Ga naar inhoud

ID contests verbeteringen


Aanbevolen berichten

Als ik 'm er even hier in mag schoppen...

De ID-contests zijn naar mijn mening een zeer leuk idee en er wordt ook veel moeite in gestoken, maar de uitvoering en 'prijzen' zijn wat belabberd... dat wil zeggen ik heb zelf eigenlijk helemaal geen zin om er nu überhaupt moeite voor te doen om wat in te sturen, omdat alleen de nr.1 zo'n "award" krijgt en dat zijn bij alle soorten spelletjes alleen maar Frey en daarnaast Hinse en vooral Randy.

Randy heeft nu geloof ik al 5 van die "awards", waarvan overigens zelfs vaag verkregen soorten als een luiwammes award... :? (misschien flauw, maar die prijs verdient meer dan 50% van de gebruikers, toch? :P ) .

Maar even serieus en to the point: ik zou het zelf leuker vinden als je een soort 1e, 2e, 3e prijs/medaille systeem krijgt... voordeel daarvan lijkt mij:

- Je kan van iedereen gewoon zien hoe vaak iemand op één van die plaatsen in een contest is geëindigd (dus bijv. 3x goud, 2x zilver en 4x brons of zoiets)

- Het wordt voor iedereen interessanter om mee te doen, nu win je toch niks als je

Randy, Hinse of Frey niet bent (no offence, maar zij zijn redelijk onklopbaar :P )

- Je kan overzichtelijker met elkaar vergelijken wie de hoogste plek het vaakst "ownt"

- Vooral in het geval van Randy zit hij niet over 2 weken al met ruimtegebrek in zijn

profiel voor 20 verschillende award plaatjes (want ik verwacht ook nog wel de awards "patatvreter" en "Peter_Puntzakje " binnenkort voorbijkomen -0-

Maar een beter idee....iemand?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar even serieus en to the point: ik zou het zelf leuker vinden als je een soort 1e, 2e, 3e prijs/medaille systeem krijgt... voordeel daarvan lijkt mij:

- Je kan van iedereen gewoon zien hoe vaak iemand op één van die plaatsen in een contest is geëindigd (dus bijv. 3x goud, 2x zilver en 4x brons of zoiets)

Dat zie ik wel zitten. Dat zorgt ook meteen voor wat meer motivatie bij users om te strijden voor de tweede en de derde plaats.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk idee, maar wel een hoop gedoe.

Je wint ook retropunten trouwens, al doen we daar nu nog niks mee (maar met de tijd wel, kun je functies van "kopen").

Het is trouwens zo dat als iemand anders de contest wint (dus stel editie 2 van de gamescontest wordt gewonnen door MarsM) dat dan degene die hem van de 1e heeft kwijt raakt, het is een wisseltrofee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Leuk idee, maar wel een hoop gedoe.

Je wint ook retropunten trouwens, al doen we daar nu nog niks mee (maar met de tijd wel, kun je functies van "kopen").

Het is trouwens zo dat als iemand anders de contest wint (dus stel editie 2 van de gamescontest wordt gewonnen door MarsM) dat dan degene die hem van de 1e heeft kwijt raakt, het is een wisseltrofee.

Een hoop gedoe in welke zin? :)

Dat van die 'wisseltrofee' bevestigt eigenlijk min of meer het punt dat ik wil maken, namelijk:

- Het geeft geen motivatie om moeite te doen omdat het sowieso al lastig is om uberhaupt een keer te winnen (zie vorige post)

- Áls je 'm al een keer wint, ben je 'm na een korte tijd sowieso weer kwijt wat nog minder motiveert

- Als je een contest wint moet je zelf een nieuwe opdracht maken, waardoor je 'm sowieso verliest

Een systeem zoals ik als voorbeeld aangeef zou toch wel leuker zijn... dus als het mogelijk is, zou ik dat top vinden ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat er meer images moeten komen, dat is het gedoe ;)

Maargoed, dat kan wel.

De wisseltrofee blijft zo omdat je anders straks 30 awards hebt, ziet er niet uit natuurlijk.

De awards van randy zijn meer een grapje trouwens.

Leg dan eens precies uit hoe je het voor je ziet, want het is mij niet duidelijk.

Je kunt altijd aan meerdere contests deelnemen en in overleg mag iedereen een nieuwe contest verzinnen en dus maken, zolang het onderwerp nog niet bestaat. Degene die de contest win mag een nieuwe contest maken in hetzelfde genre (in geval van games: alles wat met games te doen heeft, mag een audiocontest zijn, een videocontest, puur 1 console etc. In geval van 80's mag het ook 90's, 70's etc. zijn, zolang de strekking maar gelijk blijft).

