Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de verdwenen kroon


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hahah

Dat plaatje waar de Baron de kroon op z'n hoofd heeft is echt _O_

Hij past ook echt zo goed, not ;)

Maar inderdaad, die uitdrukking, echt geweldig.

Wat me trouwens opviel, dit is de eerste serie waarin Paul de Baron speelt, maar het is zo natuurlijk, hij heeft al meteen die maniertjes en zo. Prachtig gewoon. Paul rules _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat bekakte en arrogante is ook mooi :) Die zelfverheerlijking, en zijn 2 'hulpjes' staan een beetje naast hem, terwijl zij de kroon gepikt hebben, hij keek alleen maar toe, hehe. Alsie zich zo gedgraagt zou je ook geloven dat hij als de politie zou komen er alleen vandoor zou gaan, en hun zou laten zitten :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een ander fragment uit deze serie:

Je hebt die draad weer los getrokken! *)

Eigenlijk scheld VJ daar de baron gewoon uit want die trekt die draad los, vandaag nog gezien!

Dat fragment van de poort was zeker leuk, maar toch haalt die het niet bij de scene waar B&A met Robin de baron belachelijk maakten met B2 als onverwachte bondgenoot.

Ook die hele inbraakscene was meesterlijk, zo duister enzo, ze lieten in deze serie maar weer eens zien dat een goed verhaal het wint boven een exotisch oord!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Oh ja ik vind eigenlijk dat de baron de titel: Koning der Misdaad ook zeker wel verdient!

Nah, in deze serie en de serie van de 'Verzonken Stad' zeker, maar sinds hij met Handige Harry en B100 is gaan werken... :N

Maar ja destijds wist hij natuurlijk nog niet hij zo'n toekomst zou hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij past ook echt zo goed, not ;)

Maar inderdaad, die uitdrukking, echt geweldig.

Wat me trouwens opviel, dit is de eerste serie waarin Paul de Baron speelt, maar het is zo natuurlijk, hij heeft al meteen die maniertjes en zo. Prachtig gewoon. Paul rules _O_

De baron zat natuurlijk al in één serie, dus paul nam een bestaande rol over. vandaar heeft hij al die maniertjes.

niettemin blijft het wel knap zo snel paul zich die rol eigen maakt

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nah, in deze serie en de serie van de 'Verzonken Stad' zeker, maar sinds hij met Handige Harry en B100 is gaan werken... :N

Maar ja destijds wist hij natuurlijk nog niet hij zo'n toekomst zou hebben.

ik vind de baron gewoon mastaz, ook als ie met b100 en HH gaat samenwerken

die pakjes van de baron in de amerika serie, daar lig ik altijd krom om

zo lachwekkend, stoer

edit: zelfverzonnen VJ/B2 gesprekken zijn meestal niet leuk, vooral niet als je erin gaat schelden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Eigenlijk scheld VJ daar de baron gewoon uit want die trekt die draad los, vandaag nog gezien!

Dat fragment van de poort was zeker leuk, maar toch haalt die het niet bij de scene waar B&A met Robin de baron belachelijk maakten met B2 als onverwachte bondgenoot.

Ook die hele inbraakscene was meesterlijk, zo duister enzo, ze lieten in deze serie maar weer eens zien dat een goed verhaal het wint boven een exotisch oord!

B2 trekt die draad toch los?

En ja, dat hele verhaal zit gewoon geniaal in elkaar. Ook de details. De Baron belt de wachtmeester op om het af te leiden en checkt en passant nog even of het gelukt is met die foto. Meesterlijk.

Koning der Misdaad is inderdaad zijn titel. Hoewel "The Genius" ook wel leuk is ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De baron zat natuurlijk al in één serie, dus paul nam een bestaande rol over. vandaar heeft hij al die maniertjes.

niettemin blijft het wel knap zo snel paul zich die rol eigen maakt

Ik zie eigenlijk niets terug van Aad in de Paul-Baron. De rol bestond wel, maar Paul heeft hem zelf invulling gegeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, en dat is maar goed ook, want ik denk dat het minder geslaagd was geweest als Paul de Aad-baron had geïmiteerd :)

Hopelijk bedoel je daar niet mee dat Adriaan het slecht deed :P

Hij deed het prima, maar dat bekakte stemmetje enzo dat paste gewoon niet bij Paul. Beiden doen het fantastisch ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, vandaag weer een topstukje gezien op Nickelodeon.

Wanneer de Baron zegt dat hij zijn hand nog 1 keer over zijn misdadig brein haalt beeld Japie dat af op de goede manier.

