Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan: Zoekend naar de achtergrondmuziek #2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

In de aflevering 'Op Avontuur Deel 2' van 35 jaar Bassie en Adriaan zat aan het einde (Bij de boevenmontage) een ontzettend episch muziekje, die mij zelfs kippenvel bezorgde :D

Met dank aan Shazam:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar het achtergrond muziekje dat ze in Ierland gebruiken (uit de Europa serie)

Het muziekje dat ze gebruiken als ze met de huifkar door het Iers landschap reizen en als ze met de kano over de rivier varen.

Het liedje staat niet op 1 van de 2 soundtrack albums.

Het liedje komt uit de Smorenburg versie want op de Klaris videobanden staat het niet.

Ik heb Adriaan gemaild maar hij zegt dat hij in Spanje zit en daar de aflevering niet heeft dus hij weet niet welk liedje ik bedoel.

In het liedje is de melodielijn gespeeld door de doedelzak.

Wie kan mij helpen aan de titel/artiest?

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de aflevering 'Op Avontuur Deel 2' van 35 jaar Bassie en Adriaan zat aan het einde (Bij de boevenmontage) een ontzettend episch muziekje, die mij zelfs kippenvel bezorgde :D

Met dank aan Shazam: https://play.spotify...WMyQzh2GUC8E4pn

Mike Rubino heeft ook de muziek voor Hell's Kitchen gemaakt, goed stukje muziek :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar het achtergrond muziekje dat ze in Ierland gebruiken (uit de Europa serie)

Het muziekje dat ze gebruiken als ze met de huifkar door het Iers landschap reizen en als ze met de kano over de rivier varen.

Het liedje staat niet op 1 van de 2 soundtrack albums.

Het liedje komt uit de Smorenburg versie want op de Klaris videobanden staat het niet.

Ik heb Adriaan gemaild maar hij zegt dat hij in Spanje zit en daar de aflevering niet heeft dus hij weet niet welk liedje ik bedoel.

In het liedje is de melodielijn gespeeld door de doedelzak.

Wie kan mij helpen aan de titel/artiest?

Welkom op Retroforum! Leuk als je je nog even voorstelt in het voorsteltopic.

De nabewerkingen zullen volgens mij maar weinig bestaande muziek bevatten, maar ik ken de nabewerkingen sowieso amper.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spaanse Gitaar staat trouwens nog niet op Adriaans site.

Klopt, ik heb Aad een mailtje gestuurd, maar hij heeft niet gereageerd :(

aangepast door Melki
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begrijp wel dat Adriaan de content wil doseren :) Wel hoop ik dat de laatste paar afleveringen van 'Op Schattenjacht' eens online komen... :P

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Verdomd zeg, ik heb het fragment weer gevonden waar je 'Thema Zwaan-Kleef-Aan' hoort!

en dan op 5:48, het wordt constant gebruikt in deze reportage over een pedo :')

Ko-lere! Ik zat nog geen week geleden naar deze video te kijken omdat ik me even wat wilde verdiepen in de rolling newscoverage van de moord op Fortuyn, en ik heb deze al vaker gezien :O Kijk maar, ik heb er nog gereageerd! Ik sla alleen altijd die reportage over :')

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had dus hetzelfde :P Vreselijk hoe Pim gedemoniseerd is door de linkse partijen. Maar zoals ik heb gezegd in het 'Retroforum CD topic', ik heb heb alle onderwatermuziek uit de Griekenland-aflevering gevonden !

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

De Lanzarote Theme terwijl Japie aan de Jeep hangt vond ik heel goed passen. De Halve Maan theme vind ook ik een vreemde eend in de bijt :P Hoewel ik het niet anders had willen zien (horen).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

ik ben op zoek naar het spaanse muziek je uit het geheim van de sleutel met een trompet

weet iemand waar ik die kan vinden?

Bedankt voor het registreren op Retroforum om enkel en alleen deze vraag te stellen, hopelijk blijf je even om rond te kijken naar alle andere leuke dingen... Ach wat bazel ik, natuurlijk doe je dat niet.
Link naar bericht
Delen op andere sites

samba-boy's bovenstaande post heeft mij aan het denken gezet. Er wordt nu in het vaste leden-gedeelte een topic geplaatst met de meest exclusieve vondsten voor trouwe retroleden (Denk aan de onderwatermuziek uit Bassie en Adriaan). De andere mensen zullen de muziek horen op de Retroforum CD :)

 

Ook ben ik de meest gebruikte Sample Library (Cellomuziek uit Max Payne, Heroes of Might and Magic III, History Channel, Empire Earth en nog veel meer) op het spoor.

 

Ook deze zal ik daar plaatsen als ik hem gevonden heb.

 

'normale vondsten' zal ik in het librarymuziektopic blijven plaatsen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Wat heerlijk weer om dit alles te lezen. Ben er even tussenuit geweest, maar het kriebelt toch wel weer. Wat een prachtige herinneringen. Mijn complimenten voor het vele speurwerk wat hier gedaan is. Ga zo door!

Wat ik mij echter afvroeg: Is er ook een actuele lijst met alle gevonden achtergrondmuziek? Doordat ik er even tussenuit geweest ben heb ik ook niet meer zo'n lijst in bezit. Daarnaast vinden jullie nog elke keer zoveel muziek!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey, denthemen!