Ik sta sowieso open voor verbetering en het nog leuker maken, dus allemaal spuien met ideeën :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat er meer images moeten komen, dat is het gedoe ;)

Maargoed, dat kan wel.

De wisseltrofee blijft zo omdat je anders straks 30 awards hebt, ziet er niet uit natuurlijk.

De awards van randy zijn meer een grapje trouwens.

Leg dan eens precies uit hoe je het voor je ziet, want het is mij niet duidelijk.

Je kunt altijd aan meerdere contests deelnemen en in overleg mag iedereen een nieuwe contest verzinnen en dus maken, zolang het onderwerp nog niet bestaat. Degene die de contest win mag een nieuwe contest maken in hetzelfde genre (in geval van games: alles wat met games te doen heeft, mag een audiocontest zijn, een videocontest, puur 1 console etc. In geval van 80's mag het ook 90's, 70's etc. zijn, zolang de strekking maar gelijk blijft).

Ik sta sowieso open voor verbetering en het nog leuker maken, dus allemaal spuien met ideeën :D

Wat je dus zegt over dat er straks 30 award plaatjes staan is dus inderdaad niet goed ... maar een wisseltrofee motiveert ook niet, want je moet eerst takkeveel moeite doen om sowieso eerste te worden en áls je 'm dan een keer wint ben je 'm binnen 2 weken weer kwijt. Bovendien kan je met zo'n wisseltrofee ook niet zien dat je 'm in het verleden x aantal keer hebt gewonnen.

Wat ik dus bedoel is, wat ik als voorbeeld gaf met medailles is dus:

[plaatje/award 80's contest] + een cijfertje met het aantal keer dat je 'm hebt gewonnen. Stel dat Randy 'm dus nog een keer wint, dat ie een "2" achter / op zn award krijgt. Is dat mogelijk? Het probleem daarmee is alleen dat je niet kan aangeven of iemand 1e, 2e of 3e wordt in zo'n contest (en het is wel zo leuk als je ook kan strijden om een 2e of 3e plaats), vandaar dat ik even een voorbeeldje gaf met bijvoorbeeld medailles (x aantal gouden plakken voor x aantal keer een contest gewonnen, enz.). Maar dat is dus even een voorbeeld dat ik opper...

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Even nog concreet samenvattend...

Het hele punt is eigenlijk dat nu alleen de nr.1 (en dat zijn vaak dezelfden) een prijs halen en het leuker is als je ook voor een 2e of 3e plaats iets wint ;) . Dan kan je ook echt je prijzen en moeite die men er in steekt beter tot uitdrukking laten komen.

En uiteraard de Peter_patatzak_award is een geintje, dat snapt iedereen en dat maakt ook niet uit (het is ook gewoon humor, hehe), maar het is even het idee dat men op den duur niet veel moeite gaat doen om bijv. Randy met zijn oprechte vele kennis gaat proberen te verslaan en dat áls het je na al die moeite een keer lukt het na 2 weken al niet meer zichtbaar is.... het is de motivatie er achter... ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan prima, moeten we gewoon meer plaatjes maken, alleen zit je nog met 3 awards soms, want stel je bent een keer 1e, een keer 2e, een keer 3e.

Wat een idee is is:

1e plek: goudkleurige award

2e plek: zilverkleurige award

3e plek: bronskleurige award

dus met een gekleurd balkje of randje ofzo.

We kunnen kiezen de awards langer te laten staan, met een maximum van 5 bijvoorbeeld.

Dus heb je 5 ID awards en je wint een 6e dan verdwijnt de oudste, heb je meerdere keren dezelfde award gewonnen dan wordt die award vervangen.

Het is allemaal handwerk, dus we hebben opties genoeg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt om mijn kennis zo in de verf te zetten (O)

Maargoed, ik snap wat MarsM zegt, het kan leuk zijn om meerdere awards te hebben, maar ik weet niet goed hoe je het kan implementeren zonder massaal veel awards te hebben bvb: ik heb nu de 80s contest, als er dan nog een id-contest, en ik win, komt heb ik er nog een award bij, ..... zo heb ik al zeker een mooi aantal awards. Maar als je er nog eens 2e en 3e bij doet zullen het er snel VEEL worden.

Tenzij het lukt om een award te hebben die kan oplopen, lijkt het me moeilijk om uit te voeren.

