Ga naar inhoud

Het grote brainstormtopic


Aanbevolen berichten

Beste users, beste crew.

Er zijn altijd dingen die niet lekker lopen, stroef lopen, wijzigingen waar anderen hun bedenkingen bij hebben etc.

Om die reden had RM een topic geopend en daarin aangekondigd minder actief te zijn. Ik wil over dit punt heel kort zijn: alle vormen van afscheid/minder aanwezig zijn om andere dan privéredenen worden verwijderd. Dit is al sinds de B&A tijd en niet anders.

RM had echter wel een hoop punten waar hij mee zit, daarom wil ik van dit topic een open platform maken waarin we met z'n allen kunnen discussiëren over wat er scheef zit en wat beter kan.

Ik wil een paar punten aanhalen:

RM viel het op dat de beslissing om het Forumschorum deel onderaan te zetten negatieve gevolgen heeft voor de reacties op de strip. Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens. Gedeeltelijk omdat ik eigenlijk alleen in Actieve Topics kijk en af en toe de lijst doorloop wat ik heb gemist. Zo zie ik dus altijd alle nieuwe posts. Maar hij heeft een punt: uit het oog uit het hart.

Is het een goed idee om Forumschorum de strip naar boven te halen bij het retroforum gedeelte, maar wel de rechten hetzelfde te houden (nieuwe users snappen er niets van, dus lijkt het me voor hen niet nodig).

En dan wat vragen: waarom is de strip zo weinig gedownload? Interesseert het niemand? Vergeten? Wachten tot het compleet is?

Punt 2: Er is een hoop onduidelijkheid over de ID contests, het topic aldaar is gesloten om de boel overzichtelijk te houden (er werd al een tijd niet in gepost en ik dacht dat het goed ging). Nu zou ik van jullie willen weten: waarom hebben jullie in bepaalde contests niet meegedaan of minder gezocht dan in de andere? Voorbeeld: in de Games #1 contest had Frey een 100% score, maar in de Games #3 contest een relatief lage score. Frey haalt in de TV Themes #2 contest een 100% score terwijl hij er maar 5 kende op het eerste gehoor. Ligt dit aan het thema? Aan de organisator? Als we hierin van iedereen meer duidelijkheid krijgen kunnen we de vinger op de zere plek leggen en de contests verbeteren.

Kortom: waarom loopt het een wel en het ander niet?

Ook het stuk over wie welke contest mag maken is niet geheel duidelijk, ik zal hier later uitgebreid op terugkomen, want ik heb hier wel ideeën over. Uiteraard staat het iedereen vrij om hierin mee te denken.

Het volgende punt: waarom doen er zo weinig mensen mee aan de eredivisie poule? Het is een hoop werk zoiets bij te houden en met 2 of 3 deelnemers heb je natuurlijk totaal geen eer van je werk. We moeten het hier hebben van reacties en complimentjes van anderen. Krijg je die als organisator niet (of te weinig animo) dan sterven dit soort initiatieven uit en dat zou zonde zijn.

Dit topic moet eigenlijk alle zere plekken zien te vinden en zo stuk voor stuk kleine dingetjes oplossen zodat het geen grote dingen worden. Dit moet een plek zijn waar iedereen z'n ei kwijt kan, gezelligheid boven alles. Ook ben ik me er van bewust dat we het nooit iedereen naar de zin kunnen maken, maar met z'n allen kunnen we de boel wel verbeteren. Ik nodig dan ook iedereen uit (en doe het nou gewoon hè, post hier! Wat zit je dwars, wat gaat wel/niet goed, wat zou je anders willen zien). Ook zou het leuk zijn als iedereen over alle bovenstaande punten zijn mening geeft. Wees eerlijk, maar benader alles vanuit het positieve, dan houden we het gezellig en worden er ook geen mensen weggezet als "zeikerd".

Als iedereen zwijgt dan houdt het op natuurlijk, want dan weet ik het ook niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Enige kritiek die ik kan geven is dat er bij, bijv. de ID-contests, teveel wordt gezeurd om mee te doen. Dit kan demotiverend werken. Aan de andere kant begrijp ik volkomen dat dit wel moet, omdat er anders niemand aan mee doet, maar het zou eventueel op een andere manier kunnen? Iets minder 'zeurderig'. Verder kan ik me geen klachten voor de geest halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de ID contests heeft het bij mij vooral met het thema te maken ja. Tot nu toe ben ik alleen geïnteresseerd in game muziek en tv themes. Van al die algemene muziek ken ik nauwelijks iets, soms ken ik gewoon niets. Je kan wel gaan opzoeken, maar het motiveert niet echt als je zowat niks herkend.

