Ga naar inhoud

De pruiken van Bassie


Aanbevolen berichten

Volgens mij vindt iedereen de eerste pruiken het best. Daar ben ik het ook volledig mee eens, maar ik begrijp niet waarom iedereen de huidige lange gele pruik eng vindt. Wat is daar nou eng aan?

Het is een clown met een rooie neus, rooie schoenen en ROOD haar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar eigenlijk is Bassie's haar nooit echt rood geweest, maar oranje. Zoals Uncle Ar al zei:

Van jongs af aan tekenden of schilderden wij Bassie met oranje haar en zo zit en blijft hij ook in ons geheugen zitten.
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik vind eerlijk gezegd ALLE pruiken die hij in de series heeft gedragen toch echt vele malen beter dan de pruiken die hij tegenwoordig op TV en andere optredens draagt! Hij was vorige week woensdag 05-05-´04 bij ons in Haarlem op de kermis en het was eerlijk waar geen gezicht!!! Sorry dat ik het zo zeg, maar ik krijg gewoon de kriebels als ik mijn jeudheld zo zie!

Weet iemand eigenlijk waarom hij tegenwoordig die lelijke pruiken draagt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind eerlijk gezegd ALLE pruiken die hij in de series heeft gedragen toch echt vele malen beter dan de pruiken die hij tegenwoordig op TV en andere optredens draagt! Hij was vorige week woensdag 05-05-´04 bij ons in Haarlem op de kermis en het was eerlijk waar geen gezicht!!! Sorry dat ik het zo zeg, maar ik krijg gewoon de kriebels als ik mijn jeudheld zo zie!

Weet iemand eigenlijk waarom hij tegenwoordig die lelijke pruiken draagt?

Ik vind de pruik ook niet mooi, maar zo erg is die toch niet. :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind die pruiken van 25 jaar theater en van nu heel lelijk, het ziet er zo glad gekamt uit.

Ik vind die pruik uit 25 jaar theater ook heel lelijk... *(*

Ik vind die pruiken uit Het Geheim Van De Sleutel en de Plaaggeest er het leukste uitzien, en de pruik uit De Schatkaart is voor mij een goede tweede.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn favo pruik is ook die van de Plaaggeest. Bassies huidige pruik vind ik ook niks.

Bij sommige shots van Vlugge Japie krijg ik de indruk dat Bas een afgeknipte Bassie pruik gebruikt. Het model lijkt sterk overeen te komen en Bas zal af en toe wel eens een oude pruik over hebben...

Wat denken jullie ervan?

(Ik heb deze vraag elders al eerder gesteld, maar hij past hier beter. Bedankt, Wonderer ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo, het raadsel van de pruiken is opgelost.

Die pruiken gaan maar een jaar of zo mee, en als je dan toch een nieuwe laat maken, dan maar iets anders. De lijm die gebruikt wordt om de randjes vast te lijmen, geeft op een gegeven moment een nogal dikke laag, die je er alleen weer uitkrijgt door de pruik in aceton te weken. Dat bleekt echter ook, vandaar de lichtere kleuren. Soms probeert Bassie ze dan weer bij te verven.

De pruik die hij nu heeft wordt door een Poolse pruikenmaker gemaakt. Elke haar wordt met de hand vastgeknoopt en dat zie je terug in de prijs: 2000 euro.

De pruik van Japie is niet een afgeknipte Bassie pruik, maar speciaal gemaakt, en die kostte destijds al een goeie 1500 gulden.

Toch leuk, die info ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

...

De pruik van Japie is niet een afgeknipte Bassie pruik, maar speciaal gemaakt, en die kostte destijds al een goeie 1500 gulden.

Toch leuk, die info ;)

En toevallig heeft Bas van de week nog de Japie pruik vastgehad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo, het raadsel van de pruiken is opgelost.

...

De pruik van Japie is niet een afgeknipte Bassie pruik, maar speciaal gemaakt, en die kostte destijds al een goeie 1500 gulden.

Toch leuk, die info ;)

Top, dat jullie het daar nog even met Bas over hebben gehad ^O^ (leuk verslag van het circus trouwens).

Die pruiken zijn denk ik een serieuzere zaak dan we allemaal dachten... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
De lijm die gebruikt wordt om de randjes vast te lijmen, geeft op een gegeven moment een nogal dikke laag

Lijkt me ook niet prettig onder warme omstandigheden. Wat zal Bas het bijv. in de woestijn warm gehad hebben zeg! Dat die lijm niet gesmolten is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

De pruik van de kroon vind ik het mooist

even een klein globaal lijstje maken:

1. Kroon

2. Diamant

3. Sleutel

4. Schat

5. Europa

6. Professor

7. Stad

8. Plaaggeest

9. Amerika

10. Grootmoeder

11. heden

12. 25 jaar theater

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ga voor de pruik uit de reis vol verassingen, sommigen vinden die minder maar ik vind dat de pruik die bij bassie past, je ziet ook die band niet die op de bovenkant van het hoofd ziet niet, terwijl dat bij andere wel het geval is behalve de europa serie dan die weer niet. en de pruiken van tegenwoordig

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe nieuwer de serie hoe minder de pruik, zo vind ik het... (Trouwens, de Stad komt na de Professor vóór de schatkaart)

Dus de plaaggeest de leukste!

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...