Extra (want dj postte tegelijk met mij): dj's idee is wel goed anders

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dj's idee is inderdaad een beetje mijn idee... het enige wat dan nog discussiabel is, is of je wel / niet onderscheid maakt tussen verschillende contests. Dat houdt dus in dat je kan kiezen voor een totaal aantal gouden,zilveren,bronzen awards of dat je onderscheid maakt tussen bijv.

2x goud op 80's

1x zilver op 80's

1x goud op films

3x brons op games

enz.

Alles samenvoegen en optellen is denk ik makkelijker... maar als er mensen zijn die toch graag dat onderscheid willen blijven zien dan worden het er inderdaad erg veel. Het nadeel van een maximum aantal of een wisseltrofee vind ik alleen nog steeds dat in het verleden behaalde successen (om het maar zo te noemen) later niet meer zichtbaar zijn en het eigenlijk dan vergeefse moeite is... en bij optellen kun je gewoon lekker zoveel mogelijk plakken halen op wat voor contest dan ook ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er kan in de reden van de uitreiking wel worden gezet dat het de 2e/3e/4e is etc.

Ik ben er sowieso voor alleen de hoogste te laten staan, stel 2x games 1x zilver 1x brons >> alleen zilver laten staan.

Voorbeeld van een reden, klik op een award, bijvoorbeeld:

http://www.retroforum.nl/index.php?app=awards&module=view&section=view&do=spec&id=6

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er kan in de reden van de uitreiking wel worden gezet dat het de 2e/3e/4e is etc.

Ik ben er sowieso voor alleen de hoogste te laten staan, stel 2x games 1x zilver 1x brons >> alleen zilver laten staan.

Voorbeeld van een reden, klik op een award, bijvoorbeeld:

http://www.retroforum.nl/index.php?app=awards&module=view&section=view&do=spec&id=6

Hmm ik zit dit zo te lezen en ik heb uiteraard ook een mening...

Is het niet mogelijk om alle ID-contest identiek te laten (dus de award uitreiken aan iemand die hem heeft gewonnen, zoals Randy nu de 80's contest heeft) en dan de nummer 2 en 3 een zilveren, respectievelijk een bronzen plak uitreikt.

Op die manier kun je zien hoeveel verschillende contests je hebt gewonnen en hoe vaak je dan 2e en 3e bent geworden. (Dus feitelijk komt het er dan op neer om de identieke awards die je hebt gewonnen door te tellen als je die meerdere keren wint en daarnaast alle keren dat je 2e of 3e wordt op één hoop te vegen).

Op die manier blijft het leuk om te strijden tegen elkaar. De winnaar raakt dan geen awards kwijt en de andere users kunnen dan gaan voor de 2e en 3e plek. Dan blijft iedereen ook gemotiveerd.

Als je nu kijkt naar de ID-contest van de Video's; Randy en Hinse staan beiden op een eerste plaats. Ik vul ook een formulier in en haal een X-aantal punten, weet er een paar niet (en daar kom ik dan ook niet op op dat moment). De lijst wordt nagekeken en ik blijk op een tweede plaats te komen, onder Randy en Hinse. Aangezien ik alles goed heb wat ik zeker wist en de nummers die ik niet wist niet meer weet en daarnaast bijna alles goed heb kan ik voor mezelf de conclusie trekken dat Rany en Hinse alles wel moeten goed hebben (immers verschijnen er ook geen posts van hun dat ze nog willen strijden om als enige op de eerste plaats te komen). Ik weet de niet geraden nummers echt niet en als de uitreiking dan zo blijdt dan kan ik er wel alle tijd en energie in steken, maar dan doe ik het dus voor niets. De motivatie om verder te zoeken is er dan niet. Immers is de nummer 1 positie niet meer relevant, want die hebben Randy en Hinse immers al, en verder zou ik, mocht ik wel doorgaan, op de nummers komen en ook als derde lid de award krijgen, die award die ik met pijn en moeite heb verdiend 2 weken later kwijt zijn en zal het werk dat ik er in heb gestopt niet meer zichtbaar ziin.

Zoiets doe je dan 1 keer, dat doe je 2 keer, maar dat doe je geen 10 keer....

Dus: samenvattend zou ik zeggen. Houd alle ID-contest awards identiek, tel door als een user deze meerdere keren winnen en geef de nummers 2 en 3 een zilveren en bronzen medaille o.i.d en gooi dat op 1 hoop.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedoel je dus 1 award voor alle contests? Dus geen aparte 80's, games etc. awards?

Nee, ik bedoel de award in stand houden (dus voor iedere contest een aparte award houden, zoals 80's award, game award, film award en video award) en die doornummeren wanneer je een contest meerdere keren gewonnen hebt (en daarmee dus ook meerdere keren de award hebt gewonnen.