Omdat ik graag de game muziek contest wilde organiseren, zette ik me 100% in om die te winnen. Helaas viel het daarna erg tegen. Je denkt al snel dat je het makkelijk maakt, maar dat ligt voor anderen gewoon anders. Bij de tv themes is het allemaal wat breder en ik vind dat makkelijker op te zoeken.

Maar het belangrijkste is misschien nog steeds wel dat er regelmatig teveel contests tegelijk liepen. Ik kan me niet 100% inzetten voor 3 of 4 contests tegelijk. De eerste keer concentreerde ik me 100% op de games en dat leverde de volle score op. Daarna deed ik mee aan meerdere en toen volgden weer allemaal lage scores. Dat motiveert ook niet.

Als er maar 2 contests ofzo lopen, dan doen misschien toch meer mensen daaraan mee. Ik denk dat ik dan ook meer gemotiveerd zou zijn om eens aan een andere contest mee te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik krijg nu echt het idee dat we MOETEN participieren... en dan gaat het me alleen maar meer tegenstaan... Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Dat is het niet, maar je probeert als je iets maakt natuurlijk wel waardering voor je werk te krijgen en als je dat niet krijgt ga je van alles proberen om deelnemers te krijgen. Daar is dit topic dus ook voor, om dit soort dingen aan te geven.

Ik vraag natuurlijk wel mee te denken ja, want als je niks hoort weet je ook niks en het moet geen 2e FS worden (in het begin leuk maar binnen korte tijd dood).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de ID-contest ligt het gewoon aan het thema. Ik ben totaal geen gamer. Ik heb de tunes beluisterd en ik kende er zo nul. Hoogstwaarschijnlijk had ik spellen als Tomb Raider wel via youtube gevonden, maar ik kan dan heel veel tijd stoppen in zoekwerk, en dan heb ik nog een extreem lage score. Ik snap ook dat mensen om die reden bijv. niet meedoen met de sporters contest. Leuk voor de organisator is dat niet natuurlijk, dat weet ik zelf uit ervaring ook wel.

Het is simpel: van mij hoeft niet ergens aan mee te doen. Maar als er steeds dingen georganiseerd worden waar bijna niemand aan meedoet, dan motiveert dat natuurlijk niet en dan wordt er straks weer helemaal niks georganiseerd en is het forum (wederom) dood. Nogal vreemd vind ik het feit dat in dit topic een heleboel mensen aangeven het leuk te vinden dat het forum terug is, om vervolgens (bijna) nooit meer wat te posten.

Verder nog enkele korte puntjes van mijn kant:

- Ik had een TV Themes contest gemaakt, omdat ik op dat moment redelijk wat tijd had en zodat er nog wat reserve-contests klaar zouden staan. Deze contest wordt dus sowieso pas als allerlaatste geopened, daarnaast moet hij sowieso nog aangepast woren i.v.m. dubbele tunes.

- Ik had bij de Eredivisiepoule natuurlijk geen 10 deelnemers verwacht, maar wel eventuele deelname van RM, MarsM en Niveath. Maar goed, als je er geen zin in hebt dan hoeft het niet. Ik ga echter niet alleen scores van mezelf en 1 andere user bijhouden (als een van de weinige andere deelnemers straks nog afhaakt), dus kijk niet gek op dat ik het topic sluit als ik de deelname te gering vind.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik merk vaak dat we allemaal zeggen "iedereen is zo laks" maar dat geldt eigenlijk globaal. Ik denk ook dat het pas echt leuk wordt met meer users. Als je 200 actieve users hebt is het veel makkelijker om aan een contest 10 deelnemers te hebben dan wanneer je 20 actieve users hebt.

