Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de verdwenen kroon


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

*japie* baas , de boot ligt naast het kasteel.

*b2* Wie is er scheel?

*japie* nee ik zeg de boot ligt naast het kasteel.

*b2* en daar in zit die schele?

*japie* Nee me tante!!!!!

*b2* Oh is je tante scheel Wat kan jou dat schele.

*baron* (geeft b2 een oplaaiwaai)

dit is de mooiste dialoog!!!! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
*japie* baas , de boot ligt naast het kasteel.

*b2* Wie is er scheel?

*japie* nee ik zeg de boot ligt naast het kasteel.

*b2* en daar in zit die schele?

*japie* Nee me tante!!!!!

*b2* Oh is je tante scheel Wat kan jou dat schele.

*baron* (geeft b2 een oplaaiwaai)

dit is de mooiste dialoog!!!! *)

Zeker weten! ^O^

En ook deze:

*baron* B2, kom onmiddelijk hierheen!

*b2* Dat hoeft niet baas!

*baron* Dat maak ik zelf wel uit!

*b2* Ik zei: Het hoeft niet!

*baron* Waarom niet?!

*b2* Omdat ik er al ben!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad geweldige scéne, alleen is ie nog beter als je hem helemaal letterlijk citeert. De mimiek van Japie in dat stuk is trouwens helemaal geweldig. Echt schitterend hoe hij probeert de Baron duidelijk te maken dat B2 er al is. En dan de angst die in zijn ogen schiet als de Baron laaiend wordt. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
De mimiek van Japie in dat stuk is trouwens helemaal geweldig. Echt schitterend hoe hij probeert de Baron duidelijk te maken dat B2 er al is. En dan de angst die in zijn ogen schiet als de Baron laaiend wordt. _O_

Dat is sowieso het sterke aan het boeventrio *baron* , *japie* en *b2* . Hoe ze op elkaar reageren is echt meesterlijk in de series waarin ze spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
staan er op de dvd van de kroon nou meer senes op ?

Nee, alle videoversies duren ongeveer 3 uur, en da's ook het geval met de DVD.

Er staan dus GEEN nieuwe scene's op de DVD.

Link naar bericht
Delen op andere sites
mooie samenvatting maikotjuh ^O^ , erg apart!!

Heb je die pics ook nog iets groter (150px breed)? Sommige kan ik goed gebruiken voor de locatie pagina van info.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kun je geen foto'tje maken van hoe het er nu uitziet? 8-)

Ja kan ik misschien wel doen, er komt zo snel mogelijk er een foto van in dit topic! ^O^

Maarr, ik weet niet zeker of het nou wel de grote kerk in vlaardingen is... :@

Ik weet overigens wel waar de locatie ligt waar Adriaan slipt als hij de boeven ziet in het begin van de verdwenen kroon! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet overigens wel waar de locatie ligt waar Adriaan slipt als hij de boeven ziet in het begin van de verdwenen kroon! *)

Deze scene dus:

locatie14.jpg

Als je even laat weten waar dat is kan Wonderer het misschien gebruiken voor op haar site.

Oh ja en ook een belangrijke locatie natuurlijk:

bos.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Deze scene dus:

locatie14.jpg

Als je even laat weten waar dat is kan Wonderer het misschien gebruiken voor op haar site.

JA! Dat is vlakbij zo'n station en het is ook vlakbij de flat van een van mijn vrienden! En als de boeven rechtsaf gaan in die scene gaan ze geloof ik richting mijn oude basisschool!

Ik zal morgen opzoeken in welke straat die locatie is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Deze scene dus:

locatie14.jpg

Als je even laat weten waar dat is kan Wonderer het misschien gebruiken voor op haar site.

De locatie op die foto is De Wiardi Beckmansingel in Vlaardingen. Op de foto zie je een trein voorbij rijden en dat klopt, want er is een station in de buurt wat nog steeds bestaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

op de dvd van de verdwenen kroon zijn beelden gebruikt van een rijdende auto uit andere afleveringen ( oa aflevering 3) om de overgang te maken van aflevering 6 naar aflevering 7. Dit is niet op televisie te zien

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij kun je aardig wat foto'tjes voor ons gaan schieten ;)

dat denk ik ook. we kunnen dan alleen al een tour door vlaardingen gaan houden voor alle locaties uit de verdwenen kroon!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat denk ik ook. we kunnen dan alleen al een tour door vlaardingen gaan houden voor alle locaties uit de verdwenen kroon!!

Ik ken ook een paar locaties uit de Plaaggeest. De stadsgehoorzaal en de weg waar de oplegger rijdt en het politiebureau.

En in de verdwenen kroon zijn ook veel scene's in de auto opgenomen in de zuidbuurt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
op de dvd van de verdwenen kroon zijn beelden gebruikt van een rijdende auto uit andere afleveringen ( oa aflevering 3) om de overgang te maken van aflevering 6 naar aflevering 7. Dit is niet op televisie te zien

Gaat dit stukje vooraf aan de scène waarin Adriaan met de computerspullen bij de caravan arriveert?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jah, geloof het wel. Adriaan speelt dan ook even voor verteller. :)

Vind trouwens dat ie als verteller erg onduidelijk praat. Hij slikt woorden in. Wat vinden jullie??

Volgens mij is dit nog vrij recent opgenomen, zal wel met de leeftijd komen *adriaan*
Link naar bericht
Delen op andere sites
Jah, geloof het wel. Adriaan speelt dan ook even voor verteller. :)

Aha dus toch. Lijkt me wel wat duidelijker ook. In de tv serie komt Adriaan toch een beetje abrupt met die computerspullen aanzetten, op de dvd wordt dat dus een beetje mooi aan elkaar gepraat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aha dus toch. Lijkt me wel wat duidelijker ook. In de tv serie komt Adriaan toch een beetje abrupt met die computerspullen aanzetten, op de dvd wordt dat dus een beetje mooi aan elkaar gepraat.