En daarnaast een zilveren en bronzen medaille toevoegen en die op één hoop gooien voor alle awards

Link naar bericht
Delen op andere sites

De tweede en derde ook een prijs gaat volgens mij een beetje te ver. Dan is een prijs ook niet bijzonder meer. Lijkt mij beter als je alleen een award krijgt als je eerste bent geworden.

Misschien moet je eerst even goed mijn post lezen waarin ik probeer uit te leggen waarom het beter zou zijn om dat juist wel te doen ;). Motivatie enzo...

No hard feelings verder, maar de mensen die gereageerd hebben zijn verder allemaal positief gestemd over deze suggestie ;).

Je zou het kunnen vergelijken met bijvoorbeeld de olympische spelen. Medailles worden dan ook uitgereikt aan de nummers 2 en 3 en dat werkt ook iets gemotiveerder om mee te doen. Anders is het net als MarsM al eerder zei van "laat maar zitten, want persoon x heeft al weer zoveel punten, daar kan ik niet aan tippen." Prijzen uitgeven aan de nummers 2 en 3 zorgt ervoor dat er alsnog gestreden zal gaan worden en dat er dus meer inzendingen komen en er meer moeite voor gedaan gaat worden en daardoor het forum levendig blijft.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zullen alleen niet steeds dezelfde awards komen. Je mag zelf bepalen wat je maakt binnen hetzelfde genre, zo hebben we een 80's gehad en nu een 90's, dus 2 verschillende awards.

Ik vind het moeilijk, er valt voor beide standpunten (1 award of 3 awards) wat te zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zullen alleen niet steeds dezelfde awards komen. Je mag zelf bepalen wat je maakt binnen hetzelfde genre, zo hebben we een 80's gehad en nu een 90's, dus 2 verschillende awards.

Ik vind het moeilijk, er valt voor beide standpunten (1 award of 3 awards) wat te zeggen.

Ja maar 80's of 90's... Dat zou je onder dezelfde noemer kunnen laten vallen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja maar 80's of 90's... Dat zou je onder dezelfde noemer kunnen laten vallen ;)

En als er inderdaad veel verschillende awards komen, dan is het misschien een goede optie om, wat MarsM voorstelde, een gouden, een zilveren en een bronzen medaille uit te reiken en daar alle contest onder laten vallen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien moet je eerst even goed mijn post lezen waarin ik probeer uit te leggen waarom het beter zou zijn om dat juist wel te doen ;). Motivatie enzo...

No hard feelings verder, maar de mensen die gereageerd hebben zijn verder allemaal positief gestemd over deze suggestie ;).

Je zou het kunnen vergelijken met bijvoorbeeld de olympische spelen. Medailles worden dan ook uitgereikt aan de nummers 2 en 3 en dat werkt ook iets gemotiveerder om mee te doen. Anders is het net als MarsM al eerder zei van "laat maar zitten, want persoon x heeft al weer zoveel punten, daar kan ik niet aan tippen." Prijzen uitgeven aan de nummers 2 en 3 zorgt ervoor dat er alsnog gestreden zal gaan worden en dat er dus meer inzendingen komen en er meer moeite voor gedaan gaat worden en daardoor het forum levendig blijft.

Ik heb het heel goed gelezen en deel je mening gewoon absoluut niet. Ik denk juist als je ziet dat je 2e of 3e bent je extra hard je best gaat doen om toch nog hoger te komen. Dat heb ik ook gedaan met het Video ID contest, al is het me niet gelukt om de volle 40 punten te halen, ik heb mijn best gedaan zoveel mogelijk te vinden en ga bij een volgende contest ook proberen zo hoog mogelijk te halen, juist omdat ik dit keer niet 1e ben geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het heel goed gelezen en deel je mening gewoon absoluut niet. Ik denk juist als je ziet dat je 2e of 3e bent je extra hard je best gaat doen om toch nog hoger te komen. Dat heb ik ook gedaan met het Video ID contest, al is het me niet gelukt om de volle 40 punten te halen, ik heb mijn best gedaan zoveel mogelijk te vinden en ga bij een volgende contest ook proberen zo hoog mogelijk te halen, juist omdat ik dit keer niet 1e ben geworden.

Prima.

