Ga naar inhoud

De nationale IQ test


Aanbevolen berichten

Vanavond is het weer zo ver de IQ test op BNN. De kans om te laten zien dat je met een hoop B&A in je opvoeding ver kan komen. Ben benieuwd wat jullie halen vorig jaar had ik een naar mijn eigen mening nette 126. Nu maar zien of al dat gefeest een negatieve invloed heeft gehad of dat juist al die uren in de college zaal me weer iets slimmer hebben gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanavond is het weer zo ver de IQ test op BNN. De kans om te laten zien dat je met een hoop B&A in je opvoeding ver kan komen. Ben benieuwd wat jullie halen vorig jaar had ik een naar mijn eigen mening nette 126. Nu maar zien of al dat gefeest een negatieve invloed heeft gehad of dat juist al die uren in de college zaal me weer iets slimmer hebben gemaakt.

misschien beide en ben je nu hetzelfde :Y

Link! van BNN...

Ik denk dat je vanaf morgen de test online kan doen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk, ik vind wat informatie op die website:

IQ Menu

Een beetje food for thought nodig? Eet je slim! Met deze tips vergroot je je kansen op een geslaagde test!

Ontbijt:

Start de dag met een combinatie van proteïne en meervoudige koolhydraten: magere of halfvolle melk met volkoren/meergranen cornflakes of muesli en vers fruit.

Lunch:

Om je mentale energie op te peppen voor de middag kun je het beste een salade met een magere dressing nemen, garnalen of kipfilet en vers fruit toe

Snack:

Om een uur of 4 ’s middags hebben je hersens behoefte aan koolhydraten. Kies vers fruit, magere crackers of een glas vruchten- of groentesap.

Diner:

Begin de avond met koolhydraten: aardappels, pasta of rijst. Neem een voorafje dat rijk is aan choline (vitamine B4), zoals linzensoep of vis en eindig met magere yoghurt

Snack:

Ontspan je brein en bereid je voor op een goeie nachtrust met warme magere/halfvolle melk met honing en een banaan.

Facts

Een bloedzuiger heeft 32 hersenen, 31 meer dan de mens.

Je school afmaken kan je IQ verhogen. Je IQ neemt af tijdens de zomervakantie.

Kinderen die borstvoeding hebben gehad hebben op latere leeftijd gemiddeld genomen een hoger IQ (10 punten hoger) dan kinderen die geen borstvoeding hebben gehad. (Moedermelk bevat stoffen die belangrijk zijn voor de bouw van zenuwcellen en de transport van zenuwimpulsen).

In het menselijk brein bevinden zich meer zenuwcellen dan er sterren zijn in de Melkweg.

Veel blowen beïnvloedt je IQ.

In je brein bevinden zich heel veel zenuwcellen, maar geen pijnreceptoren. Je kan aan je hersens geopereerd worden als je bij bewustzijn bent; je voelt er niets van!

Er is een verband tussen je IQ en de snelheid waarmee je eenvoudige dingen tegelijkertijd doet, zoals kauwgom kauwen en lopen.

De grootte van je hoofd heeft ook een beetje met je intelligentie te maken.

Er wordt beweerd dat IQ’s maar blijven stijgen, met zo’n 20 punten per generatie. Helemaal bewezen is dat nog niet.

© http://www.omroep.nl/bnn/iq/

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik speel ook dit jaar weer mee vanaf de TV... De uitslag van vorig jaar weet ik niet meer, maar volgens mij was het niet echt beschamend hoor... O-) Ik stuur vanavond waarschijnlijk m'n uitslag wel door!

Doe je niet slimmer voor dan je bent, dus niet een paar punten meer bij je uitslag tellen... Je wordt heus niet uitgelachen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

en natuurlijk inclusief een printscreen als bewijs... :P

ja wat je zegt jah... anders kan k ook wel zeggen dat me iq 150 is en in werkelijkheid maar 90 ofsow

ennuh voor de niet computer gebruikers de printscreen zit boven de Insert knop

en die zit bij home/end/page up/page down etc etc..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja maar ik doe hem met pen en papier of sms lijkt me misschien een goeie stimulans als je bridget afentoe op het beeld ziet tussen de vragen door.

je kan ook plaatjes opzoeken en die tijdens het maken van je test afspelen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
geen zin om beneden te gaan zitten, dus kan um niet live gaan maken... maak um nog wel een keertje online...

