Ga naar inhoud

ID Contest Parodieën


Aanbevolen berichten

Hierbij wederom een nieuwe contest

ID CONTEST PARODIËN

Deze contest bevat 25 opgaven.

Elke opgave bevat een (soms zeer kort) fragment van een parodie (een vertaling, een andere tekst of een andere versie) van of uit een origineel nummer.

Graag wil ik van elke opgave weten;

- de na(a)m(en) van de artiest(en) van de parodie

- de titel van het nummer van de parodie

- de na(a)m(en) van de artiest(en) van het originele nummer

- de titel van het originele nummer

Er zijn voor deze contest dus 100 punten te halen.

Daarnaast zijn er 2 Bonuspunten te verdienen bij een bepaalde opgave, waardoor het totale aantal te behaalde punten op 102 punten komt.

Naar mijn idee is deze contest goed te doen voor iedereen en niet al te moeilijk.

Looptijd: 2 weken na opening

Uiteraard krijgen de winnaar en de runner(up) (of de gedeelde winnaars) weer een award (die nog gemaakt moet worden).

Succes!

ID Contest Parodiën.zip

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Niets meer gehoord van deze contest, geen uitslag, of wil je hem wellicht nog een keer omhoog hebben dat er wellicht nog wat mensen kunnen deelnemen?

Tja hetzelfde geldt eigenlijk voor deze contest als bij de contest van Ross.

Slechts 3 inzendingen en dat vind ik echt te weinig om de antwoorden te geven en om überhaupt een award te maken.

Of er wel of geen animo voor is merk ik vanzelf wel. Zo lang als er geen antwoorden gegeven zijn kan er nog worden ingezonden.

Als ik dit topic zie dan waren er nog minstens 3 mensen die ook wel mee wilde doen, maar ik heb nog geen inzendingen ontangen van ze.

Dus: eerst inzendingen en dan bepalen hoe lang de contest nog open blijft (afhankelijk van het aantal inzendingen).

Bij geen inzendingen voor volgende week zal ik de antwoorden wel plaatsen en sluit ik de contest gewoon af.

Ik ga in ieder geval niet meer smeken, bidden en vragen om alsjeblieft mee te doen.

En om heel eerlijk te zijn stimuleert het me ook niet om nog regelmatig te komen;

Zie dit niet als de zoveelste zeikpost, maar gewoon als eerlijke reactie; de contests vind ik zelf leuk om te doen (zoveel maken als meedoen), voor de andere onderdelen heb ik minder interesse en als er dan alleen maar wordt geluisterd en verder niets wordt gedaan dan houd het gewoon op en zal ik zelf ook niet zoveel zin meer hebben om actief aanwezig te zijn. Dat zegt niet dat ik helemaal niet meer kom, maar dan zal ik wel minder komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uit het oog uit het hart: je zult je topic dus wel actief moeten houden, anders verdwijnt hij uit de actieve topics lijst en wordt vergeten, niet iedereen komt elke dag.

Daarnaast doen wij zo veel mogelijk om nieuwe users aan te trekken maar heel veel actieve users zijn er nog niet bij.

Ik snap je punt, maar er zitten wel 2 weken tussen mijn en jouw post, actiever houden helpt beter en ik zou zeggen: deadline verschuiven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

EINDSTAND

1. Frey (68 punten)

2. Hinse (65 punten)

3. TMP (36 punten)

4. Ross (13 punten)

De winnaar (Frey) mag voor zichzelf een award maken en een zwart-wit exemplaar aan de runner-up (Hinse) geven.

ANTWOORDEN

1. Parodie: Ome Henk – Die Is Dom, Ja!

1. Origineel:

2. Parodie:

2. Origineel:

2. BONUS (Echte Origineel):

3. Parodie:

3. Origineel:

4. Parodie: Harry Piekema (Albert Heijn) – Hamburgers Met Korting

4. Origineel:

5. Parodie:

5. Origineel: Celine Dion - Pour Que Tu M'Aimes Encore

6. Parodie: Tina, Toos & Tessa – Zit Niet Te Zeiken

6. Origineel:

7. Parodie:

7. Origineel: Eros Ramazotti - Se Bastasse Una Canzone

8. Parodie: Ome Henk – Heftig!

8. Origineel:

9. Parodie:

9. Origineel:

10. Parodie:

10. Origineel:

11. Parodie: Jiskefet – Hemel

11. Origineel:

12. Parodie:

12. Origineel:

13. Parodie: Edwin Evers – Duitsers Hier, Duitsers Daar

13. Origineel:

14. Parodie:

14. Origineel:

(vanaf 2:11)