Om die reden zijn we ook als een malle Youtube filmpjes aan het maken en heb ik zelf geld gestoken in een google campagne. Het heeft nog niet echt vruchten afgeworpen, maar ik denk wel dat we door moeten gaan hiermee: initiatieven bedenken en vooral veel reclame maken op andere fora en openbare plekken (denk aan MSN). Heb je dus contacten die wellicht hier een plekje kunnen innemen spoor ze dan eens aan te komen kijken.

Ik denk dus dat meer users de sleutel is voor bijna alles.

De strip staat daar los van, die is alleen voor de oude users.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn een aantal zaken die niet lopen, dat klopt, maar je kan het ook zo bekijken: we zijn in principe nog maar 3 maand open. Het zal wel komen, in de B&A tijd was er een enorme toeloop uit fok en andere fora. Maar een forum over 1 specifiek thema -waar nog niets over bestond- trekt nu eenmaal sneller users aan dan een breder forum.

Wij als crew zoeken echt intensief naar manieren om nieuwe users aan te trekken, en daarom zijn we echt intensief bezig met oa. de youtube-filmpje, want zoals dj net zei: als er meer users komen zullen veel van de frustraties die in de ID-contests zitten wel snel weg gaan.

Over de ID-contests is het inderdaad zo dat alles afhangt van het thema. Als ik voor mezelf spreek: ik heb reeds elke ID-contest gedownload en beluisterd. Maar als ik op gehoor er écht bijna niets uithaal dan is het ook wel ridicuul om mee te doen. Ik spendeer dan liever m'n tijd aan het maken van een nieuwe videobespreking.

Is dit té rechtlijnig denken? Misschien wel, maar het is een persoonlijke keuze.

Over het FS-gedeelte, jah, het is jammer dat het niet loopt voor bv. de strip of andere topics daar, maar als er ook geen animo is daar gaan weinig mensen kijken.

Ik ben ook een van de weinige users die FS2 al (nagenoeg) volledig heeft gelezen, en dan is het wat moeilijk om elke keer enthousiast te reageren als er een nieuw deel komt, het zijn dan meer reruns voor mij. (maar ik denk dat MarsM dit wel begrijpt)

Over de algemene participatie: ik begrijp dat niemand je het verplicht, maar het is weldegelijk frustrerend als maker van sommige zaken.

Even de zaken waar ik al mee ben gekomen

- Film ID-contest: de eerste ging redelijk, de tweede die ik maakte ook

- Gitaarsnippers en de gewone snippercontest: de gitaarsnippers loopt nu vrij goed, en de originele snippers liep ook goed

- Rate the movie/rate the game: hier wringt voor mij op sommige plekken toch het schoentje, ik steek daar genoeg tijd in en heb nog maar 1-2 keer een film/game genomen die niet op de lijst stond. Maar als je dan topics krijgt met 1 post van MIJZELF dan nog. Jah...

Ik kan het trouwens niet geloven dat er users zijn die nog geen enkele film hebben gezien uit RTM of geen enkel spel hebben gespeeld uit RTG.

Maargoed, zal wel komen doordat je mensen niet kan verplichten te posten zeker?

Een punt van kritiek dat mij ter ore is gekomen waar we niet over gedacht hebben is de vorige videobespreking, zoals gebruikelijk sluiten de RTM/RTG topics naar zo'n 2 weken. Dus tegen maandagavond zullen de topics dicht zijn, maar dan ook het topic met de Conan-bespreking. Hierdoor zou die videobespreking totaal nutteloos worden, dus misschien kan iemand iets vinden om het topic toch te sluiten (zoals het hoort) maar de videobespreking/filmbespreking toch te houden.

(ik weet niet of het kan, maar misschien een kopie maken van het topic én dit dan zonder de poll in "film en tv" te zetten)

Zo, ik hoop dat deze post iets of wat samenhangend genoeg was

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog even over de strip:

Is het een idee voor elke pagina een topic te maken? Alles in één keer posten is natuurlijk ook niet leuk, een tv serie wordt ook niet in één keer uitgezonden (tuurlijk, je kunt wachten tot de dvd uit komt). Vergeet niet dat iedereen alles doet zonder daar ook maar iets voor terug te krijgen, dus we moeten het hebben van ideeën en reacties. Ik heb zelf ook gemerkt dat ik dacht "ik wacht tot alles er staat" maar dat is niet de manier om MarsM te motiveren (ik heb het hier overigens nog niet met MarsM over gehad verder, dit is mijn opinie na gesprekken met RM die op zijn beurt ook geen overleg heeft gehad met MarsM).

