Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de verdwenen kroon


Aanbevolen berichten

Is dat niet de scène van

*baron* Sneller japie, sneller, snelleerrrr!!

Waarom grijpen ze Adriaan niet gewoon? De ene keer slaan ze op de vlucht, de andere keer gaan ze achter die 2 aan..

Ze wilden zo snel mogelijk van Adriaan vandaan zijn. Ze dachten; waar die acrobaat is, is ook de politie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Bartje heeft wel gelijk, in de Schatkaart staan ineens de boeven en daar geven B&A zich al direct over aan de baron die enkel zijn stok dreigend als een automatisch wapen opricht.

In de Kroon wil Adriaan in z'n eentje 3 man tot stoppen dwingen!

Bassie ook de ene keer wil hij ze direct grijpen, maar dan is hij weer bang omdat B2 en VJ langs de kant van de weg staan.

Later als de boeven de boot in vluchten rennen B&A weer achter ze aan, waarom durven ze nu ineens wel? Vanwege die hond die ze bij zich hebben?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bartje heeft wel gelijk, in de Schatkaart staan ineens de boeven en daar geven B&A zich al direct over aan de baron die enkel zijn stok dreigend als een automatisch wapen opricht.

In de Kroon wil Adriaan in z'n eentje 3 man tot stoppen dwingen!

Bassie ook de ene keer wil hij ze direct grijpen, maar dan is hij weer bang omdat B2 en VJ langs de kant van de weg staan.

Later als de boeven de boot in vluchten rennen B&A weer achter ze aan, waarom durven ze nu ineens wel? Vanwege die hond die ze bij zich hebben?

In het "origineel" van de schatkaart hadden ze pistolen, misschien hadden ze dat even over het hoofd gezien. In het halfdonker kan die stok ook best voor pistool worden aangezien.

Ja, wat Adriaan daar bezielde weet ik ook niet. Misschien wilde hij alleen maar zien waar ze heengingen?

Bassie heeft nogal last van wisselende stemmingen, dus dat kan best, dat ie de ene keer bang is en de andere keer heldhaftig (zolang ze op veilige afstand zijn, tenminste ;))

En zoals Adriaan in Europa zegt, hij kan best drie man hebben (stoere Adriaan! O+ ), dus dat ze achter hen aanrennen, met Lara erbij...

De meeste van die scenes kloppen wel, als je erover nadenkt. Meestal zetten ze nogal impulsief de achtervolging in. Als ze gaan nadenken wat er eigenlijk aan de hand is, zijn ze niet zo roekeloos ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hah. Ik was vandaag vroeg op en heb lekker de Kroon achter elkaar gekeken. Ik was ook lekker wakker dus er is me een hoop opgevallen, de goofs vind je op het bekende adres. Ik wilde echter nog even een paar ideetjes verifieren.

Paul van Gorcum vertelt op de Adriaan Homepage dat hij door de politie uit zijn bed werd gebeld omdat zijn kenteken in Vlaardingen werd gesignaleerd. Ik vroeg me af of die boevenwagen misschien de auto van PvG is/was?

Ik zit een beetje met die telefoongesprekken van de Baron. Hoeveel waren het er nou precies? En op welke tijden? Heeft iemand zin om dat uit te zoeken? Volgens mij klopt er namelijk geen moer van de tijden die Adriaan in de computer invoert, en acht gesprekken lijkt me een beetje veel...

En nog iets... volgens mij is het punt waar ze uit de onderzeeboot stappen en de groene Lada jatten, de Westhavenkade in Vlaardingen. Dat witte huis op de hoek deed me erg denken aan het huis van Bassie... kan iemand dat bevestigen?

Dat was het. Geniale serie is het toch _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hah. Ik was vandaag vroeg op en heb lekker de

Ik zit een beetje met die telefoongesprekken van de Baron. Hoeveel waren het er nou precies? En op welke tijden? Heeft iemand zin om dat uit te zoeken? Volgens mij klopt er namelijk geen moer van de tijden die Adriaan in de computer invoert, en acht gesprekken lijkt me een beetje veel...

De baron heeft ook een paar keer naar het bureau gebeld, dus misschien hebben ze die gesprekken meegeteld :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, ze belden eerst een paar keer totdat ze erachter kwamen dat B&A werden achtervolgd door de politie. Daarna begonnen ze opnieuw.

Vier op het bureau: twee voor ze gaan racen, een ertussenin en eentje terwijl B&A in Naarden vastzitten.

