Ga naar inhoud

[GELUID] ID Contest Laat Ze Maar Lachen


Aanbevolen berichten

Forummers,

Hierbij weer een nieuwe vorm van een ID contest;

LAAT ZE MAAR LACHEN

De opzet is simpel;

Jullie krijgen een 25-tal opgaven aangeboden. Elke opgave betreft een lach. Van wie is deze lach?

De lachen die je hoort, zijn lachen van zeer bekende Nederlanders, dus niet van het buitenland

In totaal zijn er 26 lachen die geraden worden, omdat lachopgave 5 een dubbele lach is. Dit houdt in dat je 2 mensen hoort lachen.

Hier wil ik dan ook beide namen van horen.

In opgave 9 hoor je ook 2 mensen lachen, echter bij die opgave wil ik de naam van de lacher weten die je het langst hoort.

In deze contest zitten ook een tweetal tekenfilmlachen verborgen.

Van deze tekenfilmlachen wil de naam van het tekenfilmpersonage weten die je hoort lachen.

Deze tekenfilms betreffen echter geen Nederlandse tekenfilms.

Bonuspunten hierbij zijn te verdienen als je ook de namen van de tekenfilms en de namen van de stemacteurs kunnen noemen.

De namen van de tekenfilms en stemacteurs zijn in het antwoordblad onderaan in te vullen.

In totaal zijn er 30 punten te verdienen;

- 24 x een Nederlandse lach

- 2 x een tekenfilmlach

- 2 x een naam van een tekenfilm

- 2 x een naam van een stemacteur

Deze contest loopt 2 weken: van 22 november tot 6 december

Tot slot wil ik jullie aangeven dat ik het zeer op prijs zou stellen als jullie serieus aan deze contest mee willen doen. De voorbereiding heeft me namelijk enkele weken tijd gekost.

Het zijn allemaal zeer bekende Nederlanders en zeer bekende lachen en darom denk ik dat deze contest zeker leuk en zeer goed te doen zal zijn.

^O^ VEEL SUCCES ^O^

ID Contest Laat Ze Maar Lachen.zip

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga niet beweren dat deze contest een eitje is, maar echt moeilijk is het ook niet hoor.

Het zijn allemaal zeer bekende Nederlanders en van die Nederlanders heb ik de lach gepakt die zeer typerend is voor die persoon. Daarom kostte het mij ook enkele weken om een goede lach per Nederlander te vinden.

En uiteraard kon ik het moeilijker maken door ook buitenlandse lachen te pakken, maar hier heb ik dus bewust niet voor gekozen ;)

Ik heb momenteel 2 inzendingen binnen. Bij een 3e volgt een eerste tussenstand.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Kleine tip die ik in het algemeen kan geven;

Let ook op de achtergrond van de diverse lachen. Soms zou je nog net iets herkenbaars kunnen horen ;)

EDIT: Ook kan ik zeggen dat iedereen nog leeft

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Algemene hint:

Let bij het beluisteren van de lachen ook op de achtergrond. Ook daar valt soms informatie uit te halen. Soms hoor je een stukje stem of een piepklein stukje tune.

Hint 2

Ik ben niet op zoek naar typetjes. De opgaven zijn lachen van bekende Nederlanders die op dat moment zichzelf zijn. Er zit wel een typetje in, maar hier is (in ieder geval bij mij) de echte naam niet bekend. Ik ben dus niet op zoek naar bijvoorbeeld "Bob de Rooij".

Verder ben ik op zoek naar 2 Buitenlandse tekenfilms en geen Nederlandse, dus ook naar 2 Buitenlandse stemacteurs ;)

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

- 16 mannen

- 8 vrouwen

- 2 tekenfilmfiguren (beiden mannelijk)

- Sommige van onderstaande hints slaan op meerdere Nederlanders

- Titel van de contest

- Kabeljauw in de aanbieding

- Televizierring

- Wie ben ik?

- Waar ben je?

- Houdt van haar eigen landje

- Het is duidelijk wanneer we gescoord hebben

- Playboysoapie

- Belspelsoapie

- Sassenheim

- Hamer…

- 5 Figlie

- Mooi weer

- WWW

- De grootste angsthaas van Nederland

- Zonder twijfel de irritantste Nederlander

- De wekker heeft het van je gewonnen

- Familie geelzucht

- "Serieuze" komiek

- Met ijs en slagroom

- Poppenstipjes

- Geen kracht

- Klein vervoersmiddel

- Meest sexy vrouw

- Verlinke

- Artiestennaam zonder achternaam

- Lumière

- post-206-0-04870500-1290950361.jpg

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Jullie hebben nog tot maandagavond 22.00 uur de tijd.