Neem als 2e voorbeeld het eigen game topic, best wel leuke reacties maar conctete ideeën blijven uit, daar steek ik dan niet zo veel tijd in.

De Photomorph ID contest zal voor mij geen vervolg krijgen, maar dat heeft meer als reden dat ik me echt verkeken heb in de hoeveelheid werk, ook met de uitslag. Dus dat wijt ik niet aan het gebrek aan deelnemers, want op zich liep die wel aardig.

De totally confused contest liep heel erg goed, dus daar wil ik nog wel een vervolg aan geven, dat thema slaat blijkbaar aan en het was ook niet te moeilijk (maar ook niet zo makkelijk dat we 6 nummer 1 posities hebben).

Tot zo ver even mijn ideeën van de afgelopen ochtend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@randy:

Is het een idee een archief te maken voor RTM/RTG zoals bij ID contests voor de oude topics en 1 sticky (open) topic met alle filmbesprekingen? Die komen dan in dat topic als de originele RTM/RTG topics gesloten zijn.

Het is ook zo dat meestal dezelfde mensen reageren/stemmen in die topics maar er wel veel gelezen wordt. Waarom weet ik ook niet. Ik reageer ook niet altijd, want elke keer posts "niet gezien" verveelt ook zo snel. Sommige topics (bijvoorbeeld Mario Kart / SMB3) liepen juist heel goed, lekkere discussies ook in die topics, heerlijk!

Daarom dus elke keer minstens 2 echt bekende films/games er in houden voorlopig en weer eens een rondje (sticky topic?) met ideeën voor nieuwe films/games?

Ik denk dat we dit topic beter kunnen omdopen in "het grote brainstormtopic" want die kant gaat het nu wel op en is misschien een betere insteek?

Link naar bericht
Delen op andere sites

@randy:

Is het een idee een archief te maken voor RTM/RTG zoals bij ID contests voor de oude topics en 1 sticky (open) topic met alle filmbesprekingen? Die komen dan in dat topic als de originele RTM/RTG topics gesloten zijn.

Is goed, maar dan moet er ook nog een onderscheid worden gemaakt tussen de oude B&A/C&A/FS RTM-topics en de huidige topics. Maar verder dan dit, goed plan

Daarom dus elke keer minstens 2 echt bekende films/games er in houden voorlopig en weer eens een rondje (sticky topic?) met ideeën voor nieuwe films/games?

Ik probeer dit al de hele tijd te doen... :P

Maar ik zal eens de lijst met films en games up to date maken en eventueel een sticky topic met voorstellen voor films die uit de lijst komen die eerst moeten worden besproken/nieuwe toevoegingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb gisteren zoals DJ al aangegeven heeft een topic geopend en daarbij medegedeeld minder actief te willen zijn. Vervolgens heb ik gisteren en vanochtend met DJ hier een soort discussie over gehad.

Daarna heb ik dit topic doorgelezen.

Wat mij vooral opvalt is dat de irritaties (of de punten waarbij de schoen wringt) bij iedereen op een ander punt liggen. Bij mij zijn dat de ID Contests en min of meer de strip (het beschreven punt in de OP viel mij op), bij Randy de RTM/RTG en bij DJ koelkast de punten waar veel tijd in is ingestoken (zoals de contest photomorph).

Laat ik even duidelijk aangeven wat mijn mening hierover is (en ik ga deze mening in het algemeen geven);

Wat betreft de strip

Wat ik ook tegen DJ heb gezegd vanmorgen is dat mij opvalt dat er de laatste tijd helemaal geen reacties verschijnen en daarnaast ook geen activiteit is. Nu blijkt na openen van dit topic dat er gewacht wordt tot alles is geupload en dat is zonde.

Iedereen zal wel gedacht hebben van ik wacht, maar niemand post dit of neemt de moeite uberhaupt te kijken of te downloaden per deel. Wanneer dit wel gedaan zou zijn dan zou er duidelijkheid ontstaan zijn.

