Ga naar inhoud

In welke serie vindt jij de boeven op hun gemeenst?


In welke serie vindt jij de boeven op hun gemeenst?  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. In welke serie vindt jij de boeven op hun gemeenst?

    • Het geheim van de sleutel
      8
    • De diamant
      14
    • Het geheim van de schatkaart
      11
    • De verdwenen kroon
      9
    • De verzonken stad
      7
    • De geheimzinnige opdrachtgever / Op reis door Europa
      0
    • De reis vol verrassingen / Op reis door Amerika
      1


Aanbevolen berichten

Omdat de boeven in de verschillende series van Bassie & Adriaan nogal wat streken met B&A uithalen of proberen uit te halen wilde ik wel eens weten in welke serie jullie de boeven op hun gemeenst vinden. De Plaaggeest en De huilende professor heb ik er niet ingezet omdat daar geen boeven in meedoen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ikzelf heb gestemd voor De verzonken stad omdat ik die streek van de boeven dat ze *bas* & *adriaan* opsluiten in de vrachtwagen en de boeven vervolgens nadat *bas* & *adriaan* ontsnapt zijn weer gevangen nemen na 20 kilometer lopen in de hitte en ze ze droppen op een onbewoond eiland toch wel de gemeenste streek allertijden vind.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de kroon als ze B&A erin luizen.

Maar de Plaaggeest en Professor zijn beide ook best gemeen.

Ja opzich wel maar die heb ik er niet in meegenomen omdat dat toch niet echt boeven zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stem toch voor de Schatkaart, aangezien de boeven hier B & A vastbinden aan de schatkist en ze gewoon laten wachten tot het water zo hoog is dat ze verdrinken. Als dat niet gemeen is ... :)

Adriaan als Baron komt sowieso veel gemener over als baas dan de BB of Van Gorcum's Baron, vind ik zelf ...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stemde op 'Het geheim van de Schatkaart'. Bassie en Adriaan vastbinden aan een zware kist met peper, daar voor dood achtergelaten in dat verlaten gebied. Da's een echt gemene streek. Maar gelukkig hebben B&A zich kunnen bevrijden ;)

En de 2de gemeenste streek vind ik in het 'Geheim van de Sleutel', ook al had B2 het niet bedoeld en ging het om een vergissing om die remleiding kapot te snijden, maar dan zaten B&A toch mooi in de knoei toen ze niet konden remmen en op volle snelheid van die berg naar beneden reden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En de 2de gemeenste streek vind ik in het 'Geheim van de Sleutel', ook al had B2 het niet bedoeld en ging het om een vergissing om die remleiding kapot te snijden, maar dan zaten B&A toch mooi in de knoei toen ze niet konden remmen en op volle snelheid van die berg naar beneden reden.

Maar dan was het dus eigenlijk niet gemeen, maar per ongeluk. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar dan was het dus eigenlijk niet gemeen, maar per ongeluk. ;)

ik heb de verzonken stad gekozen

waarom weet ik niet maar ik denk omdat de boeven daar wel het leukste in voor komen en ze b&a gevangen nemen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ikzelf heb gestemd voor De verzonken stad omdat ik die streek van de boeven dat ze *bas* & *adriaan* opsluiten in de vrachtwagen en de boeven vervolgens nadat *bas* & *adriaan* ontsnapt zijn weer gevangen nemen na 20 kilometer lopen in de hitte en ze ze droppen op een onbewoond eiland toch wel de gemeenste streek allertijden vind.

Daar heb ik ook gestemd, een rotstreek, en het meest gemeen van de serie's.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben juist gegaan voor de ''Diamant''. :Y

Ik vind: Als er iets een misselijke gemene rotstreek is, dan is het wel

ervoor zorgen dat al jouw vrienden en omgeving een bloedhekel aan je

krijgen vanwege een misdaad die je niet eens zelf gepleegd hebt! :X

Hierin zie ik eveneens *bas* op zijn droevigst. Hij huilt vaker dan ooit, zingt

treurige liedjes, dus deze streek ook hem denk ik het meest getroffen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben juist gegaan voor de ''Diamant''. :Y