Waag nog een gokje.

Er zitten in de gegeven hints zeker nog kandidaten die te raden zijn.

Ook de tekenfilms zijn zeer bekend. Ik weet ook zeker dat iedereen de tekenfilms kent.

Link naar bericht
Delen op andere sites

EINDSTAND

1. Frey (19)

2. TMP (11)

3. djkoelkast (8)

4. samba-boy (6)

5. Hinse (2)

6. Ross (0)

Frey wint de Lachende Lisa: post-206-0-56311900-1291676805.png

TMP wint de Runner-up: post-206-0-35544200-1291676816.png

ANTWOORDEN + HINTS & UITLEG + FRAGMENTEN

1

Naam: Jack Spijkerman

Gegeven Hint: Hamer…

Uitleg Hint: Met een hamer kun je spijkers ergens in slaan, tevens een link naar het programma Kopspijkers en de achternaam

Fragment: Ik kon geen lach vinden op Youtube, dus vandaar onderstaand fragment als bewijs. Dit fragment komt uit het programma “Echt Waar?!”. (De lach is te horen bij de tijd 0.09)

01. Lach Jack Spijkerman.mp3

2

Naam:

Gegeven Hints: Wie ben ik? / Geen kracht

Uitleg Hints: Gerard Joling is/was een teamcaptain van de nieuwe “Wie ben ik?” dat werd uitgezonden op SBS6. Geen kracht is natuurlijk van de zin “Ik heb er de kracht niet meer voor”

Fragment:. Het Youtube fragment is van het programma “Gordon & Joling Over De Vloer” uit ik denk één van de bekendste scenes; De Huttenheugde. (De lach is te horen bij de tijd 0.26)

3

Naam: Edwin Evers

Gegeven Hint: De wekker heeft het van je gewonnen

Uitleg Hint: De hint is een zin uit een djingel, wat een perseflage is van het nummer “Club Can’t Handle Me (Flo Rida). De tekst gaat: De dag is begonnen. De wekker heeft het van je gewonnen. Evers Staat Weer Op en dat weet je. Al slaap je heel misschien nog een beetje

Fragment:. Het Youtube fragment is een interview, waarin Edwin Evers zijn huis laat zien. (De lach is te horen bij de tijd 1.40)

4

Naam:

Gegeven Hints: Wie ben ik? / Titel van de contest

Uitleg Hints: Ron Brandsteder was een teamcaptain van de oude “Wie ben ik?” dat werd uitgezonden op RTL4. Titel van de contest slaat natuurlijk op het programma “Laat Ze Maar Lachen”, wat Ron Brandsteder presenteerde

Fragment: Het Youtube fragment is uit “Wie ben ik?”.(De lach is te horen bij de tijd 2.08)

5

Naam 1: Angela Groothuizen

Naam 2: Peter Van Der Vorst

Gegeven Hints: Poppenstipjes /

Uitleg Hints: Poppen = Dolly’s en Stipjes = Dots, dus Dollydots / Peter presenteert het progamma Van Der Vorst Ziet Sterren

Fragment: Ik kon geen lach vinden op Youtube. Dit fragment is afkomstig uit de laatste serie “Van Der Vorst ziet Sterren”, uit een interview met Angela. (De lachen zijn te horen bij de tijd 0.17)

05. Lach Angela Groothuizen & Peter Van Der Vorst.mp3

6 (Tekenfilmlach 1)

Naam: Shaggy Rogers

Naam Tekenfilm: Scooby-Doo

Naam Stemacteur: Casey Kasem

Gegeven Hint: Waar ben je?