Wat ik verder ook tegen DJ gezegd hebt is dat je de strip zou moeten zien als een TV-serie. Als er een TV-serie op TV komt dan wordt deze ook niet in zijn geheel uitgezonden maar per aflevering. Het moet zeker niet zo zijn dat er elke week gepost moet worden om iemand veren in de kont te steken en ik weet ook dat MarsM dit zo ziet. Immers zit je ook niet na elke aflevering van de TV-serie op de bank met de opmerking "Wow wat een geweldige serie, hulde aan de acteurs / regiseurs", maar meer van "Wow, goede serie, hoe zou het verder gaan en zouden er meer mensen naar gekeken hebben? Wat zijn hun gedachten hierover". Die interactie en meningen zouden leuk zijn om op het forum te lezen, zodat op deze manier de strip actueel kan blijven. Door alles in een keer online te zetten "verknal" je deze mogelijkheid en zul je hooguit eens per jaar weer "leesvoer" krijgen en dat zou jammer zijn. Het lijkt mij dan ook dat een forum bedoeld is om op deze manier over onderwerpen en dingen te praten.

Over de contests

Er wordt aangegeven dat er duidelijk voorkeuren zijn voor bepaalde onderwerpen en dat dus niet iedereen overal aan mee kan doen. Daar kan ik inkomen. Echter is er ook aangegeven dat er geen tijd zou zijn doordat er teveel contests lopen of dat er contests te moeilijk zouden zijn. Dat vind ik persoonlijk een beetje onzin. Er is al een tijd geleden aangegeven dat er niet teveel contests tegelijk moeten lopen en mijns inziens lopen die er ook niet. Hooguit 3 tegelijk. Daarnaast heb ik ook gezien dat er users (en dat moeten ze ieder voor zich weten) ook een hele dag op het forum actief zijn en wel aan andere dingen mee doen, zoals een hele dag in de arcadehal spelletjes spelen. Wat betreft te moeilijk wil ik als voorbeeld de contest van de games nemen die ik heb voorbereid. Die zou te moeilijk geweest zijn. Eerlijk gezegd kan ik me (zoals de meesten overigens nu ook bevestigd hebben) niet voorstellen dat niemand Tomb Raider niet kent. En als je het spel wel kent en niet de muziek dan zou je daar op zijn minst natuurlijk wel naar kunnen zoeken. Zeker na het geven van vele hints waarvan ik vaak de opgave bijna weg heb gegeven. Ook heb ik als ik zelf aan een contest meedoe vrij snel door naar wat de organisator zelf leuk of mooi vindt. Neem de contest van Hinse met de filmmuziek. Ik wist in het begin vrij weinig te vinden, maar had er al wel 3 gevonden die wat mij opviel allemaal oorlogsfilms waren. Dan kan ik 2 dingen doen: Ik kan zeggen, ik stop maar want ik weet verder niets of ik kan denken, hee oorlogsfilms... laat ik daar eens verder naar zoeken. Persoonlijk doe ik dan het tweede en zoek op meerdere oorlogsfilms ookal ken ik ze niet of heb ik ze niet gezien.

Daarnaast heb ik ook via een PB aangegeven dat de opzet van de contests anders zou moeten, want zoals het nu gaat loopt het niet lekker. Er is nogal onduidelijkheid over wanneer organiseren en daarnaast wil ik toch richting Randy aangeven dat ik het een beetje flauw vind dat er bij de Tour Poule slechts 1 award is uitgereikt. Persoonlijk ben ik daarover van mening dat voor een Poule (Pool) hetzelfde zou moeten gelden als voor een contest. Dat zou net als een contest ook motiverender kunnen werken om mee te doen. Anders ZOU je kunnen krijgen van "oh nou sport Vuelta Poule doe ik niet aan mee hoor, want met die Tour poule heeft Randy ook al gewonnen, dus ik maak toch geen kans..."

Als laatste wil ik nog aangeven dat ik in dit topic ook diverse keren zie staan dat users in de veronderstelling zijn dat ze MOETEN reageren. Nee, niets moet, maar het zou wel motiverender werken wanneer je als user dit wel doet. Dat geldt voor contests, dat geldt voor strips, dat geldt voor RTM / RTG, dat geldt voor alles. Immers wanneer er geen reacties worden gepost dan valt het forum in een stilte en zal het vervolgens doodbloeden. De enkele users die wel posten kunnen namelijk niet tegen zichzelf praten (of je moet schizofreen zijn).