Valt me alleen op dat je de enige bent die er op tegen is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, ik zal eerlijk zijn, ik ben er ook redelijk op tegen. Nou ja, op tegen, op tegen... Het is niet zozeer ergens op tegen zijn, maar ik ben het er eerder niet mee eens. Tweede plaats en derde plaats-awards verlagen juist de motivatie om zoiets te behalen want mensen zullen denken "ach, dan maar een derde plaats, krijg ik toch ook zo'n medaille". En dat niet alleen, maar het maakt de awards minder uniek. Nu kun je precies zien wie het BESTE was van zo'n ID contest. Degene die het beste was, krijgt als enige een award. De rest heeft pech gehad en kan volgende keer beter zijn best doen, misschien krijgen zij dan die unieke award.

We willen allebei ons gelijk halen, jij bent voor, YJ is tegen. Je hoeft dan niet meteen te gaan roepen dat het wel "erg opvallend is dat alleen YJ tegen is", het is zijn mening of hij voor of tegen is. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, ik zal eerlijk zijn, ik ben er ook redelijk op tegen. Nou ja, op tegen, op tegen... Het is niet zozeer ergens op tegen zijn, maar ik ben het er eerder niet mee eens. Tweede plaats en derde plaats-awards verlagen juist de motivatie om zoiets te behalen want mensen zullen denken "ach, dan maar een derde plaats, krijg ik toch ook zo'n medaille". En dat niet alleen, maar het maakt de awards minder uniek. Nu kun je precies zien wie het BESTE was van zo'n ID contest. Degene die het beste was, krijgt als enige een award. De rest heeft pech gehad en kan volgende keer beter zijn best doen, misschien krijgen zij dan die unieke award.

We willen allebei ons gelijk halen, jij bent voor, YJ is tegen. Je hoeft dan niet meteen te gaan roepen dat het wel "erg opvallend is dat alleen YJ tegen is", het is zijn mening of hij voor of tegen is. :)

Dat riep ik omdat jij je mening nog niet had gegeven en YJ op dat moment als enige tegen was ;).

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat riep ik omdat jij je mening nog niet had gegeven en YJ op dat moment als enige tegen was ;).

Dat bedoelt hij niet. Hij bedoelt dat je het roept alsof ik er bijbedoelingen bij zou hebben er tegen te zijn (als ik hem goed begrijp). Terwijl als je logisch nagaat, ik mezelf hiermee geen dienst bewijs want als wat jij wil zou gebeuren, 2e en 3e een award, zou ik ook een award krijgen, maar die krijg ik dus niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat bedoelt hij niet. Hij bedoelt dat je het roept alsof ik er bijbedoelingen bij zou hebben er tegen te zijn (als ik hem goed begrijp). Terwijl als je logisch nagaat, ik mezelf hiermee geen dienst bewijs want als wat jij wil zou gebeuren, 2e en 3e een award, zou ik ook een award krijgen, maar die krijg ik dus niet.

Ten eerste geeft sambaboy aan dat ik zou hebben gezegd dat het "erg opvallend" is dat jij de enige bent die er op tegen is. dat kom ik hierboven nergens tegen.

Ten tweede wordt er voor mij kennelijk gedacht dat ik zou denken dat ik jij er bijbedoelingen bij zou hebben. Kan ik ook nergens terughalen.

Ten derde open ik geen aanval, maar probeer ik uit te leggen waarom ik denk dat het wel motiverend is. Ik onderbouw dus mijn mening. Zie ik jou ook nergens doen. Het enige wat je aangeeft is dat jij denkt dat het niet motiveert als je een 2e en 2e prijs zou krijgen en dat je de volgende keer er weer voor gaat.

Ik voorspel je (en dat heb ik al eerder gepost) dat je dan na verloop van tijd gaat krijgen dat users geen moeite meer gaan doen om nog mee te doen en inzendingen sturen als er halverwege een contest al iemand (en dat zullen vaak Frey, Hinse en Randy zijn, gezien die een grote kennis hebben) de volle punten heeft gepakt die verdiend kunnen worden.

Overigens wil ik wel heel duidelijk stellen dat ik dit zie als een open discussie en ik ben er niet op uit om mensen af te zeiken. Ik ben alleen wel van mening dat als je een discussie voert dat je dan ook je mening onderbouwt. Dan kun je de disucssie op gang houden.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

2 Prijzen vind ik prima voor nu. Als er later meer mensen mee gaan doen, dan kun je nog altijd naar 3 gaan. Ik deed alleen mee met de gamemuziek contest, want van de rest wist ik helemaal niks. :')

En aangezien ik zelf de volgende game contest moet maken, scheelt dat alweer. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens wil ik wel heel duidelijk stellen dat ik dit zie als een open discussie en ik ben er niet op uit om mensen af te zeiken. Ik ben alleen wel van mening dat als je een discussie voert dat je dan ook je mening onderbouwt. Dan kun je de disucssie op gang houden.

