Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan: Zoekend naar de achtergrondmuziek #2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Kort geleden bij toeval dit forum ontdekt en zonet de twee recentste items over de achtergrondmuziek in B&A diagonaal doorgenomen. Heb ik het goed dat het Spaanse gitaarmuziekje uit de Schatkaart & het door jullie als 'kofferbaknummer' gedoopte thema nog niet gevonden zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kort geleden bij toeval dit forum ontdekt en zonet de twee recentste items over de achtergrondmuziek in B&A diagonaal doorgenomen. Heb ik het goed dat het Spaanse gitaarmuziekje uit de Schatkaart & het door jullie als 'kofferbaknummer' gedoopte thema nog niet gevonden zijn?

Klopt. Spaanse gitaarmuziekje heb ik wel kunnen extraheren van een Europese release van een Jackie Chan film (daarna vakkundig gejat door een ex-forumlid en onder eigen naam op YouTube geknald), maar de naam en titel zijn vooralsnog onbekend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mensen ik had even een opmerking over het kofferbaknummer.

Als je Peru - Continents hebt vanaf 3:19 vind ik de sound veel lijken op het kofferbak nummer

Hebben jullie dit misschien ook gehoord? Dus misschien is er wel kans dat het kofferbak nummer van Peru is?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Peru heeft ooit gezegt dat hun nummer 'Bermuda' in Bassie & Adriaan is gebruikt. Dit bleek later niet waar te zijn. Ik luister regelmatig Peru, heb alle albums van hun beluisterd en koffer is niet van hun. Natuurlijk zou hij op een bepaalde single van hun kunnen staan als Kant B, maar daar ga ik niet van uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Excuses voor de radiostilte van de laatste weken, maar ik was even 'out of running'. Vandaar m'n stilzwijgen. Wat me toen wel behoorlijk frappeerde, was dat er onmiddellijk na m'n 2de interventie al een heel argwanende reactie volgde. Misschien dat ik meer vertrouwen inboezem als ik gewoon zeg dat de Parry's er dankzij mij kwamen... 'Kofferbak' is niet van Peru (dus zoals je zelf al aanvoelt, Deemster, ook niet van een B-kant) en ressorteert bovendien niet onder de library labels Bruton of Parry... En nee, ook niet onder Chappell, waar de CNR-tune vandaan komt...

aangepast door Huoon
Link naar bericht
Delen op andere sites

Excuses voor de radiostilte van de laatste weken, maar ik was even 'out of running'. Vandaar m'n stilzwijgen. Wat me toen wel behoorlijk frappeerde, was dat er onmiddellijk na m'n 2de interventie al een heel argwanende reactie volgde. Misschien dat ik meer vertrouwen inboezem als ik gewoon zeg dat de Parry's er dankzij mij kwamen... 'Kofferbak' is niet van Peru (dus zoals je zelf al aanvoelt, Deemster, ook niet van een B-kant) en ressorteert bovendien niet onder de library labels Bruton of Parry... En nee, ook niet onder Chappell, waar de CNR-tune vandaan komt...

Nou, hartelijk dank voor het vertrouwen en voor de online platenbak en dat meen ik oprecht, maar je zult net zo goed als de rest begrijpen dat een beetje mysterieus 'Nee, die is het ook niet...' op een forum plaatsen waar men juist naar die opnames zoekt alleen maar als een beetje uit de hoogte doen/interessantdoenend overkomt. Dan kun je net zo goed een echte held zijn en de titels noemen van die platen waar pas een jaar of 11 naar gezocht worden intussen. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien dat ik meer vertrouwen inboezem als ik gewoon zeg dat de Parry's er dankzij mij kwamen...

Dit kan geverifieerd worden door even een berichtje te sturen naar https://www.facebook.com/benjaminvancrombrugge

Benjamin praat totaal anders dan 'Huoon'. Check zijn Facebook maar. Ook beweert Huoon dat hij al heel lang weet welke nummers dit zijn. Als dat zo is, waarom heeft Benjamin van Crombrugge dan alleen de Parry's naar Adriaan gemaild?

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

OMG JONGENS IK HEB KOFFERBAK GEVONDEN :D

Na heel lang zoeken op YouTube :O

Ik moet eerlijk zeggen dat ik héél trots ben degene te zijn die hem heeft gevonden :$

There you go:

Wow, kippenvel :D Hij klinkt zoveel beter dan in de serie.

Dit is een bijzonder moment in onze zoektocht, een climax zou ik zelfs willen zeggen.