Ik merk dat er veel users zijn die te weinig actief zijn en die teveel afwachten. Als er meer gepost zou worden zou het leuker moeten kunnen worden en nogmaals, als dit niet gebeurt dan komt er over een tijd een moment dat er helemaal niets meer gepost wordt. De motivatie voor de users die wel posten zal een keer wegzakken en dat zou zonde zijn.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat betreft de contests heb ik het volgende:

Iedereen mag altijd een contest organiseren, alleen houd er rekening mee dat als je niet de winnaar van de vorige contest bent je contest wordt doorgeschoven tot er geen meer is.

Zoals nu: de winnaar van de Photomorph contest (die nog even voor de duidelijkheid niet stopt omdat er te weinig reactie was, maar omdat het achteraf gezien veel te veel werk was waardoor ik het niet binnen de door mij gestelde termijn kon afronden) heeft geen nieuwe fotocontest geopend. Dat betekent dat de eerstvolgende klaarstaande fotocontest gestart gaat worden zodra de organisator aangeeft dat hij er tijd voor heeft.

Een goed voorbeeld: TMP heeft een TV Themes contest klaargezet, maar Frey heeft de volgende gemaakt, dus die krijgt voorrang en die contest loopt nu. Als de winnaar van deze contest besluit geen nieuwe contest te maken (of een aantal weken te wachten) pas dan zal de contest van TMP ingestart worden.

Er liepen geen contests dus is randy een contest met gitaarsnippers gestart: dat is niet omdat hij de admin is, maar omdat er geen vergelijkbare contest loopt.

Dus: Je mag altijd een contest maken en klaarzetten, echter hebben winnende deelnemers van de vorige contest altijd voorrang. Als er te weinig contests lopen in die categorie wordt er contact met je gezocht en gevraagd of je op dat moment tijd hebt om de contest te runnen. Dit gaat dan in eerste instantie op volgorde van aanmelden, maar alleen als er een slot vrij is.

Voorbeeld: user1 maakt een muzieksnippercontest op 1 juli en zet deze klaar. user2 maakt een fotocontest op 20 juli en zet deze klaar. Er lopen nog 2 muziekcontests waarvan 1 snippercontest, de winnaar daarvan maakt direct een nieuwe, maar er lopen nog geen fotocontests omdat de laatste winnaar geen nieuwe heeft gemaakt: dan gaat de fotocontest open, ondanks dat user1 eerder was.

Een goede tip is dan ook: filmcontests ontbreekt het aan, dus kun je, als je snel een contest wil houden bijna altijd wel een filmcontest maken (ik bedoel: met videobeelden). Ik zal er dan ook binnenkort 1 maken.

Er lopen maximaal 5 contests tegelijk:

2 muziek

2 foto

1 film

Ik hoop dat dit duidelijk is en dat jullie je er in kunnen vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog even iets toevoegen aan de awards:

Bij poules/pools is het de organisator die beslist hoeveel awards er zijn. Ik vind zelf 3 awards daar het leukste (omdat er in veel sporten 3 plaatsen voor medailles zijn), maar dit is aan de organisator. Vanaf heden moet het wel in het topic komen te staan zodat het vooraf duidelijk is hoeveel awards er zijn.

De award is maar een plaatje, meedoen doe je dan ook niet voor een award, maar voor de spanning en omdat het leuk is. Ik denk dat dat een betere insteek is dan puur voor de awards te gaan.

En @RM: je hebt het over RTM/RTG: daar zit voornamelijk hetzelfde clubje mensen en af en toe een "buitenstaander" omdat de film/het spel diegene meer aanspreekt. Het is natuurlijk geen moviemeter hier maar meer interactie zou leuk zijn, al is het natuurlijk mogelijk dat je veel films niet hebt gezien. Om die reden heb ik ook een nieuw topic voorgesteld om suggesties te doen, het zou dan leuk zijn als ook mensen buiten het vaste clubje dit gaan doen, want dan krijg je juist meer interactie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En @RM: je hebt het over RTM/RTG: daar zit voornamelijk hetzelfde clubje mensen en af en toe een "buitenstaander" omdat de film/het spel diegene meer aanspreekt. Het is natuurlijk geen moviemeter hier maar meer interactie zou leuk zijn, al is het natuurlijk mogelijk dat je veel films niet hebt gezien. Om die reden heb ik ook een nieuw topic voorgesteld om suggesties te doen, het zou dan leuk zijn als ook mensen buiten het vaste clubje dit gaan doen, want dan krijg je juist meer interactie.