Uitleg Hint: “Where Are You?” is een veel door Shaggy geroepen uitspraak

Fragment: Ik kon geen goede lach van shaggy vinden op youtube, dus Boomerang heeft mij geholpen. Dit fragment komt uit de tekenfilm “Scooby-Doo and Scrappy-Doo”, aflevering “The Scarab Lives”. (De lach is te horen bij de tijd 0.32)

06. Lach Shaggy Tekenfilm 1.mp3

7

Naam:

Gegeven Hint: Artiestennaam zonder achternaam

Uitleg Hint: Gordon heet officieel Cornelis Willem Heuckeroth. Zijn artiestennaam is dus Gordon en die artiestennaam heeft dus geen achternaam

Fragment: Het Youtube fragment is afkomstig uit het programma “Gordon & Joling Over De Vloer”, een scene uit Center Parcs. (De lach is te horen bij de tijd 3.54)

8

Naam:

Gegeven Hints: Televizierring / Meest sexy vrouw

Uitleg Hints: Chantal Janzen presenteert ieder jaar “De Gouden Televizierring” en is afgelopen jaar uitgeroepen tot meest sexy vrouw van Nederland (nadat Yolanthe zich had teruggetrokken)

Fragment: Het Youtube fragment is afkomstig uit “De Gouden Televizierring” van afgelopen jaar. (De lach is te horen bij de tijd 1.04)

9

Naam:

Gegeven Hint: 5 Figlie

Uitleg Hint: Figlie is het Italiaans voor “dochter”. Robert heeft er 5 en is getrouwd met een Italiaanse vrouw

Fragment: Het Youtube fragment betreft Robert Ten Brink en Paul De Leeuw die verkleed als Sinterklaas en Zwarte Piet naar het bejaardentehuis en de scholen gaan. De tweede lach die je hoorde was dus Paul De Leeuw en bij opgave 11 zie je waarom ik die hier niet zocht. (De lach is te horen bij de tijd 3.44)

10

Naam: Patty Brard

Gegeven Hints: De grootste angsthaas / Wie ben ik?

Uitleg Hints: Patty is overal bang voor en loopt om niets te gillen. Dat bewees ze ook toen ze captain was in de nieuwe “Wie ben ik?”, dat werd uitgezonden door SBS6

Fragment: Patty Brard is eens in de maling genomen door Frans Bauer in “Bananasplit”. (De lach is te horen bij de tijd 0.49)

11

Naam:

Gegeven Hint: Mooi weer

Uitleg Hint: “Mooi Weer De Leeuw”, het programma wat Paul presenteerde

Fragment: Het Youtube fragment komt uit de marathon uitzending van “Mooi Weer De Leeuw”. In deze 24 uurs uitzending zat een stukje Moppentoppers.(De lach is te horen bij de tijd 10.12)

12

Naam:

Gegeven Hints: Kabeljauw in de aanbieding / Meest sexy vrouw

Uitleg Hints: Kabeljauw is een verbastering van Cabau, in de aanbieding slaat op de snelle overgang van Jan Smit naar Wesley Sneijder en Yolanthe is meerdere keren de meest sexy vrouw van Nederland geweest

Fragment: Het youtube fragment is een interview met Wilma Nanninga.(De lach is te horen bij de tijd 2.12)

13

Naam: Lieke Van Lexmond

Gegeven Hint: Playboysoapie

Uitleg Hint: Lieke speelt in de soap “Goede Tijden, Slechte Tijden” en stond in de Playboy

Fragment: Het Youtube fragment bevat bloopers uit “GTST”.(De lach is te horen bij de tijd 5.08)

14

Naam: Linda De Mol

Gegeven Hint: Houdt van haar eigen landje

Uitleg Hint: Linda presenteert al jaren “Ik Hou Van Holland”

Fragment: Onderstaande fragment is afkomstig uit de eerste aflevering van het zojuist uitgezonden seizoen. (De lach is te horen bij de tijd 0.21) Het fragment van Youtube (klik op de naam Linda de Mol) betreft een fragment waarin Linde de slappe lach krijgt

14. Lach Linda De Mol.mp3

15

Naam: Trijntje Oosterhuis

Gegeven Hint: Klein vervoersmiddel

Uitleg Hint: Trijntje… Lijkt me vrij duidelijk

Fragment: Ik kon geen goede lach op Youtube vinden, ondanks dat zij veel lacht. Dit fragment komt uit de laatste serie “Van Der Vorst ziet Sterren”, uit een interview met Trijntje. (De lach is te horen bij de tijd 0.44)

15. Lach Trijntje Oosterhuis.mp3

16

Naam:

Gegeven Hint: Zonder twijfel de irritantste Nederlander

Uitleg Hint: Iemand die de hele tijd Tsjakaaa roept moet je niet serieus willen nemen en zo’n figuur is gewoon irritant. Daarbij, bekijk het Youtube fragment ;)