Jammer alleen dat je op de DVD dan weer het stukje mist waarin Bassie met Lara bij de caravan op Adriaan wacht...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan een van de moderators:

Op de site bassieenadriaan.nl beschrijven jullie de locaties en bij Aflevering 8 "De ontsnappinsroute", hebben jullie 'n screenshot geplaats waar de boeven van de duikboot op het vaste land klimmen.

Het huis op de achtergrond is absoluut niet het huis van Bas van Toor, de locatie is wel in Vlaardingen, maar waar precies durf ik niet te vertellen.

Groetjes, Sander.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aan een van de moderators:

Op de site bassieenadriaan.nl beschrijven jullie de locaties en bij Aflevering 8 "De ontsnappinsroute", hebben jullie 'n screenshot geplaats waar de boeven van de duikboot op het vaste land klimmen.

Het huis op de achtergrond is absoluut niet het huis van Bas van Toor, de locatie is wel in Vlaardingen, maar waar precies durf ik niet te vertellen.

Groetjes, Sander.

Okay, dan haal ik dat weer weg. Je weet maar nooit, immers ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het altijd prachtig als de baron er maar in speelt. De schatkaart en de kroon zijn het mooiste.Alleen de baron wordt in Amerika altijd zo lekker woest! :)

Haha, drommels. Ik vind die baron gewoon genieten _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Drie dingen:

Is het jullie wel eens opgevallen dat de Baron twee keer "Batjeboe!" zegt als hij heel blij is?

En tijdens het kwartetten met de meiers, aan het begin van afl 7, stopt B2 heel sneaky toch iets van duizend gulden in zijn binnenzak zonder dat VJ en de Baron het merken.

En de Baron ondertekende de brief voor het losgeld plan met VJ, en nog een paraaf ook (de letters zitten aan elkaar vast). Dat zou ik van Japie zelf verwachten, maar niet van de Baron, die de brief schreef.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En tijdens het kwartetten met de meiers, aan het begin van afl 7, stopt B2 heel sneaky toch iets van duizend gulden in zijn binnenzak zonder dat VJ en de Baron het merken.

Whahaa _O_

Jah, dat is me zeker opgevallen. Dat vind ik zo geinig. *b2* is een boef naar mijn hart. Hij doet alsof hij aan het gesprek meedoet, maar ondertussen jat ie gewoon een paar honderd euro van z'n collega's :P

*b2* is stiekem toch ook een beetje geniaal :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*b2* is stiekem toch ook een beetje geniaal :)

Best wel zéér geniaal :)

Beide B2's hebben gewoon iets geniaals in hun mimiek, hun bewegen, het is niet alléén maar 'wat seggie?' maar dat stuntelige (B2 die van trappen struikelt, maar ook die scène bij de rodelbaan (= natuurlijk Diamant, sorry voor t ff offtopic gaan ;) ), B2 die op t laatste stuk van zn karretje sodemietert, er vervolgens achterstevoren op terugklautert, en, omdat-ie nu dus ook niks ziet, met een enorme knal tegen het karretje van (de inmiddels wel uitgestapte) B1 dondert, echt DUBBEL gelegen van t lachen), maar ook de handjes voor zn mond als-ie aandachtig luistert bij de plannen van de Baron en het knikken, het 'aandachtig' luisteren, de koppen die-ie trekt en dan hoe hij daar zit met dat geld _O_ magistraal!

Overigens, wat me ook opviel, op een gegeven moment heeft de Baron dus de Kroon en vraagt VJ en B2 wie er losgeld moeten gaan betalen voor die kroon. De Baron lijkt vervolgens 'Bas-sie en Adriaan' te ZINGEN (naar de begintune!) terwijl hij in lachen uitbarst. Ook zo'n geniale scene :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Overigens, wat me ook opviel, op een gegeven moment heeft de Baron dus de Kroon en vraagt VJ en B2 wie er losgeld moeten gaan betalen voor die kroon. De Baron lijkt vervolgens 'Bas-sie en Adriaan' te ZINGEN (naar de begintune!) terwijl hij in lachen uitbarst. Ook zo'n geniale scene :)

Ja, dat viel me ook al op... funky ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Beide B2's hebben gewoon iets geniaals in hun mimiek, hun bewegen,

Ook altijd leuk. Als de Joop Dikmans B2 een knal voor z'n kop krijgt, wrijft hij met z'n petje over z'n hoofd, waarbij hij het petje op een ludieke manier ronddraait!

Link naar bericht
Delen op andere sites
In aflevering 6 viel me iets op:

Als *bas* en *adriaan* de ruimte met de groene deur inlopen, zet Adriaan de koffer met losgeld op de grond. Op hetzelfde moment zet hij ook iets kleins met een oranje achtige kleur neer.

Zaklamp. Al heb ik geen idee hoe hij daar zo snel aan komt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zaklamp. Al heb ik geen idee hoe hij daar zo snel aan komt...

Tsja waar Adriaan elke keer die gebruiksvoorwerpen vandaan haalt....

Maar het is een zaklamp dus. Ook weer opgelost!

Trouwens, werd er niets eens ergens gezegd dat er in die scène waarin B&A in die ruimte met die tralies staan een microfoon te zien was?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tsja waar Adriaan elke keer die gebruiksvoorwerpen vandaan haalt....

Maar het is een zaklamp dus. Ook weer opgelost!

Trouwens, werd er niets eens ergens gezegd dat er in die scène waarin B&A in die ruimte met die tralies staan een microfoon te zien was?

Ja, maar dat was dus die zaklamp, dus die heb ik er weer uitgegooid.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...