15. Parodie:

15. Origineel: José Feliciano - Feliz Navidad

16. Parodie:

16. Origineel:

17. Parodie: Ome Henk – Als De Zonnebloem In Bloei Staat (Refrein)

17. Origineel:

18. Parodie:

18. Origineel: Matia Bazar - Ti Sento

19. Parodie: Gerard Joling – Engel Van Mijn Hart

19. Origineel: De Toppers – Angel Of The Night

20. Parodie: Ruud De Wild – Loca People (Remix)

20. Origineel:

21. Parodie:

21. Origineel: Luv – The Greatest Lover

22. Parodie: Ome Henk – Goedemorgen, Hier Is De Melkboer

22. Origineel: Dolf Brouwers (Sjef Van Oekel) - Goede Morgen

23. Parodie:

23. Origineel: Las Ketchup – Ketchup Song (Asereje)

24. Parodie:

24. Origineel: Gipsy Kings – Baila Me

25. Parodie:

25. Origineel:

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Goh, ik denk ik kom weer eens kijken of er al iets is veranderd;

Ik denk nog laat ik dan toch maar een award maken voor deze contest die zo goed heeft gelopen;

Ik constateer vervolgens dat alle awards zijn verwijderd...

Nodigt nou niet echt uit om weer regelmatig terug te gaan keren,

jammer....

Link naar bericht
Delen op andere sites

We kunner er écht niets aan doen dat de awards nog niet in de nieuwe forum-software passen.

Daarom laat ik ook de contests open zodat ik later de nieuwe awards kan uitdelen.

En "niet uitnodigend om terug te komen"? Mag ik je even wijzen op de RTM, RTG, RTS topics, de stemmingen (laatst tekenfilms, nu FPS), we hebben meerdere topics over retro-games, ontwikkelaars, series, ...

We hebben dan ook nog vele games.

Maarja, een contest is uiteraard het toppunt om te beslissen of je eens wil posten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

We kunner er écht niets aan doen dat de awards nog niet in de nieuwe forum-software passen.

Daarom laat ik ook de contests open zodat ik later de nieuwe awards kan uitdelen.

En "niet uitnodigend om terug te komen"? Mag ik je even wijzen op de RTM, RTG, RTS topics, de stemmingen (laatst tekenfilms, nu FPS), we hebben meerdere topics over retro-games, ontwikkelaars, series, ...

We hebben dan ook nog vele games.

Maarja, een contest is uiteraard het toppunt om te beslissen of je eens wil posten.

Tuurlijk mag je dat en tuurlijk haal je dat aan.

Dat is namelijk zo ongeveer het enige waar je nog veel in post en mee bezig bent.

De contests laat je namelijk links liggen.

Ik heb dat exact andersom.

Er zijn overigens voor mij meerdere redenen om niet meer regelmatig terug te keren en daar is de post hierboven er één van.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De contests laat ik links liggen omdat de recentste onderwerpen me niet boeiden, maar ik deed bvb wel mee met de darts-contest en ben bezig met een nieuwe foto-contest.

En de post hierboven een goed voorbeeld waarom je niet meer komt? Mag je toch wel even verduidelijken.

Jij geeft aan dat iets je tegen de borst stoot, ik vind je argumentatie niet correct en repliceer daarop met aan te geven dat er weldegelijk meer te vinden is op dit forum dan enkel contests.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er wordt gewerkt aan een werkende plugin voor de awards (ik heb er een draaien maar daarbij zijn de awards niet direct zichtbaar). In deze ben ik volledig afhankelijk van anderen, dus kan er nu even niets aan doen helaas.

De awards zijn niet "verwijderd".

Heb je trouwens de vernieuwde gallery al eens gezien? Of gespeeld in de arcadehal?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De contests laat ik links liggen omdat de recentste onderwerpen me niet boeiden, maar ik deed bvb wel mee met de darts-contest en ben bezig met een nieuwe foto-contest.

En de post hierboven een goed voorbeeld waarom je niet meer komt? Mag je toch wel even verduidelijken.

Jij geeft aan dat iets je tegen de borst stoot, ik vind je argumentatie niet correct en repliceer daarop met aan te geven dat er weldegelijk meer te vinden is op dit forum dan enkel contests.

De onderwerpen boeiden je niet?

Je hebt voorheen ook altijd meegedaan met strips/tekenfilms en muziekcontests en dan ineens boeit het je niet?

Beetje raar, maar goed, ik wil hier geen verdere discussie over aan gaan.

