Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan in jouw dagelijks leven


Aanbevolen berichten

Ik betrap mezelf erop dat ik steeds meer citaten uit de series van B&A in mijn dagelijkse gesprekken gooi. Als mijn vader iets niet goed verstaat, krijgt ie steevast "je bent toch niet doof" of "volgens mij ben jij een beetje doof" naar zijn hoofd, en zo zijn er nog wat dingen.

Hebben jullie dat ook of ben ik de enige gek hier?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een prachtig voorbeeld dat een paar maand geleden bij mij op school gebeurde. Een docent was iets aan het uitleggen. En toen zei hij het volgende: Wat er ook gebeurt... En toen nam hij een kleine adempauze. En in die pauze zeiden we bijna allemaal spontaan: ...altijd blijven lachen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik schelde te veel met woorden zoals *** en ***. Toen heb ik besloten om iets anders te proberen te roepen. En nu zech ik altijd automatisch zak petat, frikandel, bal gehakt! en natuurlijk drommels, drommels en nog eens drommels

Link naar bericht
Delen op andere sites
Over B&A in het dagelijks leven gesproken, als je kijkt naar hun uiterlijk (rimpels :P) zou je toch haast zeggen dat Aad 70 is en Bas 62 in plaats van andersom. 8)7

Mensen met overgewicht zien er meestal jonger uit. Dus Bassie, tja... ;)

Dit was trouwens nogal offtopic, maar het zij je vergeven.

Vandaag zei ik trouwens, "Nee, stommeling!" tegen mijn vader. Het floepte er zomaar uit ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik gebruik dikwils wel eèns de favo frituurlijst van de *baron* / *bb*

soms zeg ik tegen mijn broer :

stommeling

zegt hij : frikandel !

ik dan : bolgegakt

hij: zak patat!!!

dan stop ik want dan begint hij te schreewen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mag ik u erop wijzen dat posts slechts bestaande uit smileys, ofwel emoticons, niets toevoegen aan de kwaliteit van dit forum, wat betekent dat u een overtreding begaan bent O-)

Leuk om de admin op fouten te betrappen >:)

laat maar eens zien waar dat staat in onze FAQ :P

het is een reactie op het voorgaande :P

het is hier geen Fok! Whahahaha

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wonderer maakte zelfs een overtreding ;)

Uit de FAQ:

Je mag niet

Andere users pesten Wonderer pestte DJkoelkast

Onzin plaatsen (topics/posts plaatsen die totaal niet relevant zijn, ter beoordeling van moderators en admins) Da's duidelijk neem ik aan ;)

En nu komt de mooiste:

Voortdurend offtopic gaan (van het onderwerp afwijken) Daar waar ik zelf nu de fout mee in ga >:)

/me zichzelf schopt :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wonderer maakte zelfs een overtreding ;)

Uit de FAQ:

Je mag niet

Andere users pesten Wonderer pestte DJkoelkast

Onzin plaatsen (topics/posts plaatsen die totaal niet relevant zijn, ter beoordeling van moderators en admins) Da's duidelijk neem ik aan ;)

En nu komt de mooiste:

Voortdurend offtopic gaan (van het onderwerp afwijken) Daar waar ik zelf nu de fout mee in ga >:)

* Hinse zichzelf schopt :P

Ik plaagde maar. Plagen is goed. Pesten is gemeen. Dat doet de Plaaggeest.

En zolang niemand er last van heeft...

Link naar bericht
Delen op andere sites
-- titel aangepast, leek erop of het ging over hoe B&A in het echt zijn zeg maar, vergiste mij er ook steeds in :P --

*baron* : Een vergissing kan NIET!

In plaats van in mijzelf te vloeken probeer ik vaak "Drommels" te denken, dat ligt lekker in de mond als je even in jezelf wil schelden :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja een jaar of 15 terug werd ik ook heeeel zenuwachtig toen bassie en adriaan in de buurt waren omdat ik naar zo een voorstelling ging net als de *baron*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De Plaaggeest pest ? ;):P

Ik heb die naam ook niet bedacht :P Pesten is gemeen, plagen is vriendschappelijk. Bleh, ik heb ook geen zin om dit uit te leggen ook ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

de quote "ik ben wel dom, maar niet slim" doet het ook altijd goed :D Dan zie je mensen echt zo nakijken van "huh? dat klopt niet helemaal toch?":D zo mooi :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zeg ook vaak 'drommels' en ik "scheld" ook met de hele patatkraam of 'stommeling'. Ook zeg ik vaak 'figuur' tegen iemand. Ook 'wat er ook gebeurt altijd blijven lachen', 'ik ben wel dom, maar niet slim' en B2-dingen zeg ik vaak.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik loop stage in een groep 3 klas en we waren aan het rekenen. Op een gegeven moment maakte een jongetje een fout en wat denk je dat ie zegt:

Ach, das een foutje, en ik vind, een foutje moet kunnen

Whaha, echt letterlijk zo. Het was gewoon net alsof *harry* op die stoel zat. Legendarisch _O_

*bas* & *adriaan* leeft nog steeds onder de kids van tegenwoordig :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik loop stage in een groep 3 klas en we waren aan het rekenen. Op een gegeven moment maakte een jongetje een fout en wat denk je dat ie zegt:

Ach, das een foutje, en ik vind, een foutje moet kunnen

Whaha, echt letterlijk zo. Het was gewoon net alsof *harry* op die stoel zat. Legendarisch _O_

*bas* & *adriaan* leeft nog steeds onder de kids van tegenwoordig :D

Idd mijn neefjes van 5 en 8 komen hier voortaan binnen met de vraag: Mogen we Bassie en Adriaan kijken? (Mijn dvd's) En mij oudste neefje zegt heel vaak voor de grap: Waseggie? :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik herinner me net weer, dat me pas allemamachies ontglipte, in de klas.

ik kreeg geen positieve opmerkingen :'(

meer zoals kijk jij nog naar B&A, ze zijn gewoon onwettend :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik doe niet anders dan citeren, en dat onbewust... Laatst moest ik een foto maken van Bak Ellende en ik kon maar niet goed zoomen, mijn reactie was "Drommels." Toen ik mij dat realiseerde sprak ik de woorden: "Drommels, ik zei drommels!" En zo ging dat nog een tijdje door. Je had de smoel van JP moeten zien... M'n ramneiging was nog groter dan normaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...
Ik herinner me net weer, dat me pas allemamachies ontglipte, in de klas.

ik kreeg geen positieve opmerkingen :'(

meer zoals kijk jij nog naar B&A, ze zijn gewoon onwettend :P

Heb ik ook eens gedaan in de pauze, maar ik kreeg wel leuke reacties :).

Dat is eigenlijk de enige B&A-quote die ik ooit gebruik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mensen om mij heen hebben al het idee "als ik het verband tussen wat Maike zegt en wat er aan de hand is niet snap, zal het wel een B&A quote zijn" ;) Ik gebruik dus met een zekere regelmaat leuke quotes ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mensen om mij heen hebben al het idee "als ik het verband tussen wat Maike zegt en wat er aan de hand is niet snap, zal het wel een B&A quote zijn" ;) Ik gebruik dus met een zekere regelmaat leuke quotes ;)

Ach, je bent niet de enige die ze regelmatig quote. Sterker nog, als ik iemand anders zo'n bekende tekst hoor zeggen, dan vraag ik of die het uit B&A heeft. Vaak blijkt dat dan ook nog zo te zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zeg vaak gossie!!!!!!!!! of ik heb ook altijd pech!!!!, een foutje moet kunnen!!!!!! en mijn broertje is 3 en als je daar tegen zegt, zeg dat dan, zegt ie: zegge toch!!!!!! wat zeg ie? zegge toch!!!!!!!!! echt leuk!

Trouwens, allemamachies zeg ik ook nog wel is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik maak de errormessages (die je toch nooit te zien krijgt, of je moet hackertje spelen ofzo ;)) van mijn scripts tegenwoordig als "Drommels! Frikandel! Je hebt het hele script opgeblazen!

Ik denk dat ik een ietsie pietsie te groot bestand heb geupload

Uilskuiken! Bal gehakt! FRIKANDEL" :D leuk man ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik maak de errormessages (die je toch nooit te zien krijgt, of je moet hackertje spelen ofzo ;)) van mijn scripts tegenwoordig als "Drommels! Frikandel! Je hebt het hele script opgeblazen!

Ik denk dat ik een ietsie pietsie te groot bestand heb geupload

Uilskuiken! Bal gehakt! FRIKANDEL" :D leuk man ;)

relaxt hoe doe je dat kerel want dat wil ik ook wel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe werkt dat precies? Ik word er niet echt wijzer uit. O}

Is voor PHP (scripttaal). Als je dat niet kent, heeft het verder ook weinig zin. En doe de rest even per PB alsjeblieft, 't is geen scriptforum hier :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is voor PHP (scripttaal). Als je dat niet kent, heeft het verder ook weinig zin. En doe de rest even per PB alsjeblieft, 't is geen scriptforum hier :)

Oké ontopic dan maar weer:

B&A in mijn dagelijks leven:

Ik ben zo verslaafd aan Bassie & Adriaan, dat mijn wachtwoord voor het forum "De sleutel past niet" is.

Hahahaha, 's Kijken of er gekken zijn die proberen in te breken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Oké ontopic dan maar weer:

B&A in mijn dagelijks leven:

Ik ben zo verslaafd aan Bassie & Adriaan, dat mijn wachtwoord voor het forum "De sleutel past niet" is.

Hahahaha, 's Kijken of er gekken zijn die proberen in te breken...

Zo moeilijk zal dat nu niet meer zijn nee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...