Ik vind: Als er iets een misselijke gemene rotstreek is, dan is het wel

ervoor zorgen dat al jouw vrienden en omgeving een bloedhekel aan je

krijgen vanwege een misdaad die je niet eens zelf gepleegd hebt! :X

Hierin zie ik eveneens *bas* op zijn droevigst. Hij huilt vaker dan ooit, zingt

treurige liedjes, dus deze streek ook hem denk ik het meest getroffen. :P

Daar ben ik het helemaal mee eens, de schuld in iemand anders schoenen schuiven vind ik het gemeenste wat er is

Link naar bericht
Delen op andere sites

zonder naar de anderen hun posts te kijken: de verzonken stad.

Ze ontvoeren B&A, ze lopen achter ze aan, ze dumpen ze op een onbewoond eiland, er had een hoop mis kunnen gaan, hier zijn ze zeker op hun gemeenst, al is bijvoorbeeld het geheim van de Schatkaart ook niet mis...

De laatste 2 series zijn ze meer sullig dan gemeen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben juist gegaan voor de ''Diamant''. :Y

Ik vind: Als er iets een misselijke gemene rotstreek is, dan is het wel

ervoor zorgen dat al jouw vrienden en omgeving een bloedhekel aan je

krijgen vanwege een misdaad die je niet eens zelf gepleegd hebt! :X

Hierin zie ik eveneens *bas* op zijn droevigst. Hij huilt vaker dan ooit, zingt

treurige liedjes, dus deze streek ook hem denk ik het meest getroffen. :P

Niets meer aan toe te voegen ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor de Verzonken Stad, het is 1 ding om B&A openbaar te vernederen en ze de schuld van iets geven ( Diamant en Kroon ), maar om ze achter te laten op een verlaten eiland waar ze dan ( moesten ze die waterschoenen niet gevonden hebben ) verhongerd zouden zijn, dat is écht gemeen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is een moeilijke maar ik heb toch voor de Sleutel gekozen.

De ontvoering is erg proffesioneel.

En ook al was het per ongeluk de remleidigen.

En de Diamant natuurlijk ook met de schuld in iemands andere schoenen schuiven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb de reacties niet bekeken, maar ik weet nog dat ik toen ik klein was het echt heel gemeen vond wat de boeven in de Diamant deden.

Ze verkleden zich als Bassie en Adriaan, waardoor Bassie en Adriaan het schuld kregen van het stelen van de Diamant. Doordat daardoor echt niemand meer met B&A te maken wil hebben, komt dat een stuk duidelijker over dan in de Kroon, waar er alleen door Adjudant van der Steen een opmerking over geplaatst wordt. Gelukkig maar dat er niet weer de nadruk op kwam te liggen trouwens, maar dat is iets anders.

Het was echt heel gemeen dat de boeven zichzelf hadden verkleed als B&A! :Y

Tegenwoordig vind ik de boeven in de Sleutel het gemeenst. Het is duidelijk dat we daar te maken hebben met goed georganiseerde misdaad. Een maffiabaas die z'n twee domste slaafjes achter een clown en acrobaat aanstuurt om een sleutel terug te krijgen. Gemene acties als het verdoven van B&A, het ontvoeren en gijzelen van Bassie, doen ze totaal niet moeilijk over.

De Baron is helemaal niet gemeen. In de Schatkaart, wil hij alleen maar geld. Hij is daar niet gemeen. Het clubhuis wordt ook niet opzettelijk in de hens gestoken, dus ook geen gemenigheid van de boeven. Het enige wat in de Sleutel gemeen is, is dat de boeven B&A op willen sluiten in een grot waar eens in de 300 jaar iemand komt. Verder kan ik het willen stelen van een onbekende schat, waarvan het bestaan niet eens zekers is, niet echt gemeen noemen voor het doen van boeven.

In de Kroon is de Baron op zijn gemeenst. Zelfde verhaal als de Diamant, maar het effect is minder, doordat, zoals ik al zei, de kijker niet zo zeer de indruk heeft dat iedereen B&A met de nek aankijkt.

In de Stad zijn de boeven ook niet echt gemeen, ze willen gewoon een rustige vakantie hebben, maarja die komen die clown en acrobaat verstoren... Kan me voorstellen dat je als baron dan een beetje pissig wordt.