Het enige wat ik kan verduidelijken aan de eerder geplaatste post is dat er in het algemeen meer wordt gelezen dan wordt gepost en dat er zeer weinig respons komt op hetgeen je de tijd hebt ingestoken. Om een verduidelijking daarvan te geven. De laatste contest die ik heb gemaakt is deze contest geweest. Deze contest is echt niet zo moeilijk gemaakt (het kon veel moeilijker) en het waren allemaal hele herkenbare melodien. Ik heb daarom expres geen hints gegeven. Wat is het gevolg; Er wordt 1 inzending gedaan en daarna is het volledig stil. Er wordt dus geen enkele moeite gedaan om te zoeken. Dat was voor mij ook de reden dat ik geen enkele behoefte/zin had om hiervoor een award te maken en dat ik zo'n 3 maanden niet meer ben geweest. Ik had nog een contest staan, maar betwijfel of het überhaupt zin heeft om hem te plaatsen.

En met "bovenstaande post" bedoel ik dat mij ook is opgevallen dat jouw manier van posten is veranderd de laatste tijd. Naar mij toe "snauw en grauw" je. Is dat wrok naar mij?. Verduidelijking? Zie het topic "Rate the Serie: Baantjer" met je opmerking "ik hoop dat de wereld nu niet vergaat". De posts die ik plaatste was opbouwende kritiek en goed bedoeld en dan krijg ik er zo'n reactie overheen... Dank hoor. Daar had ik ook aardig de pest over in en hiertoe heb ik ook besloten om een stap terug te nemen en hier 3 maanden niet te komen.

Is dit duidelijk genoeg voor je?

Ik wil geen gezeik, maar het respons voelt als niet prettig (of zeer negatief of helemaal geen respons)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze contest is echt niet zo moeilijk gemaakt (het kon veel moeilijker) en het waren allemaal hele herkenbare melodien. Ik heb daarom expres geen hints gegeven. Wat is het gevolg; Er wordt 1 inzending gedaan en daarna is het volledig stil. Er wordt dus geen enkele moeite gedaan om te zoeken. Dat was voor mij ook de reden dat ik geen enkele behoefte/zin had om hiervoor een award te maken en dat ik zo'n 3 maanden niet meer ben geweest. Ik had nog een contest staan, maar betwijfel of het überhaupt zin heeft om hem te plaatsen.

Je had 4 inzendingen gekregen. Daar had ik ook bij willen zijn, maar voor mij was hij echt te moeilijk. Ik heb diverse malen naar de stukjes geluisterd! Zelfs met de oplossing erbij herkende ik niet veel melodieen, wel een paar, hoor. Zoals de laatste - leuk ding - maar daarvan kon ik niet op de naam komen... , dat was dus echt een 'o ja, natuurlijk' reactie. ;)

Mocht je van mening veranderen wat betreft je klaarliggende contest dan hou ik me aanbevolen. Althans, dan waag ik ... misschien komt er ooit nog eens een troost-award ... :7

Link naar bericht
Delen op andere sites

De onderwerpen boeiden je niet?

Je hebt voorheen ook altijd meegedaan met strips/tekenfilms en muziekcontests en dan ineens boeit het je niet?

Beetje raar, maar goed, ik wil hier geen verdere discussie over aan gaan.

Het enige wat ik kan verduidelijken aan de eerder geplaatste post is dat er in het algemeen meer wordt gelezen dan wordt gepost en dat er zeer weinig respons komt op hetgeen je de tijd hebt ingestoken. Om een verduidelijking daarvan te geven. De laatste contest die ik heb gemaakt is deze contest geweest. Deze contest is echt niet zo moeilijk gemaakt (het kon veel moeilijker) en het waren allemaal hele herkenbare melodien. Ik heb daarom expres geen hints gegeven. Wat is het gevolg; Er wordt 1 inzending gedaan en daarna is het volledig stil. Er wordt dus geen enkele moeite gedaan om te zoeken. Dat was voor mij ook de reden dat ik geen enkele behoefte/zin had om hiervoor een award te maken en dat ik zo'n 3 maanden niet meer ben geweest. Ik had nog een contest staan, maar betwijfel of het überhaupt zin heeft om hem te plaatsen.

En met "bovenstaande post" bedoel ik dat mij ook is opgevallen dat jouw manier van posten is veranderd de laatste tijd. Naar mij toe "snauw en grauw" je. Is dat wrok naar mij?. Verduidelijking? Zie het topic "Rate the Serie: Baantjer" met je opmerking "ik hoop dat de wereld nu niet vergaat". De posts die ik plaatste was opbouwende kritiek en goed bedoeld en dan krijg ik er zo'n reactie overheen... Dank hoor. Daar had ik ook aardig de pest over in en hiertoe heb ik ook besloten om een stap terug te nemen en hier 3 maanden niet te komen.

Is dit duidelijk genoeg voor je?

Ik wil geen gezeik, maar het respons voelt als niet prettig (of zeer negatief of helemaal geen respons)

RM, zie pm.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...