeggen ze dat ze wat hebben gevonden op Aads zolder of zo

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik dacht toch werkelijk dat alle 2 de afleveringen terug waren gevonden, zo melde sbs shownieuws dat dan. maar ik heb het dus bij het verkeerde eind?

:O

Hier gaat het niet over de Sleutel, maar over een mogelijke voorloper van de Plaaggeest... lezen!!! }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mij waren enkele dingen nog niet duidelijk ;) Maar dat komt omdat ik in mn mailtje de vragen nogal onduidelijk had aangegeven en Adriaan er even twee vragen van heeft gemaakt ;) Maar goed, in elk geval antwoord :) Toch blijft het artikel vaag...

Mezelf quoten... altijd leuk ;)

Maaruh ik heb dus reactie van Adriaan en het lijkt hem het beste dat ik ervanuit ga dat wat hij schrijft klopt. Het zou volgens hem best kunnen dat de interviewer familie was van B2. Ik citeer nu even een stukje van Adriaan:

We hebben de afgelopen 30 jaren duizenden interviews gehad en in heel weinig

artikelen zijn we correct geciteerd.

;)

Hij zegt dus dat het artikel eigenlijk onzin is, aangezien ze ook gebrouilleerd zijn geraakt met vd Ende door het circus, niet de tv series. Maar dat wisten we al, vandaar dat het zo vaag was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

indd. The Master.

Er waren tot voor kort 2 afleveringen van de Sleutel verdwenen. Hiervan is er onlangs een teruggevonden. 2-1=1, dus er is er nog steeds een zoek.

In dit topic kwam voor de tweede keer een artikel ter sprake, waarin wordt gezegd dat er ooit een serie was opgenomen, die nooit is uitgezonden doordat B&A gebruikte fragmenten ongeschikt vonden ed. Doordat er in de Plaaggeest en de verhalen rondom "aanwijzingen" zaten dat deze niet in een keer opgenomen was, was er een veronderstelling dat er een serie was opgenomen voor de Plaaggeest, waar later een en ander (waaronder de Plaaggeest zelf) aan is toegevoegd. Hierover heb ik Adriaan gemaild en die zegt dus dat er indd eerst een proefaflevering is gemaakt voor de Plaaggeest, die is uitgezonden! en dat daarna de rest is gemaakt (bij de proef bestond de Plaaggeest dus nog niet). Voor details, lees dit topic nog ns rustig door.

Link naar bericht
Delen op andere sites
indd. The Master.

Er waren tot voor kort 2 afleveringen van de Sleutel verdwenen. Hiervan is er onlangs een teruggevonden. 2-1=1, dus er is er nog steeds een zoek.

In dit topic kwam voor de tweede keer een artikel ter sprake, waarin wordt gezegd dat er ooit een serie was opgenomen, die nooit is uitgezonden doordat B&A gebruikte fragmenten ongeschikt vonden ed. Doordat er in de Plaaggeest en de verhalen rondom "aanwijzingen" zaten dat deze niet in een keer opgenomen was, was er een veronderstelling dat er een serie was opgenomen voor de Plaaggeest, waar later een en ander (waaronder de Plaaggeest zelf) aan is toegevoegd. Hierover heb ik Adriaan gemaild en die zegt dus dat er indd eerst een proefaflevering is gemaakt voor de Plaaggeest, die is uitgezonden! en dat daarna de rest is gemaakt (bij de proef bestond de Plaaggeest dus nog niet). Voor details, lees dit topic nog ns rustig door.

Maaar ze willen januari 2005 de sleutel nieuw uitbrengen...:?

Dat betekend dus een beetje alsof ze het zoeken naar aflevering 7 opgeven?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, maar het is natuurlijk het leukst als ze de sleutel in de zo compleet mogelijke versie verkopen, dus met de teruggevonden aflevering. En tegelijkertijd is het voor verzamelaars natuurlijk leuk om de verloren aflevering op dvd te kunnen kopen. Als aflevering 7 teruggevonden wordt, zal de film gewoon voor de 3e keer worden uitgegeven ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maaar ze willen januari 2005 de sleutel nieuw uitbrengen...:?

Dat betekend dus een beetje alsof ze het zoeken naar aflevering 7 opgeven?

Nee, dat betekend dat ze ons de teruggevonden aflevering niet willen onthouden. Ik neem aan dat als Aad hoort dat ze weer wat banden gevonden hebben, gewoon weer verder gaat zoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hopen wel ja denken ook. Omdat er ook een fragmentje bij Boulevard te zien was denk ik dat de aflveringen klaar zijn. En ook omdat Nick de series chronologisch uitzendt, lijkt het me redelijk dat de Sleutel voorbij komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

DE verloren aflevering komt niet langs. Adriaan heeft bekend gemaakt dat de verloren aflevering pas tegen het einde van het jaar op TV komt. Dat betekent dus ergens in december.

Ga er maar van uit dat de series nog een keer allemaal langskomen

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...