In Europa en Amerika doen de boeven niet veel, behalve het bespioneren en achtervolgen van B&A. Niet echt gemeen.. Het enige gemene is dat de Baron een boem wil laten ontploffen in het nabijzijn van B&A. Maar of dat zo gemeen is valt te betwijfelen, als je weet dat de boem alleen een zwart gezicht en wat kleerscheuren oplevert.

De huilende professor is natuurlijk wel gemeen, maar geen boef >:)

Als we hem in het openbaar nou gewoon van der steen blijven noemen? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

In 'Het geheim van de sleutel' vind ik de boeven het gemeenst overkomen. Want de boevenbaas wil dat ze koste wat kost de sleutel terug krijgen. Daarom doen ook B1 en B2 flink hun best om dit voor elkaar te krijgen.

Zo snijden ze de remleiding door, onvoeren ze Bassie etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Schatkaart krijgt mijn stem. Vooral toch omdat ik vroeger al de boeven in die serie op hun gemeenst vond. Brandstichting (ok, het veroorzaken van die grote brand was niet de bedoeling, maar de Baron doet dat ook simpelweg af met: "Nou ja, gedane zaken nemen geen keer..."), afluisterpraktijken, verschillende inbraken, de Baron die zich toch weer onder zijn aanhouding uit weet te kletsen, het stelen van de auto en de 'ontvoering' van Robin...

...en dan natuurlijk de grot. Zoals de boeven daar B&A overmeesteren en vastbinden, Bassie die meteen in huilen uitbarst en dan nog als klap op de vuurpijl: "Zij...zij blijven bij de schat"! Gevolgd door de bekende lach, nóg net iets gemener dan in de rest van de serie. Het maakte toen veel indruk op mij, de boeven waren in mijn ogen echt supergangsters, en dat is toch wel een beetje blijven hangen :P

Maar de Sleutel is een goede tweede. Daar is het echt duidelijk dat de boeven een geoliede criminele organisatie vormen, en de kille ontvoering van Bassie ("Mond houden, jij, en afwachten"!) wil wat betreft zeker iets zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Diamant gaat hier voor de Kroon... maar ook maar nipt. Om iemand zo te vernederen dat niemand ze gelooft en hun hele leven verpest wordt, gaat wel erg ver.

De Kroon heeft natuurlijk de telefooncellenrace (de Baron is gewoon een valse n... schurk) en de overdracht, waarbij hij Adriaan en Bassie naar zijn pijpen laat dansen en hen van hun waardigheid en geloofwaardigheid berooft. Het wordt echter allemaal met een sausje van humor overgoten, waardoor de diamant bovenaan staat.

PS Tof topic.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij absoluut de Diamant, vanwege het feit dat de boeven met hun misdaad drie vliegen in één klap slaan. Ze hebben de Diamant, laten B&A de gevangenis ingaan en zorgen ervoor dat de clown en de acrobaat door iedereen met de nek worden aangekeken. Daarnaast blijven ze B&A tot het einde toe dwarszitten, zodat de politie slecht door de'gelukkige' actie van Bassie overtuigd raakt dat de boeven de diamant gestolen hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op de Schatkaart gestemd... Deze keus omdat ik het egt ongelooflijk zielig vond dat het clubhuis in de brand werd gestoken (weliswaar niet met voorbedachte rade). Al het werk dat ze ervoor moesten doen (kranten ophalen, enz.) was allemaal voor niks! Als klein kind vond ik dat ongelooflijk zielig. En dat ze dan ook nog eens achtervolgd worden tot ze bij de schat zijn en dat ze op dat moment gepakt worden door de "boefjes"... :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de boeven bij de diamant het gemeenst, ze willen B&A zo gruwelijk mogelijk terug pakken.

Ze pakken de meest belangrijke dingen indirect van ze af: hun werk, hun vrijheid en hun vrienden.

Bij de Kroon wil de baron in de eerste plaats zijn macht ten opzichte van B&A laten zien en voert daar zijn eigen machtsspel uit.