Ik heb dit in mijn post aangegeven omdat dit de schoen is die bij Randy wringt (zoals dat bij mij de contests zijn) en omdat er over het gehele forum gezien nergens al te veel gepost wordt. Het was dus als voorbeeld bedoeld

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn nog wel wat kleine dingetjes hoor.

Zo koop ik een image gallery die weinig gebruikt wordt en dat heeft denk ik weer te maken met de lage aantallen reacties aldaar. De reacties tellen nog mee in je postcount ook.

Ook de arcadehal wordt alleen door een klein clubje mensen gebruikt, zou ook leuker zijn als iedereen eens speelt. Zitten je spellen er niet tussen? Er is een topic om spellen aan te vragen en als ze er zijn komen ze erbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus samenvattend kan er gesteld worden dat er te weinig wordt gereageerd / gepost.

Beetje onnodig om mijn eigen post te quoten, maar het komt er wel op neer dat hoe minder er gepost wordt, hoe minder reacties er komen en hoe minder motiverend dit werkt voor de users die nog wel veel posten (en dat zijn er ook nog maar een handjevol). Gevolg zou zijn dat het forum dan doodbloedt.

Dit is ook het voornaamste punt wat ik duidelijk wilde maken en dat is dus op alles terug te leiden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En om die reden steekt randy bijvoorbeeld liever zijn tijd in de youtube filmpjes in plaats van contests, omdat de filmpjes hopelijk nieuwe users aantrekt. Alles is juist terug te leiden naar dat: er moeten gewoon meer users komen en het zou tof zijn als iedereen daar aan mee gaat helpen. Dat hoeft niet met filmpjes maar zet retroforum.nl in je signature op andere fora en spreek andere enthousiastelingen aan en vraag ze mee te doen etc.

Op die manier is er straks al een hoop opgelost.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yow,

Ik hoorde van het topic, heb het verder kort gezegd niet volledig doorgenomen.

Voordat het vernieuwde forum kwam had ik aangegeven niet heel actief te zullen zijn,

geen mod meer te willen zijn en dat ik me vooral nergens meer druk over zou maken.

Zo denk ik er simpelweg nog steeds over.

Eigenlijk ben ik alleen nog maar écht online geweest om FS de Strip te uploaden en

af en toe als ik bij RM op bezoek ben vanaf afstand wat antwoorden op contest te roepen

als ik een muziekje herken.

De strip is het enige waar ik dus even op in ga. Ik heb begrepen hoe het zit en wat

meningen gelezen. Randy's opmerking begrijp ik absoluut, maar die van wonderer ook. Dat

er weinig interactie komt was 5 jaar geleden al bekend, al gaat mijn eigen keuze meer uit

naar verspreiding (om er toch meer aan te hebben dan één piek per jaar, want zoveel tijd

kost het zeker om zo'n ding te maken). Reacties zouden dan meer gericht kunnen worden op

'benieuwd hoe het verder gaat, ik verwacht dat .... gaat gebeuren'. Veren in mn kont

hoeft verder niet. Mensen die het leuk vinden lezen het en mensen die het niet meer leuk

vinden doen dat niet. Vrije keus voor iedereen, reageren net zo goed... je kan niemand

verplichten. Hoewel ik altijd benieuwd blijf wat iedereen van vindt, dus reacties

waardeer ik uiteraard wel.

Uit wat ik heb begrepen is het prettiger om alles in één keer te kunnen lezen. Ik heb

daarom zojuist de rest van de gehele 2e reeks geüpload in het stripforum. Hoe het verder

gaat blijft even in het midden. Met betrekking tot de 3e reeks (inmiddels al voor een

ruim deel af) heeft niemand deze nog gelezen (dus geen re-runs voor mensen zoals bij

de 2e reeks vanwege de uiteengevallen periode 3 jaar geleden). De vraag is dus wat te

doen: deze voor iedereen nieuwe reeks per week of volledig uploaden. Volledig uploaden

heeft verschillende voor- en nadelen.