Drie in de telefooncellen: twee voor de eerste poging (de derde keer belt de Baron niet) en eentje in de cel om ze naar de andere auto te dirigeren. Het laatste gesprek, dat met de walkie talkie, kan niet zijn opgenomen (hoewel dat wel wordt teruggespeeld, dus dat zal dan de achtste wel zijn). Maar volgens mij kloppen de tijden dus echt niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eigenlijk is dit forum wel zielig voor Aad. Echt elk klein foutje die hij gemaakt heeft tijdens het schrijven wordt door ons gezien. Als ik hem zou zijn zou ik er wanhopig van worden :P

We zien de fouten wel, maar ze moeten er niet uit. Ze horen er gewoon bij :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eigenlijk is dit forum wel zielig voor Aad. Echt elk klein foutje die hij gemaakt heeft tijdens het schrijven wordt door ons gezien. Als ik hem zou zijn zou ik er wanhopig van worden :P

Ik vind dat ze prima werk hebben afgeleverd. Natuurlijk zien we dingen, maar alleen omdat we superfan zijn. Echte fans kennen het werk beter dan de maker zelf ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
..... En nog iets... volgens mij is het punt waar ze uit de onderzeeboot stappen en de groene Lada jatten, de Westhavenkade in Vlaardingen. Dat witte huis op de hoek deed me erg denken aan het huis van Bassie... kan iemand dat bevestigen?

Dat was het. Geniale serie is het toch _O_

of dat witte huis van bassie is weet ik niet, maar ik herken dat witte huis twee keer. volgens mij is dat witte huis ook te zien in de laatste aflevering van de schatkaart, als de boeven naar het pakhuis gaan en dat pakhuis ligt aan de oosthavenkade. dat zegt die politieagent

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eigenlijk is dit forum wel zielig voor Aad. Echt elk klein foutje die hij gemaakt heeft tijdens het schrijven wordt door ons gezien. Als ik hem zou zijn zou ik er wanhopig van worden :P

Eerlijk gezegd denk ik dat Aad er best om kan lachen. Foutjes horen er nu eenmaal bij en het is en blijft in de eerste plaats toch een kinderserie. Ik vermoed niet dat hij er meteen gefrustreerd door raakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat Aad er best om kan lachen. Foutjes horen er nu eenmaal bij en het is en blijft in de eerste plaats toch een kinderserie. Ik vermoed niet dat hij er meteen gefrustreerd door raakt.

ik vermoed dat hij - stel hij zou alle fouten lezen - een aantal keer heeft: ja, maar daar was niets meer aan te doen.

Vervolgens een aantal keer: ohja!

en ook nog: hè??? jeetje DIE hebben goed opgelet!

uiteindelijk denk ik dat hij het alleen maar leuk vindt.

ik moet toegeven dat ik vroeger toen ik het als kind keek nooit 1 van die fouten heb ontdekt hoor :P dus wat dat betreft... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

of dat witte huis van bassie is weet ik niet, maar ik herken dat witte huis twee keer. volgens mij is dat witte huis ook te zien in de laatste aflevering van de schatkaart, als de boeven naar het pakhuis gaan en dat pakhuis ligt aan de oosthavenkade. dat zegt die politieagent

Hm... dat zal ik dan nog es na moeten kijken. Ik had het idee dat het pakhuis tegenover een gracht of kanaal lag, terwijl het huis in de kroon juist aan een klein haventje lag.

Either way, het is volgens mij of Rotterdam, of Vlaardingen, en dus niet Flevoland zoals de boeven gepland hadden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hm... dat zal ik dan nog es na moeten kijken. Ik had het idee dat het pakhuis tegenover een gracht of kanaal lag, terwijl het huis in de kroon juist aan een klein haventje lag.

Either way, het is volgens mij of Rotterdam, of Vlaardingen, en dus niet Flevoland zoals de boeven gepland hadden ;)

Het zal inderdaad wel vlaardingen zijn, want in die buurt zijn de meeste buitenopnames gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eigenlijk is dit forum wel zielig voor Aad. Echt elk klein foutje die hij gemaakt heeft tijdens het schrijven wordt door ons gezien. Als ik hem zou zijn zou ik er wanhopig van worden

Eerlijk gezegd denk ik dat Aad er best om kan lachen. Foutjes horen er nu eenmaal bij en het is en blijft in de eerste plaats toch een kinderserie. Ik vermoed niet dat hij er meteen gefrustreerd door raakt.

Neej dat vind ie egt nie erg hoor hij zal ut juist leuk vinden dat mensen nu nog zo actief met de series bezig zijn en misschien leest hij dan ook wel dingen die die nog niet eens door had

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eigenlijk is dit forum wel zielig voor Aad. Echt elk klein foutje die hij gemaakt heeft tijdens het schrijven wordt door ons gezien. Als ik hem zou zijn zou ik er wanhopig van worden

Eerlijk gezegd denk ik dat Aad er best om kan lachen. Foutjes horen er nu eenmaal bij en het is en blijft in de eerste plaats toch een kinderserie. Ik vermoed niet dat hij er meteen gefrustreerd door raakt.