Bij de Verzonken Stad zijn in het begin B&A alleen aan het observeren en lopen ze niet echt met een groots plan rond, het plan om ze op dat eiland achter te laten is ook 1 middag oud.

In de schatkaart zijn de boeven niet echt gemeen, ze willen gewoon ook de schat vinden en ze willen B&A gebruiken en dan aan de kant zetten, maar d'r zit daar volgens mij geen echte haat bij.

Bij de Sleutel willen de boeven alleen maar de sleutel terug hebben en B&A achtervolgen doen ze duidelijk niet voor hun plezier.

De allergemeenste is eigenlijk de Plaaggeest, die deed er alles aan om te zorgen dat ze het steeds moeilijk hadden en eigenlijk is hij ook het engst omdat je zijn motief nooit te weten komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op de Diamant gestemd.

Omdat echt iedereen in deze serie B&A de rug toekeert.

Ze moeten hier echt keihard strijden om hun onschuld te bewijzen.

Daarom vind ik dit absoluut de gemeenste streek van de boeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op de diamant gestemd.

Die boeven hebben iedereen tegen Bassie en Adriaan opgezet en Bassie en Adriaan moeten hun uiterste best doen om hun onschuld te bewijzen. Als dat niet gemeen is...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op de stad gestemt, hoewel ik de diamant en de sleutel ook heel gemeen vind. Maar de verzonken stad toch wel het ergste, omdat ze daar eignelijk nog wreder zijn dan in de schatkaart, ik vind, de hongerdood duurt langer dan de verdrinkinsdood.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op de stad gestemt, hoewel ik de diamant en de sleutel ook heel gemeen vind. Maar de verzonken stad toch wel het ergste, omdat ze daar eignelijk nog wreder zijn dan in de schatkaart, ik vind, de hongerdood duurt langer dan de verdrinkinsdood.

Waar baseer je dat op? Volgens mij is de Schatkaart dan wreder, in een grot zonder eten zitten is volgens mij niet egt een pretje...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar in de grot van de schatkaart zou het water opkomen (zie hoorspel), zodat B&A eerder verdrinken dan de hongerdood sterven. Op een kaal onbewoond eiland sterf je eerder de hongerdood.

Het verhaal van het hoorspel is een ander verhaal dan de tv-serie. Wel stom, want ze kunnen niet allebei "waar" zijn. Voor mij zijn dan ook alleen de tv series "waar" en de hoorspellen niet. Tevens de reden dat hoorspellen mij niet zoveel interresseren. (al had ik vroeger wel Geheime Agenten op cassette)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar het wordt toch ook niet gezegd dat de grot niet zou vollopen, dus het is niet uitgesloten dat dat wel zou gebeuren.

Waar B&A zitten, zal het wel niet onder water komen te staan. Dan zou die schatkist immers al lang geleden vergaan zijn (zou water en beestjes op hout). Ik weet niet precies wat het plan van de Baron was. Van dorst laten omkomen denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waar B&A zitten, zal het wel niet onder water komen te staan. Dan zou die schatkist immers al lang geleden vergaan zijn (zou water en beestjes op hout). Ik weet niet precies wat het plan van de Baron was. Van dorst laten omkomen denk ik.

denk niet dat de baron daar echt over na heeft gedacht... denk dat ie gewoon geen last meer van ze wou hebben en ze dus maar ff in een grot waar maar eens in de 300 jaar iemand komt heeft vastgebonden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

ik vind de boeven het gemeenst in de schatkaart, *aadbaron* *japie* *b2* zijn echte schurken, ze draaien hun hand niet om, om het clubhuis in de brand te steken, b&a een eind te laten lopen door 4 lekke banden, en *bas* en *adriaan* vastbinden aan schatkist in grot.

Later vind ik de baron qua karakter toch iets zachter worden, maar ik denk ook doordat b&a de *baron* wel slimmer af zijn in de latere series :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind de boeven het gemeenst in de schatkaart, *aadbaron* *japie* *b2* zijn echte schurken, ze draaien hun hand niet om, om het clubhuis in de brand te steken, b&a een eind te laten lopen door 4 lekke banden, en *bas* en *adriaan* vastbinden aan schatkist in grot.