Hij staat nu online, dus dat kan gewoon. Duurt wel lang :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij staat nu online, dus dat kan gewoon. Duurt wel lang :P

Duurt wel lang.. ja staat me nog iets van bij... heb um vorig jaar ook online gedaan... Vraag: klik antwoord... hmmz nog zooi tijd over.. Bij eerste paar vragen ff wachten, maar ging me vervelen, dus ff patience opgestart... met als gevolg dat ik opeens een paar vragen had gemist ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Duurt wel lang.. ja staat me nog iets van bij... heb um vorig jaar ook online gedaan... Vraag: klik antwoord... hmmz nog zooi tijd over.. Bij eerste paar vragen ff wachten, maar ging me vervelen, dus ff patience opgestart... met als gevolg dat ik opeens een paar vragen had gemist ;)

Ik ga eens kijken of het een beetje te doen valt, als het te lang duurt kap ik ermee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben ook gekapt, maar ik had voor m'n cito 549 :P. Dus dat is gymnasium niveau, maar helaas zit ik daar nu niet...

Nou, je bent in ieder geval niet zo geniaal als de Baron, want die gaf NOOIT op ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Shame 0n Me... :@102 Ik weet het niet zeker maar volgens mij had ik vorig jaar iets in de richting van 118... Zo, wat is die Kelly DOM zeg... Die kerel zegt nog van tevoren: Bij een voorbeeldvraag niet drukken op de stemkastjes! En wat doet Kelly...? Die drukt bij de allereerste voorbeeldvraag een toets in en zegt dan heel verontwaardigd: Volgens mij is dit stemkastje kapot...?!

HOE DOM KUN JE ZIJN? 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shame 0n Me... :@102 Ik weet het niet zeker maar volgens mij had ik vorig jaar iets in de richting van 118... Zo, wat is die Kelly DOM zeg... Die kerel zegt nog van tevoren: Bij een voorbeeldvraag niet drukken op de stemkastjes! En wat doet Kelly...? Die drukt bij de allereerste voorbeeldvraag een toets in en zegt dan heel verontwaardigd: Volgens mij is dit stemkastje kapot...?!

HOE DOM KUN JE ZIJN? 8)7

ja ook in zon ander programma...

Vraag: hoeveel hoeken heeft een driehoek?

Omdat de makers van die quiz wisten dat Kelly moeite met die vraag zou hebben, hadden ze er maar vier keuze mogelijkheden bijgegeven:

A) 2

B) 3

C) 4

D) Geen

en wat antwoordt ze?

"huh? 5 toch?"

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Voor m'n cito had ik 550, waar zit je dan wel ?

Goed gedaan randy_roes _O_ !

ik ga em zomet1 doen

en vermeld hier dan de score van mij

zelf verw8 ik er niet te veel van maar jah we zullen zien

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou, je bent in ieder geval niet zo geniaal als de Baron, want die gaf NOOIT op ;)

Ja, ok, dat is waar ;)

Trouwens: Niemand kan een IQ test maken voor de baron :P. Tenslotte moet je net zo slim of nog slimmer zijn om zo'n test voor hem te maken, dus het is haast onmogelijk :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, ok, dat is waar ;)

Trouwens: Niemand kan een IQ test maken voor de baron :P. Tenslotte moet je net zo slim of nog slimmer zijn om zo'n test voor hem te maken, dus het is haast onmogelijk :P.

De meeste geniale persoon op aarde weet zijn IQ niet eens, die moet worden geschat, want de testen gaan niet zo ver ;) Rond de 250 meen ik me te herinneren. Zelfde geldt voor Hannibal Lecter, maar die bestaat niet :P (Gelukkig)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...