Ik geloof dat ik wat ik zei onderbouwt heb. Denk je niet dat het minder motiveert als je meedoet aan een contest, en dan ziet dat je 2e of 3e bent en denk, ach, ik krijg nu toch wel een award?

En trouwens, het kan me echt niet schelen als de 2e en 3e (of alleen 2e) ook nog een award krijgen, ik zeg alleen wat ik erbij denk, erger je niet aan mijn mening die tevens opvalt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ten eerste geeft sambaboy aan dat ik zou hebben gezegd dat het "erg opvallend" is dat jij de enige bent die er op tegen is. dat kom ik hierboven nergens tegen.

Prima.

Valt me alleen op dat je de enige bent die er op tegen is.

Ik vind het jammer dat mensen altijd EXACT op woorden moeten letten hoe iets wordt gezegd. Mensen die niet een punt te maken hebben zouden snappen wat ik bedoelde met mijn eerdere mening.

En hierbij besluit ik mijn deel in deze discussie.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok jongens, allemaal rustig blijven, niet op je paard gaan springen en hier niet beginnen wie het meest eloquent uit de hoek kan komen...

1: er is geen enkele bewuste persoonlijke aanval gepleegd

2: er worden momenteel gedachten gewisseld en dan kan soms eens een mening worden bekritiseerd

DUS!

Iedereen weer braaf zijn, of de Forum Admin maakt zich kwaad... 8-) (en deze is momenteel nog steeds rustig, rustig, rustig, hij is rustig, kalm en stil)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laten we het dan weer inhoudelijk over het verbeteren van de contests hebben en niet meer discussiëren over wie wat zei en hoe.

Wat ik dus zou voorstellen is om de top 3 een prijs uit te reiken.

- Op deze manier voorkom je dat je halverwege de contest geen inzendingen meer gaat krijgen als er iemand al bovenaan staat (zeker als je maar 1 prijs uitreikt).

Daarnaast zou ik geen wisselaward inzetten, want dan kun je mijns inziens net zo goed de award bij dezelfde persoon laten staan, gezien de rest bijna geen kans maakt. En als je dan een keer wint van de betere (zoals eerder gemeld) dan is die persoon hem 2 weken later alsnog kwijt. en dat werkt niet moriverend.

De reden dat er maar 5 a 6 man meedoen ligt denk ik ook hieraan.

Dit is mijn mening.

Verder kan ik er niets meer aan toevoegen en ik val nu al steeds in herhaling.

Voor alle duidelijkheid nogmaals:

No hard feelings naar wie dan ook, maar als er geen veranderingen komen zal dit langzaam doodbloeden ben ik bang.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iedereen weer braaf zijn, of de Forum Admin maakt zich kwaad... 8-) (en deze is momenteel nog steeds rustig, rustig, rustig, hij is rustig, kalm en stil)

Zou ik niet doen Randy, dat kan je je knuffelaward kosten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jij solliciteert naar de aanmaak van een baggeraward >:)

Ik denk niet dat steeds dezelfde winnen overigens, als iedereen wat moeite doet (youtuben en googlen is toegestaan!) moet er toch voldoende afwisseling zijn. Nogmaals: het staat users vrij om met een eigen ID idee te komen, hoe meer hoe leuker.

Ik wist weinig 80's maar er is een kans dat ik hoog ga scoren in de 90's. Stel er komt daarna een 70's van iemand anders dan van mij, dan zal ik weer minder scoren en een ander weer hoger.

Het is behoorlijk wat werk om voor elke contest 3 awards te maken en ik wil de awardbalken niet flooden met awards. Dus sowieso een maximum die elkaar 'overschrijven' als het ware. Dus ook niet 6 dezelfde awards als iemand 6 contests heeft gewonnen.

En natuurlijk nieuwe users: als we nieuwe users krijgen die het leuk vinden neem ik aan dat die ook wel gaan mee doen en zo wordt het deelnemersveld breder en de concurrentie groter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is behoorlijk wat werk om voor elke contest 3 awards te maken en ik wil de awardbalken niet flooden met awards. Dus sowieso een maximum die elkaar 'overschrijven' als het ware. Dus ook niet 6 dezelfde awards als iemand 6 contests heeft gewonnen.