Ik beschouw jullie allen toch wel als broeders, met ons gezamenlijk doel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens wordt bij het voorbereiden van de valstrik op de boeven 'Audio Ethnica' van hetzelfde album gebruikt. (Music de Wolfe - Flashpoint)

Geweldige artiest die Roger Jackson :D

Nu nog op zoek naar de 'Spaanse Gitaar' :)

BTW. Ik heb het al gemaild naar Adriaan.

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ontzettend graag gedaan :) Ik zal zoeken naar 'Spaanse Gitaar', en hem meteen posten zodra ik hem vind. Net als bij kofferbak! (Ik postte hem op de helft van mijn eerste luisterbeurt :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hehe, 'Heilige Graal der B&A-Muziek' is de exacte term die ik er ook altijd voor gebruik :P

Ik hoopte al dat je online zou komen Warboel, aangezien ik je vaak teleurgesteld heb gezien dat koffer weer eens niet bij de gevonden muziekjes zat :)

Meer dan graag gedaan!

Link naar bericht
Delen op andere sites

De grote parasiet Mike heeft uiteraard al vanmiddag gecomment op de youtube video :') Het zou natuurlijk kunnen dat hij het eerder naar Adriaan heeft gemaild dan ik, nadat hij het op Retroforum heeft zien staan. Het zou leuk zijn met mijn naam op de Adriaan-Homepage te komen. Maar veel belangrijker vind ik de erkenning hier, en dat mensen weten dat Retroforum altijd dé bron is voor nieuwe vondsten. Gelukkig is dat laatste bij de meesten wel bekend.

Vivat Retroforum!

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ja, hij gooit er maar weer eens een 'Benjamin' tegenaan, dat hij via hem al weer wist dat hij die al gevonden had maar hij die 'door onze schuld' voor zichzelf besloot te houden. Uhm, wut :') Welke schuld denk ik dan? De schuld dat we een irritant zolderautistje van een forum met de kop van een miereneter proberen te weren? (Oh, dit gaat mij haatvideo's opleveren _O-)

Gelukkig hebben wij het gitaarmuziekje intussen ook al intern in handen hè Deemster, daar hoeven losers van buitenaf (Hoi Maaaaaaaike :W) geen fuck van af te weten. :D

---

De naam Mike/Michael Brouwer verdient in dit topic verder geen podium en al helemaal geen aandacht. De held hier is Deemster en niemand anders. Kan me niet schelen wie er eerder met wat was, hij was de eerste die het openbaarde. En ik heb nu een nieuwe ringtone :D

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Jezus Christus, die latere reacties had ik nog helemaal niet gezien :') Ben blij dat jullie mijn erkenning beschermen tegen dat figuur zonder eergevoel... Zal niet de eerste keer zijn dat hij het werk van anderen als hij zijn eigen voordraagt :')

En inderdaad, ook de Spaanse Gitaar heb ik net gevonden :D Maar natuurlijk weet Mike dit allang van Benjamin, dus dat ik zeg ik je wel gewoon via PM, Samba-Boy :P

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben in de library van de Wolfe aan het kijken, en nu zie ik daartussen dit album: http://www.discogs.com/Clearwater-Ensemble-Bright-Eyes/release/3788407

(From Other Lands No. 12 - Spain And Mexico uit 1982)

Ik zou graag willen kijken of daar misschien het Spaanse muziekje opstaat, echter kan ik het album nergens beluisteren.

Jij wel, DJ? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dankjewel Hinse :D Dat hoop ik ook! :) Spaanse Gitaar is toch wel het laatste grote nummer van mijn favoriete serie.

Edit: Je hebt van de Wolfe ook "3520 From Other Lands No.15: Spain & Portugal", echter deze staat niet op Discogs. Die kan het dus ook nog zijn!

Edit2: Ik heb op de site van De Wolfe kunnen luisteren naar 'Spain & Portugal'. Deze is het helaas niet :) NMu 'Spain & Mexico nog'.

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Geweldig gedaan Deemster!

Enige 'grote' nummer wat nu nog mist is de Spaanse gitaar voor mij persoonlijk! :)

Nu eerst maar eens de reactie van Mike lezen want aan jullie reactie's te lezen wordt dat weer lachen geblazen :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks Logitech :D

Ook de Spaanse Gitaar vinden we uiteindelijk ;) Alle puzzelstukjes komen terecht :D

En Mike weet dat hij de credits niet voor zichzelf kan krijgen, daarom probeert hij in ieder geval mijn credits te verlagen met zijn onzinverhalen :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...