Ga naar inhoud

De pruiken van Bassie


Aanbevolen berichten

Dit topic is op het FOK-forum al aan de orde geweest. De beste pruiken vind ik nog altijd de eerste, dus in de plaaggeest, de sleutel en de diamant. De pruik bij de huilende professor vind ik zeer slecht (en ook de schmink erbij).

De pruik bij de schatkaart is meer voor een heel oude clown en past helemaal niet bij bassie. De pruik in de griekenlandserie en die in de kroon kan er wel weer mee door.

De pruiken in de de series in europa en amerika vind ik ook niet om aan te zien.

De nieuwe pruik van Bassie is best wel goed gekozen, ik denk alleen dat de kleur iets anders zou moeten. Ik geloof dat de pruikenkeuze ook te maken heeft met het toegenomen gewicht van Bassie (al weet ik niet zeker of toename van gewicht ook gevolgen heeft voor de groei van je schedel ??????)

Ook Adriaan is in gewicht toegenomen... Zijn riem jang op zijn kont nu in plaats van dat die om zijn middel zit. Dat lijkt een beetje vreemd....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zou leuk zijn als iemand uit elke serie een capje maakt, zodat je goed kunt zien wat precies het verschil is tussen de pruiken. Ik vind die van de Verzonken Stad mooi, en die uit de plaaggeest omdat ie zo heerlijk bij Bassies karakter past.

En Japie, we hebben het hier over Bassies pruiken, niet over Adriaans riem :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

volgens mij is die pruik uit de stad dezelfde als die van europa

tenminste dat vind ik zo lijken

Lijkt er wel op, ja. Of misschien wel een nieuwe maar hetzelfde model.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank jullie wel. Ik weet eigenlijk niet zo snel welke ik de mooiste vind.

Ik weet in ieder geval WEL welke ik het lelijkst vind: Amerika! :r

:P Je kan trouwens ook goed zien dat ze in het begin vooral gedacht hebben: ''Laat die pruik maar lekker door de war

naar alle kanten zitten met een paar grote plukken'' en daarna: ''Laten we hem toch maar een beetje strak gaan kammen.''

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hee, wat me nu pas opvalt, is dat tot en met de professor die witte vlakken boven zijn ogen zeg maar in een V vorm lopen, terwijl ze in de series daarna parallel aan elkaar lopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hee, wat me nu pas opvalt, is dat tot en met de professor die witte vlakken boven zijn ogen zeg maar in een V vorm lopen, terwijl ze in de series daarna parallel aan elkaar lopen.

Waarschijnlijk omdat daar de witte vlakken grotendeels op de pruik staan :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarschijnlijk omdat daar de witte vlakken grotendeels op de pruik staan :{

De witte vlakken staat toch bij meer pruiken gedeeltelijk op de pruik? Ik zie het ook bij de sleutel / diamant pruik, daar lijken de witte vlakken ook wat meer uit elkaar te lopen.

Bij de professor pruik lijken de witte vlakken op Bassies gezicht niet helemaal aan te sluiten op de witte vlakken op de pruik. Op de foto zie je het niet zo, omdat Bassie daar in het licht staat, maar in close ups in de afleveringen kun je duidelijk kleurverschil zien. Het lijkt erop alsof de witte vlakken op het gezicht niet wit genoeg zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Opzich zijn de pruiken wel realistisch,

stel je hebt oranje haar wordt dat naarmate je ouder wordt ook lichter, zoals bij Bassie.

Alleen die lange gele pruik die die nu heeft is wel heel erg fout vind ik!

Ook de Amerika en professorpruik vind ik niet mooi.

Professor is de schmink idd heel slecht, heb ik ook nog eens een capje van gemaat *zoekt*

prof3.jpg

Het wit van zijn pruik is veel witter dan het wit op zijn hoofd ;)

maar de kleuren zijn echt zegt de indiaan in Bassies droomwereld :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind die van de europa serie wel

okeej

omdat bassie daar ook zo mooi bruin kleurtie bij heb vind ik die et mooist

maar wisten jullie trouwens dat dat haar wordt vastgehouden d.m.v een haarband

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind die van de europa serie wel

okeej

omdat bassie daar ook zo mooi bruin kleurtie bij heb vind ik die et mooist

maar wisten jullie trouwens dat dat haar wordt vastgehouden d.m.v een haarband

Wiens haar? Bassies eigen haar? Hij's kaal... :X

Of ik snap je gewoon niet, natuurlijk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de pruiken in de oude series veel beter (NIET die bij de *professor* ) Ook die van de Verzonken stad en Europa zijn wel mooi.

ik bedoel

dat de pruik vast zit door middel van een haarband aan de achterkant van het hoofd van Bassie. dat is bij de pruiken waar je de pruik eigenlijk niet ziet met de schmink

dus alleen vanaf de verzonken stad dat je geen make-up meer ziet

op de pruik

Link naar bericht
Delen op andere sites
De afbeelding van de plaaggeest klopt niet, de pruik die daar is afgebeeld heb ik wel vaker gezien, maar niet bij de plaaggeest.