Maar dan komt het: Even letten op B2, die probeert ook zijn hand op zijn hart te leggen. Alleen doet ie het eerst op de verkeerde kant. De mimiek is weer _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die hele scene met het losgeld en zo is echt mijn favoriete scene. Adriaan is superstoer, en de Baron zo heerlijk superieur _O_

Viel me net wel op dat dat hek een beetje raar werkt. Je ziet hem niet vallen of zo. Ik vraag me ook een beetje af hoe ze dat geregeld hebben. Ik betwijfel of er een sleuf in het plafond zit waar je een hek in kan stoppen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die hele scene met het losgeld en zo is echt mijn favoriete scene. Adriaan is superstoer, en de Baron zo heerlijk superieur _O_

Maar de Baron is wel zo superieur dat ie samen met B2 en VJ recht in de val van B&A loopt, pardon rijdt. Een echte Genius overkomt zoiets niet :)

Trouwens, ook weer zo'n schitterende *japie* uitspraak, vlak voordat ze die kooi inrijden:

*japie* : Baas, ik zie alleen een lege tunnél :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar de Baron is wel zo superieur dat ie samen met B2 en VJ recht in de val van B&A loopt, pardon rijdt. Een echte Genius overkomt zoiets niet :)

Als hij zelf achter het stuur had gezeten, was het vast niet gebeurd. Tja, dat krijg je ervan als je zo superieur bent dat je je laat rijden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als hij zelf achter het stuur had gezeten, was het vast niet gebeurd. Tja, dat krijg je ervan als je zo superieur bent dat je je laat rijden ;)

Was het niet The Genius die Japie opdracht gaf de wagen te keren en de weg met de tunnel te nemen ;)

Maar zonder gekheid, er moet natuurlijk ook een einde aan deze serie komen en als de Baron en diens makkers wél de andere weg waren blijven volgen, waren ze misschien ontsnapt en zou de serie nog langer geduurd hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Was het niet The Genius die Japie opdracht gaf de wagen te keren en de weg met de tunnel te nemen ;)

Maar zonder gekheid, er moet natuurlijk ook een einde aan deze serie komen en als de Baron en diens makkers wél de andere weg waren blijven volgen, waren ze misschien ontsnapt en zou de serie nog langer geduurd hebben.

Die aflevering komt morgen pas, de details weet ik helaas niet :'(

Het karakter dient het plot, helaas. Als de Baron zich volledig had kunnen ontwikkelen, zaten B&A nog in Naarden in de gevangenis :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha, ja, en dan was de Baron iets van heerser van de wereld geworden :Y

Beter dan Bush :r

On topic: wat ik zo geweldig aan dit script vind, ik vooral in het begin de overgangen in tekst. Zoals bijvoorbeeld B&A vlak na die brief.

*bas* [huilend] Oh oh oh, wat heb ik een pret... mienemienemiene...

cut naar Baron

*baron* [genietend] Wat heb ik een pret!

Geweldig gewoon. Er zitten nog een paar van die stukjes in. Briljant.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tijdens de telefoongesprekken komt de *baron* wel als een echte Genius over. HIJ maakt de dienst uit en *bas* en *adriaan* hebben maar te luisteren en zijn bevelen op te volgen. Ok hij laat zich uiteindelijk vangen in een kooi, maar de *baron* komt in de Kroon wel het meest als een echte boevenleider over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jah, daar heb je zeker gelijk in. Gebeurd inderdaad wel vaker. In de reis vol verrassingen zegt Adriaan

*adriaan* Hou je rustig rustig rustig

En meteen daarna zegt de Baron tegen, ik gok, HH

*baron* Ik hou me niet rustig

In de latere series merk je door dit soort dingen dat Aad meer met het script opzich bezig is geweest. Het maakt een film een stuk leuker om naar te kijken.

Oeps, er was me iemand voor, voor de duidelijkheid, ik reageerde op het bericht van wonderer :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tijdens de telefoongesprekken komt de *baron* wel als een echte Genius over. HIJ maakt de dienst uit en *bas* en *adriaan* hebben maar te luisteren en zijn bevelen op te volgen. Ok hij laat zich uiteindelijk vangen in een kooi, maar de *baron* komt in de Kroon wel het meest als een echte leider over.

Ja, en in de Reis door Amerika is het precies andersom :'( De Kroon is echt vet stoer. Alle karakters zijn op hun best. Jammer alleen van de pruik van Bassie, die ziet er vaag uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vrijdag of zaterdag post ik wat caps van de eerste aflevering!

Even over de montage waar iemand het over had:

*bas* Hoe lang nog, Robin?

Over naar de boeven:

*baron* Nog twee minuten! Opschieten Japie!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vrijdag of zaterdag post ik wat caps van de eerste aflevering!

Even over de montage waar iemand het over had:

*bas* Hoe lang nog, Robin?

Over naar de boeven:

*baron* Nog twee minuten! Opschieten Japie!

Jaaah ;)

*adriaan* Wat zeg je, Robin?