Fragment: Emile was denk ik de moeilijkste van de contest. In het youtube fragment hangt hij een onzin verhaal op in het programma “Op De Bon”.(De lach is te horen bij de tijd 2.51)

17

Naam: Frans Bauer

Gegeven Hint: Met ijs en slagroom

Uitleg Hint: Frans is de nieuwe presentator van “Bananasplit”. En bij een bananasplit hoort naast de banaan ook ijs en slagroom

Fragment: Het Youtube fragment is afkomstig uit “Lieve Paul”, waarin Frans te gast is bij Paul De Leeuw(De lach is te horen bij de tijd 1.02)

18

Naam:

Gegeven Hint: Het is duidelijk wanneer we gescoord hebben

Uitleg Hint: Wanneer het Nederlands elftal scoort gaat Jack compleet uit zijn dak

Fragment: Het Youtube fragment is een blooper. Jack schiet ineens in de lach. (De lach is te horen bij de tijd 0.10)

19 (Tekenfilmlach 2)

Naam: Bart Simpson

Naam Tekenfilm: The Simpsons

Naam Stemacteur: Nancy Cartwright

Gegeven Hint: Familie geelzucht

Uitleg Hint: Bij “The Simpsons” heeft iedereen een gele huidskleur

Fragment: Het Youtube fragment komt uit een interview met alle stemacteurs van The Simpsons. (De lach is te horen bij de tijd 1.25)

20

Naam: Gigi Ravelli

Gegeven Hint: Belspelsoapie

Uitleg Hint: Voordat Gigi in de soap “Goede Tijde, Slechte Tijden” ging spelen, presenteerde zij veel belspelltjes op de televisie

Fragment: Ook van Gigi kon ik geen lach vinden op Youtube. Echter toen ik een tijdje geleden naar de radio luisterde hoorde ik een interview tussen Gigi en Ruud de Wild (vandaar dat dit een telefoonlach is, maar dit naar mijn mening goed duidelijkherkenbaar was) Dit fragment is een stukje uit het interview. (De lach is te horen bij de tijd 0.22)

20. Lach Gigi Ravelli.mp3

21

Naam: Albert Verlinde

Gegeven Hint: Verlinke

Uitleg Hint: Robert Jensen noemde Albert Verlinde alijd Kwalbert Verlinke

Fragment: Het fragment was afkomstig uit RTL Boulevard, maar doet het niet meer, omdat het van Youtube is gehaald…

22

Naam:

Gegeven Hints: Televizierring / Lumière

Uitleg Hints: Carlo won samen met Irene dit jaar de gouden Televizierring met “De TV Kantine” en speelde Lumière de kaars in de musical Beauty & The Beast

Fragment:Het Youtube fragment zijn een aantal bloopers van Life & Cooking. (De lach is te horen bij de tijd 1.42)

23

Naam:

Gegeven Hint: WWW

Uitleg Hint: Rolf wouters heeft ook een programma gepresenteerd met de naam “Wouters Wondere Woensdag”, afgekort WWW. Verder heb ik een kleine extra hint gegeven, doordat in de opgave wanneer je goed luistert het begin is te horen van de tune van “Uhhh…Vergeet Je Tandenborstel niet”

Fragment: Het youtube fragment is dus een stukje uit “Uhhh…Vergeet Je Tandenborstel niet “.(De lach is te horen bij de tijd 7.54)

24

Naam:

Gegeven Hints: Wie ben ik? / "Serieuze" komiek

Uitleg Hints: Andre Van Duin was een teamcaptain van de oude “Wie ben ik?” dat werd uitgezonden op RTL4. Daarnaast is het een komiek die ook een serieuze kant heeft

Fragment: Het Youtube fragment is afkomstig uit “De Wereld Draait Door”, waar Andre samen met Ron Brandsteder te gast was.(De lach is te horen bij de tijd 5.03)

25

Naam: Ome Henk

Gegeven Hint: Sassenheim

Uitleg Hint: In Sassenheim worden/werden de Ome Henk CD’s opgenomen

Fragment: Ook van Ome Henk was het lastig op Youtube een lach te vinden. Dit fragment heb ik daarom van de CD “Ome Henk Is Weer Bezig” gehaald uit de track “De Snackbarharses”. (De lach is te horen bij de tijd 0.42)

25. Lach Ome Henk.mp3

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...