Ga naar inhoud

ID contests verbeteringen


Aanbevolen berichten

Ik vind niet dat je de unieke awards moet wegdoen, want vind het net leuk om verschillende icoontjes te zien daar (sommige fora hebben voor alles dezelfde awards, is wat saai).

Maar hierdoor krijg je inderdaad véél awards. Kan het zo worden ingesteld dat je in de awards-bar (dus diegene die je ziet naast de posts) slechts de 6 recentste awards ziet en dan in het tabblad met awards bij het profiel alle awards? (dj kan hierop een antwoord geven)

Indien ja, dan kunnen we het gehele concept met 1e, 2e en 3e plaats gebruiken en hoeven we niet awards te verliezen.

Ja, dat is veel werk voor het maken van de award-icoontjes, maar misschien kan de opdrachtgever dat gewoon doen?

Ik heb hierbij sterk het gevoel dat Randy begrijpt wat ik bedoel.

De post die DJ hierboven plaatst begrijp ik eerlijk gezegd niet helemaal.

Hoe zie je dat voor je met de nummers 1, 2 en 3 awarden?

Als ik zo vrij mag zijn (want ik begrijp dat jullie (Randy en DJ) het liefst de verschillende icoontjes willen behouden, zou ik het het liefst als volgt zien:

(zie volgende post)

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo dus:

Dan heb je ook geen last van rijen awards en heb je toch het overzicht en een soort competitie, plus dat je daarnaast ook nog iets hebt om te strijden voor een 2e en 3e plaats.

post-206-127470249758.jpg

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

RM, Ik snap waar je op doelt, maar ik ben hiervan écht geen voorstander.

1: elke award moet worden ingesteld (dus ongeacht van "je bent voor de 5e keer 2e geworden", moet er nog steeds een award worden gemaakt met een zilveren medaille en nummer 5)

2: het is inderdaad niet veel werk om zo'n nummertje erbij te zetten, maar dat kan je evenzeer als je de award voor de contest maakt.

3: je zegt dat de extra awards er zijn om mensen te motiveren om mee te doen, maar waar zit de motivatie achter "juij, ik kan het nummertje bij m'n award veranderen"?

Daarom zou ik gewoon voorstellen dat we het idee van nummertjes/gouden, zilveren en bronzen extra's aan de awards gebruiken en dan een maximum aan awards in de awards-bar

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeer goed dj,

ik zal even mijn idee tonen (het is zéér snel in paint gedaan, mijn excusus)

Voor de eerste plaats, een gewone, mooie award: post-24-127470347365.png

Voor de tweede plaats, post-24-127470348067.png

Voor de derde plaat: post-24-127470348759.png

Dat is mijns insziens veel omslachtiger hoor, want dan moet je echt 40 awards maken. Daarnaast heb je niet meer het overzicht hoe vaak je hem hebt gewonnen.

In jouw geval heb je nu een 80's award en een video-award. Hoe wil je dit dan weergeven als je 1 van deze of beiden nog eens wint?

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is mijns insziens veel omslachtiger hoor, want dan moet je echt 40 awards maken. Daarnaast heb je niet meer het overzicht hoe vaak je hem hebt gewonnen.

In jouw geval heb je nu een 80's award en een video-award. Hoe wil je dit dan weergeven als je 1 van deze of beiden nog eens wint?

Dan krijg je nog zo'n award en heb je er 2 ;) Maar in de meeste gevallen zal er een nieuwe award worden gemaakt. Of we gaan daar sowieso voor kiezen: elke contest zijn eigen award.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je idee is helder, maar dan zie je dus niet meer voor welke contest je de award hebt gewonnen.

Feitelijk gezien is dat niet zo belangrijk toch?

Het idee erachter is dat het mij leuk lijkt om een overzicht, een soort hall of fame te creeren, waarin je kunt zien welke user meer weet dan de ander, zodat users elkaar kunnen uitdagen om de eerste plaats.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan heb ik liever zoiets:

1: post-8-12747039775.png

2: post-8-127470398044.png

3: post-8-127470398272.png

Met goud, zilver en brons balkje (of kader als dat beter uitkomt)

Ook een optie, maar hoe ga je dan weergeven dat een user deze award meerdere keren heeft gewonnen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Feitelijk gezien is dat niet zo belangrijk toch?

Het idee erachter is dat het mij leuk lijkt om een overzicht, een soort hall of fame te creeren, waarin je kunt zien welke user meer weet dan de ander, zodat users elkaar kunnen uitdagen om de eerste plaats.

Een hall of fame maken kan ook gewoon in een topic hé.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er nog eens over nagedacht: ik pleit voor 2 prijzen:

Winner

Runner-up

De runner-up award is hetzelfde, maar dan zwart-wit. Geen 3e prijs. Het is ook best lullig als je straks een prijzenkast hebt met 6x "3e prijs". 2 prijzen moet genoeg zijn en genoeg motiveren. Ook denk ik door de diversiteit dat we niet constant dezelfde winnaars gaan krijgen. Tuurlijk zullen bepaalde mensen hoog scoren, maar dat is meer reden om nog beter je best te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er nog eens over nagedacht: ik pleit voor 2 prijzen:

Winner

Runner-up

De runner-up award is hetzelfde, maar dan zwart-wit. Geen 3e prijs. Het is ook best lullig als je straks een prijzenkast hebt met 6x "3e prijs". 2 prijzen moet genoeg zijn en genoeg motiveren. Ook denk ik door de diversiteit dat we niet constant dezelfde winnaars gaan krijgen. Tuurlijk zullen bepaalde mensen hoog scoren, maar dat is meer reden om nog beter je best te doen.