Cut naar Boeven

*baron* Ik zei...

_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jaaah ;)

*adriaan* Wat zeg je, Robin?

Cut naar Boeven

*baron* Ik zei...

_O_

Nu we het toch over de montage hebben, ook als regisseur weet Aad er zo af en toe wel iets moois van te maken, zoals in de vijfde aflevering van de Kroon: nadat de agent de nieuwe zender in de Honda heeft gebouwd, stelt de adjudant voor om het plan toch maar af te blazen. Terwijl hij dat zegt, wordt hij mooi weerspiegeld in de motorkap van de auto.

Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat dat niet met opzet gebeurd is, maar ik vermoed toch dat dit een idee van Aad geweest is. Ik vind het in ieder geval een mooi shot.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nu we het toch over de montage hebben, ook als regisseur weet Aad er zo af en toe wel iets moois van te maken, zoals in de vijfde aflevering van de Kroon: nadat de agent de nieuwe zender in de Honda heeft gebouwd, stelt de adjudant voor om het plan toch maar af te blazen. Terwijl hij dat zegt, wordt hij mooi weerspiegeld in de motorkap van de auto.

Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat dat niet met opzet gebeurd is, maar ik vermoed toch dat dit een idee van Aad geweest is. Ik vind het in ieder geval een mooi shot.

Iedereen was in elk opzicht gewoon op zijn best in deze geniale serie *)

Als ik morgen klaar ben met alles opnemen, dan ga ik alles achter elkaar kijken. Kijken wat voor leuke dingen ik nog meer tegenkom ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanavond laatste 2 afleveringen van de Verdwenen kroon,

daarna komt de verzonken stad weer aan bod.

ik blij want ik vind dat daar de beste scheldscenes in zitten van de baron, die is daar egt zo mastaz, niet te geloven zeg

Link naar bericht
Delen op andere sites
En die grap met de fles vind ik ook top ^O^

Eerst Adriaan met de zwarte kringetjes rond zijn ogen, dan Japie die B2 de zee laat zien en als laatste B2 die de baron de zee wil laten zien, maar er niet in trapt :P

:? Dat was toch bij de verzonken stad?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Net de laastste aflevering gekeken van de Kroon.

Het blijft toch een geweldige serie met een mooi slot.

*japie* Die zijn hier niet, ik zie alleen een lege tunnél _O_

Op deze serie kan je niets aan te merken hebben. En wie dat wel heeft, die sla ik ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op deze serie kan je niets aan te merken hebben. En wie dat wel heeft, die sla ik ;)

Ik sla met je mee. Dit zit echt ZO goed in elkaar. Ik heb er gewoon geen woorden voor _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik sla met je mee. Dit zit echt ZO goed in elkaar. Ik heb er gewoon geen woorden voor _O_

ik heb wel ding op te merken over deze serie!

namelijk het geluid en het beeld loopt niet helemaal zoals het hoort te lopen dat viel me vanavond op

als de tekst voorbij is

zie je de mond van de personages nog bewegen

dus k denk maak er ff een melding van

en mij nie gaan slaan anders gaat ik :'(:'(:'(:'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb wel ding op te merken over deze serie!

namelijk het geluid en het beeld loopt niet helemaal zoals het hoort te lopen dat viel me vanavond op

als de tekst voorbij is

zie je de mond van de personages nog bewegen

dus k denk maak er ff een melding van

en mij nie gaan slaan anders gaat ik :'(:'(:'(:'(

Nou, ik zal jou eens eventjes ventje... :P;)

Nu komt hetgeen wat je noemt wel wat vaker voor in de series van Bassie & Adriaan. Sommigen stukjes moesten nu eenmaal na worden gesynchroniseerd, bijvoorbeeld als er een tekst bij moest in een scene, of een tekst door achtergrondgeluid bijvoorbeeld niet te verstaan was. Allemaal om de scene zo mooi mogenlijk te maken, dus niet zeuren :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik heb wel ding op te merken over deze serie!

namelijk het geluid en het beeld loopt niet helemaal zoals het hoort te lopen dat viel me vanavond op

als de tekst voorbij is

zie je de mond van de personages nog bewegen

dus k denk maak er ff een melding van

en mij nie gaan slaan anders gaat ik :'(:'(:'(:'(

dat ligt ook 9 van de 10 keer aan Nickelodeon hoor!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou, ik zal jou eens eventjes ventje... :P;)

Nu komt hetgeen wat je noemt wel wat vaker voor in de series van Bassie & Adriaan. Sommigen stukjes moesten nu eenmaal na worden gesynchroniseerd, bijvoorbeeld als er een tekst bij moest in een scene, of een tekst door achtergrondgeluid bijvoorbeeld niet te verstaan was. Allemaal om de scene zo mooi mogenlijk te maken, dus niet zeuren :D

Nee, Nickelodeon was weer bezig. Had niks met de serie te maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, Nickelodeon was weer bezig. Had niks met de serie te maken.