 

We hebben geweldige progressie geboekt de laatste tijd. Dankzij Benjamin (Geen lid), Melki en mijzelf is de Schatkaartmuziek nu bijna compleet.

We missen voor die serie nog slechts twee platen (Boevenmuziekjes en de pianomuziek bij het taartbakken).

 

Gevonden Schatkaartplaten:

Parry Music

New Technology 3

New Technology 4

 

Music de Wolfe

Flashpoint

Tapestry

 

Ook is het dreigende Spaanse muziekje gevonden uit De Geheimzinnige Opdracht: 'Caravanseri' van KPM Music (Online te beluisteren).

 

De onderwatermuziek uit de Griekenland aflevering van de Geheimzinnige Opdracht staat nu in het 100+ posts gedeelte. Die komt voor iedereen op de Retroforum CD.

 

Oh, en djkoelkast heeft de CNR tune gevonden! Ook die komt op de Retroforum CD.

 

Als je nog vragen hebt, aarzel niet :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doen we :D Hoe completer, hoe beter.

 

Ik ben op zoek naar de boevenmuziekjes-lp, en ben een lijst aan het opstellen met libraries met dezelfde sound.

 

De vijf die tot nu toe het meest overeenkomen zijn:

Tele Music
Coloursound Library
Cam Music
Standard Music Library
Sonoton
 
PS: Ik heb een mailtje naar Aad Klaris gestuurd met fragmenten van de boevenmuziekjes, en erbij vermeldt dat er al muziek in het hoorspel zat voordat die met zijn muziek op LP kwam. Gewoon om alles uit te sluiten :)
aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Antwoord terug van Aad Klaris!

 

"Hallo Danny,
Komen me niet bekend voor, dus, zal wel niet.
Mvrgr
Aad Klaris"
 
Ook heb ik de cover van de eerste hoorspel LP nog eens nader bekeken.
LAX0222.jpg
 
Het is nu dus bevestigd wat we al dachten; Ze hebben een bestaande plaat gebruikt voor het hoorspellen. Dit motiveert mij weer om door te zoeken :D
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat zijn wel heel fijne melodietjes en als je een beetje nagaat naar wat Klaris ècht heeft gemaakt zit daar helemaal niets analoog tussen, dus het kan eigenlijk niet anders of het zijn platen uit de jaren '70 (eind jaren '70 vermoed ik of het moet echt '80 '81 '82 geweest zijn, ik weet niet van wanneer het hoorspel is). Vanaf 1983-1984 zaten al die platen namelijk vol met DX7-achtige sounds.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanuit andere bron heb ik uit kunnen zoeken dat het muziekje waar de wagen van de boeven niet meer is dan een frame met wielen (een tik-tak achtig muziekje) speciaal is gecomponeerd voor B&A, maar buiten Aad Klaris om.

In het archief vond een oude quote van jou, maar weet je dit zeker? Ook dat tiktak-achtige muziekje zit er al sinds de hoorspelen in. 

Voor de duidelijkheid: Het gaat om dat muziekje als Japie in de gaten in de grond urineert.

 

De hoorspelen zijn uit 1983.

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah, ik begrijp het :)

Ja, er is veel disinformatie, zoals Aad van Toor die zegt:

'De meeste kort muziekjes Boeventune) heb ik zelf gemaakt.

Gr Aad van Toor'

Dat geloof ik gewoon niet :) Dat, samen met het niet online zetten van de Spaanse Gitaar op zijn site, doet mij denken dat ze niet WILLEN dat de namen van die muziek openbaar gaan. Niet omdat het gevonden is op Retroforum, maar omdat ze dan rechten moeten betalen voor de muziek die nog wel gebruikt wordt.

Oh, en vroeger eens naar iemand mailen dat Peru - Savane 'Adriaan - Thema Droevig' heet.

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Die laatste zin moet je even uitleggen :P 

Ik denk trouwens wel dat ik een idee heb wie die bron was, die wil ik je in een PM best toelichten, maar niet openbaar. Ik denk alleen niet dat je daar verder mee komt, zeker niet als het achteraf informatie is geweest die onjuist bleek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha okee:

1. Aad van Toor beweert ZELF de boevenmuziekjes hebben gemaakt

2. Vroeger, toen de Peru-muziek nog niet bekend was heeft Adriaan naar iemand gemaild dat het muziekje 'Savane', die je hoort als het clubhuis in de brand staat, 'Adriaan - Thema Droevig' heet :')

Om onder andere die redenen denk ik dat ze bij Adrina niet willen dat we muziek vinden die nu nog in de series zitten, omdat ze dan wel rechten aan BUMA/STEMRA moeten betalen.

En toch hoor ik het graag via PM, doe maar :P (De bron)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad. Jarre, Vangelis en Focus was geloof ik het enige dat Adriaan nog wist :P

 

De plaat met de boevenmuziekjes werd trouwens in 1992(!) voor het laatst gebruikt (Op de slagersbanden werden de tiktak-achtige blooperdeuntjes gebruikt na dromen van Bassie)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...