Later vind ik de baron qua karakter toch iets zachter worden, maar ik denk ook doordat b&a de *baron* wel slimmer af zijn in de latere series :)

*adriaan* en *bas* hebben in "De Schatkaart" veel tegenslagen.

In "De Verdwenen Kroon" ook wel veel.

In "De Verzonken Stad" wordt minder

En in de laatste twee serie's eigenlijk niets. Ze zitten niet door de boeven gevangen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*adriaan* en *bas* hebben in "De Schatkaart" veel tegenslagen.

In "De Verdwenen Kroon" ook wel veel.

In "De Verzonken Stad" wordt minder

En in de laatste twee serie's eigenlijk niets. Ze zitten niet door de boeven gevangen.

ja precies, en in de plaaggeest, sleutel en de diamant vind ik de boeven ook niet zo gemeen als in de schatkaart, in de plaaggeest hebben b&a ook heel veel pech, sleutel wordt bassie ontvoerd en geld gestolen, en diamant krijgen b&a de schuld van dat ze de diamant gestolen hebben, maar ik vind dat allemaal niet levensbedreigend voor b&a, en dat is het wel in de schatkaart als b&a gevangen worden genomen en vastgebonden worden door de boeven, tis dat adriaan zo handig is, anders zouden ze daar ook eeuwig kunnen blijven. *aadbaron* zegt dat ook: jullie en de schat blijven voor eeuwig samen, onafscheidelijk, echt bruut van *aadbaron*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja precies, en in de plaaggeest, sleutel en de diamant vind ik de boeven ook niet zo gemeen als in de schatkaart, in de plaaggeest hebben b&a ook heel veel pech, sleutel wordt bassie ontvoerd en geld gestolen, en diamant krijgen b&a de schuld van dat ze de diamant gestolen hebben, maar ik vind dat allemaal niet levensbedreigend voor b&a, en dat is het wel in de schatkaart als b&a gevangen worden genomen en vastgebonden worden door de boeven, tis dat adriaan zo handig is, anders zouden ze daar ook eeuwig kunnen blijven. *aadbaron* zegt dat ook: jullie en de schat blijven voor eeuwig samen, onafscheidelijk, echt bruut van *aadbaron*

ik vind de opmerking van adriaan ook goed,

*japie* handjes op de rug,

*adriaan* handjes omhoog

*japie* heee we zijn hier niet in het circus _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

moeilijke vraag maar ik heb.op de verzonken stad gestem van wege die streek met dat busje waar in ze *bas*& *adriaan* gevangengen nemen en even later op een eiland achter laten.hoe wel ik de boeven in de diamant ook zo gemeen zijn omdat ze de diamant stelen.en daar *bas* & *adriaan* de schuld krijgen in de sleutel omdat ze koste wat kost de sleutel terug moeten hebben.en dat *b2oud* daar bij per ongeluk de rem leiding door snijd.en dat *b1*& *b2oud*.*bas* ontvoeren

*baron* genoeg geleuter we gaan over tot aksie

Link naar bericht
Delen op andere sites

In mijn optiek, de verzonken stad. Een uitgebreid opgezet plan voor de langzaamste lijdensweg tot de dood.

Wat mij wel opvalt is dat de haat van de Baron voor Bassie en Adriaan bij de geheimzinnige opdracht en de reis door Amerika het grootst is.

(Dit uiteraard omdat b&a de baron meerdere malen hebben dwarsgezeten).

B&A opblazen of remleidingen saboteren is ook ernstig maar heeft een korte lijdensweg en dus een snellere dood.

Het geheim van de schat(kaart) komt bij mij op een goede tweede plaats.

Ach, het blijft een mening...maar ja, daar is het een forum voor :Y

*baron* Ik word zenuwachtig!

Pascal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In mijn optiek, de verzonken stad. Een uitgebreid opgezet plan voor de langzaamste lijdensweg tot de dood.

Pascal.

In de Verzonken Stad vind ik het plan niet uitgebreid opgezet. Hij handelt naar mate hem dan te binnen schiet. Als je het vergelijkt met de Diamant (dat was overigens BB) en de Verdwenen Kroon is het plan in de Verzonken Stad lang niet zo goed voorbereid en opgezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...