Oh, heb niet gekeken. Dacht dat hij doelde op de scenes die nagesynchroniseerd zijn, loopt ook niet altijd gelijk namelijk. De scene van Bassie met de tijgers in de Diamant is daar het best voorbeeld van ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

*bas* Adriaan! Die Baron zegt toch wel eens dat ie geniaal is?

*adriaan* Ja, die Baron zegt wel eens dat ie geniaal is.

*baron* Zeg maar gerust: zeer geniaal! (zachtjes terwijl ie staat te luisteren met VJ en B2)

*bas* Adriaan! Die Baron zegt toch ook wel eens dat ie zeer geniaal is?

*adriaan* Ja, en hij zegt ook wel eens dat ie zeer zeer geniaal is.

*baron* Ach kom, niet overdrijven (zachtjes).

*bas* Adriaan, zal ik jou eens wat vertellen. Die Baron is helemaal niet geniaal. Die Baron is zelfs nog dommer dan ik. Die Baron dat is een frikandel.

*robin* Frikandel speciaal.

( *bas* *adriaan* en *robin* lachen)

*bas* De Baron is een frikandel speciaal.. hahaha.

*adriaan* Nee nee. De Baron is een bal gehakt! hahahaha

*bas* Hahahaha.. de Baron is een zak patat... hahaha

*b2* Wat zeggen ze?

*japie* Ze zeggen dat de baas een frikandel, een bal gehakt en een zak patat is (voorzichtig)...

*b2* Wat zeggie nou (grinnikend)???

*japie* Ze zeggen dat de baas een frikandel, een bal gehakt en een zak patat is!!

*b2* Ow, hoho, dan heb ik het toch goed verstaan! De baas, een bal gehakt of een frikandel (lachend)...

*baron* En een zak patat! Met mayonaise!! (slaat B2 neer)

*b2* (op de bank) hohohooh.. met al die ballen gehakt en frikandellen heb ik toch al gegeten en gedronken!!

Hahahaha die is zo goed.. ik weet niet of de tekst helemaal klopt maar iedereen weet wat ik bedoel natuurlijk! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hahahaha die is zo goed.. ik weet niet of de tekst helemaal klopt maar iedereen weet wat ik bedoel natuurlijk! *)

Ik vind het zo zielig voor de Baron ;) B&A lachen hem maar uit en maken hem belachelijk, en als de boeven op de boot dat ook doen, omdat de Baron een geniaal plan heeft bedacht, worden ze kwaad. Niet eerlijk!

Ik heb de aflevering waarin ze de kaart op tafel laten liggen gemist, maar dat was vast de schuld van Japie of zo. Het plan zat geniaal in elkaar, niks mis mee, alleen die stommelingen van een Japie en een B2...

Het blijft een leuke scene natuurlijk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb de aflevering waarin ze de kaart op tafel laten liggen gemist, maar dat was vast de schuld van Japie of zo. Het plan zat geniaal in elkaar, niks mis mee, alleen die stommelingen van een Japie en een B2...

De Baron is in de haast om weg te komen zélf de kaart vergeten. Wanneer B2 en Japie binnen komen stormen met de mededeling dat B&A eraan komen, zit de Baron nog op de kaart te kijken, maar hij wordt meteen helemaal zenuwachtig: "Dan moeten we maken dat we wegkomen! Neem de kroon mee en neem het geld mee, we mogen geen seconde verliezen!"

Tja, zelfs The Genius maakt wel eens een foutje ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De Baron is in de haast om weg te komen zélf de kaart vergeten. Wanneer B2 en Japie binnen komen stormen met de mededeling dat B&A eraan komen, zit de Baron nog op de kaart te kijken, maar hij wordt meteen helemaal zenuwachtig: "Dan moeten we maken dat we wegkomen! Neem de kroon mee en neem het geld mee, we mogen geen seconde verliezen!"

Tja, zelfs The Genius maakt wel eens een foutje ;)

Shit 8)7

Hij flikt het ook al in de Schatkaart, maar daar werd op hem geschoten. En in de Verzonken Stad, dat briefje. *wonderer ontdekt een trend!* ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is dat niet de scène van

*baron* Sneller japie, sneller, snelleerrrr!!

Waarom grijpen ze Adriaan niet gewoon? De ene keer slaan ze op de vlucht, de andere keer gaan ze achter die 2 aan..

Ze waren niet in vorm. Paar jaar in de gevangenis is niet goed voor je conditie (nee, ik spreek niet uit ervaring ;)). Daarbij, het kon zijn dat de politie in de buurt was, dus ze konden zich geen oponthoud veroorloven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...