Ik zei hierover ook dat je anders ook een gouden, zilveren en bronzen medaille kan invoeren, zodat de nummer 1,2 en 3 een prijs krijgt. Dan heb je maximaal 3 awards, veeg je alles op 1 hoop en kun je na een tijdje zeggen dat je x awards hebt gehaald en dat een andere y awards heeft, zodat x kan strijden (werkt motiverend) om meer awards dan y te halen.

Ik geef je op een briefje dat wanneer dit niet zal veranderen, dat je al na 10 contests zeer weinig mensen overhoudt die mee gaan doen aan de contests, omdat:

- Na 6 awards die een user heeft raakt hij bij de 7e de eerste kwijt, dus zijn erelijst wordt verschoond

-Daardoor is op een gegeven moment geen "competetie" overzicht meer te vinden, dus er wordt dan voor de lol meegedaan en niet om te strijden om beter te willen zijn.

- Wanneer een user het maximum heeft bereikt en eindelijk de betere users (Randy, Frey en Hinse) heeft weten te kloppen, dan is die user zijn prestatie weer kwijt binnen een maand (ten eerste omdat hij zelf een nieuwe contest moet organiseren en ten tweede omdat het mijns insziens niet vaak voor gaat komen dat ze geklopt gaan worden.

- Wanneer een user (vaak Randy, Hinse en Frey) de hoogste score hebben behaald, dan werkt het mijn idee niet motiverend meer om verder te zoeken (internet is allemaal wel leuk, maar he is simpelweg bijna niet te doen om iets op te zoeken als je alleen melodien krijgt), want er wordt toch geen 2e en 3e prijs vergeven. Na een tijdje zullen de users het "zat" zijn dat steeds dezelfde winnen.

- Als een user een award heeft gewonnen dan doet hij de volgende keer dat er een contest van hetzelfde genre komt niet meer mee, want hij heeft die award toch al.

Even goede vrienden als er niets veranderd, maar dan zeg ik wel heel eerlijk dat ik er dan niet meer aan mee zal doen. Dan stop ik er zoveel tijd en energie in voor uiteindelijk helemaal niets. Ik kan mijn tijd dan wel op een nutterige manier gebruiken.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind niet dat je de unieke awards moet wegdoen, want vind het net leuk om verschillende icoontjes te zien daar (sommige fora hebben voor alles dezelfde awards, is wat saai).

Maar hierdoor krijg je inderdaad véél awards. Kan het zo worden ingesteld dat je in de awards-bar (dus diegene die je ziet naast de posts) slechts de 6 recentste awards ziet en dan in het tabblad met awards bij het profiel alle awards? (dj kan hierop een antwoord geven)

Indien ja, dan kunnen we het gehele concept met 1e, 2e en 3e plaats gebruiken en hoeven we niet awards te verliezen.

Ja, dat is veel werk voor het maken van de award-icoontjes, maar misschien kan de opdrachtgever dat gewoon doen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geil niet zo op awards, dus die discussie laat ik maar even voor wat het is. Het meedoen van de contests zelf vind ik veel belangrijker. :P Om nog even terug te komen op de discussie of steeds dezelfden winnen: ik denk dat je als contest-maker rekening met de bezoekers moet houden, dwz ga als maker nou niet een homecomputers- of synthesizers-contest doen, want dan wint DJ sowieso. Ook geen Belgische-muziek-contest omdat Randy dan in een zetel wordt geholpen. :P De onderwerpen dus niet te specifiek maken, om zo een zo breed mogelijk publiek aan te spreken. Anders gaan users straks niet meer aan een contest beginnen omdat ze toch al weten een achterhoedegevecht te moeten leveren. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan de andere kant zijn die awards "maar" een extraatje. Ik bedoel: we hadden het ook niet kunnen doen ;)

In mijn opinie is het organiseren van de contest juist de grootste eer en vooral daarom wil je winnen. Dat kan er altijd maar 1 zijn en die awards zijn gewoon voor de leuk. Ik wil absoluut geen balk met 6 rijen awards.

Wat wel kan is de awards niet meer laten zien bij je naam, maar alleen in je profiel, maar dan zijn ze wel erg goed verborgen, dus beter niet.

Eventueel in de signaturebalk kunnen ze, daar is meer plek, maar dat vind ik niet mooi (net als smiles in je signature).

De optie om alleen de laatste 6 (volgens mij passen er precies 6 32x32 op rij) te laten zien vind ik wel een goed idee, dus de awards houden, maar in de balk alleen de laatste 6. Of dat technisch haalbaar is zal ik moeten uitzoeken.