Neej dat vind ie egt nie erg hoor hij zal ut juist leuk vinden dat mensen nu nog zo actief met de series bezig zijn en misschien leest hij dan ook wel dingen die die nog niet eens door had

Of hij het echt LEUK vindt, weet ik niet. Maar ik denk niet dat ie echt heel erg vindt of zo. Adriaantje heeft tenslotte een geweldig gevoel voor humor. En anders had hij er vast wel wat van gezegd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zover ik weet komt ie inderdaad in April uit. Jammer dat er geen extra's op zitten, maar denk wel dat ik m meteen koop. Tis echt een geniale serie.

doe ik ook, ik ga de plaatselijke bart smit regelmatig checke in april. ik wil 'm op de dag van de release al hebben!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of deze is ook lachen:

*baron* Vlugge japie, heb jij je walkie talkie aanstaan?

*japie* Ja baas, ik hoor u luid....en duidelijk

*baron* Goed zo, en jij B2 heb je walkie talkie aanstaan?

*b2* Nee ik heb helemaal niks aanstaan

*baron* Nou hoe komt het dan dat ik je zo goed hoor??

*b2* Dat komt omdat ik vlak achter je staa

*baron* Drommels drommels en nog eens drommels!!

Echt zo grappig, zelfs als je em al 10 duizend keer hebt gezien hij blijft leuk

EDIT: heeft iemand mischien heel toevallig fragmentje hiervan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Vanaf 4 april is de verdwenen kroon ook bij bol.com te koop!

je kan hem ook al reserven

groetjes Jos

*baron* zei die gaan zegenvieren groeten u!

*B100* en zie de moe van die man worden groeten u ook!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanaf 4 april is de verdwenen kroon ook bij bol.com te koop!

je kan hem ook al reserven

groetjes Jos

*baron* zei die gaan zegenvieren groeten u!

*B100* en zie de moe van die man worden groeten u ook!

volgens mij was dat 6 april, 4 april is namelijk op zondag. beetje vreemde dag voor een dvd-release

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het nog steeds waardeloos dat er geen extra's op de dvd komen te staan, zelfs geen karaoke. Zoveel moeite had dat toch niet gekost?

* Vraag opgestuurd naar Adriaan. ;) Nu maar afwachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het nog steeds waardeloos dat er geen extra's op de dvd komen te staan, zelfs geen karaoke.

Naar aanleiding van de opmerking van Hinse schiet het me ineens te binnen dat deze serie wel heel weinig liedjes bevat. Als je het Hallo vriendjes en Dag Vriendjes niet meetelt, kom je slechts op twee liedjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Naar aanleiding van de opmerking van Hinse schiet het me ineens te binnen dat deze serie wel heel weinig liedjes bevat. Als je het Hallo vriendjes en Dag Vriendjes niet meetelt, kom je slechts op twee liedjes.

Juist! En die zitten ook nog eens in het begin-uur (eerste 2 afleveringen) vlak na elkaar! :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Naar aanleiding van de opmerking van Hinse schiet het me ineens te binnen dat deze serie wel heel weinig liedjes bevat. Als je het Hallo vriendjes en Dag Vriendjes niet meetelt, kom je slechts op twee liedjes.

Precies, maar die 2 liedjes hadden er wel opgekund als karaokeversie ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Precies, maar die 2 liedjes hadden er wel opgekund als karaokeversie ;)

Ik was vandaag die nummers nog aan het play backen in het vliegtuig. Stewardess keek me een beetje raar aan...

Ik vind "een gewaarschuwd mens" echt een geweldig nummer. Ook in de serie... Adriaan kijkt steeds in de spiegel terwijl hij zingt. Geweldig gewoon _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik was vandaag die nummers nog aan het play backen in het vliegtuig. Stewardess keek me een beetje raar aan...

Ik vind "een gewaarschuwd mens" echt een geweldig nummer. Ook in de serie... Adriaan kijkt steeds in de spiegel terwijl hij zingt. Geweldig gewoon _O_

Nou iedereen bekijkt je raar als je *bas* & *adriaan* meezingt denk ik, maar Een gewaarschuwd mens is idd. een zalig nummer.

En dat in de spiegel kijken dat doet Adriaan wel vaker hoor.

(Als ik me niet vergis ook in De Spaanse Zon in De Sleutel )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou iedereen bekijkt je raar als je *bas* & *adriaan* meezingt denk ik, maar Een gewaarschuwd mens is idd. een zalig nummer.

En dat in de spiegel kijken dat doet Adriaan wel vaker hoor.

(Als ik me niet vergis ook in De Spaanse Zon in De Sleutel )

Oh, zeker. En als ie van telefooncel naar telefooncel racet, doet hij ook netjes zijn richtingaanwijzer aan. Prachtig gewoon. Dat zie je nergens anders, omdat ze bij andere films gewoon de weg afzetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...