Voordelen:

- Je kan in één keer alles lezen

- Je kan beter blijven volgen waar het over gaat

- Scheelt mijzelf de moeite om iedere week een deel te plaatsen.

Nadelen:

- Je hebt maar 1 piekmoment, de rest van het jaar ligt het onderdeel stil

- Een hele waslijst uploaden kan leiden tot uitstellen van lezen en vervolgens vergeten,

waardoor ik weer "zeurderig" moet vragen wat iedereen vond. (Forum wordt nooit gekickt...)

- Wanneer het verder gaat is een groot vraagteken

Mijn eigen voorkeur heb ik al uitgesproken, wat de rest vind hoor ik dan wel. Opmkerkelijk

blijft het wel dat dit hele gedoe over interactie lijkt te gaan en dat er toch voor een

piekmoment wordt gekozen. De manier van reageren en de manier waarop mensen dit forum

gebruiken en initiatieven waarderen (ook contests, Rate the Movie, enz.) gaat toch nooit

veranderen. Als je je daar echt aan ergert, neem dan gewoon geen initiatieven. 99% van de

mensen houdt nou eenmaal meer van consumeren dan van produceren O-)

Ps, als dit beter gesplit kan worden in een strip-aanpak-topic, prima.

Bye ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is nogal onduidelijkheid over wanneer organiseren en daarnaast wil ik toch richting Randy aangeven dat ik het een beetje flauw vind dat er bij de Tour Poule slechts 1 award is uitgereikt. Persoonlijk ben ik daarover van mening dat voor een Poule (Pool) hetzelfde zou moeten gelden als voor een contest. Dat zou net als een contest ook motiverender kunnen werken om mee te doen. Anders ZOU je kunnen krijgen van "oh nou sport Vuelta Poule doe ik niet aan mee hoor, want met die Tour poule heeft Randy ook al gewonnen, dus ik maak toch geen kans..."

Zoals dj reeds aangaf, meedoen met de poules/pools hoeft niet voor een award vind ik, maar voor de spanning.

Ik redeneerde na de Giro-poule helemaal niet van "oooh, Niveath won de Giro, nu zal ik maar niet meedoen", neen, ik ging net véél harder op zoek naar een goed team dat overal me goede punten kon scoren.

Ik begrijp dat voor iemand die het niet interesseert misschien minder interessant lijkt om dan mee te doen, maar weet je wat je krijgt als je de huidige awards in greyscale zet? Dan zijn ze hetzelfde voor Giro als Tour...

Als je ervoor kan zorgen dan 10-20 users meedoen aan een wielren-poule, dan zal ik met plezier een runner-up award maken, maar voor een poule met 5 man... Defeats the purpose...

Maar als je mij weet te overtuigen van iets anders, wel go ahead, maar ik vind het kort door de bocht om te redeneren dat ik in de komende Vuelta-poule ineens 15 man ga krijgen omdat ik er een runner-up award bij steek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij hebben we van de vorige keer al geleerd: betrokkenheid kun je niet kweken. Dat moet er zijn, en dit soort topics werken ECHT alleen maar averechts. Het beste is een algehele sfeer creeren waarin de users zich prettig voelen om tips te geven, uit zichzelf, niet als het modje er een topic over maakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij hebben we van de vorige keer al geleerd: betrokkenheid kun je niet kweken. Dat moet er zijn, en dit soort topics werken ECHT alleen maar averechts. Het beste is een algehele sfeer creeren waarin de users zich prettig voelen om tips te geven, uit zichzelf, niet als het modje er een topic over maakt.

Is dit ook de reden waarom je dan zelf zo weinig post de laatste tijd?

Die algemene sfeer die je beschrijft en die gecreeerd moet worden die kan alleen maar bereikt worden als de users posten wat ze denken en voelen. Het gehele probleem is dat dat dus niet gebeurt. Iedereen wacht af. Dat is precies het hele punt wat ik wilde aanhalen.

Edit: En als dat enthousiasme dan vanzelf moet komen; leg mij dan maar uit waarom er voor de ombouw naar dit punt vele users enthousiast waren en er daar nu hooguit nog 8 van over zijn.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...