Het is hem toch wel degelijk, hoor.

Die foto is regelrecht letterlijk EN figuurlijk uit de serie genomen tijdens de opnamen achter de schermen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

De pruik uit de Verzonken Stad heeft meer kleur dan de pruik uit de Europa serie, dus het is volgens mij niet dezelfde.

Ik vind dat zo geweldig, die slechte schmink en pruik uit de Huilende Prof., want dat maakt alles zo compleet anders, aangezien ook het verhaal zo anders is en dus vind ik het eerder een positief punt.

Maar goed, de mooiste pruik vond ik als kind al in De Plaaggeest. Zo mooi omhoog aan de voorkant, heel goed!

Link naar bericht
Delen op andere sites

De pruik uit de serie metde *plaaggeest* is leuk met dat piekerige haar.

en als hij een hoed droeg een pluk door een gat in de hoed

De pruik die hij nu op heeft is idd erg fout veel te lang.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De pruik uit de serie metde *plaaggeest* is leuk met dat piekerige haar.

en als hij een hoed droeg een pluk door een gat in de hoed

De pruik die hij nu op heeft is idd erg fout veel te lang.

Idd! Die petjes die hij in de *plaag* op heeft zijn zo leuk met een pluk haar eruit :D en de oude is idd veel te lang en te geel! *bas* is immers de clown met de RODE haren, rode schoenen, rode neus :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik ben vergeten de lelijksye d'r op te zetten.

Hij was heel even te zie in Luxemburg als B&A de heuvel oplopen.

Daar ziet de pruik er lichtoranje op.

Ik weet niet of het gewoon de normale pruik was(misschien door het licht) maar ik vond het er gewoon lelijk uitzien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

deze afbeelding werkt niet meer

Nu weer wel ;)

Nu niet meer. Kan er iets aan gedaan worden, zodat ik het kan zien en er over kan oordelen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu niet meer. Kan er iets aan gedaan worden, zodat ik het kan zien en er over kan oordelen?

:@ Ben bang van niet. Ik heb een aantal van de plaatjes niet meer en kan ze niet meer vinden ook. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

De mooiste pruiken vind ik ook die uit de eerste series.....Vooral de omhoogstaande kuif op de pruik is geweldig ..En idd die uit de Huilende *professor* is het slechtst...maar zoals al ergens in een ander onderwerp is hier al over gezegd dat de meesten dachten dat B&A het toen superdruk hadden, dus bij de opnames niet zo op de details letten... Het heeft even niks met de pruik te maken, maar die broek van Bassie in de Schatkaart vind ik ook niet echt de goede kleur hebben; het is volgens mij een andere dan in bv de Kroon of zo;

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij vindt iedereen de eerste pruiken het best. Daar ben ik het ook volledig mee eens, maar ik begrijp niet waarom iedereen de huidige lange gele pruik eng vindt. Wat is daar nou eng aan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij vindt iedereen de eerste pruiken het best. Daar ben ik het ook volledig mee eens, maar ik begrijp niet waarom iedereen de huidige lange gele pruik eng vindt. Wat is daar nou eng aan?

Helemaal niks, maar wij zijn Bassie gewoon niet zo gewend. Van jongs af aan tekenden of schilderden wij Bassie met oranje haar en zo zit en blijft hij ook in ons geheugen zitten. De wijziging van Adriaans blouse van paars naar blauw was daarentegen wel een succes. Maar het is (met een woord wat al vaker genoemd is) JEUGDSENTIMENT. Daarom kunnen wij ook zo verschrikkelijk moeilijk de nieuwe achtergrondmuziek van Bert Smorenburg accepteren. Kijk, de huidge kinderen uit de jeugd-generatie (zoals mijn broertje :P) weten niet beter en die kijken juist raar op als wij ''oldtimers'' gaan bekijken of ze zullen zich afvragen waarom Bassie eerst ander haar had. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...