Ook prima dat de organisator de nieuwe awards maakt, echter moeten die wel aan wat eisen en kwaliteit voldoen (png, transparant) om niet van die mega lelijke dingen te krijgen. Sommige fora zien er niet uit met plaatjes overal in allerlei verschillende vormen en kwaliteiten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo, aardig wat reacties... :P

Alles is al gezegd, de huidige methode werkt imo gewoon niet. Je moet al moeite en tijd spenderen om uberhaupt zo'n "award" te winnen, als je 'm eindelijk eens wint en het wisselt ben je 'm in no-time weer kwijt (maar nu blijkt ook dat dit gebeurt als je er te veel wint...) en 10x op rij 2e of 3e worden zonder gevolg zorgt ook voor afhaken.

Frey speelt nu bijv. ook niks anders dan games, omdat hij al weet dat hij bij die andere contests geen 1e kan worden en het dus nutteloos is om te proberen. En Sam waagt ook in dat video contest een poging, omdat hij er veel wist en een kansje dacht te maken... toen ie 3e / 4e bleek te staan vond ie het al weer best en andere contests doet ie niet eens aan mee.

Maar goed, het wordt een beetje een gekraste grammofoonplaat zo en verder verbaast niks me in dit topic :P . Maar verder maakt het mij niet veel uit... ik open dit forum zelf in ieder geval niet meer als het zo blijft, want dat vind ik gewoon terrible waste of my time... ik ga namelijk geen 50 uur spenderen om een keer 1e te worden en na 2 weken dit werk ongedaan te zien worden ;) ... of nog erger... 10x 30 uur spenderen en 10x 2e worden :P

Ik ga even een patatje scoren! -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites

50 uur? 30 uur?

Kom op, je doet eerst op gehoor, als het je ligt ken je misschien 50% of meer en dat kost je 5 minuten. Dat stuur je in en een andere keer ga je eens lekker puzzelen. Zoiets kost je misschien 2x een half uurtje en uiteindelijk is het voor de lol en voor de eer, niet voor de award, maar vooral om zelf een contest te kunnen maken.

Maar ik zal kijken naar de balk met de laatste 6 en dan de rest gewoon in het profiel zodat over een jaar niet die balken vol staan met 30 awards. Dus: je awards blijven dan allemaal staan in je profiel, maar alleen de laatste 6 zijn zichtbaar bij elke post.

En vergeet de punten niet, daar kunnen we eventueel ook meer mee. De punten gaan namelijk gebruikt worden om functies op het forum te "kopen", bijvoorbeeld meer pm ruimte, kleurtje bij je naam, meer opslag voor bestanden etc. etc.

Dan kunnen we de nummers 1-3 punten geven, daar kun je dan ook echt wat mee (als dat systeem klaar is). Winnaar 50 punten, nummer 2 30 punten, nummer 3 10 punten. Eventueel om te motiveren alle deelnemers 2 punten?

Link naar bericht
Delen op andere sites

En vergeet de punten niet, daar kunnen we eventueel ook meer mee. De punten gaan namelijk gebruikt worden om functies op het forum te "kopen", bijvoorbeeld meer pm ruimte, kleurtje bij je naam, meer opslag voor bestanden etc. etc.

Dan kunnen we de nummers 1-3 punten geven, daar kun je dan ook echt wat mee (als dat systeem klaar is). Winnaar 50 punten, nummer 2 30 punten, nummer 3 10 punten. Eventueel om te motiveren alle deelnemers 2 punten?

Goed idee, maar ze moeten dan ook wel concreet worden ingevuld (sta nu al met een mooi "saldo", maar dat staat daar maar te wezen :P)

Ik weet dat dit nog even duurt, want het is veel werk, maar het komt wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar ik zal kijken naar de balk met de laatste 6 en dan de rest gewoon in het profiel zodat over een jaar niet die balken vol staan met 30 awards. Dus: je awards blijven dan allemaal staan in je profiel, maar alleen de laatste 6 zijn zichtbaar bij elke post.

De beste optie :Y. De laatste 3 awards bij elke post zou ook al voldoende zijn eigenlijk. Maar misschien komt dat omdat ik er zelf toch niet enorm veel zal halen ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik heb al zo'n 6 - 10 uur in die video contest gestoken, dan word ik vervolgens 2e en alles is letterlijk voor niets :P . Daarom laat ik het wel zitten...

Maar goed, laten we de discussie maar weer sluiten... ik dacht iets toe te voegen/te verbeteren, maar ik voel me weer een soort onrustzaaier worden en die tijd heb ik al helemaal wel gehad ;)

@ The Master: DUUUH, vreemd he, dat je er niet veel haalt, zoals ik in alle vorige posts al duidelijk probeer te maken ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...