Inderdaad, dit lijkt mij ook de perfecte optie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil trouwens best wel eens een keer een sport(foto) contest houden. Het zal dan echter niet gaan om geluidsfragmenten. Ik weet niet of dit te zeer van het bedoelde concept afwijkt, of dat jullie het een leuk idee vinden.

Is waarschijnlijk wel wat opener voor iedereen dan bijv. een Nintendo-muziek contest. (No offense verder ;)).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er moet een diversiteit blijven, ik wil alleen een maximum gaan instellen van maximaal 2 per soort.

We hebben dan 3 soorten:

Foto ID contest

Muziek ID contest

Video ID contest

Waarvan er nooit meer dan 2 tegelijk per soort gaan, anders wordt het te veel en heb je te weinig animo. Het is verwarrend om veel contests tegelijk te doen.

We gaan dan het regelement wat aanpassen, ik denk zo:

Foto ID: 25 foto's

Muziek ID: 25 fragmenten

Video ID: 10 of 20 fragmenten, naar keuze.

Bij foto's kun je denken aan bijvoorbeeld sportmensen, bekende plaatsen, bordspellen, acteurs/actrices, zangers/zangeressen of wat mij betreft zelfs 'welk stadion is dit'. Het enige wat we niet doen is games en films, want daar hebben we al 'raad het plaatje' voor.

Bij de Video ID moet je denken aan series bijvoorbeeld, maar ook films, videoclips, spelletjes etc.

Dan de deadlines:

1 week, 2 weken of 3 weken, lijkt me voldoende.

Minimaal 2x per week een update of melding dat er geen updates zijn

De prijzen:

Award voor de winnaar

Dezelfde award, maar in zwart-wit voor de runner-up

Elke contest heeft een unieke award, te maken door de organisator (32x32px waarbij eventuele witte delen transparant moeten zijn, uiteraard kan er hulp worden gevraagd als het niet lukt. Formaat bij voorkeur PNG)

Tot 6 awards direct zichtbaar bij je naam, de rest in de prijzenkast in je profiel.

Alle awards blijven voor altijd.

Indien er meerdere winnaars zijn met hetzelfde aantal punten lijkt het me leuk een shoot-out te houden, een schattingsvraag o.i.d. die niet zomaar is op te zoeken. Hier moeten we nog over nadenken. Het is de bedoeling maar 1 award uit te reiken per positie, dus niet 2 awards omdat er 2 mensen op nummer 1 staan.

Alle bovenstaande regels gaan in vanaf de eerstvolgende ID contest, de nu lopende contests blijven volgens de oude regels.

Verder heeft Mr_T nog een heel leuk idee ingebracht: de snippercontest. Een contest met 1 mp3 bestand met 25 zeer korte (maar herkenbare) muziekfragmenten, echt stukjes van 1-5 seconden. Deze valt echter onder muziek.

Verder zo veel mogelijk spreiden qua genre en met elkaar afspreken welke contest wanneer begint en eindigt. We hebben nu een Nintendo contest voor games, dus volgende keer geen Sega contest bijvoorbeeld, maar weer wat algemener. Uiteraard kan enkele contests later wel weer voor iets specifieks gekozen worden, zolang het maar steeds wat anders is.

Als er nog discussiepunten zijn kom maar op, dan kunnen we er nog wat aan doen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij foto's kun je denken aan bijvoorbeeld sportmensen, bekende plaatsen, bordspellen, acteurs/actrices, zangers/zangeressen of wat mij betreft zelfs 'welk stadion is dit'. Het enige wat we niet doen is games en films, want daar hebben we al 'raad het plaatje' voor.

Maar voor films en games kunnen we misschien wel covers/posters doen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verder heeft Mr_T nog een heel leuk idee ingebracht: de snippercontest. Een contest met 1 mp3 bestand met 25 zeer korte (maar herkenbare) muziekfragmenten, echt stukjes van 1-5 seconden. Deze valt echter onder muziek.

Wanneer er meer mensen zijn die het een leuk idee vinden, ga ik binnenkort een leuke contest in elkaar knutselen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

We moeten echt een maximum gaan instellen om alle contests zo een kans te geven, dus als er nieuwe contests gehouden moeten worden let dan op:

Maximaal 2 muziekcontests tegelijk

Maximaal 2 imagecontests tegelijk

Maximaal 1 videocontest tegelijk

Totaal maximaal 5 contests tegelijk, waarvan maximaal 2 langer dan 2 weken lopen.

Op dit moment lopen er 3 muziekcontests en 1 imagecontest.

Ik hoop dat op deze manier ook alle organisatoren wat meer input krijgen, want het is nog een beetje karig allemaal (maar wel leuk ;) )

Daarnaast wil ik alle topics die hier gemaakt worden eerst in een wachtrij plaatsen en de admins of lokale mod laten bepalen wanneer de contests beginnen. Dat betekent dat je topic na plaatsing nog niet direct zichtbaar is, maar wel dat je alvast een contest kunt klaarzetten. Wij (het mod/adminteam) zullen dan op het juiste moment de contest openen.

Zet daarom geen einddatum meer in je contest, maar alleen de looptijd (1 week, 2 weken, 3 weken, 4 weken) dan passen de mod of admins het aan naar de datum.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...